Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -
Number of replies: 12

Una pregunteta "pecaminosa"...

Estic plantejant-me comprar un portàtil per a ma filla per a la Facultat de Magisteri on no utilitzen Lliurex ni de conya. He vist que ara tots venen en windows 8 o windows 8.01 i voldria instal·lar en dual perquè puga emprar-lo amb les dues possibilitats.

He instal·lat fins ara duals en Xp i en windows 7 sense pegues, però he llegit que els nous windows 8 o 8.1, fan la punyeta amb l'arranc i el grub.

He estat mirant foros i tutorials i cap d'ells deixa ven clar què fer per instal·lar tots dos sistemes junts amb garanties i no tindre que reinstal·lar windows ni reparar el grub.

Algú ho ha fet i podrìa indicar com fer-ho o afegir algún enllaç on la solució explicada funcione.

 

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Cap problema Paco.  Jo tenia el 8 instal·lat i he montat el 14.06 i tinc el portàtil dual.  A més a més, el lliurex 14.06 porta una excel·lent utilitat per a gestionar el grub: grub-customizer.  Molt interessant.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Gràcies Emilià, el problema, per lo que he llegit es que quan no va bé, al entrar sols entra en windows per la qual cosa no puc emprar el grub-customizer de Lliurex.

T'agrairia que ja que tu si ho has conseguit, ens indicares :
-Les característiques del teu portàtil (marca, ram. targeta gràfica, sistema operatiu, 32 o 64...)

-Els pasos que has seguit per instal·lar lliurex: tocar o no el EFI en la BIOS, on i com has fet les particions, has tingut que reparar o reinstal·lar el grub?...

-O si sols has emprat la opció de instal·lar junt a windows... que dona lliurex a l'inici de la instal·lació

Gràcies.

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Hola Paco.

Comprar un portàtil i instal·lar Lliurex és un repte.

La clau és que el que abans era la BIOS ara es diu EFI, és un element nou, i amb les novetats Microsoft ha establit de nou la seua hegemonia al mercat.

http://es.wikipedia.org/wiki/Extensible_Firmware_Interface

La EFI pot anar xifrada per tal que no puga arrancar amb sistemes no signats amb claus xifrades com ara Windows 8.

Encara no m'he trobat amb el problema, no sé si es pot desactivar en trobar-se amb una EFI amb les claus xifrades.

Seria bo que aclarirem aquest tema per tal de no trobar-nos amb sorpreses amb ordinadors nous que no poden córrer sistemes lliures.

Salut

---------------
La llibertat no és poder elegir entre unes poques opcions imposades, sino tenir el control de teua pròpia vida. La libertad no és elegir qui serà el teu amo, és no tenir amo.
Richard Stallman
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Bon dia encara que continua la calloooorrr

Jo si que m'he trobat amb el rpoblema i malgrat que ara estic escrivint des de lliurex amb un hp amb windows 8.1 i EFI he de dir que no he pogut resoldre-ho del tot.

Hi ha molts posts en els foros explicant mil maneres però a mi no m'ha funcionat cap.

El que he hagut de fer és des de la bios (que encara existeix, desactivar el "arranque seguro" i activar nose que del legacy suport. (compatibilitats amb sistemes antics. El que no he aconseguités instal·lar el grub a la EFI (s'instal·la en el disc dur) i aleshores el que faig és:

Arrancar l'ordinador i quan es troba arrancant premer el botó que serveix per triar des d'on arrancar (cd,usb etc) en el meu cas f9. Aleshores selecciones arrancar des del disc dur i apareix el grub amb tots elssistemes operatius que tinc instal·lats (windows 8, debian i lliurex). Ahí soleccione qualsevol dls linux i arranca però si vull arrancar windows 8.1 simplement reinicie i espere a que arranque ell sol.No em pregunta res i arranca windows.És una "chapuza" però m'he tornat boigde les altresmaneres elegants i sempre falla alguna cosa.

En ubuntu hi havia una ferramenta que es diu boot-repair i ho feia automàticament i arrancaba amb el grub bé però no se que passa que ara no em funciona i he optat per no cafar-me més el cap per ara.La veritat és que el UEFI dels collons és un toca idem fet per amargar l'existència as que no usen sols windows.

És el que puc aportar

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Gràcies Francesc, un favoret...

Supose que els canvis de la Bios els hauràs et abans de instal·lar Lliurex...No?

Podries adjuntar una captura de pantalla de la Bios amb els canvis que has fet sobre:

"desactivar el "arranque seguro" i activar no se que del legacy suport. (compatibilitats amb sistemes antics)"

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Ahi van les captures (fotos)

Una de la bios desprès d'entrar en opciones de arranque i l'altra , una vegada instal·lats el sistema amb el que m'apareix si aprete f9 metre arranca per triar des d'on arranca. El lliurex apareix si marque "arrancar desde el disco duro"

Attachment IMG_20140914_215529.jpg
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Faltava esta foto que és la primera

Attachment IMG_20140914_215427.jpg
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Gràcies Francesc, supose que els canvis que vas fer a la bios són els de el retall de la teua imatge que t'adjunte:

-Compatibilidad heredada..................Activado

-Arranque seguro...............................Desactivado

No canviares res més..no?

Per cert, quin model de HP tens?

Attachment canvis.png
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Hola Francesc.

El tema de la EFI estava per arribar.

A les fotos que aportes s'endevina un sistema d'arrancada que es bota el GRUB.

Per fer les coses bé caldria saber quina versió de EFI tens instal·lada i per a quin ordinador.

La EFI del meu ordinador és complentament diferent. És navegable amb ratolí.

Sols una pregunta:

Has verificat que GRUB no apunte com a primera opció a l'arranc de Windows?

Supose que ho hauràs fet. Si això és així la EFI s'està botant el GRUB i caldria esbrinar la versió d'EFI que tens i mirar de trobar una solució.

Per evitar tot això, l'ultim ordinaro que va entrar a casa ho va fer en 3 fases, varem comprar cada component per separat, ens vàrem assegurar que la placa base no tenia la EFI xifrada. Això ho varem aconseguir comprant la peça per separat.

El tema dels portàtils és un problema, però, comence a veure que cal anar a parar al hardware certificat per Ubuntu.

Salut

----------------------
«Els hòmens de veritat no fan còpies de seguretat. Publiquen les seues coses en servidors FTP públics, i deixen que la resta del món les copie.»
— Linus Torvalds

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Bones,

Us adjunte un tutorial molt bo.

A mi m'ha funcionat amb windows 8.01. A falta de reparar l'arranc. Però arranca amb el grup i funciona lliurex, però fins que no repare l'arranc, no funcionarà el windows.

El tutorial, no és meu, es d'un company, però està molt bé.

Ja direu,

 

Enric

In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Gràcies Enric, seria interessant que indicares les característiques del teu portàtil on si ha funcionat amb windows 8,1 (marca, model,ram,targeta gráfica...)

Així mateix; llegint el tutorial del teu company em surgeixen alguns dubtes:

  •  Al principi quan parla dels canvis a fer a la BIOS: “Secure boot” --> disabled i “Legacy support”--> Enabled En Legacy boot order “USB Hasd Disk”..es suposa que en totes les bios apareixeràn les mateixos opcions..No?

  • Quan diu : Desde Liurex en mode prova, després de redimensionar ...en lloc de fer-les majnualment amb Gparted, supose que també es podrà emprar la opció : instal·lar junt a windows....i que les particions principals les faja automàticament Lliurex...No?

  • Després de fer doble clic a Instal·lar Lliurex Pandora, supose que caldrà esperar a que acabe la instal·lació...No?

  • Després diu : Intal·lem el carregador d'arrancada en la partició de sistema. No se a que es refereix...El carregador de arrancada supose que és el grub i si no m'equivoque es suposa que ja l'haurà instal·lat Lliurex...No? Si no é així qué és i com instal·lar el carregador d'arrancada???

  • A continuació diu: En acabar sense reiniciar, ferramentes del sistema / administració /repara l'arranc . Supose que serà aplicar el Boor Repair que haurà instal·lat també Lliures...No?
    En relació a això tu mateix dius que no t'arranca el windows i que has de reparar l'arranc... Em pregunte si no es suposa que ho ha reparat en Boot Repair, o els canvis que explica al final amb el Grub 2 i el UEFI ??? i si no es així que caldrà fer per reparar-lo???
In reply to Deleted user

Re: Instal·lació dual lliurex 14.06 / windows 8 o windows 8.01

by Deleted user -

Hola Paco,

Et conteste per parts:

  •  Al principi quan parla dels canvis a fer a la BIOS: “Secure boot” --> disabled i “Legacy support”--> Enabled En Legacy boot order “USB Hasd Disk”..es suposa que en totes les bios apareixeràn les mateixos opcions..No?

    • No crec que en totes les bios apareixquen les mateixes opcions, però si que son paregudes.
  • Quan diu : Desde Liurex en mode prova, després de redimensionar ...en lloc de fer-les majnualment amb Gparted, supose que també es podrà emprar la opció : instal·lar junt a windows....i que les particions principals les faja automàticament Lliurex...No?

    • No tinc ni idea, jo he fet les particions a ma.
  • Després de fer doble clic a Instal·lar Lliurex Pandora, supose que caldrà esperar a que acabe la instal·lació...No?

    • Correcte, però has de continuar amb el tutorial sense reiniciar
  • Després diu : Intal·lem el carregador d'arrancada en la partició de sistema. No se a que es refereix...El carregador de arrancada supose que és el grub i si no m'equivoque es suposa que ja l'haurà instal·lat Lliurex...No? Si no é així qué és i com instal·lar el carregador d'arrancada???

    • Ahí, jo tinc un dubte existència, a mi em diu que no he marcat bé on instal·lar el carregador, que torne enrere i que arregle l'error. Però jo l'he instal·lat en la partició on he instal·lat el Lliurex, i li he dit endavant....  No se si ho hauré fet bé.
  • A continuació diu: En acabar sense reiniciar, ferramentes del sistema / administració /repara l'arranc . Supose que serà aplicar el Boor Repair que haurà instal·lat també Lliures...No?
    En relació a això tu mateix dius que no t'arranca el windows i que has de reparar l'arranc... Em pregunte si no es suposa que ho ha reparat en Boot Repair, o els canvis que explica al final amb el Grub 2 i el UEFI ??? i si no es així que caldrà fer per reparar-lo???

Efectivament, es tracta del boot repair, però a mi em dona un error que no puc solucionar i es cancel·la el boot-repair, (ahí és on tinc el problema)

Si jo la bios la tinc en legacy, m'arranca el grub i per defecte la primera opció del lliurex. Si trie arrancar amb Windows, dona un error del windows (diu que el torne a instal·lar)

Però si tinc la bios en UEFI, arrranca directament amb windows i punto, no dona possibilitat d'arrancar lliurex.

Aniré provant opcions,

Si algu te cap pista, s'agrairà.

 

Enric