Ip fitxa

Ip fitxa

by Deleted user -
Number of replies: 8

Hola sé que això deuria ser senzill però no trobe la manera de fer-ho correctament, algú té la configuració correcta per a ip fitxa en lliurex dels ordinadors de direcció?

Ho posarem als wikimanuals ;)

Moltes gràcies

In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -
Son els que están a la Xarxa de secretaria?
In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -

Si és el del director...

In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -

Hola Samuel,

No se quin és el problema que tens. De totes maneres, per si t'ajuda:

Mètode manual

Direcció: 10.20.30.xx (xx qualsevol número del 2 al 254)

Màscara de xarxa: 255.255.255.0

Porta d'enllaç: 10.20.30.1

Servidors DNS: 172.18.21.119, 172.18.21.121 (no estic segur que siguen eixos, ho puc confirmar demà pel vespre, separats per una coma)

Dominis de búsqueda: edu.gva.es

I ja està.

És això???

PD. Al centre ha arribat un HP de 8 GB amb LliureX per a Direcció.

In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -

Com que el router de secretaria no dona ips cal assignar-li'n una. Per a fer-ho necessites saber el mapa de la teua xarxa i no donar-li una ip que ja estiga en ús, per a no crear conflictes.

Per a saber les ips que estàs utilitzant actualment mira el mapa de la xarxa fet pel coordinador TIC. En el seu defecte connecta-ho tot i  utilitza el comandament $ sudo nmap -sP x.y.z.1/24 (on x y z son els números del rang de la teua xarxa) 

També cal escriure les DNS en el meu institut crec que utilitzem 78.136.107.50;84.232.73.171

 

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -

Disculpeu però amb les preses no vaig definir correctament el problema que tinc, el que passa és que quan trie l'opció de posar ip manual en la configuració de lliurex es desactiva l'opció de guardar la configuració... i evidentment no puc guardar el canvis, a ningú més li passa?

Bon dia

In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -

He instal·lat wicd i a funcionar... ;)

In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -

Per curiositat. Tens l'equip connectat per Wifi?

OFF TOPIC

Samuel: Estic fent un curs de PDI per a primaria i estic preparant exemples d'activitats fetes amb open-sankore. Només he trobat en la comunitat sankoré (en francés) i en Alexandria (català). Estic seleccionant algunes de la comunitat sankoré (https://groups.diigo.com/group/edutictac) que són prou interessants. La veritat és que el programa open-sankore m'està sorprenent és prou complet, no paga la pena explicar notebook com es feia antigament.

In reply to Deleted user

Re: Ip fitxa

by Deleted user -

Hola Samuel.

Wicd funciona la mar de bé, però té més opcions i cal saber què estàs fent. Tot i això té una interface molt simple.

Porte utilitzant-lo força temps i també estic molt content, perquè, en realitat l'he tret de la consciència perquè no sol fallar.

Salut

----------------
The Zen of Python
Simple is better than complex
#lliurexhackers