Lliurex Vs Ubuntu

Lliurex Vs Ubuntu

by Deleted user -
Number of replies: 3
Alfons y Samuel:
Estic veien que a la llarga lliurex són més que problemes, he provat la nova versió lliurex 10.09 desktop i la veritat en comparació a ubuntu 10, (que aconseguiex en arrancar molt ràpidament gràcies al treball d'Ubuntu) en lliurex tarda més temps en arrancar i en el synaptic han desactivat afegir nous repositoris, perquè ningú toque res, però clar la versió millora darrere any i s'adabta als centres educatius.



In reply to Deleted user

Re: Lliurex Vs Ubuntu

by Deleted user -
Hola Pep.

A mí m'ha agradat molt Lliurex 10.09. Respecte als repos pots fer el que vullgues editant l'arxiu:

/etc/apt/sources.list

Lliurex és molt bona solució per als centres, té moltes coses fetes. Si les fas a Ubuntu costa molt.

A nivell personal no utilitze Lliurex, però n'estic content d'utilitzar-lo al centre.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Lliurex Vs Ubuntu

by Deleted user -

Per alusions ;)

tot en la vida té les seues avantatjes i desavantatjes, estic d'acord amb Alfons per als centres el plantejament de la nostra distro és molt bo. Lliurex malgrat que té els seus propis problemes (la distro que no tinga errades que tire la primera pedra) és cada volta millor.

A mi personalment no m'agrada que no deixen tocar coses, així no trenques res però tampoc aprens, comprenc que vulguen protegir la configuració però si es continua en aquesta linia tal volta siga un argument per a no utilitzar-la al meu centre, definitivament a mi m'agrada trastejar-ho tot xDD

De moment l'únic que puc dir és que amb lliurex 9.09 pocs problemes i sol·lucions ràpides al SAI

És cert que el server arranca molt lentament, n'hi ha una sol·lució, no apagarlo xDDD. El nostre server lliurex d'aula també ho es del centre. Con que al meu cole sempre n'hi ha algú que es queda a trebajar després de l'horari que toca o arriva molt prompte pel mati el deixem engegat tota la setmana.

Els clients no tarden tant en ser operatius, llevat que facen el molest scandisk obligari en lliurex. De totes maneres amb Italc a la nostra aula amb un clic la engegem tota de manera que quan arriven els alumnes els ordinadors ja són funcionals (aixó també es pot fer a Lliurex Lab)

Per a fer la mitat de coses que fas fàcilment amb lliurex en ubuntu tens que tirarli moltes hores i tindre coneiximents avançats d'administració de xarxa, crec que no ix a conte...

Ànim
In reply to Deleted user

Re: Lliurex Vs Ubuntu

by Deleted user -
En altre fòrum van començar a fer una graella amb les diferències de les dos distros, copy-paste per a vosaltres ;).

Lliurex

Ubuntu

Pros
Contras
Pros
Contras
No es necesario tener conocimientos avanzados para configurar una red ya que viene preconfigurada
Hay que estudiar bien los manuales para "modificar" la configuración a nuestro gusto y por supuesto tener conocimientos avanzados para realizar este tipo de tareas.
Partimos desde cero y nos podemos crear todo al gusto, con lo cual sabemos cómo funcionan las cosas...
Requiere muchas horas de trabajo y conocimientos avanzados.
Los archivos, configuraciones de escritorio, favoritos de firefox, etc... de los usuarios se guardan automáticamente en el servidor. Con lo cual el usuario no depende de un pc sino que puede conectarse a su configuración y archivos desde cualquier ordenador.
Hay que entrar con usuario y contraseña en el cliente para que se autentifique en el servidor, si el servidor no funciona el aula no funciona.

Si el ordenador cliente se estropea no tenemos acceso a los archivos del usuario
Flash, java y demás complementos preinstalados


Hay que instalar todo desde cero, flash, java, mp3...
Las impresoras de los clientes se configuran automáticamente



Servidor de clientes ligeros, aprovechamos viejas máquinas (funciona muy muy bien)



Podemos enviar archivos a los alumnos y bloquear internet con TCOS (entre otras cosas) tb tenemos la posibilidad de utilizar Italc



Última versión de programas importantes preinstalada y actualizada, firefox, openoffice... etc


Se puede hacer lo mismo pero hay que añadir los repositorios a mano...