actualizar clientes desde consola

actualizar clientes desde consola

by Deleted user -
Number of replies: 15

Hola, para actualizar todos los clientes desde consola usaba esto:

$ sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

pero ahora es mejor usar Lliurex-up pero no se como lanzarlo desde consola para que lo actualice todo.

¿alguien sabe como hacerlo?

Saludos.

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Mañana implemento una orden para que esto sea "chupao"

 va a ser:

lliurex-up dist-upgrade

y va a incluir toooodas las operaciones y acciones necesarias... 

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Esa instrucción no me funciona desde el servidor usando el CSSH que es lo que quiero hacer para actualizar todos los ordenadores del aula ¿alguna idea?

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

apt-get dist-upgrade

 

dist-upgrade=lliurex-up  

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola xics.

Cal aclarir algunes coses.

1. Què es pretén? Vols actualitzar els clients o vols pujar la distro?

2. Estan els clients enregistrats al server? Si estan enregistrat cssh funcinarà sense problemes.

El procediment dist-update és el que utilitza Ubuntu per actualitzar la distro:

https://help.ubuntu.com/community/AptGet/Howto

S'explica a l'apartat: Maintenance commands.

Per tal que funcione cal que l'equip de desenvolupadors de Lliurex llance la distro Lliurex Nemo versió definitiva.

Això encara no ha ocorregut, tot i que sembla que falta poc.

http://lliurex.net/home/

Mira el calendari previst:

https://projects.lliurex.net/projects/codi/issues/calendar

Què pots fer si vols actualitzar ja? Doncs jo utilitzaria cssh i seguint els passos que vaig descriure al meu bloc:

http://inclusa.blogspot.com.es/2012/05/actualitzar-lliurex-marty-lliurex-nemo.html

Si vols provar primer en un sol ordinador...

Però cal que tingues en compte una cosa: cal que baixes el repositori Lliurex 12.06 al server i que actualitzes els sources.list dels clients per tal que apunten a aquest repositori.

Pots provar amb un sol des d'internet, veuràs que funciona.

Lliurex-up facilita tota aquesta feinada, és per això que el treball dels desenvolupadors de Lliurex no es reconeix tot el que s'haguera de reconèixer, doncs ens eviten una inversió de temps enorme multiplicada per tots els que seguim la distro o treballem als centres educatius del País Valencià.

És ahí on Lliurex marca la diferència sobre les distros genèriques.

Suposa inversió de temps...

Jo mateix solc actualitzar Ubuntu en estar en fase de release candidate, versió previa a la versió definitiva. Lliurex Nemo està ultimant-se, amb les proves que he fet amb aquesta versió he quedat molt content, ja que millora el rendiment de les màquines i actualitza paquets.

Ara la decisió és teua.

Sort.

Salut

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola, muy interesante todo lo que me has explicado. Lo voy a tener en cuenta.

Ahora mismo estoy probando un servidor de centro con 12.06 (sala profesores), un servidor de aula con 12.06 y dos clientes en esta aula con 12.06

Lo que yo preguntaba es como desde el servisor de aula y usando CSSH actualizar los clientes (no actualizar la distribución)

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola Alfons, según el calendario el día 15 de junio ya debería estar la versión definitiva. La he descargado pero sigue poniendo Beta.

¿Es la definitiva aunque ponga Beta?

¿Podemos ya instalarla en el instituto?

Si aún fuera beta, cuando se actualice el a través de "actualizador Lliurex" más adelante ¿pasará a ser versión final?

Un saludo.

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -
Buenas:

Datos "casi-oficiales":


¿Es la definitiva aunque ponga Beta?
Es definitiva, ha falta de algunos ajustes de colores y logos y las traducciones del LibreOffice (lo que se dice...rematando esquinas).


¿Podemos ya instalarla en el instituto?
Por supuesto! Nosotros estamos probandola en los centros inteligentes e instalandola around-the-world.


Si aún fuera beta, cuando se actualice el a través de "actualizador Lliurex" más adelante ¿pasará a ser versión final?


Si, se quitará el logo de "Beta" y apareceran todas las traducciones y detalles que faltan.


PD: Habemus lliurex-upgrade
sudo lliurex-upgrade

Estará disponible (el lliurex-uprade) al final de la mañana...anunciado en Twitter.

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Felicitats! Jo fa un mes o així que vaig actualitzar l'aula d'informàtica i el server de centre aprofitant que s'havia espallat. Per ara tot molt bé.

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola Sergio.

Sí, ho sé està en beta encara.

Seguint la lògica de l'última versió passarà això que dius, en quan estiga trauran Lliurex-up. Això intuisc, potser Ángel ens podria dir alguna cosa...

Jo he provat la versió desktop amb pissarra digital inclosa i tot ha funcionat d'allò més bé. No sé si amb el server anirà igual de bé.

Amb els servers cal ser prudent si estan en producció.

Potser estan apurant per enllestir les coses, no cal córrer, jo igual que Samuel valore molt que traguen la versió final, sobretot la del server, el més estable possible.

Jo el que faria és esperat en la part del server i anar actualitzant els ordinadors independents.

Hi ha algunes diferències molt interessants amb Nemo. S'inclou una versió de Java + Firefox que sí funciona amb les nòmines, la distro va més fluida... s'inclouen nous programes i utilitats...

Són avanços, però Marty ja funcionava molt i molt bé.

Jo esperaria, que es prenguen el temps que toca per traure el més estable possible la distro, potser la traguen a final de més. Ubuntu va endarrerir la distro en algunes ocasions.

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Que no cunda el pánico!! Angel Berlanas es desarrollador de Lliurex y si ha dicho que va implementar el comando es que lo hará los próximos días... paciencia!!! y a actualizar lliurex :DD

Respecte a la gestió amb CSSH vaig fer un wikimanual ràpid al respecte http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Gesti%C3%B3_remota_de_clients

Salut!!

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola Samuel,

he visto tu manual y así lo hacía antes, pero ahora para actualizar los ordenadores aconsejan (de hecho es la única forma desde el entorno gráfico) usar el actualizador de "actualizador de Lliurex" desde "sistema"--"administración"

Desde el escritorio gráfico se puede lanzar y actualiza el cliente (no me refiero a la distribución). Desde CSSH no se hacerlo porque no se el comando.

Ya no se si ese comando no esta disponible y es lo que dice Ángel que va ha implementar, creo que estoy confundiendo  a los que me estáis intentando ayudar, lo siento.

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola:

 

Tal vegada preguntes per això:

 

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Gesti%C3%B3_remota_de_clients

 

A mi me funciona per actualitzar l'Aula i, fins i tot, la podries fer servir per a instal·lar nous programes als clients.

 

Salut i força.

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola Sergio,

las cosas en linux-lliurex no sólo se pueden hacer de una manera, afortunadamente en lliurex hay un equipo que trabaja para facilitar nuestro trabajo, efectivamente lo que se hace desde entorno gráfico también se puede hacer desde CSSH pero cuando Ángel nos comunique que el comando es operativo (si es que se puede).

Sin duda es una buena idea, si sale adelante igual me animo a actualizar el aula... gracias Sergio por tu aportación.

Con los comandos que aportan Pep y Alfons también se puede hacer, pero digamos que con el comando de lliurex sería todo más automático...

Nada de sentirlo ;D nos encanta ayudar!!

In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Hola Sergio.

La feina dels desenvolupadors Lliurex és necessària i molt útil, però no oblidem que estem a un sistema lliure, obert i si aprenem a fer certes coses podrem fer-les de forma automàtica o de forma manual en cas necessari. Tot és posar-li ganes.

Au ara l'explicació.

1. Per fer l'actualització remota dels clients caldria que hagueres enregistrat els clients com diu el manual. Potser no siga absolutament necessari però jo ho vaig fer i funcionava molt bé a Marty, es veien tots els que havia enregistrat amb les macs com a clients, fins i tot els lleugers.

2. Potser no tingues instal·lat la utilitat cssh, aixina es diu a Debian, també clusterssh que és una altra pareguda.

A Lliurex es diu lliurex-cssh.

Per instal·lar-la:

$ sudo apt-get install lliurex-cssh

No ve instal·lada per defecte, potser això no hauria d'ésser així.

T'instal·larà per defecte també clusterssh i algunes coses més com nmap i xterm.

Una vegada instal·lada pots anar al Centre de Control de Lliurex i llançar-la, t'adjunte la captura està feta sobre Lliurex Nemo, però supose que val igual per a Marty.

Llança el programa lliurex-cshh des del mode gràfic i obtindràs una cònsola que es replica a tots els clients. Escriu:

$ sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade -y

Normalment funciona, però potser en alguna terminal falla, pots anar teminal per terminal en el cas que fallen.

Hauria de funcionar...

Sort.

Salut.

Attachment lliurex-cssh.png
In reply to Deleted user

Re: actualizar clientes desde consola

by Deleted user -

Xeeee, se m'havia oblidat...

En aquesta comunitat cal no disculpar-se, tots som aprenents, tots necessitem o hem necessitat ajuda en diversos moments.

Anem aprenent junts, de vegades aconseguim les coses, de vegades no les aconseguim però anem aprenent entre tots.

Sóc conscient que algunes de les coses que escric són un brisdis al Sol, perquè, potser d'escapen per a alguns, malgrat això cal explicar-les per expandir horitzonts. A mí m'encanta comunicar, m'encanta compartir, crec que aquesta és una comunitat molt bona per fer tot això.

El fet que no siga institucional ens dona la llibertat per dir el que pensem, de defensar el que realment creguem, és necessari que hi haja una part institucional i una part de comunitat no institucional que no estiga governada per ningú, que evolucione, que propose coses, que s'apassiones amb els canvis, que critique les clavades de pota...

Au, volem treballar amb dignitat, volem treballar amb llibertat, Lliurex ens dona totes dues coses, per què no aprofitar-ho?

Salut