Instalar driver

Instalar driver

by Deleted user -
Number of replies: 5

¿Cómo se instala un driver cuando no tenemos el deb?

Perdonad mi ignorancia, pero me gustaría aprender de una vez cómo se hace. He leído los wikimanuals y páginas varias. Cada una te da su receta y ninguna me funciona y me pierdo

Tengo un usb para wifi. Tiene su CD con el driver para windows y otro para Linux. Descomprimo el zip y lo guardo en la carpeta personal. En esa carpeta está un install.sh , hay varias carpetas, está el Makefile. Vamos, que está todo. Estoy en Lliurex 13.

Aplico los comandos sudo make install. Intento "levantar" ¿se dice así? el módulo con modprobe pero ya ahí la cosa empieza a torcerse. Este comando necesita el nombre del módulo, pero no tengo ni idea de cuál es. 

Si me pide contraseña de root, ¿cuál es?, porque la habitual que es lliurex, no funciona.

Ya sé que a cualquiera de vosotros os costaría menos instalarlo que explicarlo, pero voy dando palos de ciego y no consigo nada. Bueno, en el ordenador nuevo que han mandado para secretaría lo he conseguido, pero cuando lo hago en el despacho de logopedia, ya no recuerdo ni lo que he hecho ni cómo. ¿Puede influir que en secretaría tuviera internet por cable y en logopedia al no estar conectado no se pueda hacer?

Tenéis alguna página que lo explique fácil y a ser posible en castellà o valencià?

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: Instalar driver

by Deleted user -

Hola Emilio.

Te contesto rápido a lo de la contraseña de root, por si puedes ir tirando por ahí. En principio el usuario root en Linux no tiene contraseña, en Lliurex tampoco.

Lo que se suele hacer habitualmente es trabajar con un usuario administrador. El usuario lliurex no suele ser administrador.Desde un usuario administrador puedes ejecutar comandos como root con la orden:

$ sudo su
> (aquí pones la contraseña de tu usario administrador)
# (Cuando veas que el símbolo cambia de $ a #, sabrás que estás como root)

Los más puristas también te dirán que se puede hacer directamente con:

$ sudo comando_a_ajecutar parametros_del_comando

Saludos.

In reply to Deleted user

Re: Instalar driver

by Deleted user -

Hola @Emilio.

Si tens una Wifi USB jo no instal·laria res.

Normalment aquest tipus de dispositius funcionen sense cap instal·lació, ja que el kernel s'encarrega de tot.

No he instal·lat mai una wifi sobre un dispositiu USB.

Sí ho he fet a algun portàtil que no funcionava per defecte. Cal tocar mòduls del kernel... el hotplug...

Mira primer de fer una prova:

1. Connecta l'USB Wifi al teu ordinador.

2. Intenta connectar amb NetworkManager (programa que apareix al cantó dret de baix).

Mira si t'arriba senyal del router.

Si t'arriba la senyal és que està funcionant, caldria passar a la fase d'autenticació.

Seria bo també que ens digueres quina marca estàs utilitzant.

@Vicente

No havia caigut que canviava el signe a la terminal, gràcies per l'aportació.

alfons@server:~$ sudo su
[sudo] password for alfons:
root@server:/home/alfons# exit
exit
alfons@server:~$

La veritat és que va ésser Ubuntu qui va canviar el protocol de Debian fa uns anys.

A Debian continua funcionant del mateix mode cal loguejar-se com a root de la forma que hem mostrat a Ubuntu cal posar la paraula sudo per executar com a root, això si l'usuari té els permisos de root.

@Emilio recorda que si poses sudo caldrà que poses la contrasenya de l'administrador, per exemple si l'administrador és lliurex caldrà posar la seua contrasenya que previsiblemente serà lliurex (visca la seguretat).

Però recorda que no voràs els caracters mentre poses la contrasenya, és un tema de seguretat. No els voràs però sí que els estàs posant.

Altra cosa que aniria bé és que ens copiares tot el que t'ix a la terminal. Fes-ho amb el ratolí (botó dret) o amb el teclat Control + May + C.

Ànim que tot costa una miqueta.

Si et contara els problemes que he tingut amb els últims kernels d'Ubuntu...

Gràcies que els xics de Lliurex han congelat la distro al kernel 3.2 i així tot va funcionant, però a Ubuntu anem pel Kernel Linux 3.8.0-22-generic i... ufff, als ordinadors vells t'has de posar les piles. No pots córrer ni el Live de l'última Ubuntu.

Sort

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Les claus del talent
Dan Coyle

In reply to Deleted user

Re: Instalar driver

by Deleted user -

Pues esta mañana reconoce las redes inalámbricas. No conecta a la red del centro, se pasa mucho rato buscando. Al final lo traslado al aula de informática, le pongo el cable y funciona perfectamente. Ahora mismo tengo el cable desconectado y te estoy escribiendo via wifi. No sé cómo lo he hecho.

Es un USB de la marca DIGITUS compatible para Linux y windows.

Gracias por vuestra ayuda.

In reply to Deleted user

Re: Instalar driver

by Deleted user -

Hola Emilio.

Ens alegrem de que hages solucionat el problema.

Valora la intensitat de la senyal i les interferències.

Cada vegada estic més convençut de que pertànyer a una comunitat influeix sobre l'èxit dels objectius proposats.

Compartir les dificultats crea un compromís i una persistència major, la qual fa que acabem solucionant els problemes nosaltres matiexos.

Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Les claus del talent
Dan Coyle
#lliurexhackers

In reply to Deleted user

Re: Instalar driver

by Deleted user -

Moltes gràcies, Alfons. Cada vegada le tinc menys por a la consola i poquet a poquet, amb les vostres indicacions, vaig atrevint-me inclús a instalar un driver en Linux.

Grácies de nou a tots en general i a edutictac en particular.