HTML5 o la visualització en dispossitius mòbils.

HTML5 o la visualització en dispossitius mòbils.

by Deleted user -
Number of replies: 2

Hola a tots: No sé si ni tan sols el títol està bé !

Consultant les estadístiques dels meus blogs i per el que me diuen els alumnes (de primària) comença a haver un percentatge considerable d'alumnes que consulten les pàgines amb les tablets. Al meu centre i gràcies a un Projecte, que varem començar el curs passat, de Socialització i Reutilització de llibres de text (en principi d'una durada de 4 cursos juntament famílies-profes) podrem, el curs próxim, comprar tablets per a un cicle possiblement.

Actualment, em trobe amb la tessitura d'anar renovant els blogs per a la seua correcta visualització amb els ordinadors i dispossitius mòbils. M'estic adonant que els reproductors d'audio que utilitzava (en flash), les partitures en wix, les presentacions de diapossitives de picassa,etc, etc ja no serveixen i que he de passar-me al HTML5. Però ara el reproductor d'audio en HTML5 que es veu en la tablet no es veu en Lliurex!!! Je.je Així que estic posant els dos.

I per a les fotos estic posant aquest: http://www.slidemypics.com/ (que pareix que va bé).

Dues preguntes:

Quin reproductor d'audio per a inserir als blogs puc utilitzar ?

I per a la creció d'activitats multimèdia ? que siga multiplataforma i fàcil: exelearning? o quin?

http://musicavoramar.blogspot.com.es/

Gràcies, si no contesteu no passa res, ja anirem descobrint, però m'agrada contar-li a algú les penalitats. Adéuu

 

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: HTML5 o la visualització en dispossitius mòbils.

by Deleted user -

Hola Paqui.

Flash ha mort, el va matar Steave Jobs.

Encara que et semble una afirmació curiosa va estar així.

Flash és una aplicació que fa que s'executen les aplicacions en la màquina de l'usuari, en realitat sembla ser una màquina virtual a l'estil de JAVA.

Flash es menjava tota l'energia de l'iPhone, la bateria no donava per a més i, una vegada més Apple va donar el primer pas.

Dic una més perquè ja va passar en els disquets de 3.5, els varen llevar dels equips sense contemplacions. També van ésser els primers en llevar els DVD dels ordinadors. Varen popularitzar el ratolí. Varen ésser els primers en traure la primera agenda electrònica (Newton), va ésser massa innovadora i no va tenir èxit.

Internet es va desenvolupar sobre una màquina NEXT STEP, que va fabricar Steave Jobs quan estava fora d'Apple.

Ara li toca al Flash. És una desició millor o pitjor, però, nosaltres com a usuaris hem d'estar assabentats.

Flash va a desaparèixer per un nou estandard html5.

Aquest llenguatge l'html5 és el llenguatge que utilitzen els navegadors.

Els navegadors no utilitzen llenguatge compilat com pot ser un arxiu executable sino llenguatge interpretat, és aquest html 5. No és més que text pla amb etiquetes o tags. Pots visualitzar-lo clicant el botó dret del ratolí en una pàgina web i marcant que t'ensenye el codi.

HTML5 és obert, tan de bé, perquè tots podem aprendre a construir-lo. Flash és tancat, ja que necessitaves la llicència d'Adobe per a compilar els arxius.

HTML5 no és més que una sèrie de convencions, un estandar. Les empreses del sector s'han posat d'acord per tal de dotar als navegadors d'una sèrie de funcionalitats.

Els navegadors interpreten. Cada navegador interpreta el codi i et torna una resposta, per això no es veuen les coses exactament igual si navegues des de Firefox, Chromium, Safari, Opera, Google Chrome, per no parlar d'Internet Explorer, que mai ha respectat del tot els estandards establint la seua 'hegemonia al mercat.

Bé, però, perquè no es veuen les coses a Lliurex...

M'he trobat hui mateix amb aquest problema. He preparat un paquet d'EXE-Learning compilat des d'Ubuntu (ho dic perquè el paquet de Mac té més bugs, toma ja) i m'he trobat que Firefox no interpreta els videos estricts en html5.

Firefox no però Chromium-browser, la versió lliure de Google Chrome sí que ho fa correctament.

Podéu comprovar-ho:

http://llagosti.wordpress.com/2013/10/02/5e-medi-ud-2-els-animals-vertebrats/

I ara què?

Jo crec que amb el ritme desenfrenat que porta Fifefox en actualitzacions ho acabaran arreglant, però hui per huí no interpreta bé aquests arxius.

Què fer?

Doncs passar-se el més aviat possible a html 5, utilitzar aquesta tecnologia. Youtube ja ha fet el pas...

No vull ni pensar amb els desenvolupadors d'Ítaca, ja que porta una capa de Flash.

Per altra banda, no sé com s'ho faran en llocs com clubpenguin.com ja que està tot basat en Flash.

Sé que és un pas endavant, però tot canvi comporta víctimes.

Ja deia Darwin que davant els canvis sucumbeixen els més adaptats, d'ahí la necessitat de romandre una miqueta desadaptat.

Conclusió: cal desadaptar-se per sobreviure, canviar per continuar igual.

Quina paradoxa més curiosa.

Salut

In reply to Deleted user

Re: HTML5 o la visualització en dispossitius mòbils.

by Deleted user -

Doncs SOBREVIVIRÉEE !!! com es desganytava la Mónica Naranjo,je,je perquè jo sempre estic desadaptada degut a les meues limitacions informàtiques.

Moltes gràcies Alfons per, les sempre, sàvies paraules.