Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Number of replies: 19
Bona vesprada, sóc Enric, novament demane la vostra ajuda.

En el centre tenim un ordinador que es el servidor de centre i els demés ordinadors son clients d'aquests. (S.O. lliurex 9.09)
Vullc conectar una PDI al client-lleuger que hi ha en la sala d'audio-visuals.

Com puc instalar la pdi-Smart en aquest client.

He instalat el software en el servidor, pero desde el client quant faig doble clic en l'auxiliar de conexió en diu que no s'ha trobat cap producte Smart.
Que puc fer?

Gracies.

Enric
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Hola Enric.

Has de tenir en compte que els clients lleugers no estan pensats per suportar els serveis d'un sistema a un ordinador normal.

TCOS munta les unitats d'USB fent una peripècia per tal que les pugues llegir pendrives. A mi no em funcionava el pendrive amb la versió 9.09, ara a la 10.09 TCOS ha millorat molt. Els pendrives funcionen molt bé, però no sé si tenen la funcionalitat que vols fer servir.

Jo no em calfaria el cap i posaria un Desktop connectat a la pissara. Necessita un tant de memòria RAM i serveris diversos, si ja partixes amb una retallada de potència potser siga pitjor el remei que l'enfermetat.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Hola:

Saps que, per engegar un client lleuger i que funcione, has de tenir en funcionament el servidor; la pregunta és: com és que no connectes al servidor la PDI, tens algun problema?

Ja que està funcionant el servidor, fes-ho servir, no?

De un cancionero apócrifo (1923-1936). Antonio Machado.

S. LIX
Cancionero apócrifo

12
José Mantecón del Palacio. Nación en Almería en 1874.

No me mires más,
o si me miras avisa
cuándo me vas a mirar.


In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Gracies per les vostres aportacions.

Manuel, resulta que el servidor esta en un altre lloc fisic distint d'on està la pissarra digital, es a dir, hi ha un servidor de centre (no estic parlant de l'aula d'informàtica, si no, a nivell de centre) i en cada aula hi ha un client lleuger. El que voldria es poder fer funcionar la PDI d'audio-visuals conectada a un client-lleuger.
De totes formes vos pregunte:

Si a l'aula pose un ordinador i l'instale la versió desktop, puc comunicar-me amb el servidor per tal d'accedir a la carpeta compartits?

Gràcies per la vostra ajuda.

Enric
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Si muntes una xarxa, es clar que sí.

Gràcies per escoltar.
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
/.../ encara que és més senzill instal·lar Lliurex Desktop o Música o ... a un ordinador pur i simple (relativament potent) amb el paquet llirex-smart i els complements d'Essentials i Toolkit, sense necessitat d'altres connexions a altres equips; així anem a fer-ho al nostre Centre a les cinc pissarres a instal·lar.
Desprès serà la passa de connectar-les a Internet.

Gràcies per escoltar.
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
"Si a l'aula pose un ordinador i l'instale la versió desktop, puc comunicar-me amb el servidor per tal d'accedir a la carpeta compartits?"

Podries accedir per http://share però no et muntaria la carpeta /net/share/ ni podries disfrutar d'altres avantatges de lliurex en xarxa com és guardar els arxius d'usuari al server...

No seria més senzill instal·lar un client de xarxa? com si fora un client de l'aula d'informàtica però més lluny... smile

Per cert, n'hi ha novetats molt xules al nou lliurex, per als que tenim més d'un server al centre la nova versió ve amb un assistent de configuració per a sincronitzar-los tots... simplement genial, aupa LliureX!!! ;))
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Hola Samuel,

a que et refereixes quant dius: No seria més senzill instal·lar un client de xarxa?
Realment l'ordinador al que intente conectar la PDI esta en un lloc distint d'on està el servidor del centre, aquest ordinador esta conectat i funciona com a client lleuger.

Si arranque l'ordinador desde el disk dur local (on el S.O. es Windows) si que funciona perfectament la PDI. Però si ho faig com a client lleuger, pos no va.

Gràcies per la vostra ajuda.

Demà mateix faré la incidencia al SAI.

Enric
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Hola Enric,

crec que el que passa és que no està molt clar la diferència entre un client de xarxa i un client lleuger, el primer funciona com un ordenador diguem de xarxa en el que alguns servicis es troben al servidor, per exemple els arxius d'usuari, tot el que n'hi ha al directori home (a l'ultima versió ha canviat per tal de que funcionen més ràpids els clients).

Als clients lleugers pràcticament tot funciona des de el server, es com si el servidor t'enviarà la imatge i ja està... és com posar-te davant de la pantalla del servidor però a distància... gastes tots els seus recursos (processador, memòria, etc.), d'aquesta manera equips obsolets es poden recuperar i fer-los funcionar amb molta potència. Segurament si és un client lleuger utilitzes un disquet o un cd per a rebre els servicis del server.

La diferència és molta, si dius que tens instal·lat el windows xp és que pots instal·lar lliurex client de xarxa sense problemes i el soft per a la pdi des de repositi perfectament.

Ens veiem al congrés ;)
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Gràcies,

ja començe a comprendre.
Allí ens vegem i ja xarrem.

Gràcies

Enric
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Bueno, ja he instalat el client (no lleuger). Tot funciona:

·Puc conectar-me amb el nom d'usuari que tinc al servidor.
·Tinc conexió a internet (he configurat el proxy des de el firefox)

Però..... no puc instalar la smart. No hi ha forma d'actualitzar, ni instalar cap paquet, de forma que al obrir sinaptics no troba lliurex-smart.

Que estaré fent mal?
Per que no llig els repositoris?
Segur que te a vore amb els repossitoris, quina es la configuració correcta d'estos repositoris? (desde el client, clar)

Podeu ajudar-me o direccionar-me a algun lloc on estiga clara esta configuració de repositoris.

Xé...!!! en les ganes que li tinc a esta PDI i tot son impediments.

Gràcies
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Te queda el més fàcil, configurar el proxy de synaptic, ho tens a les preferències del mateix synaptic

te deixe una captura

1
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Perfecte!!!!!!!!!!!!!

Samuel, eres un crack del lliurex!!!

Per fi funciona la PDI.

Però ja m'estranyava a mi que ací s'acabaren els problemes (o contra-temps), pues resulta que la targeta que tinc instalada en aquest ordinador es una Nvidia amb 2 eixides (VGA+DVI), a fi de tenir conectada la PDI i el monitor al mateix temps.

El lliurex diu que per a 2D i 3D necessite el Controlador gràfic de propietat amb acceleració 3D per a targetes NVIDIA.

Donc bé, li dic que l'active i es queda un rato dient que esta baxant el controlador però realment no fa res i als 3 o 4 minuts diu: Cancelar.

Sabeu si he de configurar cap altre proxy? o fer alguna altra cosa?

Gràcies.

In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Home crack... xDD diguem que se les coses que m'han passat, i eixes ja em van passar al seu moment ;))

No recorde si es necessari tindre activats els repositoris d'Ubuntu, el driver s'instal·la des de Sistema > Administració > Controladors de maquinari

En cas que no funcione n'hi ha un programa per a terminal que ho instal·la però proba primer amb aquesta sol·lució fàcil... ;))
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Gràcies Samuel,

Dir-te que des de Sistema > Administració > Controladors de maquinari, no funciona, es queda uns 4 minuts dient que ho esta baixant i instalant però no fa res i finalment només em dona opció de cancelar.

Pots indicar-me, per favor, quin es el programa eixe per a terminal que ho intal·la?

Gràcies.

Enric
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Doncs ara mateix no trobe el programeta...
però primer assegurat tenir tots els repositoris actius i probar en tota la llista de drivers que apareixen als controladors

en el pitjor dels casos una recerca per la xarxa posant ubuntu 10.04 i nvidia ixen coses com esta...

http://www.ubuntugeek.com/howto-install-nvidia-drivers-manually-on-ubuntu-10-04-lucid-lynx.html

si no vols complicar-te tant altres opcions poden ser posar un altra targeta gràfica xDD un altre ordenador xDDDDD n'hi ha que optimitzar l'energia ;))))

salut!!
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Hola Enric.

El proxy no té res a veure, es tracta d'un problema dels controladors de video.

El tema dels controladors propietaris és un món. Vaig tenir un problema a la última actualització d'Ubuntu amb aquest tema. Tenia els controladors propietaris d'nvidia a la meua màquina. Ubuntu ha desenvolupat uns lliurex que funcionen molt bé. El cas és que amb els propietaris les X no arrancaven (entor gràfic). En desinstal·lar els drivers propietaris es va fer la llum.

El projector, normalment té una resolució més baixa que els monitors. Prova a configurar la resolució correcta per a cadascú.

El tema de 'acceleració gràfica no té res a veure amb la resolució, l'acceleració té més a veure amb els serveis que fas servir. No sé que estàs utilitzant a la pissarra, però en principi jo crec que no faria falta tot i que es pot fer servir.

Lliurex té una ferramenta per a ajustar la resolució dels monitors. Prova i ens dius alguna cosa.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Bona vesprada, estic provant però els controladors de propietari no s'instalen. Es queda l'ordinador un rato ahí pensant i després tan sols ix un missatge que diu: tanca. I no fa res, absolutament res.

En quant a tenir els repositoris ben posats. Com puc saber si els tinc bé?
Utilitzem el lliurex 9.09.
Pengan una miradeta pels wiquimanuals he trobat la secció repositoris:
i la meua pregunta es: Tant en l'oridinador servidor com en el client (en aquest cas "no lleuger"), he de tenir l'arxiu sources.list com s'indica en el wikimanuals anteriors?

Gràcies.

Enric.


In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
És molt important que indiqueu quina distribució esteu utilitzant quan feu una consulta... Com saps les distribució d'Ubuntu tenen data de caducitat i aquest és el cas, Ubuntu ja no dona suport per a la versió 8.10 per tant els repositoris han canviat ara n'hi ha que posar aquest

deb http://old-releases.ubuntu.com/ubuntu/ intrepid universe main restricted multiverse

ja he actualitzat els wikimanuals ;))

Sort!!
In reply to Deleted user

Re: Com instalar una PDI-Smart en ordinador client-lleuger lliurex

by Deleted user -
Hola Enric.

En aquest món tenir una distro anterior potser la diferència entre tenir èxit i no tenir-lo.

Per què no proves la distro del pendrive Lliurex 10.09?

Pots baixar-te una Ubuntu 10.10 i muntar la ISO a un pendrive mitjançant la ferramenta que té Lliurex 10.09.

Arranca des del Pendrive i a veure.

No sé si sabrás que tot i que utilitzes una distro Live-DVD o pendrive pots instalar-hi coses dins. Després potser no es guarde però hauràs provat si et funciona bé.

Salut