Problemes en diversos usuaris model d'aula lliurex 13.06

Problemes en diversos usuaris model d'aula lliurex 13.06

by Deleted user -
Number of replies: 4

Hola,

Uns misteris del model d'aula.

1. Com es veu a la imatge, no es pot executar Firefox i el logo de preferències de so està deshabilitat. He llançat firefox en terminal i donava errors de permisos en fitxers ocults, així que he anat a veure eixos fitxers i els permisos eren d'un altre usuari. En un altre PC, el mateix usuari (robort) no ha tingut cap problema amb Firefox i el logo de preferències de so estava correctament activat. També passa amb l'usuari d'algun professor. Aquest no poden canviar d'ordinador. He hagut de crear un usuari nou.

Alguna idea?

aaa

2. Hi ha usuaris que perden la feina feta i guardada en una sessió quan tornen un altre dia. Us penje la imatge de que passa quan s'intenta obrir una presentació que van preparar el dia anterior.

Alguna idea?

aaaa

3. La PDI no es detecta correctament i no funciona amb el meu usuari. Amb un usuari professor si que funciona.

La veritat és que cansa prou aquests tipus de problemes en una aula d'ordinadors. No vull imaginar-me en el model de centre. I a més, no tinc ni idea de l'origen ni de la solució.

Dimecres actualitzaré tota l'aula a veure si serveix per a alguna cosa.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Problemes en diversos usuaris model d'aula lliurex 13.06

by Deleted user -

Hola Daniel.

Em passava això a Lliurex 5.05 quan portava Debian. La gestió de permisos es torna boja, potser té a veure amb NFS o amb Samba, qui sap.

A veure...

Analitzem.

1. Revisa el llistat de permisos de la carpeta /home per tal d'analitzar:

$ ls -la

L'errada podria estar en l'assignació del grup.

2. Ves a un ordinador des del qual tingues accés a les carpetes de forma correcta amb el mateix usuari i tornem-hi:

$ ls -la

3. Compara els permisos.

El problema té pinta d'errada d'assignació de permisos.

4. Localitza tots els ordinadors de l'aula als quals li passa això.

5. Si és qüestió d'uns quants → Formata un i prova (Clients, ho pots fer arrancant de forma lleugera des del server i carregant la imatge del client per instal·lar-lo: 25 minuts).

6. Si tots fallen → Millor fer incidència i delegar el problema podria portar molt de temps.

7. Compara amb una altra aula.

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Les claus del talent
Dan Coyle

Salut
[sols 1]

In reply to Deleted user

by Deleted user -

Hola Alfons,

1. Els permisos de diverses carpetes estan assignats a un altre alumne. De moment, l'usuari afectat es canvia d'ordinador i problema solucionat.

2. Després de sentir la conferència de la jornada lliurex, li diré a l'alumnat que guarde el seu treball en la carpeta Documents. A vore si no perden el seu treball.

3. La PDI continua sense funcionar al meu usuari encara que LED està verd!!

Selecci%C3%B3_002.png

4. Després de parlar amb @sasogu he provat a arrancar 10 clients per xarxa, com a clients lleuger. Han tardat uns 30 minuts en arrancar tots. El primer estava operatiu als 15 minuts. Serà per utilitzar un servidor amb 2GB de RAM? Farem una prova amb un server de 8GB.

In reply to Deleted user

by Deleted user -

Hola Daniel,

En el problema con laPDI... a mi me pasaba con un windows 7 y con Notebook 11.

Pero entrnado en el Auxiliar de conexión (buscaba los posibles tipos de pizarra) encontraba la que tocaba y a partir de entonces funcionaba bien.

(Otra cosa que no he probado es a usar el MrPDI)

wink

Julio.

In reply to Deleted user

by Deleted user -

Hola Daniel.

Si canvies d'ordiandor i el problama es soluciona... potser jo no buscaria més, provaria de formatar. No sé si això solucionarà el tema però el fracàs és un mètode d'aprenentatge força efectiu...

Clarament necessites fer un cluster amb servidors de 2 GB de RAM. Potser vas sota mínims al server que Llilurex alça un server amb moooolts serveis.

El tema no està tractat però hi ha la possiblitat de muntar un cluster i un balancejador de càrrega, hi ha un programari que ho fa:

http://www.forat.info/2010/06/21/balanceo-de-carga-entre-servidores-bajo-linux-debian-balanceo-de-carga-con-pen/

Es tracta de posar un ordinador amb el programari pen al davant i al darrere els servers.

Clar que amb Lliurex i totes les coses que muntat això pot ésser molt complicat.

El que està clar és que vas curt de server.

Si em tardaren 30 minuts en arrancar els ordinadors jo els canviaria tots a Lliurex Lite i posaria Fluxbox com a escritori, passaria dels usuaris de xarxa i arrancaria com a màquina independent... s'haurien acabat els problemes de rendiment.

Les pissarres són un maldecap, ni idea, vaig escoltant-vos a veure i aprenc alguna cosa perquè l'experiència em va topar contra la paret una i altra vegada.

@Julio la via que aportes no l'he provat, anem aprenent.

Salut

---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.

Les claus del talent
Dan Coyle