Matricular massivament a tot l'alumnat del centre en moodle

Matricular massivament a tot l'alumnat del centre en moodle

by Deleted user -
Number of replies: 4

Hola companys i companyes,

Si tenim l'arxiu xml que genera Itaca, per a les aules d'informàtica, algú sap quin és el fluxe de treball per a matricular a tot l'alumnat del centre al moodle?

És moodle 2.5.2 i està instal·lat dins del servidor de Conselleria

 

 

In reply to Deleted user

Re: Matricular massivament a tot l'alumnat del centre en moodle

by Deleted user -

Hola Emili.

Jo treballe de forma local amb un Moodle 2.2 mantingut per Ubuntu, instal·lat automàticament dels dels repositoris d'Ubuntu 13.06.

Així m'oblide del manteniment (actualitzacions) i anar unes versions per darrere de la punta de llança em permet estabilitzar el sistema i evitar problemes que en Moodle poden ser una inversió en temps infinita.

T'adjunte una captura amb el que provaria jo.

L'arxiu que genera Ítaca és un arxiu de text pla que es pot importar amb diversos sistemes si el sistema és capaç d'interpretar aquesta informació.

Pots provar el procediment de la captura, però si el Moodle que estàs fent servir és crític, jo el provaria en el servidor d'aula Lliurex, per exemple per tal de no posar en perill una màquina crítica en producció.

Important: a partir de la versió 2.0 a Moodle és important entrar com a usuari administrador i no professor amb permisos d'administrador per tal de tocar coses de funcionanment. Potser et pots trobar que no apareguen certs menús.

Salut

Attachment Selection_025.png
In reply to Deleted user

Re: Matricular massivament a tot l'alumnat del centre en moodle

by Deleted user -

Hola a tots/es!

Aquest cap de setmana he matriculat als quasi 800 alumnes del meu centre a moodle 2.5 al server de conselleria.

El que passa és que noslatres encara tenim Gescen i ho he fet a partir del fitxer dbf d'alumnes (Crec que en Itaca hi ha una possibilitat de exportar la matricula a dbf no? )

Et conte el que he fet:

1) Obrir el fitxer dbf amb el libreoffice (l'obrii com un full de càlcul)

2) Seleccionar les columnes expedient, nom i cognoms, grup i ciutat

3) Copiar-les a altra full de càlcul en blanc

4) Duplicar la columna de l'expedient

5) Guardar com a csv l'arxiu generat

Com que tenim 5 columnes (usuari, contrasenya, nom, cognoms,grup i ciutat, afegim a la primera linia del fitxer de text csv:

username,password,lastname,firstname,department,city

6) Anem a l'apartat que ha nomenat Alfons ... i si no hi ha cap errada .. t'ho importa tot....

Notes:

* Quan he creat el csv m'ha posat cometes (") als noms i cognoms, amb un editor de text les he llevades (reemplaçar " per res a tot el fitxer)

* Tenia un alumne que entre el nom i el cognom no hi havia coma (,) i em donava un error ... he anat importat de 100 en 100 alumnes  fins que he trobat l'error.

 

Espere que vos servisca!

Un saludet des de la Marina Baixa!

Antonio.

 

In reply to Deleted user

Re: Matricular massivament a tot l'alumnat del centre en moodle

by Deleted user -

Gràcies per les vostres aportacions al tema.

Deixe una imatge amb el fluxe de treball que he utilitzat

fluxe de treball Itaca --> Moodle

Aquest fluxe està molt simplificat. La via amb el phpadmin no l'he provada, perquè Navicat t'ho dona tot fet. Navicat et permet provar-lo un més gratuïtament.

Una de les decisions que hem de prendre respecte a la seguretat és quina contrasenya hem de posar als alumnes, de forma que sigua fàcil de recordar per a ells sense comprometre la seguretat.

En l'aula d'informàtica de l' IES utilitzem un usuari i contrasenya generat pel servidor.

Així que com a usuari utilitzarem aquesta i com a contrasenya utilitzarem el seu DNI, ja que el fitxer de lliurex (llxgesc.xml) ens dona aquestes dades.

Com a correu electrònic he usat un genèric per a tots amb el valor u%@dominidelcentre

Després els dic que actualitzen el perfil amb el seu email

Salutacions

 

 

 

(Editat per Alfons Rovira - Missatge original enviat el Saturday, 5 October 2013, 16:59)

In reply to Deleted user

Re: Matricular massivament a tot l'alumnat del centre en moodle

by Deleted user -

Hola Emili.

Gràcies per l'aportació.

M'ha agradat molt la imatge, és pràctic per una foto de qualsevol cosa i incloure-la. He editat el missatge per fer-la una miqueta més gran.

Ahí queda el procediment, segur que serà útil. Queda el el forum, es pot arribar mitjançant la cerca.

He estat mirant el programari Navicat[1], està orientat a bases de dades.

Salut

-----

[1] http://www.navicat.com/