Hola Antonio.
Estic ansios per actualitzar a la 14.06, però, quins pasos he de seguir per tal d'actualitzar el meu server a 14.06 o quina instrucció, ja que lliurex-up em mostra actualitzacions de la 13.06 unicament.
Si després de posar aquest comandament no ix el botó d'actualització:
$ sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade -y && sudo lliurex-up
Doncs si encara no et mostra l'actualització del server calma, potser encara no estiga llesta.
Ahir vaig actualitzar per aquest procediment la meua ordinador que té Lliurex Lite, pots veure les captures a la comunitat #Lliurex al GooglePlus.
Puc instal·lar un server 14.06 de 64 i tots els clients d'aula en 32. Hi ha cap contraindicació?, tindré problemes amb software no compatible o coses així?
Em dona por.
Ni idea, però pensa que el server és el més important, porta molt de treball si has dedicat hores en posar coses, els servers són ordinadors crítics pel treball que tenen al darrere.
La nova versió Platinum es basa com Pandora en Ubuntu Precise, crec recordar, per ésser Ubuntu Precise LTS, així que vas a trobar millores, per suposat, però l'essencial és el mateix.
Si no ho tens clar potser deixa que passe l'estiu i que la gent ho prove amb màquines virtuals i comente, amb més informació i anàlisi de bugs podràs prendre una decisió.
Sembla que no es repetirà la situació de l'any passat, on varen haver molts canvis i molts bugs que costaven de tancar.
Així que, què fer, doncs, perquè no proves a posar una màquina virtual i arrancar el server nou des d'aquest entorn?
Per cert no se si deixar el servidor d'aula o posar un model de centre.
Pel que vaig entendre, el servidor de centre simplement sincronitza contrasenyes d'usuaris.
Jo sóc partidari de seguir l'estructura oficial, ja que pots interconnectar els servidors de diverses aules, es poden veure per tot el centre.
També sóc partidari de crear entorns com el de la sala de mestres, biblioteca, PT, etc, però tot interconnectat, que es puga veure per tot el centre, bé les Desktops de PT no, més bé sóc partidari de no tenir sshd i xifrar els discs durs o bé tenir contenidors de xifratge com TrueCrypt desmuntables o ocults.
Si no aïlles les subxarxes potser baixes la seguretat a la xarxa, una cosa és accedir als servers i altra accedir a tots els ordinadors des de, per exemple, la wifi del centre, que al final no es canvia la contrasenya mai i es pot accedir des del carrer, així es podria arribar a molts llocs sabent com fer-ho.
Tot i això, parlar és moooooolt fàcil, però resoldre les situacions concretes als centres és més complicat. Sols volia aportar la meua visió concreta valorant els perills, però millorar les coses costa molt d'esforç i potser és bona idea anar per fases curtes.
Si vas a fer netetga potser seria bo que acotares les fases, ho feres en diferents passos ben definits, per exemple:
1. Sala de mestres
2. Biblioteca
3. Desktops concrets: infantil, PT, departaments concrets...
4. Server
5. Clients: potser provar un, si funciona ho pots extendre a tots.
Salut