Bones.
Jo diria que tens un problema al Kernel.
Per centrar el tema...
M'he trobat que al llarg del temps el kernel es va actualitzant, això vol dir que incorpora millores i funcionalitat, però a poc, a poc va llevant coses antigues.
Al 2009, amb el kernel 2.20 vaig començar a patir amb el tema de la energia ACPI que no vaig resoldre fins molt de temps després deshabilitant al GRUB, l'ACPI, arrancant en VESA, no òptim per al meu ordinador 1280X800.
Fa un mes em va tocar recuperar un portàtic del 2003, però: Oh, sorpresa! No arrancava amb Ubuntu Raring 13.10, amb el kernel 3.8.
Cercant per internet vaig veure que calia arrancar amb un kernel inferior per tal de que les coses anaren millor.
Lliurex implementa el Kernel 3.2, amb aquest kernel no vaig trobar problema deshabilitant l'ACPI a l'arrancadada de GRUB, però em va fer pensar en els problemes que podria comportar als equips vells.
Coses que varia:
1. Entrar en la BIOS i deshabilitar l'ACPI o APIC, que és el gestor d'energia.
Així no es gestiona correctament la energia però en certs equips és la solució.
2. En cas que no pugues deshabilitar-ho caldria fer-ho en arranc des del GRUB, editant-lo amb la lletra e
GRUB té un xicotet editor de text E-Macs per fer-ho clicant la tecla e.
Es tracta de posar acpi=off darrere de la càrrega del kernel.
Per editar: tecla e
Per executar després d'editar: Control X
3. Podria ser que no solucionares el problema
Llavors tocaria veure el sistema gràfic.
El millor seria arrancar amb --verbose (lletres que et van dient què es va carregant) per tal de veure on es para.
No recorde si es pot veure clicant la tecla ESC.
Bé, el més important és que tingues opcions per continuar explorant i aportant informació.
En cas que no et vaja res podries instal·lar la versió anterior de Lliurex que la tens on-line i provar.
Les últimes versions de Lliurex estan molt depurades i funcionen en escriptori de forma molt acceptable, així tindries l'ordinador operatiu i podries seguir investigant com instal·lar l'última versió.
Si finalment corres una versió anterior de Lliurex i et va ens podries passar l'arxiu de hardware en un arxiu de text amb aquest comandament al terminal:
lshw > /home/lliurex/hardware.txt
Tindràs un arxiu de text pla anomentat hardware on tindrem les característiques de l'equip per ajudar-te en la cerca.
En cas que vinga el tècnic del SAI aviat conta-li tot el que has fet, això l'ajudarà a guanyar temps.
Au, ànim que tot costa un poquet.
---------------------------------
La pràctica no ens fa perfectes,
La pràctica perfecta ens fa perfectes.
Vincent Thomas Lombardi