Programa equivalente a WinOff para lliurex

Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Number of replies: 15
Hola, me gustaría saber si existe un programa capaz de apagar cada día y a la misma hora un ordenador con lliurex.
No me vale el Gshutddown porque cada día hay que volver a programarlo.

Gracias.
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Hola.

En el foro se trató con profundidad el tema.

La solución la tienes editando el CRON mediante

$ sudo crontab -e

Date una vuelta por el foro, si no entiendes alguna cosa vuelve a participar.
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Ya no recordaba que lo habíamos tratado xDD he añadido un wikimanual

http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Atura_l'ordinador_autom%C3%A0ticament

de manera que puedes apagar el ordenador con un programa gráfico que edita el cron de ubuntu... bastante fácil la verdad ;))
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Samuel,

Aquesta solució serveix per a clients lleugers i servidor de la sala de professorat? Ho vaig provar i no funcionava. Si penses que ha de funcionar ho torne a provar.

Ara que pense, hi ha alguna ordre per a eixir de la sessió, perquè si faig eixir de la sessió els tres clients i li faig sutdown al servidor uns minuts després potser funcione.
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Daniel, no tinc ni idea, al server segur que funciona però els clients lleugers realment ejecuten l'ordre en el server, llavors... més que eixir de sesió faria falta un comandament que els apague... però desconec com fer-ho, si trobe algo ho penje ací ;)
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Li vaig comentar al tècnic del SAI, i em va dir que ho miraria. Quan puga envie una incidència per a recordar-li.

Si trobem la solució la pose ací. O millor en els Wikimanuals, i així m'estrene amb la nova pàgina.

Salutacions.
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
En polsar el botó d'apagada de les terminals lleugeres aquestes escriuen un comandament.

A veure si puc fer una foto a aquest comandament i entre tots aconseguim apagar les terminals lleugeres de forma atomàtica.
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Bona nit companys,

he provat de fer servir el Gnome Schedule en el servidor -tant del centre, com de l'aula d'informàtica- (que per cert ja els he configurat desde la bios per engegar-se automàticament) però no funciona.

Al vore que no funcionava vaig entrar en la sessió lliurex lliurex i vaig executar Gnome Schedule amb la opció Run Now (ejecuta la tarea selecionada ara) i m'ha eixit un missatge que diu que he de ser superusuari per poder-ho fer.

I... dic jo, si entre com a lliurex, no soc superusuari? quina classe de usuari soc? com ho tinc que tenir configurat?

Per favor si ha vosaltres us funciona, ajudeu-me perque no se por on seguir.


Gracies

Enric
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Hola Enric.

1. Configuració de l'arrancada automàtica.

Per què no ens fas una foto de la configuració de la BIOS, soles cal que vages on l'has configurat, faces una foto a la pantalla (amb una càmera, no es pot fer d'altramanera, bo sí virtualitzant...) Fes una foto amb una càmera convencional i parlem.

2. Superusuari.

Hi ha diversos perfils d'usuaris que podriem simplificar en administradors del sistema i altres usuaris.

Els administradors poden fer aquestes tasques d'administració perquè tenen drets. Pots configurar els administradors que vullgues en Sistema > Preferències > Gestió d'usuaris.

Si soles tens un usuari deu ser l'administrador.

Jo solc crear l'usuari lliurex per defecte, amb drets d'adminstració. Quan ja està tot instal·lat cree un usuari lliurex-admin amb una contrasenya robusta i amb drets d'adminstració. Lleve els permisos d'administració a l'usuari lliurex i li'ls done a lliurex-admin.

D'aquesta manera es pot entrar amb lliurex per defecte, però no té els drets d'adminstració.

Es pot alçar un ordinador mitjançant un altre, remotament amb el comandament wakeonlan i la mac (matrícula, per dir-ho així de cada targeta de xarxa).

Jo crec que el millor procedimient per a servidors és fer-ho des de la BIOS.

Ubuntu té un dimoni que se'n diu ntp (crec recordar), que sincronitza el rellotge del sistema en cada arrancada.

Podría passar que el rellotge de la BIOS no estiguera en hora i per això no s'engerara l'ordinador a l'hora esperada.

Per què no fas una prova, comprova el rellotge de la BIOS, marca que s'engegue a una hora a mitjan nit i comprova si al dia següent està marxant.

Sort
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Gràcies Alfons,

Voras, es que jo ahir no em vaig explicar bé:

· Engegar-se automaticament si que funciona. Ho vaig configurar bé desde la Bios.
· Aturar-se, es el que NO em funciona.

A mi m'agradaria que el servidor (que sol estar iniciat amb la pantalla blava a falta posar nom d'usuari i contrasenya) s'apagra automaticament. Entonces vaig provar amb el programeta que us vaig nomenar, però no es va aturar. Entonces vaig entrar al sistema amb lliurex-lliurex que es el administrador, i vaig dir al programa que ejecutara el comandament d'apagar i va ser entonces quant em va eixir el missatge de que no tenia prou privilegis, que hauria de ser administrador del sistema.
El nom d'usuari lliurex es el que utilitze per configurar tot (suposava que eixe era el superusuari).
Ja em contes si te se ocurreix algo.

Gracies.

Enric
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Hola Enric.

No vas desencaminat.

A Debian es fa una diferenciació entre el superusuari o root i l'usuari normal. D'aquesta manera per fer qualsevol cosa cal cambiar l'usuari obligatòriament.

A Ubuntu des de fa ja unes tres o quatre distribucions s'identifica l'usuari administrador amb un usuari normal, el qual potser lliurex.

Aleshores, quan et diu que ha de ser l'usuari administrador el que ha de fer tal o qual cosa en realitat cal posar-li la mateixa clau, en aquest cas que comentes seria lliurex.

Llavors, al teu cas l'usuari lliurex és usuari normal amb permisos d'administrador, però per fer les tasques d'administrador cal posar el password altra vegada quan te'l demane.

Respecte a l'apagament de l'equip jo preferisc utilitzar el comandament:

$ sudo crontab

amb el qual es configura una tasca recurrent, en aquest casa apagar l'ordinador.

Per tal d'executar aquesta tasca no cal logejar-se, es fa asoles.

Tot i això, tenim un problema en un dels servidors, no acava d'apagar-se, es queda com trabat en aquest procés i cal apagar-lo a ma. Al server de la biblioteca funciona bé.

Si algú té alguna idea li estaria molt agraït que donara alguna pista al respecte.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Gracies Alfons, provaré amb contrab. Encara que primer hauré d'esdudiar el un poc com funciona perque si vaig fer la prova amb el Gnome Schedule ha estat perque jo sóc més visual.

Ja et conte. Perque voldria que s'apagara de dilluns a divendres a les 17:10.

Gràcies.

Enric.

Espere voret demà en el congrés, avuí m'ha que m'he fixat però no he vist (o millor dit, reconegut, a ningu de vosaltres)
Bueno ens veiem demà a Valencia.
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Hola Enric.

Busca a la Wikipedia crontab i fixat, és un poc complicat, ja varem tractar el tema en el foro, en profunditat, però el programa funciona sense més problemes.

http://es.wikipedia.org/wiki/Cron_(Unix)

Li vaig comentar a Samuel si t'havia vist, també li vaig preguntar per Manuel. Per altra banda ha estat un plaer conèixer a Daniel, a Carmen i a Ricardo, també retrobar-me amb Àlvaro (amb ulleres no el coneixia).

Algunes persones com Jaime Olmillos o a xarxatic a twitter les he vistes però no ha hagut ocasió de saludar-los.

Esperem que hui si que hi haja i ens pugam desvirtuatlitzar.

Un bon moment seria una miqueta abans d'entrar a les conferències o en la pausa del café.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Prova aquestes 2 ordres diferents i ja comentes al foro com has quedat.

sudo halt

sudo poweroff
In reply to Deleted user

Re: Programa equivalente a WinOff para lliurex

by Deleted user -
Prova aquesta també.

$ sudo shutdown -h -time 17:00

Això fa que s'apague a aquesta hora només posant-ho a la cònsola.

La diferència és que no cal que ho faces al mateix moment, ho pots fer a l'hora que siga i quan arriben les 17:00 h adéu siau.

Salut
In reply to Deleted user

Apagat automàtic dels equips de la sala de professorat

by Deleted user -
Com que no puc fer aportacions al model d'aula, perquè aquest any descanse de la responsabilitat d'una de les tres aules que en tenim, intentaré fer una aportació com a responsable dels equips de la sala de professorat.

M'ha enviat el tècnic del SAI una línia per a modificar el crontab i que els equips (servidor i clients lleugers) s'apaguen a les 15:30. Diu que a ell li ha funcionat.

Si dilluns pel matí estan apagats us informe.

Us apegue la modificació:

"Ves al servidor y edita este fichero:

sudo gedit /etc/crontab

En este fichero te deberá aparecer los siguiente:

SHELL=/bin/sh
PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin

# m h dom mon dow user command
17 * * * * root cd / && run-parts --report /etc/cron.hourly
25 6 * * * root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.daily )
47 6 * * 7 root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.weekly )
52 6 1 * * root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.monthly )
#

Solo deberas poner esta línea en el fichero antes del corchete:
30 15 * * * root /sbin/shutdown -h now

Debera quedarte así el fichero una vez editado:

SHELL=/bin/sh
PATH=/usr/local/sbin:/usr/local/bin:/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin

# m h dom mon dow user command
17 * * * * root cd / && run-parts --report /etc/cron.hourly
25 6 * * * root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.daily )
47 6 * * 7 root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.weekly )
52 6 1 * * root test -x /usr/sbin/anacron || ( cd / && run-parts --report /etc/cron.monthly )
30 15 * * * root /sbin/shutdown -h now
#

Guardas y cierras, y ya debería apagarse todos los días a las 15.30."