#EdudinaTICTAC15

#EdudinaTICTAC15

by Deleted user -
Number of replies: 36

Començem la preparació de la trobada d'edutictac de l'any 2015. Com que serà un dinar, de moment, anem a fer una localització de restaurants al llarg del mes d'agost. La llista que vaig preparar amb @vorovoro:

- El Baret de Miquel - Tancat per vacances. Per a setembre. Comencem bé.

- La Seu

- Peix i brases

- El Comerç

- El Raset

Ja us conte com va.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hehe,

@juanfratic A que t'agrada aquesta fase d'investigació gastronòmica!!

De moment, la provatura serà particular, anirem al vol. Però si algú s'anima a anar per la zona de Dénia, aviseu i ens fem una cervesa i un polp sec al Tresmall.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Bon dia,

Com ja vaig avisar via twitter a alguns de vosaltres, comencem a buscar local per a la trobada de febrer de la comunitat edutictac. Per a això necessitem saber quans hi anirem, així que hem preparat un full de càlcul molt senzill.

La trobada serà a Dénia el dissabte 28 de febrer. Pel matí hi haurà una visita cultural a la ciutat, podem pujar al castell i pegar una volta pel centre. Que us sembla que siga a les 11h?

El dinar seria a les 14:30h.

Seguint la tradició de l'anterior edudina (19/11/11) hi haurà diverses presentacions pel vespre d'uns 15 minuts de duració. Hi haurà una presentació de la comunitat edutictac per a aquells que vinguen per primera vegada puguen coneixer qui som i d'on venim. Hi haurà projector i pantalla. Si fora necessari Wifi, es pot intentar buscar un local amb connexió.

Poc més de moment, apunteu-vos ací: Previsió Educina 15

En aquest fil podeu anotar sugeriments, ...

Salut.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Molt bé @Daniel

Cal preveure si ens farà falta un projector o una connexió HDMI.

Salut

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Vaig a apuntar d'agafar un cable HDMI. A vore si trobe un local amb paret blanca per a estalviar-me d'agafar la pantalla.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola companys, jo visc en Dénia si necessiteu que busque local, puc ajudar en la recerca. Hi han molts restaurants, també otels amb espais per a projectar.Tot és questió de preu del dinar i espais per a poder aparcar.

També puc portar el maquinari i cablejat necessàri.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola Pep,

Fantàstic, anem mirant locals i si vols compartim pressupostos i idees. Dissabte li comentaré a un company que em localitze els locals del centre on pugam quedar-nos pel vespre i amb un menú correcte. A veure si trobem algun que estiga bé. No crec que siga difícil, de moment som uns 12 apuntats.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Ja m'han passat dos menús a 20 euros per a #edudinatictac15. Són del restaurant Mediterrasian (del mateix amo que Peix&Brases): http://www.peixibrases.es/mediterrasian.html

Ens posen pantalla en un reservat i podem quedar-nos fins a les 20h o més. Indiqueu-me quin dels dos us sembla bé i comencem a triar plats.

Salut.

MENU 1

ENTRADA FRÍA A ELEGIR UNA ENTRE:
*Bocados del Chef.
*Sushi de Tres Variedades.
*Ensalada Murciana.
---------------
ENTRADA CALIENTE :
*Langostino Fuyang.
*Surtido de croquetas.
*Gyozas estilo Mediterrasian
FINAL:
*Pescado de Lonja a la Espalda de Esparrago Blanco.
*Wok de Ternera con verduras.
*Arroz Abanda.(Mínimo 2 Personas)
*Arroz de Magro y Verduras.(Mínimo 2 Personas)
---------------
POSTRE:
*Postre a Elegir en 6 Variedades.
---------------
Sobremesa de Café e Infusiones
Agua, Refrescos y Otros Incluidos.
Vinos blanco y vino tinto.

MENU 2

ENTRADA FRÍA A ELEGIR UNA ENTRE:
*Ensaladilla Rusa Estilo Marinero.
*Ceviche de Boquerones.
*Tosta de Jamón de Bodega con queso fresco.
---------------
ENTRADA CALIENTE :
* Berenjena a la Siciliana.
*Pimiento Relleno a la rioja.
*Revuelto de Morcilla de Burgos con Huevo de gAllina de Corra.
FINAL:
*Suquet de Pescado de Nuestra Lonja.
*Salteado de Ibérico con Arroz Asiático.
*Arroz Abanda.
*Arroz de Magro y Verduras.
---------------
POSTRE:
*Postre a Elegir en 6 Variedades.
---------------
Sobremesa de Café e Infusiones
Agua, Refrescos y Otros Incluidos.
Vinos blanco y vino tinto.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Moltes gràcies Daniel, m'agraden els dos però em decante per el MENU 2.

Finalment aquesta vegada no m'apetix molt fer presentació (últimament he fet unes quantes...) de ningun tipus, m'apetix més gaudir de la companyia i del que els companys compartisquen.

Fins prompte!!

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Bones.

Gràcies per les molèsties.

En qüestions de menjar a Dénia ni tinc preferències, elegisc menjar peix, d'una manera o d'un altra, tant se val.

Jo crec que més que presentacions molt formals podríem contar experiències, coses que ens han anat bé o que recomanem, i perquè. Si pot ser breument..

Un valor afegit i que comença a ésser important és retrobar-nos, veure'ns les cares, xarrar, preguntar i aprendre.

Caldria saber quina connexió caldrà portar...

Salidas.jpg

http://es.wikipedia.org/wiki/Tarjeta_gr%C3%A1fica


Salut

---------------
«Simple is better than complex»
The Zen of Python
In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Bona nit,

M'agraden per igual els dos menús. Potser un poc més el segon.

Estic d'acord amb Alfons, crec que millor xarrem tranquilament i ens contem coses. Tots anem prou de cul i crec que potser més profitós.

Salut i fins prompte.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

I dic jo, no poden ser els dos?  Un per esmorçar i l'altre per a dinar  big grin

No, ara seriosament. esTIC amb tots vosaltres en que m'agrada més el segon i en que ens deixem de presentacions i ens dediquem a contar-nos i compartir coses, tots de tots, segur que tots tenim coses que aportar.

Au, contant ja els dies, les hores i els minuts. Quines ganes!!! S'està fent d'esperar massa  wink

Caldrà que en fem dues a l'any, com ací a Alcoi, el mig any i festes.

 

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Jo també crec que com tots:

1) Menú 2 wink

2) Xarrem, menjem, beguda, i .... ja eixirà alguna cosa wink)

 

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Ja he preparat un formulari per a seleccionar els plats. Aquest servirà com a confirmació d'assistència, així que no l'ompliu fins que tingau clar que veniu. Últim dia per a confirmar el 26 de febrer. De moment, hi ha reserva per a 12 persones.

Formulari de tria de plats ací.

PD. El restaurant ens posarà la pantalla i el projector. Jo portaré un portàtil menudet amb LliureX (connexió VGA). Crec que hi ha Wifi, però em vaig oblidar de preguntar-ho.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola,

En dos setmanes ens veiem a Dénia. El formulari d'inscripció continua obert ací.

Si encara no has triat plat per a l'#edudinatictac15, pots fer-ho ací.

Podeu veure com va la tria de plats ací.

I un vídeo resum de l'anterior edudinatictac ací.

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola Daniel i resta de companys...qué bé preparat ho tens ja. M'ha encantat l'estadística de plats i el postre !!!

M'agradaria molt compartir amb vosaltres eixe Edudina però no sé si podré, a més a més veient el video de l'anterior convocatòria seria un "element massa discordant"...no van "xicones"??

Daniel, enhorabona per la preparació !

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola Paqui,

Gràcies, entre un company que m'ha buscat el local per a dinar i el sr google que ens facilita formularis, això està fet.

Això de les xicones és una cosa que hauriem d'estudiar. On esteu???? Haurem de disoldre la comunitat i tornar a començar de cero!!!, perquè alguna cosa estem fent malament. Ho dic de veres.

Si no pots venir, no t'oblides d'enviar-nos una piulada al #edudinatictac15

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Bones.

Un dels pressupostos de la igualtat de gènere és que no és la no discriminació de gèneres... si venen xicones genial (animeu-se), però si no venen, doncs, ací aportem continguts asexuals smile).

Jo afegiria que no he vist mai per ací ningun alumne, i dels pares, doncs no val si també són mestres...

Jo entenc la comunitat educativa com una comunitat oberta, democràtica i plural, però, nosaltres, els mestres sovintegem en oblidar-nos d'això... així que, trobe que la edudina és una trobada oberta on aprenem uns dels altres.

Així que, mestres, pares, alumnes i la resta de societat civil (iaios inclosos), jo diria que tindrien també cabuda, ara bé, cal venir amb ganes d'aprendre dels companys.

Aneu fent la motxilla i agafant els cables...

Ens veiem en...

No soporta Object

Salut

-----------------
Que el bon vent us acompanye, que el temps us siga propici,
que tots els camins us duguen a bon port!
Anònim
In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola Alfons, m'encanta el marcador!!! Així que anem a ajustar l'horari i el lloc.

Primer l'important. El dinar està reservat per a les 14:30. Divendres confirmaré els plats que heu triat.

Final del dinar: podem estar xarrant fins que ens fartem.

Excursió per Dénia. Podem quedar entre les 11:00h i les 12:00h. Quina hora preferiu? No vaig a posar formulari, els primers que contesteu triaran l'hora per a començar la volta per Dénia. Ahhh, el guia és un desastre, ja ho voreu.

Us adjunte un plànol de la zona amb alguns carrers interessants.

Al final serem 11. Ha guanyat el VGA. Plats triats: https://docs.google.com/forms/d/1YRSvOIP2Z7RA6MZR1X_6t5SekaySoSWcHpuGu1z4BwQ/viewanalytics?usp=form_confirm

Salut.

Selecci%C3%B3_677.png

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Bones.

Jo m'afegisc al dinar de les 14:30 h, no podré estar pel matí.

Salut

-----------------------
«L'home que mou muntanyes comença apartant pedres.»
— Confucio
In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola!!!

Els astres s'han alineat i m'he pogut apuntar ;)

Aniré a l'hora de dinar tot i que estaré per Dénia tot el matí :O

Un saludet!

 

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Hola,

Antonio, fantàstic que vingues.

Al final quedarem a les 12h en la porta del restaurant. Així tinc temps a fer un poc de Surf pel matí. Si, ho vull tot wink, però hi ha una previsió d'onatge molt xula: NordEst, altura 1,6 metres i període d'11 segons i poc vent (4,1 m/s). No tot és passar hores davant un PC!!! A dinar ens esperen a les 14:30h.

La previsió és d'una boia de Gandia, però serveix per a Dénia.

Selecci%C3%B3_684.png

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Made with Remarkable!

Bones.

Deixe la referèn d'algunes coses que vàrem explicar ahir i que poden vindre bé per revisar-les en més calma.

Markdown

  • És un llenguatge fàcil de marques
  • Jo vaig aprendre amb l'exel·lent treball de Joe di Castro
  • Recomane aquest editor on-line

Vim

  • Processador minimalista orientat a programadors
  • Cal començar amb una xulla molt simple, recomane aquesta

A. Deixe la recepta per incrustar un fitxer dins d'altre:

: 3 r fitxer.md

Interpretació:

3 - En la línia 3

r - "Read", llig i incrusta

fitxer.md - nom del fitxer

B. Activar i desactivar números de línia

: set number

Pandoc

  • Conversor de documents
  • Imprescindible mirar exemples

Beamer

  • Traducció en alemà: projector. És una presentació en PDF orientada a contextos acadèmics
  • Classe de LaTeX, característica de LaTeX, en LliureX temin l'editor de LaTeX: Gummi
  • Themes de Beamer

Conversor de Beamer des de Markdown, com jo el gaste:

$ pandoc -t beamer slides.md -V theme:Madrid -o slides.pdf

Faig un incís per contestar a Daniel Pastor. Venint en el cotxe em vaig adonar que la pregunta que no t'havia contestat a la pregunta que em feres, em vaig desconcentrar...

La característica que fa que comence una nova diapositiva en Beamer és posar un títol 1 , aquest codi:

# Titol 1

Si utilitzem # Titol 2 ens genera una caixa genial.

Presentació en html

Podeu baixar el format de presentació des de GITHub

Autokey

Programari que utilitze amb codi preestablert, es tracta de programar una tecla o un menú per que t'escriga codi. L'utilitze sobre l'escriptori Fluxbox, un escriptori minimalista que em deixa programar el teclat, així que apretant una tecla específica del teclat el llance.

No programa les tecles dins del programa perquè no me'n recorde mai de quines he programar, això ho faig des del en menú.

El resultat és que arrossegue codi estratègic que marca la diferència en molts contextos, com ara el cuadre que veieu ací.

Repetidor wifi

@paco ací ho tens

Jo recomane aquest per potència i velocitat

Però hi ha una bona varietat d'opcions

Vàren quedar a la meua retina

  • Les RasberryPi que va portar Paco, que vàrem poder veure i tocar
  • El teclat que va portar Paco, inhalambric amb touchpad, simple i amb bona execució
  • El teclat que va portar Daniel Pastor, alimentat amb energia solar, amb el qual pots controlar tres dispositius al mateix temps telèfon, tableta i ordinador. Té una tecla per seleccionar cadascun d'aquest dispositius en cada moment.
  • Les explicacions de Trello que va fer Daniel Pastor, algunes no les coneixia, altres no les recordava.

Va estar gratificant desvirtualitzar-nos i seguir aprenent junts, en un entorn que ja porta 8 anys de vida.

Salut

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Bones, altra vegada.

Us faig arribar una captura del meu escriptori de treball tal com l'utilitze, mireu imatge adjunta, se m'havia oblidat comentar-ho.

Destaque: utilitze conky + taskwarrior

Conky: utilitat escrita en Lua que permet posar codi a l'escriptori com si fora un widget a mode de monitor de processos

TaskWarrior: gestor de tasques minimalista, per terminal

Si a algú l'interessa puc publicar el codi de configuració.

Workspace%201_034.png

Salut

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Bon dia

Només dir-vos que ahir vaig gaudir molt amb de la vostra companyia i de compartir com sempre. Ja fa temps que aprenc molt de vosaltres. Ja vaig dir una vegada que em sembla increible que unes persones que s'han vist físicament tan poc puguem tindre una sensació de proximitat tan gran. I cada dia amb més persones que ens aporten més.

Alfons, m'interesa molt el codi de configuració de fluxbox ja que m'atrau aquest gestor de finestres tan lleuger i pràctic. El vaig utilitzar un temps i voldria tornar a fer-ho.

Gràcies a tots per estar ahí....

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

@Francesc

He creat un repositori en GITHub perquè crec que és el lloc idoni per depurar codi de forma remota i col·laborativa.

Si, molt valent, però de moment vaig aprenent a gestionar-ho així:

http://rogerdudler.github.io/git-guide/index.es.html

El cas és que et pots baixar la meua configuració tant de fluxbox com de conky.

1. Fluxbox

Es tracta d'una carpeta oculta que va al directori /home/usuari, res més que això, tot text.

La carpeta es diu .fluxbox i té els arxius configurats per automatitzar un fum de tecles i per què s'engeguen programes a l'inici. No és estandard, és la meua configuració. Configuació que porte a l'escola quan vaig a treballar i, així, tot funciona igual, amb les mateixes tecles.

Arxiu de tecles: key

Arxiu de programari que s'engega a l'inici: startup

Fes-li una ullada, caldrà que t'instal·les fluxbox:

$ sudo apt-get install fluxbox

2. Conky

Cal instal·lar conky i copiar l'arxiu .conkyrc al /home/usuari

No el voràs res a menys que tingues un monitor de 20', cal adaptar les coses al teu monitor, si vols et puc orientar...

Cal tenir en compte que en GITHub no ho tinc encara depurat, però intentaré fer una wiki i anar posant els arxius del theme que utilitze i el background per tal que funcione tot i es puga migrar a un altre ordinador.

De moment pot veure quin programari estic utilitzant per la ruta... sense presa.

Recorda que l'experiència de Fluxbox és una experiència de minimalisme, de deixar de centrar l'atenció en coses que ens fan perdre el focus, i anar al gra. Sol ésser l'entorn de molts sysadmin.

Per entendre els avantatges a un nivell més profund cal que sentes aquest podcast on un debianita parla del per què i per a què utilitzar Fluxbox.

Va estar un pas important per decantar-me i cercar la puresa zen smile, @Samuel és una llicència que em pemet-ho a mí mateix, salvant el respecte cap al Zen.

El post:

http://debianhackers.net/daboblog-podcast-especial-fluxbox-audio-y-material-complementario/

L'audio:

http://www.ivoox.com/daboblog-podcast-kernel-panic-especial-fluxbox-audios-mp3_rf_1367785_1.html

Amb calma però avançant...

Ja em contaràs.

Salut

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Perdona Alfons però d'on puc descarregar la teua configuració?

Salut

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

WOOOW!!! wide eyes

Com sempre, em lleve el barret amb tot el que ens has aportat (al dinar i ací per escrit). Gràcies.

Només volia dir, que el meu teclat no és el Logitech K750, sinó el Logitech K760. Ara té un preu mooooolt car, però jo el vaig comprar en una rebaixa per 30€. Si li feu seguiment en Amazon, segurament baixarà de preu algún dia. 

I ja posats a recomanar hardware, també vos recomane esta navalla suïssa big grin

RavPower FileHub. És:

  1. Carregador de batería: és una bateria de 6.000mAh per a carregar mòbils/tablets (en teoria, podria carregar 2 o 3 mòbils d'una). 
  2. Wi-Fi Hot Spot: conectant el File Hub amb el port RJ45 crea una red interna. Això ho gaste a classe per a donar accés als mòbils dels alumnes quan ho necessiten big grin
  3. Lector/gravador d'informació en targetes MircoSD i memòria USB o disc duro extern. (se li pot acoplar una d'este memòries externes per a llegir o gravar en elles).
  4. MediaShare: Transferència d'arxius de forma inalàmbrica, per eixemple: graves 5 pel·lícules (de forma legal, clar!!!) en un USB i amb el file hub (que crea una Wifi privada) pos conectar, màxim 5 mòbils/tablets per a llegir les pel·lícules. (els meus 2 fills estan contentíssims big grin 

Este sí que està "barat", a mi em va costar 39€, però ara val 32€ Aprofiteu l'ocassió!!

In reply to Deleted user

Re: #EdudinaTICTAC15

by Deleted user -

Ei, Daniel, això és sorprenent...

Increïble!!

RavPower FileHub.

No sabia que existira alguna cosa així. La cosa és... si necessites un Hub de per targetes potser estirant, estirant tens setanta coses més.

Respecte al teclat, no el vaig trobar a la tenda oficial de Logitech, però em va agradar molt el concepte de que siguera amb alimentació solar, bluetooth, xicotet i que pugueres connectar-te a diversos aparells.

El preu, potser està sobredimensionat, però em quede amb el concepte per quan em faça falta.

Salut