MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -
Number of replies: 14

Bones.

Si t'interessa aprofondir en l'aprenentatge basat en projectes...

https://mooc.educalab.es/course/aprendizaje-basado-en-proyectos-abp/

Si aquest curs és tan bo com el de PLE doncs seria bo parar-se una mica a valorar-ho.

Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lombardi

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Jo no vaig poder fer l'anterior sobre PLE però aquest té una pinta impressionant. Ja estic apuntat i tinc voluntat de fer-lo fins al final perquè el tema m'interessa moltíssim.

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Jo també m'he inscrit. Espere poder "seguir" el ritme mixed

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Deuriem de preguntar, qui no s'ha inscrit ??? je,je

No sé si posa 30 hores, per a mí seràn 100h !. Encara que el Blog ja el tinc de l'anterior mooc (eduPLE) que no el vaig acabar, de fet només vaig fer la unitat 1: el blog, el docent.me i el tagxedo (que per cert em pareix una xorrada).

Sort i fem camí !!!

mooc

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Ei Paqui, em va passar una cosa pareguda...

Si no comencem no podem saber fin a on podrem arribar.

El MOOC sobre PLE va estar molt i molt intens i demanava un alt compromís amb la feina.

Jo vaig fer tot el que vaig poder fins que vaig veure que el meu cap no estava disponible (recursos ocupats) per processar tanta informació.

Vaig arribar a fer el que comentes i el PLE. Estic molt content d'haver-ho fet, però no vaig poder seguir el ritme per diverses raons...

Quan em vaig adonar d'això vaig revisar la documentació, vaig guardar les referències que em semblaven molt interessants al Diigo i, vaig pensar, més endavant ho processaré.

Les referències varen estar molt i molt intressants tot i que a Taxedo no li vaig trobar sentit ni al projecte de fer història sí que em va semblar molt interessant les referències a com filtrar informació.

Bé, David Álvarez és un referent molt important a la xarxa, porte seguint-lo prou temps, fa el podcast d'EducaconTIc i sempre et sorprén.

Així que, jo crec que no hem d'ésser molt perfeccionistes si volem avançar, més val avançar un passet que no voler fer una llarga caminada i no iniciar el camí.

Crec que cal caminar cap a la perfecció, però dit això, VISCA LA CULTURA DEL FRACÀS, que ens fa avançar molt poquet a poquet, però en cada fracàs estem un pas més enllà.

¿Quieres que te dé una fórmula para el éxito? En realidad es muy sencillo. Dobla tu tasa de fracaso.
–Thomas J. Watson. Fundador de IBM

Font: Homomínimus → http://homominimus.com/2012/12/18/fracasa-mas-fracasa-con-gracia/

Au, a fracasar una i altra vegada...

Salut

---------------------------------
La prctica no ens fa perfectes,
La prctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lombardi

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Jo us veig passar. Tant en un MOOC com en l'altre, he decidit no començar. No arribe, o bé, desaprofite el meu temps.

També és veritat que la idea de MOOC no m'atrau, pense que la formació online ha de ser molt ben tutoritzada per a no perdre's, però pel que conteu, aquest sí és conectivista. El de la politècnica de l'estiu m'el vaig deixar al tema quatre.

Ara... Després de llegir aquest matí l'explicació  de compartir fitxers, amb el teu vessant més robòtic, i aquesta on reconeixes cert fracàs. Em deixes un poc més tranquil, Jeje.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Ei, Pedro.

Gràcies a tu vaig fer el MOOC del Poli aquest estiu.

Vaig visualitzar tots els videos, però no tot em va agradar. Sobraba la part de PowerPoint.

Em va semblar una broma anar a fer un examen per obtenir un títol...

Tot i això, va merèixer la pena, vaig aprendre molt.

Respecte a aquest MOOC: potser no és mala idea asomar-se i mirar que és fa, encara que no tinguem recursos en temps per dedinar-nos, sempre acabes descobrint coses noves molt útils.

No comencem les coses per a fracasar, però sí cal fracasar per aprendre i recomençar, cada fracàs implica un pas, i pas a pas avancem...

Així que, benvingut siga el fracàs si això ens fa avançar.

Una de les coses bones que veig a aquesta comunitat d'aprenentatge és que ens anem influint uns a altres, cosa que si no estaguerem connectats crec que no fariem tantes coses a nivell individual.

Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lombardi

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

He acabat la presentació i les imatges, em falta l'anàlisi d'un projecte de referència i  he de veure com es fa  la correcció ...uf !

Necessite Projectes  i Alfons....em dones pooooor ! no sigues molt dolent !

El meu Blog: http://blogabpmooc.blogspot.com.es/

 

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Ei Paqui, quina passada...

M'encata el video, veig que vas aprofitant l'aprenentatge que has desenvolupat en projectes anteriors.

M'agrada el theme que has elegit per al blog i el curre de la capçalera.

Segur que aproves, a mí em van suspendre aquesta part en l'altre MOOC.

Vaig fer un plantejament minimalista. Un company/a sembla que no ho va entendre i em va suspendre, em vaig quedar amb tres pams de nassos, amb el que m'havia costat.

Tres setmanes després vaig rebre un altra puntuació, supose que seria per part dels organitzadors i em varen posar la màxima nota.

El fet em va fer molt que pensar... els mestres som com llops quan hem d'avaluar als altres, però ens tornem molt comprensius quan ens han d'avaluar a nosaltres.

Així que, què millor experiència per aprendre que prendre de la nostra medecina!

Per tal que s'entenga en aquests MOOCs els alumnes avaluen a altres alumnes de forma anònima i els retroalimenten.

Crec que l'avaluació hauria d'anar més enllà i intercanviar punts de vista.

Una experiència molt profitosa, siga com siga, i... amb sorpreses inesperades, veurem què passa aquesta vegada.

Salut

--------------

Mai no vaig oblidar
allò que no vaig aprendre.
Fito
In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Gràcies Alfons, qué amable !!!

La veritat és que el video em dona vergonya però ahir vaig provar per primera vegada el Moovly i em va agradar prou. 

En quant al mooc, el veig prou exigent, ara estic mirant precisament el que comentes sobre l'avaluació "entre pares", a veure si m'aclarisc. Bé on arribe he arribat ! 

Salutacions Alfons i gràcies per contestar !

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Hola Paqui, no coneixia Moovly i m'ha fet gràcia. T'ha quedat molt bé la presentació.

Bo, ací vos deixe les meves dues primeres tasques de la unitat 1 per si hi ha algú endarrerit i encara pot treure alguna idea. Em va vindre bé veure algun exemple per arrancar.

ABP vs Enseñanza directa
Análisis del Proyecto Galileo

També estic liat amb el P2P en aquest moment. Per cert, Toni Solano va fer recentment un post interessant sobre el que comenta Alfons de l'evaluació.

Salut,Xavi

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Gràcies per les vostres aportacions. Aniré mirant, jo sóc una de les endarrerides !!!

(La teua comparativa és molt completa)

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Xavi, un artícle del tot interessant.

Compartisc plenament el canvi de perspectiva de perspectiva: el deixar el focus d'ensenyar i centrar el focus en l'aprenentatge.

El el secret del motor de l'aprenentatge resideix en centrar-se com aprén l'alumne, tota la resta és burocràcia.

Si l'alumne no aprén de res serveixen les millors metodologies.

Per altra banda, m'ha cridat l'atenció que comentes que un aprenentatge basat en projectes és molt més difícil de portar a terme, doncs cal saber com portar-ho a bon port.

De vegades pensem que per adoptar noves metodologies cal adoptar-les i ja està, però en començar a portar-les a terme comencen les primeres pedres i l'esforç que has de fer per tirar endavant és molt important.

De nou em dóne compte que el temps no fa bons mestres sinó que les fan les decisions preses en aquest temps i sobretot el compromís en fer les coses el millor possible.

Molt interessant el projecte Galileo, de les graelles veig que ha estat reflexionat i s'intueix una intenció de millorar la feina feta.

Aquest tipus de proposta en fa pensar que amb continuïtat el projecte millorarà en els anys posteriors.

Salut

----------------------------------------

Homines dum docent, discunt.
Els homens aprenen quan ensenyen.
Sèneca
In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Com comentava en un altre fil d'aquest fòrum, he acabat el #ABPmooc_INTEF i volia compartir amb vosaltres la meva reflexió final del curs.

http://tic-y-docencia.blogspot.com.es/2014/06/abpmoocintef-reflexion-final.html

Si voleu, podeu descarregar el curs sencer en format PDF en:

http://tic-y-docencia.blogspot.com.es/2014/06/el-abpmoocintef-en-un-pdf.html

In reply to Deleted user

Re: MOOC, MOOC!!! - Nou MOOC

by Deleted user -

Hola Xavi.

Moltes gràcies per compartir el teu treball amb nosaltres.

Me'l pose a la llista de tasques pendents per tal de llegir-lo de forma més pausada.

Aquesta iniciativa de compartir coses fetes fa que tots, d'una o, d'altra manera accedim al curs i ens enriquim.

Salutacions