Un fòrum obert per xerrar sobre qualsevol cosa que es vulga, per favor abans de participar sol·licita donar-te d'alta en el nostre grup de Telegram, així evitem l'spam.

Accedir al registre de Conselleria des d'Ubuntu 14.04

by Deleted user -

Bones.

Les coses a GNU/Linux no són fàcils, a priori, perquè NO ENS LES POSEN GENS FÀCILS, no sé si des dels sistemes propietaris són més fàcils.

El cas és que volia accedir al registre que la conselleria per consultar les dades que es tenen sobre els cursets del CEFIRE i que fa algun temps va traure una normativa per tal que presentarem els cursos al registre i els digitalitzara.

Registre de titulacions

http://www.docv.gva.es/datos/2014/05/14/pdf/2014_4219.pdf

Sembla que ho ha fet, ara tinc els cursos del CEFIRE digitalitzats, però no podia accedir des d'Ubuntu 14.04 utilitzant l'última versió de Java Oracle.

Sembla que la pàgina de Conselleria no té en regla el certificat digital reconegut com a servidor i cal posar una excepció per tal que ho accepte, no śe si també passa a Lliurex, però finalment he pogut resoldre aquest problema i per això ho compartisc.

A aquestes alçades de la pel·lícula cal utilitzar el certificat digital de la Conselleria, la veritat és que funciona molt i molt bé, sempre que les pàgines web tinguen els certificats en regla.

Us deixe el procediment per resoldre l'excepció a Java:

http://inclusa.blogspot.com.es/2014/07/accedir-al-registre-de-la-conselleria.html

Salut

---------------
«Simple is better than complex»
The Zen of Python

Jornades de Tauletes Digitals a Torrent

by Deleted user -

Ahir vaig estar a les Jornades que organitzava el Cefire de Torrent al voltant delv projecte de la Conselleria d'implementació de tauletes digitals en els cursos de 5é d'alguns centres experimentals.

La primera "no sorpresa" va estar en que erem "4 gats"... però clar; no es passava llista ni es donava cap certificat... Serà per això?.

La presentació que fa fer el Cap de Servei de Formació del Professorat José Cantó, va consistir en resumir la experiència del curs 2013-14 i entre les conclussions van destacar:

-Si l'Ampa compra la tauleta i les llicències millor
-Falta formació al professorat implicat
-Falta ample banda i wifis
-Falta més seguimient per part del Servei de Formació (ho feien per telèfon)

La primera ponència "El uso de las tabletas digitales en el aula", va estar a càrrec d'un mestre d'Educació Física i Coordinador TIC d'un CEIP públic de Castelló: Carlos Llorens Barredava.

Ahir mateix va pujar la pressentació a slideshare i aci teniu l'enllaç

Va fer una serie de reflexions al voltant del procés seguit,dels avantatges i de les dificultats.

Entre d'altres, va insistir molt que en la seue experiència, és necessari no comprar qualsevol tauleta (mínim 180@ per baix d'aixó la oferta no acompleix els requisits bàsics per funcionar be) i que sempre cal comprar-les sin tenen  Serveis afegits: garantia de rotura i robatori, que dispose de bon servei tècnic i de reparació, que compte amb un servei de recollida eficient en cas de necessitar reparació....i que si es compra la mateixa per a tots i ho gestiona l'Ampa, sempre s'obtenen millors preus i serveis.

Les dos següents ponències van estar de dos centres que han participat en la experiència, però que a diferència de la presentada en les Jornades de Recursos Digitals de la setmana pasada, per Luis Ferrando del CEIP Ribalta d'Algemesí que treballva sense editorials; aquests dos centres han emprat llibres digitals d'editorials i plataformes online:

- CEIP Vicente Blasco Ibáñez (Alginet) han emprat la plataforma Blink learning on estan els materials de les editorials (la proposada per Conselleria) .També han emprat com a programa pel control dús en l'aula de les tauletes:  Learning Mythware que és el que es compatible amb la Tauleta Papyre Edu 1010 d'Intel que han emprat.Tot i que per al proper curs van a emprar IPAD's, perquè les editorials li han dit que es van a passar a html5 per als materials, amb la qual cosa el tema flash en apple estaria resolt. Jo crec que es han venut la cabra¡¡¡

- Els del CEIP El Castell (Almoines) han utilitzat la Plataforma Eleven de DIGITAL-TEXT, a més de materials propis.

Qui perd els origens perd la identitat

by Deleted user -

Bones.

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Origens_d%27EduTicTac

He trobat un document construït de forma col·laborativa ja fa uns anys.

Recorde que era de nit, @Samuel tenia el xiquet en braços i @Daniel anava apuntant coses per corregir al xat del GoogleDocs.

@Samuel, revisa la data, no la recorde bé.

Així és la trastenda, gent normal amb problemes quotidians però amb la passió per tirar endavant els projectes.

Bé, m'ha paregut que, com que no he trobat cap document que parle sobre la història estaria bé deixar-ne constància d'alguna cosa.

El document va estar redactat en castellà, calia fer-ho així, l'hem ha estat traduït.

Potser és bona idea anar pensant en recopilar una miqueta d'història ja que el temps passa, la barba ens creix, entre afaitat i afaitat (adapte-se depilat segons el cas) cal recordar com es van construint les coses.

Salut

------------
 
 

Vida hacker

by Deleted user -

Per entendre d'on naix la insistència en centrar l'atenció amb els hackers, doncs anem a contar-ho.

A #novadors14 varem tenir la sort d'escoltar a @otxolua, el qual va començar per assumir l'actitud hacker. Em va sorprendre i em va alegrar molt aquella perspectiva compromesa amb la llibertat, el compartir, la necessitat d'aprendre, etc.

Recorde que vaig pensar, si ell és hacker, perquè no jo? Si ell pot, jo puc.

Així que vaig estar reflexionant sobre el que feiem a la comunitat, no tant des d'una perspectiva individual sinó més bé col·lectiva.

Em vaig adonar que el perfil de hacker, no tant informàtic com educatiu, quadrava amb el perfil d'usuari mig d'aquesta comunitat.

A partir d'ahí, i seguint la broma de les xancletes vaig començar a recopilar les actituds i accions necessàres per entendre i acostar-nos a un perfil hacker.

Llegint el document te n'adones que tot docent hauria d'ésser hacker i, que, caldria transmetre aquest estil de fer les coses a tota la comunitat educativa.

Així, que personalment inclorpore al meu perfil una actitud d'eduhacker, que no és més que voler millorar les coses, intentar aprendre dels demés, participar en la lluïta del bé comú i en la construcció d'informació o artefactes que ens facen progresar, però tot fet amb passió, amb ganes.

Ser hacker sembla que no és un títol, sinó una actitud que es desenvolupa a poc a poc, a foc lent.

Per ésser hacker cal estar en contacte amb els mestres, amb els que saben, docns això fem a la comunitat, estar en contacte amb els que saben i tots acabem aprenent, ja que si no saps aprens i si saps acabes projectant l'aprenentatge necessari per explicar els conceptes, així que també acabes aprenent.

Cal estar obert a l'aprenentatge i estudiar zen.


La cerca del coneixement i el poder compartir i construir nou coneiexment és una actitud necessària, però potser el que més caracteritze al hacker és la saviesa, que no el coneixement. El coneixement amb passió és necessari però és la saviesa el que fa sorgir la màgia. La saviesa necessita del coneixement i de l'experiència i la reflexió sobre aquesta.

Així que perseguir la saviesa ens acosta a ella, és per això que propose que tots els membres de la comunitat assumim l'esperit hacker.

Podreu editar el manifest xancleshacker, deixar el vostre punt de vista al wikimanuals. També a aquest fil.

Deixe el codi que faix servir per incloure la imatge hacker per si algú la vol fer servir. Si milloreu el codi o se us acut alguna altra manera de fer-ho millor, doncs aporte-ho.

< a href="http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Manifest_HackersXancles" target="_blank">  < img src="http://www.bit-man.com.ar/media/hacker.glider.png" alt="Som hackers" /> < /a> br />
> < img src="http://www.catb.org/hacker-emblem/hacker.png" /> 

Salut

-----------

hacker.png

Manifest XanclasHackers

by Deleted user -

Bones.

El temps passa. Portem ja un temps amb aquesta comunitat. Arrel d'haver-nos presentat a novadors i guanyar la samarreta frikieducativa potser cal explicar quina és la nostra identitat, què fem, com ho fem.

Per donar un marc d'arranc he iniciat la redacció del manifest XanclasHackers, basant-me en fonts del tot recomanades, seguint al mestre de hackers Eric Raymond.

El cas és que intenta ésser un arranc per debatre la identitat de la comunitat.

El teniu al Wikimanuals a la secció Documents.

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Manifest_HackersXancles

Hi ha una pestanya de discussió on podem anar aportant les idees que cal canviar, millorar o llevar.

Després d'haver llegit sobre el tema hacker i la seua actitud, crec que a aquesta comunitat d'aprenentatge som hackers, potser eduhackers o, al menys, volem ser-ho.

El camí hacker potser necessita aprenentatge, interiorització i passió, entre d'altres coses, però veient la trajectòria de la comunitat, crec que mereix la pena plantejar-nos les actituds hackers, i, si estem d'acord, caldrà dir que ho som perquè mantenim aquestes actituds d'ajuda, aprenentatge i respecte pels demés amb una gran fam per aprendre.

Si us sembla bé, al wikimanuals tenim un document obert per tal de construir la nostra identitat de forma explícita.

Si no teniu usuari i contrasenya, doncs, demaneu-la, a què esteu esperant?

Salut

-------------------------------------------------
En l'actualitat ens fan creure que ajudar un amic
és moralent equivalent a atacar un vaixell.
Et diuen pirata.

—Richard Stallman

Administradora pág

by Deleted user -

 

Hui després d’anys de coordinadora tic en el centre m’han relegat a administradora de la web. Que ja venia fent com recordareu. Perquè vam ser dels pioners a muntar la pàgina de mestre a casa. El cas és que el treball no em molesta, m’agrada. Però si no em donen ni una hora de respir per a portar l’Administració web. I a més seré en última instància la responsable de com a marxa mestre a casa en el centre. Em quede descol·locada.
Quan va entrar un nou company li van assignar el paper de coordinador de formació, i automàticament vaig deixar les pestanyes que havia anat afegint per a la fomación de companys.
No veig que siga incompatible. Però si no hi ha hores disponibles. Em sembla que a la fi stinc fent el cosí, treballant fora de l’horari lectiu i sense suport moral dels companys.
Què faig?. Enviar tot a passeig. O hi ha alguna alternativa intermitja que em certifique en crèdits totes les hores de dedicació al Centre.
 
Gràcies per estar ací per a resoldre dubtes de tots nosaltres.
 
Carmen

LliureX 14.06

by Deleted user -
Hola:

Vaig tenir problemes amb LliureX 13.6 quan es va publicar la distribució perquè el meu ordinador no navegava. Desprès de furgar molt vaig trobar que el problema estava en que LliureX no instal·lava el driver de les targetes ethernet i wireless. Esperava que aquest problema estiguès resolt, però he hagut de fer la mateixa "operació" amb LliureX 14.06.

Us envie el drivers, les instruccions d'instal·lació, ... per si és del vostre interès.

"You have the driver in place and I assume the wireless is disabled because the switch is set to OFF. Confirm:
Code:

rfkill list all

Flip it to ON and get an internet connection. Then open a terminal and do:
Code:

sudo apt-get install linux-headers-generic build-essential
wget http://www.orbit-lab.org/kernel/compat-wireless-3-stable/v3.5/compat-wireless-3.5.1-1-snpc.tar.bz2
tar -xf compat-wireless-3.5.1-1-snpc.tar.bz2
cd compat-wireless-3.5.1-1-snpc
./scripts/driver-select alx
make
sudo make install
sudo modprobe alx

sudo gedit /etc/modules

(Afegir al final la línea)

alx

Your wired ethernet should now be working."
 
Salutacions cordials.

Discs durs SSD

by Deleted user -

Hola!

Estic pensant en comprar-me una unitat de disc dur SSD per instal·lar-la al meu portàtil i instal·lar Linux.

Algú té alguna experiència amb discs SSD i Linux?

Salut!

LSTP

by Deleted user -

En una de les dos aules d'informàtica que tenim

Fins ara he estat utilitzant la versió 12.06 de lliurex perquè funcionava bé. (La política que seguim és : Si tot va bé no canviem!  perquè ja se sap que si toques alguna cosa que funciona i després no va ...)

Fa uns dies la connexió a internet fallava i vam decidir actualitzar a la versió 13.06 després de veure que no trobavem el fallo

Ara després de instal·lar la versió del servidor en un  equip amb 4GB de RAM i dos disc durs de 500 GB

Hem fet una partició amb

5120 MB RAM per al swap

i tot lo demés per a el puntr de muntatge /

L'altre disc dur  sdb l'hem utilitzat per a /net

Hem actuaitzat el mirror i hem creat una imatge de client d'aula

Quan intentem arrancar  des d'un equip de l'aula, un  pentium IV  resulta que no es pot eix el segënt missatge

 

 

Sembla que l'ordinador pentium 4 no rep IP, falta comprovar la xarxa de l'aula però pareix que funciona perquè els dos leds verds de l tarjeta estan il·luminats.

A algú li ha passat?