Instal·lació SECRETICTAC

Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -
Number of replies: 35

Be companys és el moment d'instal·lar i fer proves, obri aquest fill per tal de anar resolent els problemes que puguen anar surgint. Teniu el programari com fitxer adjunt. Bon profit smile

requisits:
- Apache
- Php
- Mysql
- phpmyadmin per a gestionar el mysql
.
El únic que hem fet per instalar secretictac:
- Activar el mòdul rewrite:
             sudo a2enmod rewrite
             sudo /etc/init.d/apache2 restart
-Camviar en el php.ini els parametres per a poder pujar arxius dùn tamany adequat,.... poden seguir les instruccions de la meua pagina incompleta el aparatat 1.1 de http://aulares.com/instrucciones.

- Donar a la carpeta www els permisos de escriptura. Despres es poden cambiar i asigna-los no més a la carpeta archivos de secretictac
- Descomprimir el zip en www i accedir a ell amb el navegador.
-omplir tots els camps (cuidado en les majuscules i minuscules). Se ha de saber la contrasenya i usuari de la base de dades (molt important).

Crec que ja no fa falta res més, si se me oblida alguna cosa m'ho dius.

Una vegada instalat, cal anar a la secció de ADMINISTRADOR i després configuración Inicial per posar les dades del secretari i dir-li a la aplicació el últim registre. Si es vol començar pel primer, deixar el 0.

----------------------------------------------------------

Editat, he mogut l'arxiu d'instal·lació a GitHub

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

He arribat fins ací

Pero no em deixa accedir tot i posant l'usuari que he creat

He entrat en la bases de dades amb phpmyadmin i he vist que estava creat l'usuari.

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Jo estic igual. D'ahí  no puc passar. Diu que crea la base de dades però despes apareix u 404 en el navegador i diu que no es troba la pàgina.

He llançat el rewriter, reinstal·lat apache2  i tot el que m'han recomant però no puc passar d'ací.

Per cert ho faig en una versió de lliurex escriptori però  amb myqsl php apache2 i demés. Ho he de fer des d'una versió de servidor?

Continuarem intentant-ho i vull aprofitar per donar les gràcies a Antonio per la seua aportació. Se que funcionarà!

Gràcies també a Samuel com sempre.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Ja ho tinc! Antonio, l'autor del programa, m'ha donat la solució i la pose ací

"Hla Francesc, creo que ya se lo que os pasa. El modulo rewrite ya lo habeis habilitado, eso seguro, pero despues de habilitarlo, hay que terminar de habilitarlo del todo.
En 

/etc/apache2/sites-enabled/000-default
o bien
/etc/apache2/sites-enabled/default

os quedara cambiar la siguiente linea:
AllowOverride None

por esta otra
AllowOverride all

De esta forma ya tenemos terminada la habilitacion del modulo rewrite

A que va a ser esto."
Efectivament a partir d'ací ja puc continuar ientrar al programa. Ja aniré comentant el resultat de les proves que vaja fent.
Salut!
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Bones.

L'objectiu principal d'AllowOverride és per al gestor dels principals arxius de configuració d'Apache (el que es troba a /etc/apache2/) per decidir quina part de la configuració pot ser alterada de forma dinàmica en funció de cada ruta per les aplicacions.

Font: http://stackoverflow.com/questions/18740419/how-to-set-allowoverride-all

Una altra captura, quina estètica més ben cuidada. Enhorabona.

Selection_028.png

Salut

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Bones.

No s'ha solucionat en el meu cas.

He hagut de canviar l'adreça absoluta, perquè tinc una configuració no standard al meu server.

Arribe a la pantalla de logueig, però no troba l'arxiu:

http://localhost/secretictac/comprobar_usuario

No em valida.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Alfons,

A mi m'ha costat fins aconseguir fer funcionar el rewrite eixe del que parla Antonio però finalment em funciona perfectament desprès del que he posat el el post anterior.

Ho aconseguirem!

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

No consigo finalizar. Se ha creado la base de datos con el usuario que le he puesto. He modificado el rewrite escribiendo "all" en tres líneas del archivo. El resultado final es el de la foto. Ya no sé por dónde seguir.

Attachment Captura de pantalla de 2014-10-26 084519.png
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Instalación finalizada. Había modificado al IP, asignando otra diferente a la del ordenador. Ha reinstalado da capo, he colocado la IP que me indica ifconfig y todo solucionado.

Muchas gracias, Samuel. Nos será muy útil.

Mañana mismo lo instalo en el cole.

Attachment Captura de pantalla de 2014-10-26 164945.png
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Bon dia, soc Antonio Antón. Ja he vist que heu tingut un cap de setmana intens.

Pareix que algunes coses ja s'han resolt i altres queden per resoldre. El httacces vos ha portat de cap sad, pero al hora de programar i retocar, per a mi és molt important tindre tots els enllaços en aquest arxiu. Però bé, una vegada superats els problemes inicials, espere que ja vos funcione de forma correcte.

En breu us enviaré uns arxius per reeemplaçar (motius d'estètica de la aplicació).

Si us demane que no instaleu la aplicació en un servidor web extern, ja que encara que la aplicació tinga algunes mesures de seguretat, no és convinent que estiga penjat en la red. Hi haurà documents amb informació i dades sensibles, per aix`és millor no penjar-ho.

Emili i Alfons, haveu aconseguit entrar a la aplicació????.

Ja aniré comentant alguna cosa de la aplicació (hem baig a clase), però per la resta, espere que us funcione bé.hSalutssss

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

It works!

 

He cambiat tots els AllowOverride None per AllowOverride all que hi havia en 000-default

Deprés cal reiniciar el apache2 

I el resultat:

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Poc a poc anirá funcionant. 

No sé molt de servidors, sols sec fer-los funcionar i prou pero em sembla que no fa falta sustituir-ho en tot. Inclús podriem no més asignar-se-ho a la carpeta de secretictac.

Esta vesprada intentaré pujar unes actualizatcions que resolen algunes qúestions. 

Me alegre que també et funciones.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Este matí m'he decidit a provar-lo i l'he instal·lat al server (per altres questions es un IIS sobre Windows 2003 Server).

Al primer intent no ha funcionat, després he vist que hi havia 2 versions, una per instal·lar i una altra que se suposa son els arxius que s'han de quedar al final, no?

No veig clar este procés, crec que s'hauria d'explicar millor, i explicar també una vegada en funcionament com actualitzar-ho.

Una vegada he aconseguit que creara les taules, per cert amb alguna inconsistencia, m'he trobat amb els errors comentats abans, seguint el codi, el que passa es que no està enllaçat amb l'arxiu .php que correspon, (no se quin mètode segueix per fer els LINKS dels formularis, no se si es un error o algo se m'escapa).

He modificat eixos links cap als arxius que creia eren els correctes i ja funciona, (pero he hagut de crear l'usuari manualment) i al intentar visualitzar les taules amb phpMyAdmin, es queixava que les taules no tenien cap index, els he creat i ja he pogut trastejar, però crec que tot això es molt més fàcil de solucionar, deixant tota la creació en un fitxer .SQL i executar-lo amb phpMyAdmin.

Una altra cosa que no se per a que serveix es la IP, on es queda guardada després, és per algun motiu de seguretat ?

continue investigant ....

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Toni, el que falla és la primera frase del teu comentari, "Windows 2003 Server" malgrat que secretitac pot córrer en aquest sistema la instal·lació "fàcil" està dissenyada per a LliureX.

En github n'hi ha dos versions efectivament, una és la d'instal·lació i l'altra és la dels arxius que van en el zip de la instal·lació que son part dels que tindràs quan termines d'instal·lar correctament, la resta els genera l'instal·lador. Ho hem fet així per fer un seguiment més proper dels canvis que fem en el zip.

Per fer-ho funcionar a windows i que et funcionen els links tens que activar el rewrite mode. En això no puc ajudar-te. No donem suport a sistemes propietari ;D

Gràcies per compartir la teua experiència.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Bones @Toni i @Samuel.

El tema dels links té a veure amb aquesta configuració:

<Directory /var/www/>
        Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
        AllowOverride all
        Order allow,deny
        allow from all
    </Directory>

Si aquesta línia diu none doncs fallen els links genèrics, aquells que han on especifiquem la carpeta i no l'arxiu index.php, bo això, però també pot ser per altres raons de configuració.

Emili ho va explicar molt bé en un post. Està recopilat a la wiki de GITHub.

Per altra banda, he estat en molts centres i sols en un centre he vist un server de Windows, no tinc ni remota idea de com va, però recorde com un calvari haver configurat Apache en Windows.

Estem recopilant la problemàtica en GITHub, és molt benvinguda qualsevol aportació i comentaris, així que us convide a participar allí.

https://github.com/Edutictac/secretictac/wiki

Aquest projecte és una gran oportunitat tant per aprendre com per aprofitar la seua funcionalitat. Jo ho veig així.

Antonio ha fet un excel·lent treball de programació, si mantinguem viu aquest projecte, potser ens ajude a tots a solucionar més coses de les que pensàvem.

Per últim, cal saber que IBM cap a l'any 2000 va canviar el desenvolupament del seu servidor privatiu i va començar a utilitzar Apache, una dada que em fa pensar molt i molt en la seua qualitat.

Salut

-------------------------

Anhela una cosa per suficient temps
i ja no la voldràs.
— Proverbi xinés

                                    
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Toni. La aplicació deuria funcionar siga el que siga el sistema operatiu. Jo soc un usuari penedit de windows, però les primeres aplicacions es vaig desemvolupar en aquest sistema operatiu. per tant, imagine que en server 2003 hauria de corre igual que en lliurex.

Aclarat auqesta qüestió, anem a la instalació. En el Github, hi ha dos versions, efectivament, però hi ha que instal.lar primer el d'instal.lació. La instl.lació, ja té els fixers actualizats i per tant no fa cap falta làltra. Aquests altres arxius, són una vegada la instal.lació inicial estiga feta, si hi ha alguna actualització, es farà sobre aquesta segona, però de momento no hi ha cab.

La única cosa que hi ha que tindre en compte, és que el arxiu httacces estiga en la carpeta de secretictac i que el alloverwrite estiga activat en el servidor. Aquest arxiu és el que controla els links, ja que es que hi ha en la aplicació, son dirreccions amigables i no lleven a cap llo si no es pot llegir el htaacees que és on de veritat estan els links correctes. Mírate aquest arxiu i trovarás els links correctes en tots els parámetres. El usar el htacces, dona molt de joc, perquè estàn tots els links en el mateix arxiu i per tant si alguno camviará, no més hi hauria que canviar-lo açí. també està aquest arxiu per motius de seguretat que no vaig a explicar hara.Per tant, si canvies els links a má, el únic que passará és que la aplicació deixará de funcionar correctament.

L'altra qüestió de la base de dades, amb el fitxer d'instalació es crea perfectament i no hi ha que crear res a má. Si no et funciona, serà perquè la conexió a la base de dades no es correcte o alguna cosa pel estil.

la IP es queda guardad quan instal.les l'aplicació en un arxiu que es diu ruta_absoluta.php. Aquessta IP serveix per a indicar a la aplicació la ruta absoluta a tots els fitxers de la aplicació i també per a poder-se conectar des de qualsevol ordinador que estiga a la mateixa xarxa a l'aplaicació. Una vegada instal.lat, si per qualsevol motiu hi ha que camviar de ordinador o de IP asignada al ordinador, sols hi hauria que canviar-la es aquest arxiu. Altre arxiu que es crea automáticamente en la aplicació és el conexion.php, que indica les dades que hi ha que usar per a conectar a la base de dades.

revcisa per tant aquestos arxius i comprova qiue son correctes.

CONSELL: Borra les taules de la base de dades, borra la aplicació si has fet canvis i despes torna a instalarl.la. L'únic problema que han tingut els companys és en reacvtivar el mòdul rewrite per a llegir el htacces. Una vegada ho han aconseguit, la instal.lació funciona correctament i tot es crea a les mil maravilles.

Si no es així, prova en un windows7 amb el apache, php instal.lat i si no, millor en lliurex. Si la instal.lació et dona problemes, no canvies res, no més ho dius açí i de segfur se aniran relolen poc a poc.

Esperec que puges instal.lar-ho i no et done problemes.

Saluts

 

 

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Gracies Antonio, ja comprenc com funciona l'aplicació.

Sempre s'aprenen coses noves, no sabia com funciona el rewrite, (quan de temps que no em preocupava de configurar Apache), ara ja entenc la lògica de les URL.

El fet de tindre Windows Server 2003 no és questió meua, soc coordinador TIC des de sempre, però el director va contractar una aplicació amb una empresa que la va desenvolupar en .ASP i ens va montar el servidor. ( Sense consultar, això si, després és feina meua el manteniment)

L'aplicació té coses bones i la seguim utilitzant (encara que ara no hi ha ningú per a fer les millores que necessita, el programador va abandonar l'empresa i ....)

Jo he aprofitat eixe server per afegir més coses, Moodle, reserves de sales, tot utilitzant programari lliure, Php i Mysql, però respectant el IIS.

Ara volia afegir el Secretictac per eliminar un altre server de secretaria, que només s'utilitza per a la Gestió de les Entradas-Salidas, i per consultar coses del Gescen.

Però he vist que el mòdul Rewrite per a IIS està disponible només per a versió IIS 7 o superior, (no és el meu cas), així que buscaré una altra solució alternativa, com puga ser, refer jo manualment els links de les pàgines.angry

Parlant de l'aplicació.

Com et vaig dir, crec que és millor afegir una clau primària en cada taula de la BD per a que siga el propi gestor MySql qui s'encarregue de controlar que no poden haver dades malament, de fet, és un dels motius pels quals s'utilitza MySql, sino es podria fer en fitxers directament. Només cal modificar les instruccions SQL que tens per a generar les taules.

Ara els ho deixaré a les administratives per a provar i si tot va bé, a partir de gener 2015, que l'utilitzen.

Només un dubte, hi ha algun tipus de còpia de seguretat??    Es podria implementar ??

No em refie massa de les administratives (sobretot d'una wink )

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Toni.

Amb la qüestió del Windows Server 2003 no puc ajudar-te molt perquè la veritat és que no tinc gens d'idea i de la aplicació que que utilitzes, però de segur que ja està vell, així que ja és hora de plantejar canvis al centre big grin. jejejee.

De totes formes, no et recomane que canvies els links, perquè amb les actualitzacions perdries tots els canvis que faces (a no ser que ja no actualitzes res). Si vols fer-ho, has d'anar arxiu per arxiu i buscar $ruta_absoluta y veure els links y canviar-los per els que hi ha en el httaccess, on $1, $2,.... son els variables que hi ha que passar en el link i que les tens amb el link fals. Aquestos links fals estan: en action de cada formulari, en els links de consulta en algunes taules (generalmente les variables comencen per link i és fàcil buscar), i després estan en els uploads (en el header location y de vegades en els location.ref), però la recomanació és que no els canvies.

En quant a lo de la clau primaria, el inici de tot va ser una aplicació que vaig fer per a gestionar el centre (reserve d'aules, expedients, activitats extraescolares,....) es deia DOCGES i va naixer a la red. Era una meravella poder fer aquestes coses des de casa i van començar dos centres a utilitzar-la (de ahi que al entrar et demane el codi de centre, per a poder treballar diferents centres amb ella). Em van demanar a una convenció  de lÀsociació de directors que la donara a coneixer, però va ser l'època en que conselleria va prohibir les aplicacions externes a ella (RIU, FRONTER,....) i tot això a dos dies de la presentació, jejejeje. Solució, fer-ho en la xarxa interna. Tot i que jo tenia la esperança de que algun dia es puguera tornar a la red. La aplicació tenia claus primaris i id autonumèrics, que es lo logic hi havia una base de dades per a tots els centres). Pêrò si cada centre la usaba en local i algun dia unificarem totes les bases de dades, al ser clau única i autonumèrics, no es podrien posar tots els registres a la mateixa base de dades. Per això vaig canviar els camps (ja no son autonumèrics ni claus primaries) i la aplicació crea un codi propi per a cada registre. Es crea amb la data i hora, en ocasions el codi de centre y el nom del usuari codificat amb md5. De aquesta forma es impossible duplicitats de registres. Pel mateix motiu, he deixat secretictac d'aquesta forma, encara que a l'hora de programar és un poco més llarg i les relacions hi ha que fer-les manualment. Així, si algun dia secretictac està a la red, tots els centres podrien tindre els seus registres a la mateixa base de dades. 

Si vols veure algo del DOCGES: http://aulares.com.

Per cert, vaig tindre una reunió en els responsables d'informàtica de conselleria oer a veure com implantar-ho. Em van dir que ja es posarien en contacte amb mi . Això fa uns cuatre anys més o menys ........

En quant a la qüestió de les copies de seguretat. No, no hi ha res pensat per a fer-les automàticament, però és fàcil de fer-les. No més hi ha una carpeta al secretictac on van els documents, es diu archivos. No més hi ha que copiar-la i guardar-la. Tambè seria convinent fer copies regulars de la base de dades. Tambè és fàcil. Entrar al phpmyadmin, a la base de secretictac y donar-li al botó de exportar.

Buffff, i esta és la resposta curta. jejejejje

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

La veritat és que has fet una gran feina per centralitzar tota eixa feina, la llàstima és que no ho faça conselleria (arribant a un acord amb gent com tú), tinc la sensació que al final cadascú intenta crear-se les seues solucions i es desaprofita molt del que hi ha, (per exemple l'aplicació que tenim nosaltres en algunes coses són comunes al teu DOCGES, no vaig a parlar ara de la meua)

Be, mentre decidisc si ho instal·le amb el server que ja tinc amb IIS, he fet la prova amb l'altre server, fent una instal·lació amb XAMPP i així que ho proven les secretaries.

Voldria fer-te algun suggeriment que crec que li vindrà bé a tots els que vulguen instal·lar-ho.

1.- Si anem a treballar en local, l'escriure cada vegada el codi de centre és un poc maldecap, el que he fet és que al formulari de la pàgina "login.php" estiga el valor per defecte, això es pot fer de forma automàtica en la instal·lació una vegada l'usuari ha escrit el codi.

2.- Igualment, tots els documents que incorpores de mostra estan associats al codi del teu centre, i clar, jo no els veia, igualment, al codi d'instal·lació es pot substituir el codi del centre per la variable associada al codi que s'està instal·lant.

3.- Per a fer la instal·lació i no tindre problemes, he de donar permisos de control total a TODOS, però així i tot no trobava "borrar_instalacion.php", estava dins d'un directori "secretictac_master" i havia de moure tots els fitxers a ma cap al directori superior. La solució és que el zip on estan els fitxers incorpora la carpeta, he fet el ZIP directament i ja funciona.

4.- Respecte les còpies de seguretat, es clar que ho puc fer manualment, però ja que estem, es podria deixar al propi programa, i fins i tot, automatitzar-ho, per a que regularment fera la còpia.

Si ho creus convenient, podríes afegir estes millores al codi del GitHub,

salutacions

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Moltes gràcies Toni per informar de l'errada en la instal·lació amb el fitxer que genera github, ja està corregit a més d'afegides millores que m'ha passat Antonio.

Estic d'acord en tu que per a treballar en local no té sentit posar el codi de centre cada vegada que tenim que entrar en l'aplicació, a vorer si Antonio proposa solució...

Una pregunta... has contemplat muntar un servidor amb linux per a servicis web? La majoria dels servicis d'internet estan muntats sobre aquest sistema... pense que t'estalviaries molts mal de caps. Per exemple respecte a les còpies de seguretat, en linux es poden automatitzar molt fàcilment, jo tinc una xulla al meu blog de com fer-ho per a mysql i en la xarxa n'hi ha milers de manuals per fer còpies de seguretat amb el comandament rsync de linux.

Moltes gràcies de nou per les teues aportacions.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Comentar també que hi ha problemes amb la visualització segons l'ample de pantalla, quan es situen per exemple a les entrades, sembla que no apareix res i fa pensar que algo està fallant, però en realitat està a la part de baix del menú, es a dir, no cap a la dreta del menú i ho envia a la part de baix. Potser es soluciona amb els estils CSS (tot i que amb amb Chrome es veu bé i amb Firefox no, no se exactament perquè).

També quan cree un usuari, al principi no té cap permís definit i sembla que no pot fer res, cal entrar com administrador i donar-li algun permís, crec que automàticament hauria de donar-li algún permís, per exemple el més bàsic.

Samuel, respecte el que comentes de les còpies, no ho dic per mí, està clar que qui tinga coneixements ho pot fer, però es tracta de millorar l'aplicació i fer-la autogestionable, per això comentava que veig millor que el propi sistema incorpore la parametrització de les còpies.

i respecte al server, ja vaig dir que l'objectiu era poder prescindir d'un Windows 7 (que ara s'utilitza per a GesCen i Entrades-Eixides) i poder muntar un Servidor de Centre, el problema és que l'altre server amb Windows 2003 Server i IIS NO PUC PRESCINDIR d'ell, perquè ja vos he comentat que hi ha una aplicació .ASP de la que no tinc el codi font.

es clar que a mí m'agradaria haver-ho muntat amb Linux, no saps els maldecaps que m'haguera estalviat tots estos anys. En aquells anys també programava en Php+MySql, i tenia un server amb el Moodle i un portal com a pàgina web del centre amb PostNuke o PhpNuke (no ho recorde), però quan em van imposar eixa nova aplicació que feia de pàgina web i una part d'intranet vaig abandonar.

Actualment, l'esquema de xarxa s'ha complicat més encara, una part la tenim a un hosting d'internet (Wordpress, pàgina web pública), una altra part al server intern (pàgines d'intranet+Moodle+Reserves d'espais MRBS) accessible també des d'internet, un parell de servers més amb Linux pel tema de les fotocopiadores (ja sabeu ClickControl, per tant no tinc control sobre ells), i una altra aplicació a punt d'incorporar-se per a controlar les entrades i eixides físiques dels alumnes del centre. El server de la Biblioteca ara ja amb més de 3000 exemplars incorporats, a més de 3 aules d'ordinadors amb el model d'aula, i ordinadors per a profes a totes les aules, i enguany hem començat un projecte de tablets, amb el maldecap de la Wi-Fi que no va ni cara l'aire. Tot amb 2 hores de reducció, que vos sembla?

Quan vullgau vindre al centre i fem una jornada per compartir experiències.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

M'he picat!wink

Vesprada del divendres dedicada a millorar l'aplicació. He descarregat la última versió que has actualitzat, i hi ha algunes millores (ara s'afegeixen notícies i es permet validar els formularis amb INTRO ) però no les que vos havia suggerit jo.

1.- Per a que la instal·lació quede bé, cal eliminar del ZIP la subcarpeta, ha d'estar el ZIP amb tots els arxius dins directament.

Com hauria d'estar

2.- Per a insertar els documents cal modificar l'arxiu "crear_base.php" i substituir en la línea 172 i següents

('030120509664af131068075341753d7849b8f443231014134551', 'Ofici ', 'Oficio', '03012050', 'd')

per

('030120509664af131068075341753d7849b8f443231014134551', 'Ofici ', 'Oficio', '$codigo_centro', 'd')

3.- Per a que ens posse el codi del centre després de la instal·lació i no haver-lo d'introduir cada vegada.

Modificar manualment (mentre Antonio ho automatiza si ho creu convenient) l'arxiu "login.php" linea 110

<div id='titulo_3' align='left'><input type="text" readonly="readonly" onKeyPress="return submitenter(this,event)" autocomplete="off" maxlength="20" autofocus  style="width:200px;" name="cod" value='CODI_DEL_CENTRE' /></div>

fins ací de moment.

Ara ho deixe, toca familia, bon cap de setmana.

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Bones.

Dos anys després encara té molta vigència aquesta recepta.

Torne a apuntar-me-la que ja l'havia llevat de la consciència.

Jo també crec que el camí és GNU/Linux per ideologia, per practicitat, és més fàcil, i perquè ens ho mostren, no està ocult.

Per altra banda, sempre és un repte respectar i acceptar les opcions dels companys. En aquesta matèria, sóc aprenent, tot i què m'esforce per posar-me en el lloc dels companys em continua costant molt.

Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lobardi

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Toni, intentaré contestar a tot, per' no me ha arribat al correu els últims comentaris i es he vits ara.

Respecte als suggeriuments:

1 Tens raó, en local no fà falta picar el codi del centre, encara que haurà de estar present per si de cas més endavant fera falta. La solució és com tu dius, així, modificaré la instalació per a que es guarde el codi com a variables y després inclou-la per defecte en el login. Em possec a la fiena y quan estiga imfiormarè. Per`he de reconeixer que fa uns anys, els companys sempre anaven preguntan el codi del centre per a factures i altres coses. Ara ja no ho pregunta ningú, jejejeje.

2. En el segon punt no sé a que et refereixes. La instalació està neta. No hi ha documents meus ni codis de centre associats al meu centre. En principi es crea tot nou. Així que si es crea qualsevol refrència al meu centre, dime-ho per a modificar-ho. Jo no he provat la instalació del GitHub.

3. Crec que Samuel ja t'ha constestat aquesta qüestió. Deu ser cosa del GitHub que crea la carpeta secretictac_master. Com he dit, no he probat la instal.lació del GitHub. Ho faré per a veure estes errades i canviarles. Si de cas, pots provar la instal.lació que hi ha penjada açí i vore si se te instl.la bé.

4. El tema de les copies de seguretat, la veritat és que no ho he fet en cap aplicació i no sé com es podria fer. Seria més o mensy fàcil per els arxius de secretictac. Tot estàn en la carpeta "archivos" i és fàcil crear un zip de forma automàtica. El problema estaria a la base de dades. La carpeta on es guarden les bases de dades depen del sistema operatiu, de si es renombra o no, ....i no sé com poder fer-ho. Una altra opció sería crear manualment el codi per a ques es guarde el sql, però tampoc ho he fet mai. I a mès, no em fie molt de fer-ho automaticament, perquè es tendria que tindre en compte moltes coses per a que no falle i no sé no sé- De totes formes, manualment és copiar la carpeta "archivos" y d'altra banda entrar a phomyadmin y fer una exportació. No obstant, si algú té algún suggeriment i sap com es podria fer, podriem veure com implanta-ho. Però hauria de ser una qüestió que sols depenga de secretictac i no de alguna aplicació externa, que per això es podria fer com diu samuel y listo.

 

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Y ara amb la segona part que no m'ha avissat el correo.

He desemvolupat la aplicació fent les proves en mozilla. Si et passa el que em dius, que no apareix el formulari de entrades eixides és per la següent raó:

- Els primeres aplicaions es vaig estructurar amb taules, pero les últimes estàn mijantçant "div flotantes". Si la resolució ho permet, van afeginse al costat uns dàltres. El que passa és que per al formulari que em dius, està molt ajustat el seu tamany i si el seu div no cap al costat del menú, es posa baix. Però es pot considerar que és un defecte de la aplicació y cal corregir-ho. En la propera actualizatción, faré el div més petit per a que puga posar-se al costat del menú sense problemes. Si vols una solució inmediata, entra al arxiu css/styles.css i canvies width: 210px;  (en la primera linea que posa menu_secretictac), per un valor més petit: 200px o menys. Lùnica que et pot passar és que algún menú no càpia y canvie de línea. Inenta ajustar el tamany per a que no pase i ya em dius. 

Seguna qüestió: Quan crees un usuari, en el desplegable has de dir-li el tipu de permis. Y aquest tipus de permís el administrador ha de dir-li els tipus de coses que pot fer en la opciçó del menú EDITAR USUARIOS.

Així que tas picat????, jejejejejejejejejej

 

Aysss, ja sé que volies dirrrrrr. am,b lo dels documentsssss. Cahis, es veritat. El que ha passat és que vaig exportar directament des de la meua base de dades i no em vaig donar compte de aquesta qüesió. Efectivament, s'ha de fer el que dius o bé no fer-los cas i crear cadascú els seus. Com a que el codi és el del meu centre, no vos apareixiran. Però això ja ha sigut un qüestio de nota ja, ehhhhhhh Si que has mirat el codi i t'ha enganxatttt.

I la qüestio de la automatització del codi, la solució és correcte. Ho modificaré en la actualitzció. ës podria fer el que has possat o també possar el codi en value com dius i y possar type='hidden' en compte de type='text' i deixa manera no es mostra el codi per que rialment ja no faria falta.

PEro una cosa Toni. De segur que alguna de aqueste modificacions va a oblidarse-me, així que em fas memòria:

Recopliació de modificacions per a fer:

- Canviar el camp del codi per a que es pose automàticament.

- Canviar el tamany del menú per a que càpien les dos div flotants (lo del css)

- Canviar lo dels documents (canviar el meu codi per el del instalació)

Crec que ja estàn totes els que faré pròximament.

¿Per cert, estém afegint noves funcions a secretictac que ja anirem comentant que vos pareixen?:

- Informació mijançant RSS de les actualizatcions en la pàgina de inici.

- Samuel em va proposar un mòdul per a gestionar les actes del centre. redactar, editar, clasificar y buscar.

"Per cert, moltes gràcies pels suggeriments i pel la informació de les errades que vas trobant."

Per hui ja he treballat un poc. Fins el dillunsssssss

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Crec que anem per bon camí.

Per avançar amb el tema de les còpies, t'adjunte un Script per a traure una còpia SQL de la BD, la he provat i funciona, ara només cal incorporar-la a l'aplicacio.

Jo l'he deixada a la carpeta d'administrador, i dins d'ella, "copies".

Ja que estem, una vegada tenim una copia en SQL, també seria molt fàcil restaurar-la, seria feina de l'administrador, caldria fer un submenú amb estes opcions.

 

Per cert Samuel, des de que vas traure el tema del Forum principal, es cert, que no rebem els missatges.

Toni

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Estoy intentando instalarlo en Secretaría y no lo consigo.

He bajado el zip de Github Lo he descomprimido en var/www/

Ya tengo instalado php, mysql, Apache y phpmyadmin Localhost funciona (It works)

He dado los permisos con: sudo chmod 777 /var/www/secretictac-master/ (Esto no sé si está bien hecho)

He dado las órdenes que indicabais y he modificado a AllowOverride All lliurex@lliurex-desktop:~$ sudo gedit /etc/apache2/sites-enabled/000-default lliurex@lliurex-desktop:~$ sudo a2enmod rewrite

Cuando accedo a: localhost/secretictac-master/ aparece la ventana para elegir el idioma, pero no aparece la ventana de instalación, por lo que no se crea la Base de Datos.

No sé qué estoy haciendo mal.

Attachment Captura de pantalla de 2014-11-26 130627.png
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Emilio, tienes que bajarte el zip de instalación, es el siguiente https://github.com/Edutictac/install_secretictac/archive/master.zip

puedes descomprimir el contenido en /var/www/secretictac y proceder a instalar con http://localhost/secretictac

Ya nos cuentas...

P.D.: he añadido los enlaces "buenos" en la columna derecha del foro ;)

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Gracias, Samuel.

 

Estoy haciendo pruebas en casa.

He bajado el zi que me has dicho, lo he descomprimido en var/www/

Le he dado permisos de escritura con sudo chmod 777 /var/www/install_secretictac-master

Cuando accedo desde

localhost/install_secretictac-master

no me aparecen las imágenes, ni la cabecera, ni los textos, sólo campos de formulario sin nada escrito y un botón abajo también sin texto

Otra pregunta. Recuerdo que en la instalación pedía la IP, ¿tendré que poner la que me sale del comando ifconfig, o tengo que escribir localhost?

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Solucionado. Era cuestión de darle permiso -R, o sea recursivo

sudo chmod -R /var/www/y la carpeta en cuestión

Con esto ya me aparece todo el formulario, pero el archivo borrar instalación no se encuentra.

He instalado poniendo la ip del ifconfig (192.168.1.38). Aparece la base de datos con el usuario, pero no funciona. Aparece la ventana del típico ftp con el árbol de archivos.

Ahora sí que no sé por dónde tirar. 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Deben estar mal las rutas porque se crean doscarpeta dentro de secretictac que son Archivos y secretictac-master y falta esta parte (secretictac-master) para completar la URL, por lo que no se encuentran los archivos.

No sé si todo viene de la IP que he puesto en la instalación: he probado con la del ifconfig: 192.168.1.38, también he puesto localhost. En una tercera instalación he colocado 127.0.0.1, siempre borrando previamente la base de datos desde phpmyadmin.

Por esta tarde ya no doy más vueltas a la farola.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

He actualizado el archivo de instalación de github para que cuando descomprima secretictac no lo haga a la carpeta secretictac-master y lo haga en la de secretictac

Mañana a ver si tento tiempo y pruebo a instalar en el cole...

Bona nit

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Hola Emilio. Parece que tienes un problema de que no encuentra la ruta de los archivos. Por lo que he visto, en la captura de la imagen, el directorio que se te ha creado se llama secretictac-master. Estamos teniendo algunos incovenientes con el renombrado de carpeta que hace Git-hub, asi que ya veremos como lo resolvemos para que se cree la carpeta correcta. Todas las rutas de secretoctac apuntan a su carpeta, que se debe llamar secretictac. Prueba a renombrar la carpeta a ver si te resuelve el problema.

Si no encuentra el archivo borrar instalacion, es por lo mismo (yo todavia no he probado la instalacion de github), pero supongo que la carpeta de instalacion tambien la renombra con el -master, pero ese es el minimo problema, simplemente borra la carpeta de la instalacion a mano y ya iremos viendo como resolver esto.

Pues eso, renombra la carpeta de secretictac a ver si se resuelve.

Si no, comprueba lo siguinete:

- Comprueba que en la base de datos se haya creado tu centro y tu usuario.

- Mira si tienes el archivo httacces (estará oculto en la carpeta raiz)

- Comprueba que el archivo conexion.php tiene correcto el nombre de la base de  datos, el usuario y la contraseña.

- Comprueba el archivo ruta_absoluta.php si tiene la ruta de secretoctac (puede ser http://127.0.0.1/secretoictac si solo quieres trabajar o hacer pruebas en local o bien con la ip fija del ordenador si quieres trabajar en red). Comprueba tambien que te ha creado la siguiente linea en el mismo archivo

$codigo_centro_inicial="03012050";

Esta linea la hemos añadido nueva para que en el formulario de entrada no se haya de teclear el codigo de centro cada vez. En vez de mi codigo de centro pon el del tuyo o el que hayas puesto de prueba.

Este archivo tendra que quedarte algo asi, pero con tus datos:

<?php
$codigo_centro_inicial="03012050";
$ruta_absoluta="http://127.0.0.1/secretictac";
?>

Una vez estes trabajando con secretioctac, la unica carpeta que necesita permisos 777 es una que se llama archivos, que es donde se guardaran todos los documentos que genere la aplicacion. Las otras puedes cambiarles los permisos a tu gusto.

Para hacer pruebas en casa, no es necesario que le pongas la ip del ordenador, basta la 127.0.0.1, pero eso si, la que le pongas, ha de ser la misma que en ruta_absoluta.php.

Mira por si acaso si el modulo rewrite lo tienes activado y si en el archio default de apache tienes activado el all overwrite

<Directory /var/www/>
        Options Indexes FollowSymLinks MultiViews
        AllowOverride All
        Order allow,deny
        allow from all
    </Directory>

Lo que no veo nada claro es que te liste el arbol de la carpeta. En teoria no lo debe hacer porque en el htacces hay una sentencia que lo impide (Options All -Indexes). Este es el resultado que debe aparecer si intentas listar una carpeta

 

 

Por tanto, mira ver si el archivo httacces existe en tu carpeta de secretictac.

De momento no se me ocurre nada mas por lo que no te pueda funcionar. Si se te resuelve el problema nos lo dices y si no, pues tambien, claro. Si puedes poner capturas para que veamos el problema, mucho mejor.

PD: De moment estic una mica inactiu. Estava acabant un mòdul per al DOCGES i en aquest momento, fent una resenya d'un llibre per la capacitació del valencià "sortir de l'armari lingüístic"). Com a que no soc un lector entusiasmat de novel.les i com a escriptor pense que deixe molt a desitjar, estic que em munte per les pareds, smilesmile , la literatura i jo ens odiem mutuament). Així que en acabar ja em posaré mans a l'obra.

Ja més o menys està penssat el assumpte  de les actes i les copies de seguretat que em va dir Toni de implementar-ho (encara que jo en qüestions tan importants soc de fer la copia y comprovar 10 vegades que està ben feta), Ara falta rematar.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Antonio, siento que hayas tenido que dar una explicación tan exhaustiva y además tan pronto. Sois los más rápidos a este lado del Mississipi.

La solución la ha dado Samuel al cambiarle la ruta al zip de instalación.

En 5 minutos tengo secretictac instalado y funcionando en el ordenador del cole.

Lo único que he tenido que hacer ha sido darle permisos de escritura a la carpeta de instalación para poder realizarla.

Muchas gracias

Attachment Captura de pantalla de 2014-11-27 092732.png
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Genial, el error estaba al generar el zip para github, ahora ya lo sabemos.

Gracias Emilio.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació SECRETICTAC

by Deleted user -

Sin problema EMilio, igual puede servir para otra persona que tenga problemas y así puede ver por donde le pueden venir. Lo importante es que ya te funciona.

Simplemente comprueba que no se pueda acceder a ninguna carpeta, como te comente.

El Samu es que es un lince, jejejeje.

 

Hasta otra