MOODLE

MOODLE

by Deleted user -
Number of replies: 10
Bona vesprada companys, necessitaria un poc d'ajuda:

Tinc preparat un curs per impartir als meus companys del centre i m'agradaria utilitzar com a suport el moodle. Les meues preguntes son:

·Pun instalar la plataforma moodle al meu ordinador, donar-li forma als continguts del curs i després de comprovar el seu comportament penjar-ho en internet.
·Puc utilitzar el moodle (offline) o pel contrari he d'estar conectat a internet.
·Des d'on puc solicitar un espai web per al centre.

Gràcies.
In reply to Deleted user

Re: MOODLE

by Deleted user -
Si que se puede instalar en local. Y luego puedes crear una copia de seguridad de cada curso y restaurarlas en otro sitio moodle online.
Actualmente lo están instalando el SAI en el espacio web de cada centro habla con ellos.

In reply to Deleted user

Re: MOODLE

by Deleted user -
Hola Enric.

Tot i que ja t'han contestat et diré com enfocaria el tema.

1. Pots instal·lar Moodle en local.

És recomanable que ho faces sobre plataformes GNU/Linux perquè són més estables i més fàcils de confifurar.

Des d'un Lliurex que tingues instal·lat en un portàtil es pot fer així:

a. Obri la cònsola i escriu aquesta línea:

$ sudo apt-get install apache2 php5 mysql-server mysql-admin phpmyadmin

b. Baixa Moodle des del lloc web:

http://download.moodle.org/

c. Descomprimeix amb el botó dret del ratoí.

d. Ho copies al directori /var/www

e. Obri Firefox i escriu http://localhost/moodle

Soles cal que segueixes les instruccions. Tin paciència, al llarg de l'instal·lació t'eixiran els logs d''instal·lació. No t'asustes vas bé, continua fins el final.

2. D'aquesta manera pots utiitzar-ho desconnectat d'internet ja que el tens a la teua màquina. Et pots familiaritzar amb ell.

Recorda que per treballar t'estalviaràs maldecaps si ho penjes dirèctament al servidor, ja que si no estàs familiaritzat amb les bases de dades et pot ser difícil d'entendre de començament.

3. L'espai es demana al SAI.

Actualment pots demanar dos tipus d'espai:

- Linucentres per instal·lar en màquines (servidor) amb serveis GNU/Linux amb Apache, Php, Mysql i CPanel. Un giga de capacitat.

- Intercentres per instal·lar en màquines (servidor windows) amb serveis postscript com ASP.

No t'habiliten el servei ràpidament ja que, primer et donen d'alta i després es fa la propagació (com diuen ells) del domini a tot arreu.

Si estàs pensant en donar-ho d'alta fes-ho quan abans millor, ja que costa un poquet.

Que tingues sort.
In reply to Deleted user

Re: MOODLE

by Deleted user -
Moltes gràcies per les vostres aportacions, ja un aniré contant com va tot.
De moment abans de començar vaig a canviar el HD del portatil i a ampliar la RAM, i aixó em durà uns quants dies (demanar material, canviar-ho, configurar-ho, etc) d'aquesta manera tindré prou lloc al portatil per instalar Lliurex (de moment només tinc windows).

Gràcies per tot
In reply to Deleted user

Re: MOODLE

by Deleted user -
Una apreciació... en lliurex-ubuntu moodle es pot instal·lar des de repositori... sudo apt-get install moodle

també des de sypnaptic es pot instal·lar un servidor LAMP amb un sols clic de ratolí ;o)

ràpid i senzill

bones vacances.
In reply to Deleted user

Moodle en LliureX 10.09

by Deleted user -
Entre els continguts dels Projectes de Formació en Centres que he de tractar aquest any tenim moodle. Com ja he explicat en el fil eXeLearning, el portàtil que vaig a utilitzar té instal·lada la versió 10.09 de LliureX (com ja he dit és una història un poc llarga això de no poder tornar al LliureX 9.09).

De moment, moodle no es pot instal·lar en la versió escriptori de LliureX 10.09. Falten els paquets següents: mysql-admin, phpmyadmin i moodle, of course.

Com que no tractarem el tema fins a febrer, ja que vull esperar que el centre tinga el seu moodle al seu espai linucentres, m'esperaré a veure com evolucionen els paquets de l'última versió de LliureX.

Per si us interessa, els materials que utilitzaré són:

Iniciació al moodle. Disponible en: http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td004/

Hi ha més material sobre moodle en el servei de formació del xtec, però crec que amb aquest sobrarà.



In reply to Deleted user

Re: Moodle en LliureX 10.09

by Deleted user -
Hola Daniel.

He estat provant la versió Lliurex 10.09 des que estava en versió Alpha.

He provat la versió Desktop, Server, Infantil i la de Música. Totes tres estan molt millorades i son molt estables.

A la versió Desktop no li he trobat cap pega, l'he instal·lada ja en alguns ordinadors. En actualitzar millora molt la cosa.

La versió Server duu algunes coses molt interessant per gestionar l'aula.

La versió de Música està en Release Cantidate, el que vol dir és que si no hi ha cap cosa important és la candidata a la versió final.

La versió Infantil no la vaig arribar a provar, doncs va petar el disk dur de l'aula d'infantil i... ja no hi ha més temps...

Realment totes son molt boniques, han fet un bon treball estètic i tenen coses molt interessants.

Podeu accedir a aquests versions ací:

http://arxiu.lliurex.net

Millor des d'un FTP com Filezilla.



Però... al torró.


Daniel no et desanimes. Pots instal·lar els paquest que vullgues des dels repositoris d'Ubuntu 10.04 Lucid Lynch de dues maneres:
  • Baixat el paquet .deb, en cas que et done problemes de dependències pots anar cercant els paquets.
  • Posa els repositoris d'Ubuntu al arxiu /etc/apt/sources.list, actualitza i instal·les.

L'últim que et comente no ho he provat, però aquesta versió de Lliurex 10.09 es basa en Ubuntu 10.04.


En cas de no arribar a bon port participa al fòrum, no et desanimes, cal anar encavant...

Després et conte l'actualització d'Ubuntu 10.10, si no haguera tingut una miqueta de paciència... se m'havera multiplicat el treball...

Salut i You'll be free, hacker.
In reply to Deleted user

Re: Moodle en LliureX 10.09

by Deleted user -
De moment m'espere amb el moodle. No em farà falta fins d'ací a uns mesos.

Sobre LliureX 10.09:

En la sala de professorat tenim un servidor i 3 clients lleugers amb LliureX 9.09. Els equips no poden accedir a www.hotmail.com i el professorat no pot consultar el seu correu. El tècnic del SAI em va comentar que el problema es solucionava actualitzant a llx 10.09. Li vaig comentar que de moment preferisc esperar i em va dir que està fent proves en un centre amb el sistema servidor-clients lleugers i està tenint problemes. Supose que amb algunes actualitzacions es solucionaran. Jo de moment espere a que acabe el curs escolar.
In reply to Deleted user

Re: Moodle en LliureX 10.09

by Deleted user -
Hola Daniel.

No els tirs no van per ahí.

El problema del hotmail és el DansGuardian, el proxy.

Lliurex ha customitzat aquesta aplicació posant-li el nom de Lliurex Guard.

El cas és que si dones d'alta els professors del centre al servidor, (anem a suposar que treballes al servidor de la sala de profes), si has donat d'alta els professors amb el perfil de professors i ells entre amb el seu usuari i contrasenya, veuràs que no hi ha cap problema en entrar al hotmail.

Normalment als centres no es respecta aquesta política d'usuaris, doncs, llavors ha arribat el moment d'ordenar les coses o de quedar-se amb els privilegis restringits.

L'usuari lliurex amb contrasenya lliurex té aquesta limitació.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Moodle en LliureX 10.09

by Deleted user -
Hola Alfons,

Ara que faig memòria, l'any passat vaig muntar LliureX 9.09 a l'aula d'informàtica, i l'alumnat no tenia problemes per a accedir al hotmail. Tots tenien el seu usuari com a estudiants.

En la sala de professorat, hi han usuaris genèrics: profe1, profe2, ..., profe5. Però no se quin perfil tenen. Investigaré.