Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Number of replies: 17
Acabe de veure la icona, no l'he provada, però ja vaig a descarregar el paquet per veure on s'instal·la per defecte.

El cas és que ho havia pensat mil vegades però mai havia trobat el temps per fer-ho correctament.

Ara que ho he vist n'estic ben content.

Algunes coses que es podrien tenir en compte per millorar el servei:
  • Crear un repositori.
  • Crear el certificat per tal que siga fiable el paquet.
Amb aquestes dues iniciatives tindriem els paquest de JClicRatolí actualitzats automàticament amb les actualitzacions ordinàries.

Ja sé que és més feina, però, potser a llarg termini es podria dur a terme.

Què en penseu?

Això sí marcaria una diferència entre usar Lliurex i usar Window, al menys en el tema de la recopilació JClicRatolí.

Potser un xicotet manual acabaria d'arrodonir el tema.

Bo deixe la proposta a veure fins on podem arribar.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Bon dia Alfons,

la veritat és que jo també ho tenia en ment i al final ha sigut molt senzill seguint aquest manual

Ho confesse, m'has picat, m'he ficat en launchpad per a crear el repositori i al principi no comprenia res (ara tampoc la veritat) però com que m'agrada aprendre coses noves estic trastejant per vorer si és possible crear-lo

esteu convidats a participar en el grup de desenvolupament https://launchpad.net/~edutictac

Ara un poquet d'organització... no crec que siga eficient crear un sols deb ja que aquest ocupa 2GB jo deixaria el que tenim com a base i al repositori només ficaria les actualitzacions d'aquest mestres tinga una mida aceptable...

seguim en contacte ;D

seguim fent comunitat!!
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Dilluns sense falta instal·le llxtictac R1 i el CD extra en un PC que li he de posar al PT i m'entere de que és això de la biblioteca JClicRatolí, que m'estic perdent la conversa.

Així i tot, ja sóc membre del launchpad EduTicTac. Ala, un altre projecte en marxa.
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Hola Daniel.

JClicRatolí és una recopil·lació de programari ben organitzat dels paquest de JClic.

Instal·les JClic, copies la biblioteca de JClicRatolí (arxivet + carpeta projects), enllaces la bibliteca jclic.jclic i tens totes les activitat JClic organitzades.

Després d'això segur que alguna mestra t'abraça i et fa un petó de l'alegria que li entra.

En primària és molt, molt útil.

Hi ha una recopilació que va fer el Centre de Professors de Múrcia orientada també a secundària.

La biblioteca JClic és l'estructura dels menus de la recopilació de les activitats organitzades. Editant l'arxiu jclic.jclic amb un editor de text pla pots canviar el menú de la bibliteca (recopilació de programes).

Fes-li una ullada a l'arxiu jclic.jclic al Launchpad:

https://launchpad.net/~edutictac

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Hola Samuel.

Bé, la veritat és que m'has sorprés molt gratament.

Fa unes setmanes vaig instal·lar a un server per fer proves que tinc a casa una versió de git (control de versions escrit per Linux Torvals). La meua intenció era controlar els canvis per tal de millorar l'arxiu de bibliteca de JClicRatolí.

Pensava provar-lo i, després de fer alguns canvis i obtenir experiència fer una proposta.

La cosa va anar molt bé, però en revisar aquesta biblioteca em vaig adonar que les activitats de JClic que inclou Lliurex Recursos ja estaven incloses a l'última actualització. Vaig pensar que millor que millor així fora fer més feina.

La idea era revisar aquest arxiu i copiar els programes nous de forma manual a la carpeta /projects. Així soles caldria canviar codi per fer les biblioteques i que algú pujara a algun repositori la carpeta projects actualitzada.

Què guanyem amb això?

Doncs la participació de tots. Fer menys feina.

Tot i això encara tenia un esquema massa bàsic de la dinàmica que es podria implementar.

En fer el pas al Launchpad guanyem un repositori obert per a tots els que vullguen aprendre.

Els programes de control de versions són difícils d'entendre, però es basa en conceptes molt sencills.

Ubuntu ha desenvolupat Bazaar. És semblant a Git, un control de versions distribuit, a diferència de Subversion, que roman a un servidor, cal sincronitzar amb ell.

El tema és que soles utilitzant-lo podrem aprendre i traure partit a la ferramenta.

Objetctiu: modificar el codi d'un fitxer per diversos usuaris.

Supose que necessitarem la signatura digital, es pot crear des d'Ubuntu (signatura autosignada) i exportar la clau pública.

Aquest tema també hauriem de tractar-lo, ja que en passar-nos contrasenyes cal encriptar els correus per tal de que no vajen en clar.

En generar les claus públiques hauriem de passar-nos les.

Bé, a poc a poc. Anirem provant i anirem abançant passet a passet.

Salutacions i enhorabona per al iniciativa.
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Anem fent cami... 

el launchpad força complicat, me passat el dia creant claus públiques i privades xDD

necessitaria un curset avançat per a aclarir com funciona launchpad, en el camí m'he trobat un problema, el paquet deb que genera el sistema fàcil no te codi font i per a generar un deb en el launch fan falta els sources... al meyns això és el que crec arribar a entendre.

però com soc un cabut he trobat una sol·lució molt, molt senzilla per a generar el nostre propi repositori a edutictac (he deixat copia de com es fa al wiki)

Així que si afegiu al vostre sources.list 


i en consola:

sudo apt-get update

sudo apt-get install activitatsjclic

Tindreu instl·lada la biblioteca en /net/share/jclic/jclic.jclic

Actualment el paquet no té activitats, les activitats n'hi ha que descarregar-les de l'actual paquet deb que també afegiré pròximament al repositori, recordeu que són 2GB 

He fet un parell de probes d'actualització del paquet i és totalment transparent per a ubuntu!! FUNCIONA!! Estic molt content...

Inconvenients, en aquest sistema no n'hi ha possibilitat de generar claus, al meyns de moment, ho estudiarem ;DD

El altre inconvenient és que és molt més difícil treballar en conjunt, per lo poquet que he pogut arribar a entendre launchpad és una passada però no ens servix com a repositori, tal volta podrien utilitzar Git per a sincronitzar el arxiu jclic.jclic i les carpetes de les activitats actualitzades, si Alfons ens dona un curset previ ;DDD

De moment la manera de treballar seria instal·lar les noves activitats en la carpeta buida per a poder generar el paquet deb no més amb les actualitzacions, aixó ho podem fer perfectament amb dropbox... sembla cutre comparat amb les ferramentes profesionals però per a el cas pense que pot funcionar ;D

qui s'ha punta...? Álvaro, Alfons? vaig al drop ara mateixa

seguim donant-li al perol xDDD

bona nit

In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Punjant arxiu deb de 2GB i compartida la biblioteca al dropbox... amb Álvaro i Alfons, si algú més sap editar biblioteques jclic i vol participar que ho comunique.

fins que no termine de pujar el arxiu ratolijclic.deb no funcionarà, no més son 15 horetes... xDD

fins demà
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Bona idea la de Dropbox.

Bé, la intenció és avançar de forma comunitària, em sembla que a poc a poc anem endavant, valorant posibilitats.

Jo aprofondiria amb Launchpad, donem-nos un temps i comentem les dificultats, potser a la llarga puguem aprofitar alguna cosa.

Respecte a Git, és un mite. Aquest programa és molt valorat pels desenvolupadors, però no és l'únic control de versions. A l'equip de Lliurex utilitzen Trac que incorpora també una wiki.

Podeu baixar-vos un tutorial excel·lent de Git des d'ací. Tutorials n'hi ha molts, però amb aquest s'entén l'objectiu del programa, no soles nomena comandaments, explica per a què s'utilitzen i en quins contextos.

Algunes situacions a tenir en compte:
  • Codi distribuit: es pot actualitzar sense servidor d'ordinador a ordinador.
  • Actualització del codi: pots fer canvis, però hi ha un comandament específic per actualitzar el codi.
  • Branques: diriem que son carpetes paral·leles per fer proves.
Aquestes són algunes de les característiques a grosso modo. És un món, cal anar a poc a poc, però si acabem utilitzant un control de versions i l'entenem haurem iniciat la posibilitat de compartir codi i analitzar quines diferències hi ha entre les contribucions que anem fent a mode de wiki.

La diferència amb una wiki és que està optimitzat per a fer aquesta feina, això sí, cal saber què es fa.

El tema del xifratge de dades amb claus públiques i privadaes és necessari que l'abordem.

Git es pot instal·lar a un server i utilitzar cgit per tal de visualitzar el que fem. Teniu un exemple a la web de TCOS.

És un tema de fons, podriem obrir una línia de treball per anar entenguent els procediments amb calma.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Hola:

Tinc activitats JClic baixades de Jaume Balmes, Ratolí, del CEFIRE de Múrcia, i les del SAI.

Les activitats de Jaume Balmes tenen errades i algunes no es poden obrir perquè al seu menú d'inici està la icona de l'activitat però desprès no està la carpeta baixada; he resolt el problema barrejant carpetes de Ratolí i Jaume Balmes.

També es troben errades a algunes activitats (Antoni Tàpies, Vocals a Infantil, etc) perquè el menú principal de la Biblioteca no està ben dissenyada; així doncs, s'ha de corregir el problema entrant a Eines / Configuració / Biblioteques i corregir errades.

Afegiré les activitats JClic del CEFIRE de Múrcia, les del SAI ... i tornaré a revisar els menús d'inici perquè a l'iniciar JClic des de la icona de l'escriptori de qualsevol ordinador es treballen correctament aquestes activitats.

Me sembla més senzill penjar un paquet d'activitats JClic ben organitzat d'activitats JClic i que tothom se'l puga descarregar ... i ja està. No?

PS: Si total és una pilota !
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Moltes gràcies per l'aportació Manuel

Les biblioteques ratolí i balmes tenen el mateix origen, els seus creadors ronden per ací... les altres no les conec, tal volta podrien començar a debatre canvis i millores... o ampliació a secundaria si n'hi ha interessats ;D

Per què complicar-nos tant la vida? Això és un misteri que ja m'agradaria a mi...

M'agradaria aportar un parell d'avantatges per a explicar el que intentem fer, tú mateix has assenyalat que n'hi ha errades a les biblioteques, si tú trobes una errada i la corregixes ens beneficiem tots al mateix temps, el que tracten de fer és poder editar la biblioteca tots al mateix temps sense morir en el intent, per a millorar-la i continuar actualitzant-la... això ho aconseguim amb el dropbox, vols participar? 

I el fet de crear un repositori configurable en lliurex definitivament és la canya, ja que la biblioteca s'actualitzarà automàticament sense tindre que anar a cap pàgina a descarregar cap arxiu de 2 GB cada volta que n'hi canvis, ara les actulitzacions es realitzaran al mateix temps que actualitzes la teua distro favorita (debian, ubuntu, lliurex...) per supossat la primera vegada també tindren que descarregar els 2 GB

També podem generar biblioteques comprimides per als usuaris de windows o mac però tindran que descarregar manualment, etc...

Es podria fer més senzill amb arxius comprimits però no seria tan bonico...

Salut i força!!

Per cert... queden tres hores per a que termine de pujar el repositori complet :D
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Hola:

"El treball de xinesos" és corregir les múltiples errades dels índex d'activitats de JClic Jaume Balmes i Ratolí; n'hi han en totes les seccions.

Només juntant les activitats del Balmes i Ratolí apareixen 2,3 Gb que te puc passar al teu Dropbox ( a mi no me donen tant d'espai). He de afegir activitats del CEFIRE de Múrcia (incorpora ESO i d'altres) i algunes més que me va passar el tècnic del SAI, ... més altres que miraré a la pàgina web oficial de JClic i que m'interessen.

A més a més, n'hi ha molta activitat JClic que és famosa inclús, però que és un plagi d'altres i són de jutjat de guàrdia (Veges què li ha passat a Pérez Reverte, Cela, etc). Com deia Jorge de Burgos, el monjo espanyol de "El nom de la rosa": "Todo está escrito". Tal vegada tinga raó, tal vegada no.

La meua conclusió és que s'ha de presentar un repositori o producte final de qualitat, revisat i operatiu en tots els ordinadors d'una forma fàcil, generant una Biblioteca / Biblioteques, dites aquestes paraules amb totes les seues lletres.

" I que conste en acta" que és molt interessant treballar amb el format "repositori" (supositori, com deia un amic meu).

PS: "Despacito y buena letra, que el hacer las cosas bien importa más que hacerla" (Antonio Machado)
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Pense que és qüestió d'arreglar les errades quan apareixen, no cal anar provant activitat una a una... tal volta deurien trobar la manera de facilitar l'espai per a que es puga avisar d'un error i així poder corregir-lo.

Teniu en compte que aquesta biblioteca la van fer mestres els quals la majoria no tenien molts coneiximents informàtics 

T'he donat d'alta al dropbox per a poder participar en la correcció de l'actual biblioteca i per afegir alguna activitat que no estiga també...

No crec que siga necessari que me pases totes les biblioteques amb els seus paquets, pasam només el arxiu de configuració plis.

Anem a agafar la que tenim i a fer un producte de calitat, segur ;D 


Gràcies de nou
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Hola:

Ja he revisat (segur que s'escapoleix alguna errada) les Biblioteques JClic Jaume Balmes i Ratolí i la tinc a punt: Activitats JClic Infantil i Primària EducaTicTac (pots desar-la amb el nom que vulgues); també puc enviar-te altres Biblioteques revisades (CEFIRE de Múrcia i SAI). Aquestes últimes dues biblioteques poden engegar-se a JClic separadament de la biblioteca Activitats JClic Infantil i Primària EducaTicTac, així ho tinc al meu Centre, el Max Aub (València).

Dóna'm una adreça postal i t'ho envie tot en un DVD. Me deuràs un "cafè sense pastes pel treball" i per l'enviament (És broma).

Gràcies per tot.

PS: "Mentiras de sal"
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Sembla que per fi s'ha plantejat el tema de la biblioteca JClic per tirar endavant.

Volia comentar algunes coses. Les numere perquè siga més fàcil seguir el discurs.

1. La bibliteca JClicRatolí va marcar una abans i un després des d'aquell disc del Sinera Clic on tots romaniem d'un repositori que anava des del CD. Va ser una idea estupenda. El construir la biblioteca JClicRatolí, sens dubte va ser una idea fantàstica a l'igual que la recopilació que es va fer a Múrcia.

Deixe la idea d'adaptar una distro amb totes les activitats de JClic funcionant. Potser més endavant siga posible.

2. El tema del control de versions va eixir per tal de modificar les errades que hi han al JClicRatolí de forma comuntària, l'inconvenient és que els programes de control de versions no són fàcils d'entendre, es necessita una miqueta de pràctica.

Avantatges:

a. Es fa un seguiment dels canvis i sempre es pot tornar enrere.
b. El codi es obert, en quan troves una errada pots corregirla.

Per això es podria habilitar un sistema de tickets per tal de localitzar bugs i fer-los explícits, així, entre tots podriem solventar-los. El control de versions Trac té això incorporat, potser es podria provar.

El problema de Dropbox és que no hi ha seguiment dels canvis, tot i això, és millor que res.

3. Crec la idea de recopilar més paquets JClic i fusionar esforços ens farà anar sempre més lluny, però, ara mateix no ens hem parat a analitzar plagis. Tot i això, ningú s'ha queixat, jo tiraria endavant, és més no estaria de més contactar amb Busquets i comentar-li aquesta recopilació per què la tinguen en compte.

4. Entrem en la fase final del curs. Potser tots tenim moltíssima feina. Podriem desenvolupar el debat i reprendre esforços a l'estiu, per tal d'oferir al setembre una recopilació de qualitat, minimitzant les errades i maximitzant les activitats.

5. La iniciativa d'empaquetar en un .deb crec que és molt bona idea, però també crec que podriem anar depurant-la i optimitzant el procés. Els 2 Gb i pico són un problema, però potser es podria posar una data d'actualització estil Ubuntu per tal de baixar les activitats... No sé, hauriem de pensar alguna cosa al respecte.

6. Crec que seria necessari que algú coordinara el procés l'organitzar la biblioteca o biblioteques, com apunta Manuel. Em sembla molt bona idea aquesta. Tenim la sort que les activitats romanen al mateix lloc. A secundària en sobrarien moltes, amb una bibliteca específica resoldriem el tema, podent entrar sempre a la bibliteca de primària per als alumnes de compensatòria o de necessitats educatives específiques.


En resum: provem i tirem endavant, potser caldrà fer diversos passos per depurar el procés, però sens dubte si ens menegem segur que eixint guanyant tots.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Ultima reflexió... m'he quedat un poquet planxat perque volia posar dos arxius al repositori un de 2 GB i altre en el que no més estigueren les actualitzacions... però no és possible al menys de moment...

Així que vote per la proposta d'Alfons de posar un calendari ja que actualitzar 2 Gb és prou pessat... xDD
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
Hola:

  • Com arxiu adjunt o addenda envie la recopilació d'arxius de configuració de la biblioteca d'activitats feta a partir de JClic Ratolí i JClic Jaume Balmes: Activitats JClic Educació Infantil i Primària.
  • Com vaig suggerir en un altre missatge, dubte que funcionen aquests arxius si no van acompanyats dels arxius *.jcli.zip dels paquest JClic de referència als menús.
  • Un dels problemes que tenia JClic Jaume Balmes és que el menú referenciava un paquet/arxiu jclic que no estava a la carpeta corresponent.
  • Hi havien més problemes a les dues biblioteques: faltes d'ortografia, paquets mal ubicats, referències creuades, etc.
  • He mantingut l'estructura de menús de JClic Jaume Balmes. Aquest podria canviar-se també.
  • Revisaré la biblioteca del CEFIRE de Múrcia, la qual porta paquets d'ESO i d'altres. I la del SAI.
Bona nit.

PS: Només volia parlar com sa mare.
In reply to Deleted user

Re: Biblioteca JClic empaquetada amb .deb

by Deleted user -
"6. Crec que seria necessari que algú coordinara el procés l'organitzar la biblioteca o biblioteques, com apunta Manuel. Em sembla molt bona idea aquesta. Tenim la sort que les activitats romanen al mateix lloc. A secundària en sobrarien moltes, amb una bibliteca específica resoldriem el tema, podent entrar sempre a la bibliteca de primària per als alumnes de compensatòria o de necessitats educatives específiques."

En la meua opinió, en secundària no fa falta tenir una biblioteca (a vore si l'instal·le aquest matí i se de que esteu parlant concretament) d'activitats JClic. Els PT poden utilitzar la de primaria per a reforçar allò que necessiten amb l'alumnat. (a veure si li puc preparar l'ordinador al PT i em comenta que li sembla la biblioteca).

Quan he volgut fer servir alguna activitat JClic en clase l'he posat un enllaç a moodle. Per cert, em va fallar perquè els clients en la versió 9.09 tenien algun problema amb java... crec.

Ànim amb el projecte JClic. Té molt bona pinta.