Lliurex 13.06 sense suport UEFI

Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -
Number of replies: 9

Algú sap perquè Lliurex 13.06 no te suport UEFI?

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

Crec que és perquè la versió d'ubuntu en la qual està basat no el té. A partir de la versió següent d'ubuntu ja hi ha suport uefi si no estic enganyat. Jo tinc ubuntu  13.04 compartint disc amb eindoes 8 i lliurex 13.06 sense problemes però gràcies a ubuntu 13.04 que si té el suport uefi.La veritat és que aixòdel uefi és u rotllo molt però que molt dolent.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

Hola:

Has de configurar la placa base en mode "Legacy" per poder instal·lar sense problemes.

En qualsevol cas, has de veure abans l'ordinador que compres i quina placa porta. Acabem de comprar dos ordinadors amb placa Assus i s'hi instal·la LliureX sense cap problema.

 

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

Hola Francesc i Manuel.

El tema la la UEFI és un rotllo, però apareix en adquirir ordinadors que han formatat la UEFI, abans BIOS, amb un certificat per a Windows.

Com apunta Manuel la solució pot estar en la configuració de la UEFI en arrancar.

En cas de comprar ordinadors sense Windows o plaques base a pèl el tema no apareix, es pot instal·lar el que vullgues.

Microsoft sempre fent amics i pensant en tots. I això que diuen que és un tema de seguretat, però sembla més una pràctica monopolística.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

En principi, s'inclouen els paquets del grub que soporten UEFI:

grub-efi
grub-efi-amd64
grub-efi-amd64-bin
grub-efi-ia32
grub-efi-ia32-bin
grub-efi-amd64-signed
efibootmgr
 
Si no están al disc d'instalació, sempre es poden instal·lar i probar. Jo personalment estic a la busqueda i captura d'un portàtil amb efi per a fer les proves, es a dir un portatil que es puga "netejar" i que no pase res si es trenca un poquet.... big grin
 
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

Ok, Àngel.

Perquè un usuari normal, si trenca la UEFI reinstal·lant firmware, adéu siau, a comprar un ordinador nou.

A veure com evoluciona el tema que sens dubte és un problema afegit.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

Hola a tots:

Gràcies per les vostres respostes.

El meu problema ve al comprar un nou portatil que venia amb el Windows 8 preinstal·lat.

Si desactive el Uefi si que em deixa arrancar amb el DVD de Lliurex però al seguir tots els pasos de la instal·lació no em reconeix que al disc dur tin ja el SO Windows. Aleshores em demana formatejar el disc i instal·lar Lliurex.

Si intente arrancar windowx 8 amb Legacy, no em deixa.

Estic d'acord amb Francesc Joan que és un rotllo.

El que no se és com ha aconseguit tintre en un mateix ordinador el Lliurex, Windows 8 i Ubuntu?

Fins aviat

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

L'ordinador (un hp pavillion) tenia preinstal·lat windows 8, vaig instal·lar ubuntu i desprès vaig instal·lar amb ubuntu (apt-get install boot-repair) un programeta que és diu boot-repair . Vaig instal·lar lliurex i desprès vaig tornar a còrrer elprograma boot-repair. El cas és que ara quan arranque apareix el menú de grub 2 amb les possibilitats d'arrencar Ubuntu, lliurex i windows 8. Més o menys una cosa així però he d'avisar que mentre feia tot açò em vaig carregar una vegada les particions de windows i de recuperació i vaig haver de demanar a hp un usb de recuperació que emvan enviar per correu. Ara em funcionen els tres sistemes.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 13.06 sense suport UEFI

by Deleted user -

Moltes gràcies Francesc Juan.

Quan tinga temps faré l'usb de recuperació i em llançaré a refer les particions per a instal·lar el Lliurex.