PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
Number of replies: 7
Bona vesprada a tots i a totes,
tinc un servidor (cofiman) a l'aula amb dos discs durs de 250GB. L'aula està instal·lada amb el model d'aula de lliurex i ahir vaig estar investigant perquè quan volia actualitzar des de "Administració de lliurex / confiugració ràpida del servidor / replica" em donava un error i no podia actualitzar.

Vaig seguir les indicacions que vaig trobar al fòrum i ho vaig fer des de consola, deixant-me tota la nit el servidor baixant-se el mirror de lliurex.

Este matí quan he arribat, havia acabat la tasca però ara em trobe amb errors que m'indiquen que no tinc espai al disc. Us adjunte un parell d'imatges.
A més em falla internet i el LDAP.

Algú pot explicar-me quan es suposa que s'utilitza el segon disc dur i el perquè de les particions que fem?? és una de les coses que no entenc de linux i m'agaradaria saber el perquè.

Supose que el remei passa per reinstal·lar el servidor (no és massa dràstic perquè els alumnes no han fet encara massa coses en ell), i ara ve el segon dubte: instal·le lliurex10.09??? Funciona ja correctament??

Salutacions i espere haver-me explicat be.
Attachment gparted.png
In reply to Deleted user

Re: PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
El particionat el vaig fer igual al que havia fet el tècnic del SAI a l'altra aula.
Pense que no ho vaig fer be, com ho faríeu?
In reply to Deleted user

Re: PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
Al meu centre el tècnic del SAI porta dos dies instal·lant la 10.09 i no ha terminat xDD definitivament encara està molt verda.

Com que no te queda espai, avans de formatejar pots redimensionar les particióons per a donar-li més espai. Segurament aixó sol·lucionarà el problema amb LDAP

sort!!!
In reply to Deleted user

Re: PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
Jo sí tinc la 10.09 a l'aula.. i me funciona prou bé, encara que té cosetes que he afinat jo a mà i m'estic barallant amb la configuració de la nvidia als telefònica (cosa que a la 9.09 funcionava sense fer res). A més.. consumeix més recursos que la 9.09 i als clients.. es nota, si no fós perquè tinc coses a la 10 que m'agraden no sé si no tornaria ja mateix a la 9.

I sí... fes cas a Samuel.. redimensiona i funcionarà.. jo ho vaig fer i cap problema (no oblides la còpia de seguretat per si de cas)
In reply to Deleted user

Re: PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
Hola Cloti.

Està clar, t'has quedat sense espai. No és estrany, sol passar al servidor.

En aquest moment has de parar-te i reflexionar abans d'actuar.

Estàs en un moment crític, doncs si actues de forma impulsiva et pots carregar tot el sistema.

Què pots fer?

Reparticionar, però hi ha el risc que et carregues el sistema.

Pot provar una cosa menys dràstica.

Entra en un Live-DVD, mira què tens al /home/lliurex/ i borra o transllada el que tingues a un pendrive o al directori /net/share/

Què ha passat?

Hipòtesi A:

El que ha passat és que heu estat utilitzant el Server com si fora un Desktop... segur que heu grabat moltes coses. És el moment de fer netetja.

El mirror sol ocupar uns 4 GB tota la resta potser son coses grabades.


Hipòtesi B:

Teníeu activats els mirror d'Ubuntu i us ha sincronitzat aquests.

Una vegada vaig intentar fer-ho i quan portava 20 GB i allò no parava ho vaig deixar...

Aquesta hipòtesi B és poc probable.


Jo m'inclinaria per entrar amb un Live-DVD i fer netetja.

Sort
In reply to Deleted user

Re: PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
Una coseta, Hermi té tota la rao.

En clients amb 256 MB de RAM oblideuvos de correr la 10.09.

En quant s'utilitze l'OpenOffice, et quedes sense recursos.

En canvi amb 512 MB funcionen perfectament, encara que siguen ordinadors Pentium III.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: PARTICIONAT DISCS SERVIDOR D'AULA

by Deleted user -
Hola.

Una alternativa és instal·lar la distro lleugera, la qual porta l'escriptori LXDE i Abiword que suporta .odt.

Si algú ho prova que conta l'experiència.

Salut