Bones.
Jornades sobre Comunitats d'Aprenentatge [ començar pel final ↓ ]
Feia molt de temps que no sentia parlar sobre les bondats de la pedagogia crítica. Sembla que alguna cosa està canviant perquè sembla que comença a haver un interès creixent en les comunitats d'aprenentatge.
Si et sonen aquests autors de lectura irrenunciable: Castells, Flecha, Guiorux, Habermas, Turaine, Vygostky entre d'altres potser et faràs una idea del que es parla.
En cas contrari es pot cercar a internet els seus arguments.
El cas és que, d'alguna manera, edutictac,és una comunitat d'aprenentatge on es comparteix coneixement i s'intenta creixer de forma dialògica, mitjançant un procés comunicatiu.
La interactivitat i la metodologia dialògica a través de les TIC té a veure amb el que debatem a aquesta comunitat.
Entrar en diálogo con los alumnos y alumnas incrementa el aprendizaje de conocimientos para todos y todas. Una de las cosas que más impresión causa cuando entras en una Comunidad de Aprendizaje es no poder distinguir cuál de las tres o cuatro personas adultas que hay dentro del aula es el profesor o profesora. Esto choca con la idea de un marco escolar donde los papeles están muy determinados y donde el profesorado se hace notar en el patio, en la clase o a la salida.
Font: http://cefire.edu.gva.es/pluginfile.php/327169/mod_resource/content/1/ElbojOliver_Las%20comunidades%20de%20aprendizaje.pdf
Crec que tots els que participem d'aquesta comunitat esperem més de l'educació, creguem que les coses es poden millorar, deixe un parell de referències per tal reflexionar i anar aprofondint sobre aquest vector metodològic que implica a docents, pares i alumnes.
Webs de referència:
Conceptualització: http://mestreacasa.gva.es/web/cefirecastello/projectes/cdaacs/introduccio
Marc: http://www.comunidadesdeaprendizaje.net/
Jornades: http://ampagv.wordpress.com/2014/06/04/primeres-jornades-sobre-comunitats-daprenentatge-o-actovotats-edicatives-dexit/
Salut