Actualitzacions SECRETICTAC

Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -
Number of replies: 23

Hola companys, com que anem a començar a fer millores en Secretictac he pensat que millor tindre un control de versions a GitHub on podreu trobar les últimes actualitzacions, és apassionant aprendre aquest sistema. Segur que Alfons vos podrà il·lustrar molt millor que jo de les virtuts d'aquest sistema ;)

Captura%20-%20271014%20-%20220708.png

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Bones.

Hola Samuel.

Em vaig quedar molt gratament sorprés de que creares la comunitat Edutictac a GitHub.

Ràpidament vaig acceptar la proposta, perquè crec que és un camí de futur.

Ja hem provat altres plataformes i hem anat compartint codi més bé o més malament, incloent alguns desastres... al LanunchPad, per exemple, ja fa uns anys. Visquen els desastres que ens fan aprendre.

Ara toca GitHub, supose que no és ni millor ni pitjor plataforma, LaunchPad té algunes opcions molt interessants, però GitHub és simple com un ganivet. Serverix per tallar i ja està.

GitHub suposa un gran avanç. És el lloc que més visite, trac moltes funcionalitat molt i molt valuoses dia a dia.

He de dir que des de fa algun temps que utilitze Git a tots els directoris en local que estic treballant per tal de deixar constància.

Git és una abstracció que cal anar aprenent molt a poc a poc, però GitHub ho facilita tant que és irrenunciable.

Ara el poder compartir, el poder llegir codi de gent que sap i poder preguntar suposa una oportunitat molt i molt interessant dins la comunitat Educitctac.

Poder aprendre dels demés és el que marca la diferència en GitHub, poder clonar repositoris i baixar-los, actualitzar-los cap a baix amb el temps i com no, poder forquejar-los i aportar ens obri un món.

Estem madurant, aquest és un gran pas per a la comunitat, jo ho veig així.

Potser no té tanta importància aportar com llegir, aprendre... i amb el temps vindran les aportacions.

GitHub té un molt interessant servei de documentación en Markdown que després es pot pujar a github.io i donar-li una funcionalitat web a la documentació.

Mireu això:

http://lliurex.github.io/llxdoc-admin/

El codi font forquejable a alegir repositori:

https://github.com/lliurex

I això és només un exemple, es pode fer moltes coses molt interessants.

Té també un servei de blogs Jeckill, que utilitza Ruby on Rails per baix. És simple com una ametla, te la menges i ja està, sense adobar, sense res més. Ho utilitzes i a córrer.

Tinguent Wikimanuals perquè és important GitHub?

Jo crec que per aprendre a visualitzar codi font i adaptar-lo a les nostres necessitats.

Au, enhorabona, ja estavem tardant.

No sé com es gestiona tot això, però anirem aprenent, de moment es podria convidar a tot aquell que ho sol·licitara.

Au, animeu-se, el la millor manera d'aprendre és ensenyar, en aquest cas es tracta de codi... una gran oportunitat.

Salut

-----------------
«L'home que mou muntanyes
comença apartant pedres.»
— Confucio
In reply to Deleted user

Re: sobre Github i Lliurex

by Deleted user -

Alfons va dir:

GitHub té un molt interessant servei de documentación en Markdown que després es pot pujar a github.io i donar-li una funcionalitat web a la documentació.

Mireu això:

http://lliurex.github.io/llxdoc-admin/

Eixa pàgina està molt bé, Alfons! però està molt amagada!

Avui la buscava i m'ha costat trobar-la. He hagut de buscar el teu missatge a edutictac per trobar l'enllaç.

Deuria estar enllaçada a la lloc web principal de Lliurex (si ens veu algú de l'equip Lliurex wink

Salutacions a tohom!

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

En breu us enviaré unes modificacions d'arxius i vos diré on heu de possarlos i els motius dels canvis. 

Li enviaré a samuel el zip amb totes les actualizatcions per que el penje al gittub que jo no sé com va. Per si voleu reinstal.lar-lo

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Bona tarda. Vos deixe un zip amb les actualizatcions de secretictac. No més heu de descomprimir-lo en qualsevol lloc i compiar el contingut a la carpeta de secretictac. Com a que ja té la estructura, machacarà els antics arxius.

 

MOLT IMPORTANT!!!!!!! Cal anar en compte en que el arxiu httacces segurament estarà ocult. Feu-ho visible per a seleccionar-ho i copiarho a secretictac. (En total hi ha set arxius per a copiar)

 

Les modificacions, els motius i els arxius són:

- entradas.php. Ha canviat la consulta per anar de un registre al següent o al anterior i quean arriba al final dels registres apareix un minsatge de arribada al final de registre. Aquest es la pàgina que mostra el formulari. Encara que es diga entrada.php, també és el formulari de les eixides.

 

- cas.php y val.php. Són els arxius que tenen les frases de secretictac. He afegit les noves frases de arribada al final del registre del arxiu anterior.

 

- permisos.php . Controla el tipo d'usuari que entra a la aplicació. Es el arxiu encarregat de possar el nom del usuari y el tipo de permis que té en el banner de la aplicació. També possa les banderes per a cambiar de idioma. Depén de la resolució del monitor, aquestes coses s'anaven cap a la esquerre i quedaba malament. Està ja corregit en aquest arxiu. Com jo feia les probes en el meu 10'', no hi havia espai a lèsquerre. En el institut em vaig donar compté.

 

-upload_entrada.php. El Samuel em va dir que posara un botó per a fer el document de adjunt envie en el formulari del registres d'eixida. Aquest arxiu és el encarregat de arreplegar les dades del formulair i distribuir-lo al lloc que convinga en l'aplicació. En particular, en el botó de adjunt envie, el desviaba al php que genera el document de adjunt envie. Les dades les transmitia per la barra de direccions del navegador, que no accepta guionets, cometes, barres invertides,.... Com algunes de elles poden ser necessaries, he amagat un formulari en aquest arxiu per a que rebra les dades y les envie automàticament al document sense passar per la barra de direccions. Problema resolt.

 

-httacces. Aquest si que fa por, jejejeej. En el que ha costat per a que funcione. Però be, sols le he afegit el link nou per al arxiu anterior. Sols hem de reemplaçar-ho i prou.

 

- funciones.php Al anar de un lloc a altre cambiant, copiant arxius, les codificacions del mateixos pateixen un poc i lliurex és molt rigit en aquest aspect. Quan es puja un arxiu (documents compartits o registre de entrades), si el arxiu té accents, espais, i altres símbols que es consideren estranys, en aquest arxiu hi ha una funció php que reemplaçaba aquestos símbols pero altres o les paraules es deixava sense accents. Amb el canvi de codificacions, es va sustituir pel seu equivalent en utf-8 y clar, no reconeixia els accents. Ara ho he codificat bé y ja funciona correctament. Encara que el meu suggeriment és que el nom dels arxius no porten accents ni espais en blanc.

 

Crec que ja està tot més o menys explicat. Li passaré a Samuel el zip complet amb tots els canvis per a que el reemplace en el GITTUB.

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Antonio.

Bé, doncs sembla que la informació flueix...

He iniciat una wiki per tal de centralitzar la informació que es va aportant sobre el projecte per tal que es faça més comprensible.

La wiki està dins de GitHub, es pot accedir de forma oberta, està en format Markdown, molt fàcil d'aprendre.

No estic segur què cal fer per editar... demanar invitacions, convidar-vos, donar-se d'alta al GitHub. Bé aneu diguent.

La idea és que si es pot donar continuitat al projecte i extendres per tal de millorar la feina de tots seria fantàstic poder aportar alguna cosa.

La wiki la teniu ací:

https://github.com/Edutictac/secretictac/wiki

Please, mireu-la, potser hi ha alguna errada que se m'ha passat.

Si participem tots la cosa es fa molt més interessant i la informació fluirà més apressa.

Salut

---------------------------
«Els hòmens de veritat no fan còpies de seguretat. Publiquen les seues coses en servidor FTP públics, i deixen que la resta del món les copie.»
— Linus Torvalds
In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola companys,

Com podeu comprovar per la meua nula participació el el fòrum estic molt liat amb altres projectes. Però us seguix de prop amb aquest projecte de programari lliure que hem començat a utilitzar en Secretaria. Bé, a Antonio el segueix més de prop wink

Encara que no l'he pogut furonejar, molt bona idea això del github, control de versions, ...

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

EL arxiu funciones.php té una errada. Vos deixe en aquest post el de veritat.

Espere que aquest no tinga errades (havia un puntet de més i deixava als fitxers sense extensió).

Si ho aveu actualitzat ja, no més habrá que tornar a copiar el arxiu de aquest post en la arrel de secretictac.

 

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Github actualitzat, vos recomane aquest enllaç que explica com funciona, és molt interessant ;)

He creat un altre repositori per al secretictac.zip i renombrat el d'instal·lació a install_secretictac per a fer un seguiment més exhaustiu dels canvis dins del zip...

Millorant, aprenent, compartint...

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Antonio.

Moltes gràcies per les actualitzacions.

Sens dubte la via és GitHub.

Ensenyem-nos tots i tot anirà més fluït.

Donem unes xicotetes instruccions per tal de tindre èxit en les actualitzacions.

1. Cal instal·lar Git a LliureX.

Això no és problema perquè està al repositoris de LliureX des de fa moltes versions.

$ sudo apt-get install git

2. Clonem el repositori secretictac

Per fer-ho primer podem crear una carpeta, per exemple, edutictac, dins posarem aquest comandament i ens crearà la carpeta secretictac amb tot el codi dins.

$ git clone https://github.com/Edutictac/secretictac.git

Si aneu a la pàgina del repositori:

https://github.com/Edutictac/secretictac

Veureu que es pot baixar amb format ZIP, però és més recomanable clonar el repositori perquè després sols caldra actualitzar-lo en un comandament i tindrem els canvis.

Antonio ha informat d'un canvi, he vist que el canvi està actualitzat al repositori comparant el fitxer funciones.php amb funciones-e.php (baixat en aquest fil i renomenat) i no m'ha donat diferències. Així:

$ diff funciones.php funciones.php

3. Actualitzem el repositori

Primer ens situem dins de la carpeta edutictac i correm aquest comandament

$ git pull https://github.com/Edutictac/secretictac.git

Ens retornarà aquest codi:

From https://github.com/Edutictac/secretictac
* branch            HEAD       -> FETCH_HEAD
 Already up-to-date.

Això vol dir que sols tenim una branca (branch), que estem situats a ella mateixa (*), i que està actualitzat fins a la data.

Recordeu que per pujar codi cal generar-se el parell de claus xifrades (publica i privada).

4. Fem una còpia de seguretat del que tenim al server

Cal fer una còpia de seguretat abans de res, ja que, potser ara, al principi no tinguem res però més endavant no podem anar jugant.

$ rsync -av /var/www/secretictac/ /net/backup/secretictac/

5. Sincronitzem cap al servidor

$ rsync -av /home/lliurex/eductictac/secretictac/ /var/www/secretictac/

Ara ja estarà tot actualitzat.

Més endavant podriem fer un script que fera totes aquestes accions encadenadres (secretictac.sh) però primer caldria mirar que tot funciona correctament, a la ho provem vegades, ja estarem segurs i farem un script, així llançant-lo:

$ ./secretictac.sh

Es faria tot automàgicament.

Aprendre Git

Git, un control de versions és d'aquelles coses que penses: «per què no ho hauria fet abans».

Està molt bé però són conceptes molt i molt abstractes, que necessiten d'estudi i maduració, és difícilment entendible a la primera, així que amb la pràctica ho vas entenguent.

Per aprofondir en Git:

http://git-scm.com/book/es/v1

No conec manual més clar.

Per anar al gra:

http://inclusa.blogspot.com.es/2014/07/git-conseguint-iniciar-nos-sense-por.html

Per visualitzar un video que ho acareix tot:

https://vimeo.com/39829002

Per conèixer els creadors de GitHub i sentir l'explicació feta per ells:

Salut

--------------------------
«Simple is better than complex»
The Zen of Pyton
In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Us deixe una nova actualització de Secrtictac amb les sugerències de Toni.

Per aquells que ja teniu secretictac instal.lat, no més heu de descomprimir la carpeta i copiar els arxius a la carpeta de secretictac, maxacant els antics. El únic que heu de fer, és obrir el arxiu ruta_absoiluta.php  de la arrel de secretictac i afeir aquesta linea (però que es quede dins dels comandaments de php):

       $codigo_centro_inicial="el codi del centre";

D'aquesta forma, el formulari de registre ja inclourà el vostre codi de centre i no farà falta que el poseu cada vegada que entreu a la aplicació. (després li passare per correu a Samuel el codi nou per a la instalació, corregint els problemes detectats per Toni i afegint també el codi de centre automáticament per al formulari de login).

En la nova versió, ha canviat la pàgina d'inici i em possat un RSS amb les noticies de aquest foro i un altre RSS amb noticies sobre les actualizatcions de secretictac (aquesta és la raó de fer aquest nou foro).

També he reduit la amplària de alguns formularis per a que es pugen possa al costat del menú (Toni em va informar que en Chrome, el formulari de entrades/eixides es posava baix del menú perquè no cabia. Si després de aquesta modificació continua igual, m'ho comuniqueu).

També he afegit al httacces les següents linees:

#set max upload file size
php_value upload_max_filesize 10M
#set max post size
php_value post_max_size 10M

Vaig intentar fer-ho directament en Apache, però no em deixaba pujar un arxiu de 6M. Fent-ho en el htacces no vaig tenir cab de problema. Si necessiteu pujar arxius més grans, no més heu de canviar aquestes sentències.

Probeu-ho i ja em dieu si funciona tot bé i si se m'ha oblitat alguna cosa.

 

PD: Toni, vaig a probar lo de les copies de seguretat a veure com funciona i intentar implementar-ho. Podria estar molt bé aquesta nova funcionalitat, però com es algom moot important, s'hauria de probar molt per a assegurar-nos que funciona bé. Ja et dic alguna cosa.

 

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Per si de cas, el aspecte de l'aplicació després de l'actualització es el de la imagen adjunta.

Si no es veu igual que el de la imatge, pot ser debut a l'amplaria dels div del RSS i hauria de modificar-los per a que es pugen veure així.

 

Attachment captura.jpg
In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

En marcha el mòdul d'actes.

Canvi en el menú lateral. Menú estil acordió en previsió que puga creixer molt el menú y d'aquesta forma està tot més centralitzat.

Tocant a la impresió de les actes, vaig a programar-la per a que se imprimixca directament des de html. La raó és que vaig a posar un editor de text senzill y la clase que imprimix en PDF, no admet html. Farem la prova des de html y així aprofitar els tags html (negreta, cursiva, bullets, taules,....). L'únic problema, és que al imprimir html, en la pàgina per defecte apereix la adreça des de on imprimeix en el cap de pàgina i en el peu el nombre de pàgina. Aquesta opció es por desactivar per a que no apereixca en la configuració de pàgina quan imprimim.

En quant a les copies de seguretat des de secretitac, estic mirant les posibilitats de mysqdump. Quant acabe les actes em dedicaré més plenament. Pega una ull a aquest comandament Toni, a veure que et pareix.

Vos deixe una captura del menú lateral i del avanç de les actes. Se admeten suggeriments ara que està en fase inicial. (de moment, sería: cualquier tipus d'actes, importació dels assistents o posar-los manualment, cerca de actes per paraules, impresió evidenment de les actes, assistents a la dreta i contingut a la esquerra, com fa dani al meu centre. Els actes tindran dos camps: el text de l'acta i apartat d'acords per si es volen publicar). Alguna cosa més?????

 

 

Attachment captura.jpg
In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Vos deixe la primera acta generada per secretictac. El format és semblant al utilitzat al meu centre. Sería un format vàlid per a tots o hauria que modificar alguna cosa?

Les actes van a tindre les següents camps:

- Data

- Texte de l'acta

- Acords (si són necessaris i si no, es deixarà sense omplir)

- Asistents (es marcaran en chekbox)

alguna cosa més que siga necessaria???

No més falta ja l'apartat per a filtrar les actes. Els altres apartats que tindrà el mòdul són:

-configuració: tipus de asistents, tipus de actes, importar asisitents, quin càrrec signa les actes i permisos per a veure les actes.

- Crear acta nova

- Llistat de les actes / Editar. El llistat es vorà per tipus de actes i per anys.

- Cerca d'actes: (aquest està en procès).

Un dubte: la data de signatura de les actes és la data del acta o la data de impresió????.

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

La fecha final tiene que corresponder con la fecha de la reunión que también consta en la convocatoria.

Supongo que en el apartado del filtro: tipos de actas, se incluirían las de Consejo Escolar, las de Departamento para los Institutos, las de Ciclo para Primaria, que parece que todavía perviven.

Por cierto, muy interesante el origen del Lorem Ipsum.

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Gràcies Emilio.

Ya està acabat el mòdul d'actes. A veure si entre demà i el dimecres prepare el fitxer d'instalació i el envie.

Quant al tipus d'actes, el mòdul no està fet per a ningun tipus d'actes concret. Es poden crear els tipus d'actes que vulgem i gestionar-les. Així, es podran utilitzar actes de consell escolar, claustre, departaments, cicles,..... L'únic que ha de fer el administrador és crear-les i donar permisos als usuaris per a que pugen treballar amb elles. 

Com vas comentar les convocatòries, tambè he fet un  apartat per a crear les convocatòries, si és de utilitat.

Ja vorem si funciona bé o no.

 

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Ja està el mòdul d'actes. Vos deixe els dos arxius que actualitzen el secretictac.

Abans de fer res, heu de fer copia de seguretat de la carpeta secretictac i de la base de dades secretictac, per si de cas la cosa va mal.

Per a actualitzar, primr hi ha que donar a la carpeta secretictac els permisos adequats per a que es puga copiar els arxius del zip i no més heu de copiar els dos arxius a la carpeta de secretictac Una vegada fet, ejecutar des de el navegador el fitxer actualizar.php, és a dir http://ip_servidor/secretictac/actualizar.php

EL zip té tot el secretictac més la actualització de les actes i actualitzará la base de dades crean les noves taules y actualitzan la de permisos.

Una vegada instal.lat, podeu borrar aquestos dos arxius o deixar-los. En la següent actualització, si no estan borrats, se reescriuran i punt.

Per a poder utilitzar el mòdul, heu de donar-vos el permis de poder veure'ls. heu de anar a ADMINISTRADOR/Editar permisos i ahí, triar el de ADMIN i marcar els checkbox que corresponen a les actes (TOTS). Voreu en el menú que apareix un nou, el de les actes (per cert, he canviat el menú perquè si no, aniria creixent molt, a veure si vos agrada aquest nou menú. prodrem anar afegin més mòduls sense que creixca molt la part esquerra).

Després heu de configurar les actes (tipus d'actes que es volen usar, tipus de assistents, permisos, signatures,......). Es poden utilitzar per a qualsevol tipus d'actes que el administrador vulga crear. Claustre, COCOPE, Consell Escolar, Departaments, Cicles,..... Aixó si, aneu en compte de crear copies de seguretat de vegades per a que no es perga tot aquest material. (la setmana que ve a veure si puc començar el mòdul de copies de seguretat y així simplificar una mica la feina)

Les instruccion d'ùs están en cada pàgina, però si hi ha alguna cosa que no enteneu per a que serveix, m'ho pregunteu (tot té el seu sentit, o tal vegado no smile.

Samu el ha probat ja i no pot importar els usuaris de cada acta. Jo si puc. Si algú li passa algo semblant que ho pose en el foro a veure si trobem el problema.

Si funciona bé, ja es podria pujar la actualització a GIT-HUB. La instal.lació ja està pujada, però si ja teniu secretictac instal.lat, no tornar a instal.lar perquè no se os actulitzará la taula de permisos. Si teniu secretoictac ja instl.lat, ejecuteu aquesta actualització.

PD: les actes, acords, convocatories es imprimeixen directament des de HTML (així podeu usar els tags html que hi ha en el petit editoer de text que he incorporat per a elles), però els navegador tenen per defecte l'opció de imprimir en la capçalera l'adreça de la p'agina i en el peu de pàgina el nombre de pàgines. Hi ha que desactivar aquesta opció en les opcions de impresió. Cada navegador ho fa de una manera, però ès fàcil fer-ho. No oblidar-se de fer-ho abans d'imprimir.

 

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Molt bé, cada vegada té millor pinta. A vore si pots incorporar les còpies abans de Nadal i així ja comencem l'any amb el nou sistema en funcionament.

Coses que crec que s'han de millorar.

- A banda que cal atorgar els permisos a l'usuari admin, (hauria de ser automàtic en la instal·lació per defecte), a l'usuari "secretari" una vegada li he donat permís, després també tinc que tornar-li a donar per a cada tipus en concret, es a dir, podria tindre un secretari d'actes de CCP diferent d'un secretari de Centre, no?

- La importació d'usuaris molt bé, però pot fallar perquè cal tindre activa la llibreria php_fileinfo  al fitxer php.ini

- També cal anar amb compte al CSS perquè algunes finestres me les possa baix, però ara ja mire cap avall ,...

- Es podrien incorporar els tipus bàsics a la instal·lació per defecte,

- No es poden borrar, veritat?

- Després, si fem una convocatòria, i vull que quede registrada a les entrades-eixides, primer faig la convocatòria i després la registre, no?

- Estava pensant en imprimir en PDF, però he vist que no cal implementar-ho, tal i com ho tens, a l'imprimir seleccione la impresora PDF i ja està, perfecte.

 

Vaig a parlar amb el Secretari i que ho prove.

 

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Ho acabem de provar i vos comente el que ha dit.

- Possibiitat d'imprimir les convocatòries a 2 columnes, esquerra-dreta ( Valencia - Castella) ??

i signar-les només 1 vegada.

- En les actes de claustre, podem imprimir també els logos (igual que fem en les entrades i eixides)

- En les actes de claustre, no sap per a que serveix la pestanya acords, ell utilitza molt el que seria CERTIFICAT, es a dir, igual que acords però amb l'estructura d'un Certificat,

EN Xxxx xxxx, com a secretari de IES xxx xxxxx certifica que en el claustre del dia xx/xx/xxxx :

"text a certificar "

signat:

 

- En les actes del Consell Escolar, el que signa és el President ( no el director)

- Si ho volem utilitzar per a la COCOPE, el secretari és una persona diferent, com podem afegir-lo però només per a les actes, no per a tot, (és a dir, no ha de poder entrar a les entrades-eixides), caldria crear un perfil SECRE_CCP, ???

- Si ho vullguerem utilitzar per a les actes dels departaments, també caldria estudiar com atorgar permisos,... (només és una idea i un suggeriment, ....)

Continuem pel bon camí

 

Toni

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Mira que eres ràpid. Donçs continuem:

- Possibiitat d'imprimir les convocatòries a 2 columnes, esquerra-dreta ( Valencia - Castella) ??

Ja ho fa. No més has de configurar la impresió per a que t'imprimixca en horizontal. (despres penjaré un model de acta i de convocatòria per a que vegeu com ha de quedar, que ara estic escribint des de el mòbil). Si no queda així és que algo no funciona). Recorda llevar  la capçalera i peu del navegador. Si a més té per a configurar el marge, mira a veure si en té molt.

i signar-les només 1 vegada. Això sí és pot. Prenc nota. En la pròxima actualització (la de les majúscules, intente fer-ho)

- En les actes de claustre, podem imprimir també els logos (igual que fem en les entrades i eixides) En les ates impreses del meu centre (el model l'he copiat del meu centre, no apareixen els logos, no més l'acta). Per un full si es pot fer, per tots els fulls ho puc investigar y quan es creen els tipus d'acta es pot possar com opcional. Ho veig

En les actes de claustre, no sap per a que serveix la pestanya acords, ell utilitza molt el que seria CERTIFICAT, es a dir, igual que acords però amb l'estructura d'un Certificat. L'apartat d'acords, és més bé per al COnsell Escolar, nosaltres tampoc publiquem els acords. Aleshores, sería cambiar el text acord per certificat o que imprimixca el texte per defecte de certificat??? Aquest asumpte espere la resposta i es pot canviar en la següent actualització.

- En les actes del Consell Escolar, el que signa és el President ( no el director). Aleshores, seria qüestió de definir un nou membre assistent PRESIDENT, y quan es importen els assistents al consell escolar, al direc posar-li president. En la firma ja apareixtrà president. El càrrec de la firma, és el carrec del que digeu que firma l'acta.

- Si ho volem utilitzar per a la COCOPE, el secretari és una persona diferent, com podem afegir-lo però només per a les actes, no per a tot, (és a dir, no ha de poder entrar a les entrades-eixides), caldria crear un perfil SECRE_CCP, ??? Si, hauries de crear un usuari (secretari cocope o com vulges) i assignar-li permis per a veure sols l'apartat de les actes i dins de aquet apart, el admin crear l'acta COCOPE i a aquest usuari li assigna el permis de veure no més aquest tipus d'actes

- Si ho vullguerem utilitzar per a les actes dels departaments, també caldria estudiar com atorgar permisos,... (només és una idea i un suggeriment, ....) Hauria de fer-se igual que el de la cocope. Permis cap de departament de música. Crear l'acta de musica i després, al usuari cap de departament de música donar-li permis per a veure aquesta acta (i si és el secretai de la cocope, també  permís de la cocope per exempe). Però el admin, ha de crear el tipus de acta, e importar pe aquesta acta el assistents. De veritat vols ficarte en aquest embolic??????. Fixa't que cada tipus de acta tindrá assistents dels departaments i per tant has de crear tants usuaris com tipu d'actes per a donar-li permis per a veure sols la seua acta. Bueno, és feina de admin pero s'ha de fer una vegada l'any (si no canvia els membres del departament no).

prenc nota de les coses que es poden fer. Els altres, si no està clar com fer-ho m'ho comentes. Els canvis supose que estaran per a la setmana que vé. Mentres tant, a fer de betatester a veure si hi ha errades.

Moltes gràcies pels suggeriments. 8el primer que parla mana, jejejejej)

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Joooo Toniiiiiii !!!!!!!.
ja estic mirant el mysqldump per a implementar-ho en php. De moment em fa la copia de seguretat, però no puc restaurar-la en phpmyadmin. Seguiré investigant.
En quant a les actes, hi ha encar algunes modificacions que he de fer i tindre en compte. El he instal.lat al centre i és quan m'han eixit els problemes:


- Quan el he instal.lat la primera vegada, no s'ha copiat. El motiu era que el secretari va crear la carpeta secretictac amb un usuari distint al root (estem parlant de lliurex). Per tant, per que la instal.lació i tot funcione bé (importació de assistents a les reunions), hem de tindre el usuari root amb permisos de escriptura i lectura a la carpeta de secretictac (suposec que és perquè jo tinc en el meu ordinador el usuari root en secretictac, però jo es que en aixó dels permisos de les carpetas de lliurex vaig una mica perdut). ¿algú sap que té joomla, moodle,.... per a que les instalacions se li facen directament sense cambiar permisos en les carpetas (sería molt útil per no anar camviant de permisos cada vegada que fem una actualització del secretictac)


- Un altre problema és que en les actes, encara que importem els noms en majñuscules, he implementat una funció per a que pose no més majúscules les inicials del cognoms i nom (per qüestió de bonicaria). Les probes es vaig fer en noms anglesos i clar, no tenen accents. Quan he importat el noms nostres, les paraules en accent majuscules no mes ha transformat, així que tornaré a implementar un altra funció per que funcione correctament.
Estem en fase DELTA encara smile


Als teus suggeriments:
"- A banda que cal atorgar els permisos a l'usuari admin, (hauria de ser automàtic en la instal·lació per defecte), a l'usuari "secretari" una vegada li he donat permís, després també tinc que tornar-li a donar per a cada tipus en concret, es a dir, podria tindre un secretari d'actes de CCP diferent d'un secretari de Centre, no?"
No es pot fer automàtic perquè els usuaris depenen del id que l'aplicació li assigne en cada centre, (no més es podria fer en els que venen per defecte en l'aplicació, però igual, algú pot borrar-los i crear-se els seus i ja no serviria) . Una cosa és el permis per a veure el mòdul d'actes i altra cosa el permís per a veure actes en concret. El admin no és necessari que vega les actes del Depar. de matemàtiques per exemple, per aixó estan els permisos per a veuire actes, així el administrador pot triar quin tipus d'usuari pot veure quin tipus d'actes. I sí, si crees usuari secretari COCOPE i Secretari del centre, pots assignar permisos al de la cocope per a que veja no més les actes de la cocope y al secretari del centre que puga veure'ls totes o no més COnsell escolar, claustro y les del seu departament per ejxemple. És una mica de feina al principi, pero ja no hi ha que tornar a fer-la més.


"- La importació d'usuaris molt bé, però pot fallar perquè cal tindre activa la llibreria php_fileinfo  al fitxer php.ini"
Sí, però això ja estava dit en la primera instal.lació pense, però com al lliurex ja ve per defecte, donçs no havia caigut jo en dir-ho

- També cal anar amb compte al CSS perquè algunes finestres me les possa baix, però ara ja mire cap avall ,...

No deuria. Quina resolució té el monitor???. Jo treballe en un notebock de 10'' i 1024 x 600 i es veu bé. La resolució mínima del monitor és aquesta per a poder utilitzar secretictac. Podría ser una qüestió del navegador que no està actualitzat?. Hi ha CSS3 en l'aplicació i si el navegador és antic pot ser que pasen coses rares. I si es IE ja no et dic res, microsoft va a la seua bola i no segueix el estandarts html.

- Es podrien incorporar els tipus bàsics a la instal·lació per defecte, 

Sí que es poden incloure, però hauria de saber quin són. Imagine director, secretari, cocope, consel,.... però ho ha deixat per que cadascú es cree els seus. De totes formes, si ens posem d'acord, no costaria res inclour'ls en l'installació.

- No es poden borrar, veritat?

No, no es poden borrar, no te sentit quer es pugen borrar, Son actes!!!!. Clar, que ara ens posem a fer probes i clar,..... jejejejejej. Es poden borrar des de phpmyadmin. Les taules d'actes acomencen per actas. Despres de fer les probes, es poden borrar la taula actas y actas_asistentes_reunion. Les altres, depen del tipus de probes que s'han fet.

- Després, si fem una convocatòria, i vull que quede registrada a les entrades-eixides, primer faig la convocatòria i després la registre, no?

Són dos mòduls distints i no estan relacionats. S'ha de fer de forma indepenent.

- Estava pensant en imprimir en PDF, però he vist que no cal implementar-ho, tal i com ho tens, a l'imprimir seleccione la impresora PDF i ja està, perfecte.

és la primera vegada que imprimeix des de html, sempre ho havia fet per PDF i la veritat és que m'agradat més per la llibertat que em dona (aixó i que no he de fer la feina dos vegades). Ara bé, quan imprimeixques, hi ha que cambiar la capçalera i peu de pàgina del navegador. Si no, eixirà la adreça de la web i el nombre de pagina i data d'impresió.

És hora de seguir fent probes i resolent els dubtes.

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Adjunte els tres models que genera del mòdul d'actes:

- convocatoria

- acta

- acords

ja està corregit el problema dels accents en les majúscules. He afegit la capçalera del centre a veure que tal queda. Però no més val per a Mozzilla i em pareix que per a IE tambè. Per a Chrome i Zafari he llegit que hi ha un bug que no permet que repetixca la capçalera en totes les pàgines, sols ho fan a la primera pàgina. Quan tinga tots els canvis fets ja pujaré la nova actuallització.

Per altra banda, en una de les probes, els accents d'una acta s'han convertit en símbols d'interrogació. Ni idea el motiu, però ha sigut irreversible perquè al enviar-la cap a la impresora des de edició, es guarda a la base de dades i s'ha guardat amb la interrogació. Em sembla que ha sigut per el editor de textes, però ni idea. Si algú li passa que m'ho comente. per si de cas, algú em pot dir com es diu aquest editor del moddle??? Si funciona millor es podria canviar.

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Per emprenyar un poquet més... seria possible triar si volem logos del centre i conselleria a l'acta? nosaltres no els gastem i no estic acostumat... crec que m'agrada més la primera versió...

Respecte a les actualitzacions de moodle si tinc un poc d'experiència. Moodle per qüestions de seguretat té el directori de dades fora de l'aplicació i del "public_html" de tal manera que quan actualitzes esborres tots els fitxers d'instal·lació menys el de configuració on estan les rutes i dades d'accés a la base de dades... quan fas el canvi detecta l'actualització i comença a fer el canvis en la base de dades (només té permís per això l'usuari admin).

Però per mi el CMS campió és WordPress, ho fa tot automàticament, l'usuari només confirma que vol actualitzar, és impressionant ;) Arriba un avís a l'aplicació i ella mateixa descarrega fitxers necessaris i actualitza la base de dades... com ho fa? Ni idea xDD

In reply to Deleted user

Re: Actualitzacions SECRETICTAC

by Deleted user -

Us deixe la última actualització en alguns canvis:

Antes de fer l'actualització hem de fer una còpia de seguretat de la crpeta secretictac i de la base de dades. Una vegada fet, hem de canviar manualment el arxiu conexio.php, en l'arrel de secretictac, per aquells que ja tenim l'ap0licació instalada (aquest canvi ja està inclós en l'última versió de  l'instal·lació).

En el arxiu conexion.php hi ha que afegir aquestes línees amb les dades de mysql (poseu-les baix del simbol de php, es a dir baix de <?php)

$dbhost = 'localhost';
$dbname = 'secretictac';
$dbuser = 'nom de l'usuari de la base de dades mysq';
$dbpass = 'contrasenya de la base de dades mysql';

Aquestes dades son les mateixes que aparéixen en la funció que hi ha per a conectar a la base de dades.

Si ho fem en lliurex, recordeu donar el permis de escriptura i lectura a la carpeta secretictac per al usuari root (si no ho fem, no es podrá descomprimir el zip). A continuació, per actualitzar secretictac, hem de copiar els dos arxius adjunts en la carpeta secretictac i despŕes, en qualsevol navegador ,hi ha que obrir el arxiu actualizar.php. (http:/ip_servidor/secretictac/actualizar.php). Aquesta acció, descomprimirà el zip de actualització i actualitzarà la base de dades.

Els canvis son:

  • Al crear un nou tipus d'acta, es pot triar si volem que se imprimixca la capçalera en l'acta y en la convocatoria.
  • Corregit el problema de pasar les majúscules amb accent a minuscules.
  • En la convocatoria, sols apareixtrà una vegada les signatures.
  • En l'opció de búsqueda d'actes, hi havia un problema si la búsqueda incloia una paraula amb accent (el editor de textes, pasava tots els accents a codi html i per tant no es podien trobar, ara, se decodifica el text abans de guardar-lo).
  • En la convocatoria, estaven les signatures dels mateixos càrrecs que hi havia en l'acta. Ara es pot triar si el càrrec que signa l'acta signa tambè la convocatoria (per si de cas, la convocatòria sols la signa el secretari/a.

Aquestos són alguns dels suggeriments de Toni i Samuel. No sé si faltarà alguna cosa més. No he tocat els acords perquè tal i com està, es podria utilitzar per a escriure el certificat dels acords, però se pot mirar si canviar-ho (Ya em dius alguna cosa Toni i si no, ho deixem així).

I ara sí Toni, un nou modulet per a les CÒPIES DE SEGURETAT. Per accedir a ell, primer hem de donar-nos permís en administrador/editar permisos.

Ens crearà un nou mòdul en el menú administrador, còpies de seguretat. EL mòdul demana la carpeta per guaradar les còpies i el número de còpies que volem mantindre. Hem de assignar els permisos a la carpeta on volem guardar les còpies per a que es pugen guardar. SI fem alguna còpia, comprovar que es guarda. Quan fem una còpia de seguretat, es guarden dos arxius. El que comença per arxius_secretictac contindrà la còpia de la carpeta arxiu (si no hi ha documents en aquestes carpetes, no es guaradarà res) i un altre arxiu que comença per secretictac que és el que conté la base de dades. Per a recuperar-les, es fa per separat. Es pot restaurar sols un d'ells. El procés és el mateix per als dos, triem el arxiu (depenen del que vulgem restaurar), es descomprimirà en la carpeta archivos (perquè és l'unnica que de segur tindrà els permisos adequats) y se restaurarà el que haven elegit. Després es borra el rastre del arxiu que hem utilitzat.

Si es trenca la base de dades, no podrem entrar en Secretictac, per tant, haurà que instal·lar de nou secretictac i després restaurar la copia de seguretat de la base de dades.

Si es perden els arxius de la carpeta archivos, sols hem de restaurar el zip de aquestos arxius. També podriem instal·lar de nou l'aplicació i restaurar tot.

El millor que pot passar es que no es trenque res!!!!

Les còpies de seguretat es fan mijantçant la setència mysqldump (per aixó les canvis del arxiu conexion.php) y se recuperen amb sentències de mysql (jo no ho he aconseguit des de phpmyadmin, perquè són taules Innodb i hi ha que tancar index,....). La veritat és que no he investigat molt. Si algú té ganes, els arxius es troben en secretictac/administrador/copies_seguretat

upload_copia.php crea les còpies de seguretat

restaurar_datos.php i restaurar_documents.php restauren cbase de dades y els arxius respectivament.

Proveu aquest mòdul abans de utilitzar-lo per a fer còpies de veritat. Si de cas, una còpia manual de vegades no estaria tampoc de més. Si les còpies els feu en aquest mòdul, hi ha que estar molt segur que funciona bé. També seria convinent que les còpies de seguretat no es guaradaren en el ordinador servidor de secretictac (si es trenca aquest ordinador, també perdrem les còpies), així, que es podem fer en un pendrive directament (definiu la ruta en la configuració de les còpies) o bé copiem la carpeta dels backups de tant en tant en un altre lloc. Altra opció, poc recomanable (però cadascú es cadascú), és fer les còpies directament en una carpeta del drive o del dropbox, pero.........)

Vaig a estar una temporada desconectat (fins final de gener), perquè he de examinar-me de la capacitació el dia 24 de gener i vaig a centra-me una mica en ella (que falta em fa). Continuaré mirant el foro per si de cas, però de moment vaig a deixar que aneu provant el Secretictac sense fer més canvis (a no ser que siga una cosa menudeta que es puga arreglar fàcilment).

Aprofite per a desitjar-vos bones vacances.