Red Windows Lliurex

Red Windows Lliurex

by Deleted user -
Number of replies: 2

Una ayuda para poder compartir ficheros en una red con equipos windows XP y Lliurex.

He instalado Samba en Lliurex desde el Synaptic y ya puedo ver la red windows y los equipos conectados en red desde los que tienen Lliurex.

En cambio, desde windows (Mis sitios de red) no veo los equipos Lliurex.

Y otra pregunta: ¿Cómo gestiono los permisos? Veo las carpetas compartidas de los equipos windows, pero no puedo copiar o arrastrar ficheros: "Permiso denegado"

Gracias

In reply to Deleted user

Re: Red Windows Lliurex

by Deleted user -

######  Advertència: Emilio no et conteste, faig teràpia. Si busques una resposta al teu problema pots obviar aquest comentari. #######

Ni idea. Vaig abandonar Windows definitivament fa ja alguns anys. He formatat el meu cervell, no i no m'enrecorde de res.

Us semblarà una broma, però tinc dificultats... necessite una ACI's en Windows.

Jo no compartiria res amb Windows, a l'escola, segons la normativa [1] cal utilitzar Lliurex. Soles té justificació a secretaria per utilitzar el programa de contabilitat o el GESCEN en secundària.

Això és així, però la gent eRe que eRe.

Solució: s'han inventat uns dispositius, pendrives, que van formatats amb FAT32 (un el sistema que utilitzava Windows 95), "último grito". Amb això es pot anar fent.

Just ara acabe de rescatar 2 pendrives amb problemes per estar formatats amb aquest llenguatge. Evidentment els formatejaré en Ext4 per tal que no em torne a passar. Soles es podrà llegir amb Lliurex, però en qualsevol imprevist podré recuperar arxius més fàcilment.

Windows a l'escola dona moooooolts problemes, és una despesa innecessària en temps i en diners, penseu que moltes escoles criden a tècnics perquè solucionenen els problemes amb aquest sistema.

Estem en crisis: Utilitzem LLIUREX.

Teniu en compte que Windows XP és de 2001. Ja han passat 12 anys i dos sistemes operatius superiors (Windows Vista i Windows 7).

És hora de dir adéu a Windows XP a les escoles, EDUQUEM PER AL FUTUR, Windows XP és el passat.

Pensa-t'ho bé. Realment necessitem als centres Windows XP?

Des del meu punt de vista el seu ús ara mateix llevat dels casos que comente és totalment injustificat.

[1] http://www.edu.gva.es/ite/es/normativa.htm

#### Fi de la teràpia #####

Salutacions cordials

In reply to Deleted user

Re: Red Windows Lliurex

by Deleted user -

Gracias Alfons por la terapia. A mí también me hace falta.

Efectivamente se trata de la red de secretaría en la que tengo 5 ordenadores. En principio todos eran windows XP, y ahora ya tengo 2 con Lliurex 11, el del director y otro de apoyo a la secretaría que para itaca va mucho mejor que el viejo ordenador de secretaría. Voy cambiando de uno a otro.

Ahora que ya nos hemos enterado que la contabilidad va a ir por itaca, podremos migrar totalmente, aunque aún quedan algunos coletazos (remanentes desde Gescen, la exportación/importación de empresas que solamente se puede realizar en Internet Explorer. Va en serio. Nos lo han dicho hoy en la sesión de Formación de Contabilidad en el Cefire, según dicen, por un fallo de Mozilla que no tiene todos los complementos de no sé qué... 

En fin, durante varios años hemos ido adquiriendo unos sistemas de trabajo entre el equipo directivo y la red nos venía muy bien para compartir ficheros, adjuntos de correo, etc... Y no veáis lo que costó enseñarles.

Bueno, como ya te he dicho, el tema de la contabilidad que era el único que nos tenía atados a windows en la secretaría, ya se va a resolver. Ahora hay que ir venciendo las rutinas personales adquiridas durante tantos años de reinado de Mr Gates, pero ya estamos en la recta final.

Saludos cordiales