Hola Samuel.
Bé, la veritat és que m'has sorprés molt gratament.
Fa unes setmanes vaig instal·lar a un server per fer proves que tinc a casa una versió de git (control de versions escrit per Linux Torvals). La meua intenció era controlar els canvis per tal de millorar l'arxiu de bibliteca de JClicRatolí.
Pensava provar-lo i, després de fer alguns canvis i obtenir experiència fer una proposta.
La cosa va anar molt bé, però en revisar aquesta biblioteca em vaig adonar que les activitats de JClic que inclou
Lliurex Recursos ja estaven incloses a l'última actualització. Vaig pensar que millor que millor així fora fer més feina.
La idea era revisar aquest arxiu i copiar els programes nous de forma manual a la carpeta /projects. Així soles caldria canviar codi per fer les biblioteques i que algú pujara a algun repositori la carpeta projects actualitzada.
Què guanyem amb això?
Doncs la participació de tots. Fer menys feina.
Tot i això encara tenia un esquema massa bàsic de la dinàmica que es podria implementar.
En fer el pas al Launchpad guanyem un repositori obert per a tots els que vullguen aprendre.
Els programes de control de versions són difícils d'entendre, però es basa en conceptes molt sencills.
Ubuntu ha desenvolupat Bazaar. És semblant a Git, un control de versions distribuit, a diferència de Subversion, que roman a un servidor, cal sincronitzar amb ell.
El tema és que soles utilitzant-lo podrem aprendre i traure partit a la ferramenta.
Objetctiu: modificar el codi d'un fitxer per diversos usuaris.
Supose que necessitarem la signatura digital, es pot crear des d'Ubuntu (signatura autosignada) i exportar la clau pública.
Aquest tema també hauriem de tractar-lo, ja que en passar-nos contrasenyes cal encriptar els correus per tal de que no vajen en clar.
En generar les claus públiques hauriem de passar-nos les.
Bé, a poc a poc. Anirem provant i anirem abançant passet a passet.
Salutacions i enhorabona per al iniciativa.