Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

by Deleted user -
Number of replies: 7

Estic tenint problemes amb Llum (ja els tenia a la versió anterior 13.06 avans d'actualitzar a la 14.06, perque vaig triar de canviar configuracions per tal de montar un domini win a l'aula i permetre la conexió d'usuaris win al seu home del server).

 

Finalment he abandonat la idea temporalment de crear aquest domini perquè m'interessa més arreglar Llum de cara al pròxim curs academic.

 

Vaig instal·lar LAM, aleshores mitjançant LAM si puc accedir al LDAP, i veure, editar i crear usuaris etc, però Llum es tanca inesperadament. Em fastidia perque no puc accedir a les característiques particulars de llum (congelar, etc). Algú pot ajudarme a arreglar LLUM?

 

Moltes gràcies. 

In reply to Deleted user

Re: Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

by Deleted user -

Hola Antonio.

Abans de res, calma, tens temps per analitzar, al menys tot l'estiu.

Mira els logs.

Recorda que tens la utilitat Dr.Valentín que arreplega tota la informació del sistema. Jo li faria una ulladeta abans de prendre qualsevol decisió.

No estem en Windows, si trobes la errada podràs arreglar-ho.

Salut

-------------------------------
La pràctica no ensfa perfectes,
La pràcticerfecta ens fa perfectes.

Vincent Thomas Lombardi
In reply to Deleted user

Re: Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

by Deleted user -

quins logs tinc que mirar per tal de veure perque llum no arranca?? vaig a mirar-los tots

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

by Deleted user -

Consell :

Para el servei de n4d en el ser ver. 

sudo service n4d stop 

I para el llances desde el terminal

sudo n4d-server 

I llances el llum i en la terminal que has llançat el n4d server voras mes cvoses. 

Ja en contra.

In reply to Deleted user

Re: Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

by Deleted user -

Quan trie de conectarme amb llum n4d mostra això i es tanca.

Quan ho faig des de la interfície LAM (que ja he configurat) mostra tot l'arbre i em deixa fer i desfer.

[netadmin@10.2.1.254] Execution of method [get_available_groups] from class Golem

[CREDENTIALS CACHE] FOUND
This function can be executed by: ['admin', 'adm', 'admins', 'teachers']
10.2.1.254 - - [07/Jul/2014 22:52:53] "POST / HTTP/1.1" 200 -

[netadmin@10.2.1.254] Execution of method [get_available_groups] from class Golem
[CREDENTIALS CACHE] FOUND

[netadmin@10.2.1.254] Execution of method [get_user_list] from class Golem
[CREDENTIALS CACHE] FOUND
This function can be executed by: ['admin', 'adm', 'admins', 'teachers']
10.2.1.254 - - [07/Jul/2014 22:52:54] "POST / HTTP/1.1" 200 -
This function can be executed by: ['admin', 'adm', 'admins', 'teachers']

[netadmin@10.2.1.254] Execution of method [get_user_list] from class Golem
[CREDENTIALS CACHE] FOUND
This function can be executed by: ['admin', 'adm', 'admins', 'teachers']
10.2.1.254 - - [07/Jul/2014 22:52:54] "POST / HTTP/1.1" 200 -
10.2.1.254 - - [07/Jul/2014 22:52:54] "POST / HTTP/1.1" 200 -
[N4DCRON] Executing Matrix cron after 1 minutes...
[N4DCRON] Executing PamnssPlugin cron after 1 minutes...

 MOLTES GRÀCIES!!! JA HO HE SOLUCIONAT!!

HE VIST A TRAVÉS DE LAM QUE NETADMIN NO PERTANYIA AL GRUP admins. DESDE LAM HO HE AFEGIT I SOLUCIONAT. UFFF

TRAS FER AIXÒ EM DEIXA INICIAR SESSIÓ EN LLUM AMB QUALSEVOL USUARI COM SEMPRE.

GRÀCIES!!. DEMÀ JA ESTARÉ INSTAL·LANT ELS CLIENTS AMB LA VERSIÓ TITANIUM DE 32 BITS

In reply to Deleted user

Re: Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

by Deleted user -

Ei, Antonio, ens alegrem molt.

Em va passar a Debian el mateix amb CUPS. L'usuari CUPS no pertanyia al grup que tocava i no imprimia, també ho vaig solucionar així.

Quan passa això sents com un impuls elèctric arriba al nucli acumbens del cervell i és difícil explicar la sensació de goig que tens.

Una vegada més hem solucionat el que pareixia que no tenia solució.

El que ens puguem recolzar, a banda de donar-nos saviesa ens fa actuar de forma més reflexiva, i és això el que al final por fer que salvem nosaltres mateixos la situació.

Salut

---------

Som hackers

In reply to Deleted user

Re: Llum es tanca i no vull reinstalar déu meu!

by Deleted user -

Hola Antonio.

Els logs es solen guardar a:

$ /var/log/

Dic es solen perquè potser alguns estiguen direccionats per a altres llocs.

Altra cosa que cal que tingues en compte és que Llum treballa sobre la tecnologia XRPC, un servei que han batejat a Lliurex com N4D, aquest servei que permet loguejar-se des d'altres màquines per governar certes coses del server.

Ara fàcil d'entendre no és.

Ho dic perquè no està de més mirar com funciona. Podries començar per ací:

http://n4desfacil.blogspot.com.es/

Seguir per ací (versió per a Pandora, està una miqueta documentada):

http://trac.lliurex.net/pandora/wiki/n4d

Mira les variables de la màquina a veure si hi ha alguna cosa que et cride l'atenció:

http://n4desfacil.blogspot.com.es/2013/07/n4d-llxcfg-listvars-en-version-n4d.html

Mira de fer un debug per terminal, és a dir, parar el sistema N4D i exercutar-lo des de la terminal, si ho fas i redirigeixe la eixida cap a un arxiu de text podràs compartir-lo:

http://n4desfacil.blogspot.com.es/2013/07/n4d-service-n4d-hacer-debug.html

Pots redirigir la eixida així:

sudo service n4d stop 

sudo n4d-server >> /home/lliurex/n4d.txt

També pots revisar aquest fil on parlen de problemes amb n4d:

http://mestreacasa.gva.es/web/lliurex/forums/message_boards/message/500006278414

En qualsevol cas podries informar als desenvolupadors al foro de mestre a casa aportant l'arxiu del Dr. Valentín o la eixida n4d.txt.

Podria ser un bug del qual no tenen constància, potser es pot arreglar amb una actualització.

Jo lluitaria primer, et va a fer més conscient del que hi ha al sistema. Si finalment res no funciona, te n'aniràs a dormir cansat però amb la tranquilitat d'haver fet tot el possible.

L'experiència em diu que un server en producció és com la gallina dels ous d'or, cal cuidar-la, mimar-la, explorar-la, però sempre amb molta cura.

Sempre que siga possible caldria replicar el server a una màquina no crítica i fer allí les proves, així si peta no es perd gran cosa. Això seria la situació ideal, la situació real és que no hi ha temps ni màquina per a tanta cosa, així que la majoria de les vegades ens liem la manta al cap i pantim, patim i patim, però també aprenem i les següents vegades anem amb més cura.

Molta sort

------------