problema amb la resolució del monitor

problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -
Number of replies: 13

Hola a tots:

Tinc un problema a classe en l'ordenador del professor i és aquest.

L'altre dia vaig actualitzar uns paquets de Lliurex (no sé si açò tindrà res a vore amb el problema) i en l'arracada següent del servidor el monitor sols detectava dos resolucions, 640x400 i 800x600.

No sé si serà problema de la tarjeta (Nvidia Gforce 7050) o que haja desaparegut algun fitxer (xorg).

A vore si algú pot ajudar-me amb la qüestió.

Salutacions i Gràcies per adelantat,

Artur

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Has provat a utilitzar un altre kernel? Deuries de tindre dos kernels, uno en el 32 y un altre en el 38. Prova a utilitzar el 32

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Hola Daniel.

Gràcies per la teua aportació.

Però, volia preguntar si algú ho ha provat?

Des de fa algunes distros Ubuntu funciona amb uns Xorg dinàmiques, que es generen cada vegada. Porte una batalla personal amb un portàtil 1280x800 a Debian.

Fixa't que quan carrega Lliurex les X (polsa esc en carregar) apareix una errada a les Xorg que diu que no es pot escriure, potser està protegit una vegada configuat.

Em dona la impressió que l'equip de Lliurex ha modificat el comportament d'aquest tema, potser siga com dius, però millor anar provant les coses.

Hi ha una altra qüestió...

Si deshabilitem el gestor d'energia ACPI o APIC a la BIOS o al GRUB es carreguen les X amb el driver genèric VESA. Sembla que aquest driver utilitzava la resolució 800x600 per defecte i ara utilitza la resolució 1024x756 i no hi ha materes de modificar el seu comportament, al menys a Debian.

Tan de bó que funcione el que dius. Si és així ho tindré en compte, el tema de la resolució és un tema important, et pot llançar a perdre una comunicació, una sessió a l'aula o ves a saber...

Saluacions

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Hola Alfons,

L'he provat a un equip i a un servidor d'aula, i de moment cap problema.Amb eixe fitxer de configuració aconseguim 1024x768.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Hola Daniel.

Vaig veure la segona part de l'arxiu (segona pàgina) després d'intervenir en el foro.

Vaig suposar que t'aniria, però ja posats aprofite per pregutar-te.

Quan tornes a iniciar el sistema es queda la configuració o has de tornar a ajustar-la reiniciant el gdm?

Salut

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Hola Alfons,

No vaig poder pegar el codi en wikimanuals directament, que seria el correcte, ja que les primeres línies que estan comentades amb # no apareixien correctament, i no volia equivocar a ningú. Així que em va tocar pujar un pdf amb el text del fitxer config.org

En principi hauria de funcionar correctament, quan vaig afegir el parxe i vaig comprovar que funcionava vaig apagar l'ordinador perquè estaven en classe, i no he tornat a l'aula, però els companys no m'han comentat que vaja malament. A més, a un servidor de l'aula d'informàtica té el mateix afegit i la professora no m'ha comentat que falle. De totes maneres, a veure si un dia d'aquestos puje a l'aula i comprove que continua a la resolució correcta sense fer res més i t'ho confirme de veritat.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Hola de nou, Alfons,

La companya d'informàtica em confirma que el sistema utilitza directament la configuració del xorg.conf però té un problema de "vibracions" en la projecció de la imatge. Crec que ha de ser un problema de la velocitat de refresc. Però ella ja no vol tocar res. Ha tingut molts problemes amb el servidor visa fins que l'hem retirat i li hem possat una màquina nova que només té el problema de la resolució 800x600, que s'ha quedat parcialment resolt.

Crec que al fitxer xorg.conf que va preparar el tècnic del SAI li falta informació. No controle res d'eixe fitxer, però he comparat el que va preparar el tècnic amb un que vaig fer servir per a un portàtil que tenia el mateix problema (Fujitsu Siemens Esprimo Mobile V5515 amb Ubuntu 10.04/LliureX 10.09)

Per exemple, a la secció “Monitor” el xorg.conf del portàtil conté informació adicional que inclou velocitats de refresc. Per exemple:

"modeline “1024×768@60″ 65.0 1024 1048 1184 1344 768 771 777 806 -vsync -hsync"

Per a obtenir les dades de modeline del meu monitor, utilitze l'ordre següent:

$ gtf 1024 768 60

i obtinc

"# 1024x768 @ 60.00 Hz (GTF) hsync: 47.70 kHz; pclk: 64.11 MHz
  Modeline "1024x768_60.00"  64.11  1024 1080 1184 1344  768 769 772 795  -HSync +Vsync"

Bé, continuarem aprenent coses sobre resolució de pantalla quan aparega un altre problema 800x600.

Salut i perdona per l'extensió de la resposta.

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Hola Daniel.

Cap problema en l'extensió.

Et comente algunes coses que ens poden ser útils:

Xorg.conf

Continue pensant que hi ha algun script a l'arrancada de Lliurex sobre Xorg.conf, ja que si clique la tecla Esc quan arranca veuràs que indica que no pot escriure al fitxer Xorg.conf.

Aquest missatge no apareix ni en Debian Testing ni en Ubuntu 12.10.

No recorde la versió en la qual es va canviar la generació del fitxer Xorg.conf, abans es podia editar a ma i els canvis quedavem, fa uns tres anys això va canviar i ara es genera aquest fitxer cada cop que arranca el sistema.

L'avantatge és que si canvies de monitor detecta el nou monitor però es genera de forma dinàmica i això fa que cada cop s'haga de generar.

El que dic no ho sé per documentació sino ho sé per pròpia experiència, així que poden haver inconsistències...

Projectar el servidor en el canó

Després de unes experiències realment no molt grates amb el servidor de la biblioteca i la pissarra digital vaig decidir fer independent el servidor del canó.

Aquesta decisió em va estalviar molts mal de caps, ja que el servidor prou feina té en alçat terminals lleugeres, autenticar usuaris i fer mil i una funció més. Així que vaig dedicar un equip independen a la PDI, a partir d'ahí tot va anar com la seda a les Xorg.conf

Cal tenir en compter que la pantalla que va amb el servidor és una pantalla amb molta resolució, que es pot rotar 90º per monitoritzar processos, proveu-ho amb el comandament:

$ top

Aquesta pantalla és una passada i, tenir-la a 800x600 perquè tenim un canó que soles funciona a aquesta resolució és un SACRILEGI.

No sé si és el cas, però qui ho tinga així que valore l'excel·lent funcionalitat d'aquest monitor, que es pot pujar i es pot rotar 90º, això si en aquesta rotació cal canviar el cable d'electricitat, que molesta.

@Daniel, és molt interessant el que dius, mantin-nos informats al llarg del temps, ja que aquesta sabiduria fa que tots guanyem molt de temps, i, com que la vida als centres està cada dia més difícil estalviar temps per dedicar-ho recursos prioritaris és clau.

Gràcies per contestar tant aviat i de forma tan tècnica.

Salut

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Confirmat, afegir coses com "modeline “1024×768@60″ 65.0 1024 1048 1184 1344 768 771 777 806 -vsync -hsync" al fitxer xorg.conf no funciona.

"Si no saps que significa el codi, no ho toques." (m'ho dic jo a mi mateix).

Alfons escriu: "quan arranca veuràs que indica que no pot escriure al fitxer Xorg.conf"

No ho he comprovat. No m'en recordava.

L'orientació d'alguns dels monitors que van arribar fa uns dos anys està bé, però no havia pensat cap utilitat.

Per últim, pròxim projecte, desfer-me del Windows de secretaria i muntar un LliureX amb servei de carpetes compartides, para la resta dels equips de la línia giga i còpia de seguretat automàtica diaria. A veure com quede.

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Erase una vez un sistema de X que requería de un xorg.conf operativo y en funcionamiento. Llegó Ubuntu, y con el los usos de Linux se dispararon, el hardware era cada vez mas y mas variado, que cuando pincharás una wacom tuvieras que configurarlo a mano quedo en el olvido...

Cuando el gdm arranca usa el fichero SOLO si esta,si no arranca con lo que el llama "el mejor esfuerzo" ... Que es crear al vuelo ese fichero.

Si lo que se quiere es personalizar solo algún apartado,en /usar/share/X/xorg.conf (o algo similar) están los trocitos del fichero que usara para lanzarse.

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Angel, què és una wacom?

He trobat un xorg.conf en la carpeta /usr/share/xresprobe sembla que és per a probe-only mode.

De moment, no tinc ganes d'aprendre res sobre les x. Aprofitarem el xorg.conf que em va deixar el tècnic del SAI per als equips que dediquen "el mejor esfuerzo" a una resolució de 800x600 en alguns projectors.

I sinó funciona tornem a obrir una incidència al SAI i que siga gent especialitzada la que es baralle amb les resolucions, màquines i projectors.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: problema amb la resolució del monitor

by Deleted user -

Hola Daniel.

Moltes gràcies per la informació. Això, com sempre dic, ens ajuda a no perdre temps a tots.

Recorda que deu funcionar, però cal fer-ho cada vegada o posar-li un script per tal que ho faça cada vegada que s'encén.

Ja, ja, ja. Està molt bé això de que "si funciona no ho toques", però amb flexibilitat, que hi ha que anar aprenent sempre.

Si al que dius fas que l'ordinador de secretaria s'encenga assoles per BIOS abans d'arribar al centre i fas que es faça una còpia de seguretat... veuràs la difencia d'eficiència en el treball utilitzant Lliurex. Una passada.

Això sí, jo li pose un cron per tal que s'apague l'ordinador 30 minuts despŕes que isc del centre i apague la regleta el cap de setmana perquè no s'encenga.

Les màquines al nostre servei...

Salut