LliureX LTSP

LliureX LTSP

by Deleted user -
Number of replies: 12

Hola companys, de moment tot molt bé amb lliurex 14.06 però els clients lleugers no puc arrancar-los es genera la imatge correctament però després no apareix al menú d'arrancada dels clients... alguna idea de com ficar ma?

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

Hola,

-El procés de creació d'imatge ha de finalitzar en = 0

-De tota manera posat per damunt dels botons de la imatge creada i fes clic per actuaiztzar-la

- Un altra opció crea una imatge mínima, amb aquesta opció disponible.

A vore si amb això funciona correctament

Una xicoteta documentació del portal lliurex

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

A mi em passa una cosa molt curiosa. Els clients lleugers de la sala del professorat i de la biblioteca, els que són per això, funcionen correctament. Però elsordinadors que tinc a les aules reciclats en clients lleugers (Pentiums IV amb 1 gb de ram i demés,quesempre havien funcionat no aranquen en lopció arrancar per xarxa del lliurex que era la que utilitzava el professorat en les seues aules per accedir als seus arxius allotjats al servidor central. No tincni idea de perquè.A vore si algú de l'equip lliurex sap alguna cosa.

En quant a crear una imatge mínima tambéem funciona des dels clients lleugers ad hoc.

Per cert el lliurexberry va millor que els clients lleugers normals.

Salutacions i bon curs.

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

Pots provar amb el menu d'arrancada "IPXE"? que apareix al grub.

Espere contestació

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

No trobe al grub el menu IPXE.

Només apareix "Arrancada per xarxa"

Ara mateix ho acabe de comprovar al meu portàtil.

Apareix Lliurex, lliurex recovery mode i arrancada per xarxa que és el que es queda bloquejat en quasi tots els ordinadors que he probat. Per cert que hui he provat amb un portàtil i si que ha arrancat com a client lleuger.

Gràcies Àngel. Demà provaré amb altres equips als centre si tinc un moment.

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

Imagine que el menú d'arrancada "IPXE" és el grub del client lleuger... Apareix la instal·lació per xarxa, el client mínim i he aconseguit crear la imatge del client lite amb èxit... la resta termina el procés amb eixida 1

així que el que estic fent és un sudo apt-get install lliurex-cdd-edu-gdesktop

i arreglat... de moment ;)

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

Crec que no ens hem aclarit.

Jo estic referint-me a ordinadors d'escriptori de les aules. En l'arrancada en el grub sols apareix arrancada amb xarxa com a forma de arrancada lleugera. Jo utilitzava aquests ordinadors per a treballar a l'aula com a escriptori i quan el professorat volia consultar alguna cosa de la xarxa o de la seua carpeta personal del server (profe01, profe01....) era tan simple acom arrancar amb xarxa com a client lleuger.

Quan arranca l'ordinador el grub és el que apareix a la foto que adjunte i es queda parat en la de la foto següent. A vore si Àngel ens pot ajudar.

Attachment IMG_20140910_120810.jpg
In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

Hola Angel... una curiositat... tinc uns epatec dels antics, antics... arranquen però es queden congelats en el grub sad seria possible canviar alguna configuració en l'arranc per a que aquestes maquinetes funcionen?

Moltes gràcies.

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

No tinc clar que aixó arranque per iPXE,...

abans de fer més proves...pots instalar un grub en una compact flash i ficarlila com a disc-dur?

grub-install /dev/sdLLETRACOMPACTFLASH

I em dius.

Si esta solució no et funciona mirem de vore altres.

In reply to Deleted user

Re: LliureX LTSP

by Deleted user -

Hola Samuel.

La clau pot estar en que els kernels actuals no suporten els drivers antics de les targetes de xarxa que portaven els ordinadors antics.

En molts casos la cosa es soluciona punjant una targeta estandar més moderna.

Per altre costat cal tenir un mínim de RAM, no recorde si era 128 Mb.

Amb aquestes condicions varem fer marxar els IBM del projecte Infocole, el problema de no poder fer marxar tots va estar en que no teniem suficients bancs de memòria RAM i allà varen quedar inoperatius.

Salut

----------------
UNIX és molt simple,
sols es necessita un geni
per entendre la seua simplicitat.
— Dennis Ritchie