Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -
Number of replies: 8

Hola a tots/es!

Fa uns dies que la pantalla del server de la biblioteca de l'IES apareix amb la pantalla partida per la meitat (crec que és per les opcions d'accesibilitat). Potser algú ha habilitat alguna opció que no està molt "pulida" ;)

Això ja m'havia passat amb algun client d'aula però com que reinstal·lar el lliurex d'un client és facil i ràpid, no m'havia posat a vore com sol·lucionar-ho.

El tema és que com ara es el server de la biblio, si que he de sol·lucionar-ho .. però no ho he aconseguit encara. El problema no seria molt greu si deixara entrar amb l'usuari i el password, però no deixa entrar .. falla la autenticació sad

Sap algú com tornar a la pantalla d'inici normal? Sabeu quin fitxer de configuració s'ha de tocar per posar be la finestra d'entrada?

Moltes gràcies !!!!!

Salut i força!

Antonio.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -

A mi me va passar fa unes setmanes amb un server i al final vaig haver de reinstalar el server (perdent clar prou de coses). Una faena, a veure si algú té una solució.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -

No sé si has provat a restaurar gnome... lliurex té un script per fer això però com no em se el comandament també ho pots fer des de consola, te copie:

Restaurar la configuración por defecto de GNOME (temas, iconos, etc.). 

1. Cerrar la sesion en el escritorio 
2. Presionar CTRL + ALT + F1 para abrir una terminal 
3. Inicie sesión en la consola. 
4. Ejecute el siguiente comando: 
mkdir gnome_backup; mv .gnome .gnome2 .gconf .gconfd .metacity gnome_backup/ gnome_backup 
o si eso no funciona 
rm .gnome .gnome2 .gconf .gconfd .metacity -rf 
5. Volver a la pantalla de entrada pulsando CTRL + ALT + F7 

Fuente: www.omgubuntu.co.uk

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -

Gràcies a tots per les vostres aportacions. Prenc nota Samuel.Espere el nemo amb ganes.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -

A mi no me deixava tampoc anar a un terminal

A veure si algú troba la solución

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -

Hermi, si piques en el teclat Ctrl+Alt+F1 (oF2, F3 etc.) pots anar a terminal en qualsevol moment... i posant-se en el pitjor dels casos quan arranques el sistema des del grub tens una entrada que no recorde com es diu... algo així com "modo a prueba de fallos" que et porta a una terminal...

Altra opció, entrar amb un live cd i amb el nautilus cercar les carpetes de configuració de gnome i renombrar-les o esborrarles directament...

Segur que n'hi ha més opcions xDD

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -

Anem a vore com el podem ajudar:

Fes una foto a veure si podem veure el problema..

Pots provar abans:

1. mira este enllaç de combinacions de teclat per a restablir pantalla

http://sliceoflinux.com/2010/07/26/teclas-de-acceso-rapido-en-ubuntu-10-04-lucid-lynx/

Mayús + Ctrl + Alt + tecla de cursor Mueve la ventana actual a otro espacio de trabajo en la dirección indicada por la tecla de cursor.

2. entra en recovery mode o mode de recuperació y escrius:

sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

Seguiex les opcions.

Sort

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat?

by Deleted user -

Hola.

No tinc ni idea de com solucionar el tema, mai m'he vist amb aquesta situació, però com que sóc un imprudent us comente algunes coses.

  • Les últimes distros de GNU/Linux generen cada vegada les X, potser no siga qüestió de la resolució. Podrieu fer una captura o una foto per tal que visualitzem el problema?
  • Si el problema per entrar al sistema és la contrasenya proveu amb la distro Konboot[1], aquesta es passa la contrasenya de root a Windows en els seus diferents sabors i a GNU/Linux (sí amics meus ho he provat).

Potser aquesta segona solució deixe fer algunes coses al sistema en cas que el problema siga entrar, sempre un mini CD a la motxilla amb això per si les mosques.

[1 http://www.piotrbania.com/all/kon-boot/]

Salut

In reply to Deleted user

Re: Lliurex - Pantalla partida - accesibilitat? [SOLVED]

by Deleted user -

Hola a tots/es!

Bé .. ja ho he pogut solucionar ....

El que va dir Samuel no es podia aplicar perquè on donava l'error no era en la configuració de l'usuari sino que era ABANS d'entrar qualsevol usuari ...per tant he fet enginyeria inversa smile

Primer de tot ... per a poder entrar quan la pantalla està partida el que s'ha de fer és posar el cursor a la part de dalt a la dreta (no em pregunteu perquè però he fet proves i si el cursor no estava ahi .. no entrava - Fallo d'autenticació-

Una volta dins, terminal com a root (o be Ctrl + alt + F1 i entrem en un Terminal de text)

Anem al directori: /usr/share/gdm/autostart/LoginWindow

i eliminem el fitxer (jo el vaig menejar a altra carpeta per si decás): gnome-mag.desktop (i per si decàs el orca-screen-reader.desktop)

Reiniciem et voila ... :D ja funciona tot i sense la pantalla partida smile

Ale ... entre tots anirem aclarint-ho tot ;)

Un saludet des de la Marina Baixa!!!!

Antonio.