LSTP

LSTP

by Deleted user -
Number of replies: 12

En una de les dos aules d'informàtica que tenim

Fins ara he estat utilitzant la versió 12.06 de lliurex perquè funcionava bé. (La política que seguim és : Si tot va bé no canviem!  perquè ja se sap que si toques alguna cosa que funciona i després no va ...)

Fa uns dies la connexió a internet fallava i vam decidir actualitzar a la versió 13.06 després de veure que no trobavem el fallo

Ara després de instal·lar la versió del servidor en un  equip amb 4GB de RAM i dos disc durs de 500 GB

Hem fet una partició amb

5120 MB RAM per al swap

i tot lo demés per a el puntr de muntatge /

L'altre disc dur  sdb l'hem utilitzat per a /net

Hem actuaitzat el mirror i hem creat una imatge de client d'aula

Quan intentem arrancar  des d'un equip de l'aula, un  pentium IV  resulta que no es pot eix el segënt missatge

 

 

Sembla que l'ordinador pentium 4 no rep IP, falta comprovar la xarxa de l'aula però pareix que funciona perquè els dos leds verds de l tarjeta estan il·luminats.

A algú li ha passat?

 

 

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Hola Emili.

No tinc experiència amb el server de la distro Lliurex 13.06, però fa temps vaig seguir el procés per posar LSTP a Ubuntu.

Cal generar el kernel per tal que els clients lleugers el troben i puguen arrancar.

També cal configurar el servei dnsmasq, però desconec si per scripts es fa de forma automatitzada.

Ací tens la documentació tècnica:

http://trac.lliurex.net/pandora/wiki/LliureX-LTSP

Ací tens un fin on es va tractar el tema a aquesta comunitat, tot i que es referia a la generació del mirror:

http://edutictac.es/moodle/mod/forum/discuss.php?d=2868

Els que teniu server Lliurex 13.06 segur que podreu il·lustra el problema millor que jo.

Per altra banda, potser no tocar les coses si no fallen és bo un temps, però mira la versió de Firefox que fa servir Lliurex 12.06 i la que fa servir Lliurex 13.06 (versió 30). Ha plogut molt des d'aleshores, han canviat moltes coses. Cal anar renovant, tindre els sistemes no actualitzat genera problemes col·laterals ja que no estan disponibles certes implementacions.

Salut

-----------------------------------
«Si sols tens un clau,
tendeixes a veure als martells com un problema»
— Larry Wall

Programdor de Perl (lenguatge orientat a servidors) i lingüsta (per fer el llenguatge bn fet va estudiar Filologia).
In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Hi haurà que tindre un equilibri entre tindreu tot actualitzat i assegurar una estabilitat en el sistema. Actualitzar sempre es un risc per als administradors de sistemes. És veritat que quan actualitzes i tot ix bé és una satisfacció.

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Hola Emili,

He estat utilitzant la versió 13.06 a una aula d'informàtica des de meitat de curs. L'únic que hem hagut de tenir en compte és que els usuaris han de guardar els seus fitxers en la carpeta documents. Sinó, al canviar d'equip, no poden accedir als seus fitxers. Crec que és una versió prou estable per a treballar el pròxim curs, encara que potser prove la 14.06 a partir del 15 de Juliol, perquè s4a per a arduino no funcionava molt bé en la 13.06 (hi havia retards en l'enviament i recepció de senyals)

També hi havia problemes de desconnexió de la PDI amb algun usuari professor. Tenim connectada la PDI al servidor i crec recordar que algú en aquest fòrum va comentar que era millor connectar-la a un PC amb versió escriptori. Algú pot confirmar això? Puc millorar l'aula per al pròxim curs. El PC versió escriptori com ix a internet?

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Per a ixir a internet en qualsevol ordinador del centre tens que configurar el proxy, simplement en la configuració escriu http://proxy/proxy.pac

LliureX és fàcil si saps com... xDD

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Hola Samuel,

Ho acabe de pensar i el més senzill serà posar un switch. Entrada d'internet i eixida al server i al PC escriptori. Els dos estaran a la mateixa taula.

Bé, un dia d'aquestos ho faig.

Gràcies de totes maneres per recordar-me això del proxy. Crec recordar que també s'ha de posar alguna cosa en el synaptic per a actualitzar en cas de connectar l'equip escriptori al switch dels clients.

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

@Daniel

Samuel té raó, sols necessites configurar el proxy al Firefox.

Un ordinador Desktop és independent en la validació, no depén del server, però per eixir a internet necessita el proxy si està a l'entorn del model d'aula Model d'Aula Lliurex, crec que res més.

#### incís ####

Corregim el terme del fin LSTP → LTPS

Mateixes sigles però en ordre diferent...

#### fi de l'incís ####

Salut

--------
A l'estudiant que mai se li demana el que no pot fer, mai fa el que pot.
John Stuart Mill

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Ara no me'n recorde exactament com ho vaig fer, pero jo vaig configurar al servidor alguna cosa (de forma molt senzilla, utilitzant alguns dels menus de lliurex, crec) per a que automaticament qualsevol equip que conectara a la xarca de l'aula eixira a Internet sense necesitat de indicar-li el proxy al equip nou.
En el meu cas, que molt sovint estic instalant i probant equips i distribucions noves es molt més practic...

In reply to Deleted user

Re: LTSP

by Deleted user -

L'altra forma que tinga internet sense utilitzar el proxy és habilitar l'ENCAMINAMENT i el NAT al server.

Es pot activar desde CENTRE de CONTROL LLIUREX.

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Supose que hauràs definit el tipus de server, i li has dit quina tarjeta de xarxa és la interna i quina la externa.

Jo el problema que m'he trobat es que a vegades canvia l'ordre de les tarjetes, la que era eth0 en el següent arranc és la eth1 i al revés.

Prova a canviar els cables i vore si et funciona, sort.

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

El problema era la tarjeta de la xarxa interna, l'hem canviada per una nova (7,90 €) i ara tot funiona.No m'havia passat mai aquest cas.

 

Sembla que s'obrim noves possibilitats

El procés molt resumit ha sigut:

Instal·lar la versió server (Versió servidor independent)

Actualitzar el mirror  (9 GB una vesprada)

Fer la imatge del client d'aula ( mitja hora)

A continuació arranques un ordinador per xarxa

 Instal·lar la versió client d'aula: una hora llarga

 

In reply to Deleted user

Re: LSTP

by Deleted user -

Hola Emili.

Gràcies pel comentari.

Una informació que es converteix en coneixement perquè ara sabem el per què i com aplicar-la.

Salut

-----------------
Principi d'Occam
Les entitats no han de ser postulades sense necessitat.
En va he aconseguit per diversos mitjans el que es pot fer amb menys. Les entitats no s'han de multiplicar més enllà de la necessitat.
Concloem que normalment la solució més simple és la correcta.