Omet navegació

6.4 Ús responsable i benestar digital

Descripció

Dissenyar, implementar i integrar, en els processos d’ensenyament i aprenentatge, propostes pedagògiques per al desenvolupament i avaluació de la competència digital de l’alumnat en l’ús segur, responsable, crític, saludable i sostenible de les tecnologies digitals.

Comportament responsable a internet - Decàleg

Dirigit a:
Tercer cicle de Primària. 

Objectiu:
Decàleg sobre el comportament responsable a internet.

Descripció i ús del recurs:
Els usuaris de les xarxes socials deuen conéixer un conjunt de normes de comportament basades en el respecte als altres, amb la finalitat de gaudir i beneficiar-se mútuament evitant els conflictes. Aquesta presentació arreplega 10 accions a tindre en compte, conformant un decàleg sobre el bon ús i el comportament responsable a internet, especialment en les xarxes socials. 

La majoria d'aquestes normes s'han extret de l'espai. Netiquétate: http://www.netiquetate.com/

Detecció de fake news

Dirigit a:
Tercer cicle de Primària. 

Objectiu:
L'objectiu és que l'alumnat sàpia què són les fake news i com detectar-les.

Descripció i ús del recurs:
A través d'aquesta presentació es pretén que l'alumnat aprenga que hi ha molta informació a la xarxa que no és certa: fake news. 

De forma resumida, esquemàtica i amb un llenguatge proper a l'alumnat pretén explicar quin objectiu tenen i com detectar-les.

Guia d'ús responsable d'equips, dispositius i aplicacions

Dirigit a:
Centres de primària.

Objectiu:
Facilitar un llistat de pàgines web segures i no nocives per a l'alumnat.​

Descripció i ús del recurs:
En aquesta presentació trobaràs diferents pàgines web de recerca d'informació,
d'organització per treballar en equips, activitats d'entreteniment, recursos educatius.

Netiquetes sobre l’ús segur i responsable a internet entre l’alumnat

Dirigit
Tercer cicle de Primària.

Objectiu:
Difondre principis de netiqueta entre l'alumnat per a incentivar l'ús responsable d'internet.

Descripció i ús del recurs:
En aquest recurs es defineix de forma senzilla que és la netiqueta, se'n mostren alguns principis bàsics i es
proposa la realització d'un qüestionari.

Prevenció de riscos en la xarxa

Dirigit a:
Centres de primària 5é i 6é.

Objectiu:
-  Previndre l'ús problemàtic d'internet i les xarxes socials entre l'alumnat. 
- Promoure un ús saludable i responsable d'internet i les xarxes socials per part de l'alumnat.
- Conscienciar del risc associat a un mal ús d'internet i xarxes socials i a conductes com la falta de privacitat i la difusió de dades, imatges i informació de caràcter personal.
 

Descripció i ús del recurs:
Recomanacions sobre la protecció dels riscos en les xarxes socials i presentació d'un vídeojoc, SmartPrivial, de pantallas amigas per a aprendre de forma lúdica aquestes recomanacions. 

Protegir els dispositius i els continguts digitals

Dirigit a:
Primària (3r cicle)

Objectiu:
Conéixer les diferents formes per a protegir els dispositius i els continguts digitals així com els riscos i les amenaces que hi ha en els entorns digitals.

Descripció i ús del recurs:
Aquest recurs fa referència a les mesures de seguretat que han d’adoptar-se per a l’ús de dispositius i per a protegir les dades personals i continguts digitals. Així mateix, s’identificaran les possibles amenaces i es reaccionarà adequadament davant d’elles.

Creat amb eXeLearning (Finestra nova)