TrobaTIC

TrobaTIC

by Deleted user -
Number of replies: 21

Hola.

Òbric el fil sobre la trobada de professors usuaris de les TIC per a que Samuel no es veja obligat a obrir-los sempre ell i perquè personalment també m'ha arribat  la convocatòria, a banda de a Samuel. Via Vicent Ferrer, amic personal, inscrit a aquesta comunitat en actitud escoltant, membre de 1entretants i veí de Mercé Durà. (el mestissatge és positiu però hem d'evitar l'endogàmia)

La  reunió del grup STEM va ser un aperitiu, pel que sembla. Ara ens convoca la cap de servei d'innovació i qualitat, Mercé Durà, a una reunió el 17 de desembre. Demanen l'assistència de quatre persones, a ser possible de perfil variat i que representen els membres de la comunitat.

El grup STEM és un tant autònom i pense que va llançar la convocatòria per donar-se a conèixer i recavar propostes, però, per exemple, els companys de novadors i d'1entretants es varen veure un poc fóra de lloc. Era molt específica de ciències. Ara es tracta d'una convocatòria des del servei d'innovació que vol sentir les veus dels ensenyants.

Necessitem quatre: de primaria, de secundaria, homes, dones, de ciències, de lletres, artistes, tecnòlegs, del sur, del nord, de la capital, etc.

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola,

Jo eixe dia si que puc anar: home, d'infantil i primària, de lletres,  i de València.

Vinga ànim . Per cert, com diu Samuel e vore si fem un EDUDINA prompte i podem parlar de tot açò.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Crec que tal com aporta Francesc, sembla que si açò comença a moures... caldria aprofitar l'ocassió de no faltar a la reunió.

Considere que , a més del Francesc (el chico todoterreno...); haurien d'intentar acudir els companys més representatius de la comunitat: Samuel..(el pare de la criatura! i tantes coses més), Alfons que tant ens ha aportat... (i no sols els pensaments tan xulos en què sol acabar els seus comentaris)  i altres companys que prodrien també aportar la visió de la Secundària i el Batxillerat com Dani Pastor, Tàfol, Pedro...

Trobe que també estaria molt bé demanar-li a la Mercè Dura una citació oficial amb concesió de permís per assistir inclòs; per tal que els participant que ho necessiten, puguen anar-hi més fàcilment.

Jo no podria anar eixe dia i a més no em considere la persona adient; tant per la meua poca experiència i particiàció en la comunitat, com pel fet que jo ja estic fora del sistema...Sóc jubilat .

Ànim...

Salutacions

Paco

PD. Jo també m'apunte a la idea de la EDUDINA

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Moltes gràcies Paco, estic segur series un molt bon representant en cas de ser necessari.

Moltes gràcies també per proposar-me com assistent a la reunió, estava dubtant (ja sabeu com anem de feina) però la veritat és que m'apetix així que si vos sembla bé assistiré.

Coincidix en que m'agradaria que ens acompanyara Alfons i tant Dani com Tàfol i Pedro. Esperem a vorer quina disponibilitat i motivació tenen. El que si necessitem és donar uns noms quan abans millor ja que efectivament es farà "una carta d'invitació personal, una carta al director del centre per justificar l'assistència i una carta a les diferents direccions territorials amb la  relació dels participants en la trobada."

Seguim donant canya!! ;))

P.D: on toca l'EDUDINA aquesta vegada?

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Sempre m'he considerat un granet d'arena en aquesta comunitat (i de ben xicotet) però si tant insistiu, crec que podré anar. Em ve justet per arribar (isc a les 2 d'Orpesa i entre dinar i tot), però arribaré

 

 

 

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola a tots/es,

Jo no puc anar a la reunió ja que tinc tot eixe vespre ocupat. Però ja vec que hi anirà un tecnòleg i un il·licità. Així que no aportaria cap atribut especial.

Samuel, mentre algú munta la pròxima Edudina, podem quedar i em contes la reunió. Que fa temps que no ens veiem.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola.

Jo estic prop, però preferesc no anar, sembla una tonteria però les obres de ma casa estan acabant i m'ocupen el cap. A més, les relacions al meu centre, en matèria TIC, no són lo més adequades com per a fer-me de notar amb carta del servei d'innovació inclosa.

Si no hi ha més remei, aniré. Crec que estem d'acord en que hem d'anar quatre per qüestió de forma.

Ja que pugeu, podem quedar abans o després per a dinar o sopar.

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Bon dia.

Disculpeu la latència per contestar, doncs han estat dies molt intensos i, tot i què solc estar pendent del correu no he pogut aconseguir una estona amb l'atenció suficient com per comunicar-me amb vosaltres.

Moltes gràcies a tots per valorar-me, tants contextos posen en dubte la nostra valia que així dóna gust.

S'acosta el final del trimestre, no sé si sóc el més indicat per representar ningú, em senc aprenent i sempre he valorat molt aquesta comunitat que em va aprendre i em meneja a cercar respostes.

En principi estic disposat i motivat, però caldria rebre una comunicació oficial per part de Conselleria, en en meu cas he de demanar permís. Trobe que és qüestió de feina, així que caldria que conselleria li ho comunicara al director, així tot seria més formal i s'entendria millor.

Podriem concretar qui estaria disposat a anar i comunicar-ho a conselleria de forma informal, després caldria que conselleria es posara en contacte amb els directors de forma que ells també s'assabentaren de la importància que té participar en processos informals per millorar el sistema educatiu.

Crec que el voluntarisme ha d'anar-se'n recolzant.

Per tal de preparar la reunió podriem obrir un document compartit i anar posant algunes idees. Potser la reflexió prèvia ens vindria bé a tots.

Feliç jornada d'eleccions al Consell Escolar!!!

Salut

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola,

Disculpeu la latència per contestar, doncs han estat dies molt intensos i, tot i què solc estar pendent del correu no he pogut aconseguir una estona amb l'atenció suficient com per comunicar-me amb vosaltres.

Alfons, puc agafar-te la frase per incloure-a al 90% dels meus missatges? big grin He he he!!!!

Pel que fa a l'#eduDina, tot és qüestió de buscar dia i lloc, però potser per mi ho deixaríem per a gener, així comencem l'any amb trobada.

Salut!

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola a totXs

Jo ja he dit que si que podia anar així que si no m'enganye podem anar Samuel, Alfons, Tàfol i jo. Veig que continuem amb falta de xiques. S'ho haurem de mirar.

El pròxim EDUDINA jo crec que tocaria a Castelló (no Tàfol?) encara que supose que els del sud ho voran  prou negre. A mi no m'importa desplaçar-me si puc aprendre tant i disfrutar de tan bona companyia com a Dènia. Si algú vol anar en en meu lloc (sóc quasi-jubil·lat) que ho diga sense cap problema, de veritat. Però si veniu i dinem junts o sopem, com diu Pedro,  m'apunte.

Fortes abraçades

Paco Juan

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola,

Sembla que tots els anys he de fer un viatge a Castellò smile Cap problema si és per a una #edudina. Proposse que siga una trobada "unplugged" (sense cables) i així Tàfol o Joaquín només han de reservar un restaurant i prou.

Respecte a la reunió en Conselleria, si us envien una convocatòria personalitzada comenteu-li al/a la Director/a si li podeu passar la fulla de dietes/locomoció (el document es diu Orde de comissió de servicis regulat pel Decret 88/2008) per a compensar el desplaçament (es paga el quilometratge amb vehícle particular o el billet de tren, ...). Seria el que tocaria, però no se el pressupost i la dinàmica del vostres centres al respecte.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola a tothom,

ens ha arribat als centre la convocatòria oficial de la trobada TrobaTIC als que, en aquesta ocasió, representarem a EduTICTAC. Us adjunte la meua convocatòria i i també el programa que ens han enviat.

No sé molt bé de què anirà açò. El director del meu centre, en vore la convocatòria, s'ha pensat que estic endollat. Jo li he dit que res d'això, que, per a mi, forma part del canvi en les formes del nou govern.

Us ho envie per que estigueu totes i tots assabentades i assabentats i per si voleu fer alguna aportació que duguem, al que seria el punt 3, la dinàmica de grup.

Mai he estat en reunions d'aquest tipus ni sé què espera la conselleria de nosaltres, però intentarem que, en la mesura d'allò possible, siga d'utilitat per a totes les parts.

Per cert, Paco Juan, faràs tu de portaveu, no?

Salutacions a Tothom.

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola a tots!

Jo de portaveu? Ni pensar-ho! Crec que Samuel potser el portaveu ideal i la persona que millor pot representar la nostra comunitat.

Salutacions

Paco Juan

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -
In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

No oblideu de fer-vos una foto a l'entrada de l'edifici de Conselleria!

També és important documentar el camí amb imatges.

Que tingau una fructífera i bona TrobaTIC.

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola Tàfol.

Compartix aquest sentiment.

No tinc ni idea de què es cou, però sembla que a més de canviar els aires del govern es necessiten trobar camins per tirar endavant les TIC's als centres educatius.

Sembla que ja hem passat diverses fases:

  • Dotar d'infraestructura
  • Formar els docents
  • Posar-ho tot de l'inrevés introduint el software lliure a l'escola

Tot això està molt bé, ara cal donar un altre pas. Ja tenim la tecnologia a les escoles però sembla que ha nascut morta als entorns educatius.

Si he de dir alguna cosa que és menester que  es sàpiga és que necessitem un lideratge actiu i comunitari. Les comunitats de software lliure així ho mostren.

No s'heu preguntat què fa que avancen aquestes comunitats, amb la pila d'entrebancs que hi ha que sortejar per tal de desenvolupar software, instal·lar-lo milions de màquines i aconseguir que les persones normals ho utilitzen.

Jo posaria el focus en comunitats com Mozilla, Debian, Ubuntu, GitHub...

Quan passes a veure què fan tenen disponibles per a tu:

  • Informació concreta sobre orientacions i accions d'èxit
  • Planets (comunitats de blogs) actius
  • Foros funcionant a tota canya
  • Wikis amb les quals es construeix coneixement
  • IRCs on es parla, es pregunta, es discuteix, i fins i tot la gent es cabreja
  • Events educatius i participatius, oberts a tothom (Mozilla)
  • Porfolis (github) on es mostren les coses útils que fan i les vies de millorar-les

Quan cerques les metologies que empren per organitzar-se, et quedes pensant... «on estava jo quan varen començar a treballar així», em referisc a metodologies de treball com ara:

  • Scrum: desenvolupament àgil i adaptatiu
  • Kanban: gestió de tasques centrada en prioritzar-les i acabar-les
  • Programació per parells
  • Lògica de millora de software mitjançant codi distribuït (Git), construcció i reconstrucció del coneixement distribuït amb possibilitat de forkejar-lo.

N'hi ha més, però el que crida molt l'atenció és que el coneixement està viu.

Amb tot això jo demanaria un lideratge expert per desenvolupar certes accions que ens portaren a canviar a poc a poc, però de manera continuada.

Opine que cal formar no tant en procediments sinó el professorat necessita saber per què fer les coses d'una determinada manera, ja aprendrem els procediments pel camí.

El futur és de la gent valenta sembla que aquest tret caracteritza els individus amb èxit i no tant els expedients acadèmics. Cal sopesar però comprometre's finalment.

Un itinerari TIC liderat per gent amb experiència que no tinga por al fracàs.

Dues idees finals:

  • El coneixement està en construcció constant, per què no contribuir a construir-lo amb les ferramentes actuals?
  • Les competències NO es poden treballar sols amb paper, necessiten interacció entre iguals i interiorització individual, les TIC fomenten totes dues coses.

### Offtopic  ###
#
# Finalment assistiré, gràcies pel recolzament Francesc i per recordar-me-ho Samuel.
# Tàfol quan surts per fer el viatge cap a ITACA has de pregar que el camí sigui llarg, ple d'aventures, ple de coneixenses...
#
# Van passant anys i van passant coses... seguim caminant junts.
#
### Offtopic end ###

Salut

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Espere que vos vaja d'allò més bé en la reunió de TrobaTIC,  o com dirien els frikies de Star Words : Que la fuerza (de tots els d'Edutictac que no podem estar-hi) os acompañe !!!

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Hola, 

després d'arreglar l'agenda familiar, puc dir-vos que si voleu i penseu que encara és necessari que algú més vaja a la reunió del 17 de desembre, jo puc fer-ho. 

En quant a la #EduDinà planificant-la en un poc de temps, no tinc cap problema en anar a Castelló wink

Bon dia i bona setmana!

In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

Bones

He fet un resum de TrobaTIC està penjat a Wikimanuals, he obert una categoria nova, al final, anomenada Trobades, crec que ens mereixem tenir una categoria per a aquests menesters.

La recopilació de la l'última trobada anterior està pendent, si ningú la recopila intentaré recopilar-la en Nadal, però avise que treballar amb WikiManuals és un entorn d'aprenentatge genial.

Volia resaltar que va estar una trobada molt productiva:

  • Perquè ens vàrem vore i això sempre és un goig.
  • Perquè es van tractar temes molt interessants en els quals tots coincidim.
  • Perquè s'està preparant una ordre d'innovació i aquesta és la consulta a diversos col·lectius, és la setena reunió que es fa.
  • Perquè els caps de servei de Conselleria es varen seure al nostre costat, en grups de 5 persones i varen participar al mateix nivell que nosaltres, aquest gest el considere molt important.

L'article del Wikimanuals és editable, si voleu modificar alguna cosa ahí està.

Comentari final: comence a veure que els nostres comentaris tenen algun impacte. Supose que és el fet de que aquesta comunitat està consolidada en el temps i que no parem de dir coses.

Salut

La saviesa es preocupa d'ésser lenta en els seus deixebles i diligent en les seues accions. Confucio
In reply to Deleted user

Re: TrobaTIC

by Deleted user -

@DanielTurienzo

Gràcies per editar el wikimanuals, he vist que has posat nous enllaços d'associacions de les quals jo no tenia ni idea.

Ho he tornat a editar per llevar uns corxets innecessaris dels enllaços.

He vist que has penjat una foto i has fet un enllaç a la notícia de conselleria.

Genial

Al wikimanuals aprens html, però també llenguatge wiki que és tan intuitiu com necessari.

Per la meua banda explique com ho he editat:

  1. He utilitzat l'editor de notes amb markdown Springsee, ho tinc programat amb una tecla amb Fluxbox, sincronitza amb Dropbox.
  2. Ho he copiat al gVim i ho he guardat: trobades.md
  3. He utilitzat Pandoc per passar-ho a format wiki $pandoc -s -S -t mediawiki --toc trobades.md -o trobades.wiki
  4. Finalment he editat la pàgina general del wikimanuals creant una nova secció (copiant codi que ja hi havia, gràcies Samuel).
  5. He clicat l'enllaç i en enganxat allà mateix el text.
«Explicit is better than implicit.»
«Millor explícit que implicit.»
Zen of Python

Salut