He editat aquest fil.
Sembla que hi ha un problema en els estils, els he llevat per tal que es puga contestar.
Perdoneu les molèsties.
Bones
Tinc un dubte amb la desagradable impressió de que alguna cosa he fet malament.
El cas és que m'he proposat dignificar el meu espai de Mestre a casa incloent materials interactius de manera que puga portar el seguiment dels alumnes. Però m'he trobat amb algunes dificultats que voldria comentar:
Dificultat 1
Explicar i convèncer a l'equip directiu de la necessitat de donar d'alta els alumnes com a usuaris de mestres a casa per tal de poder realitzar grups.
Cride l'atenció sobre aquesta dificultat perquè és una de les dificultats més infranquejables que m'he trobat en diferents contextos.
Dificultat 2
Fer funcionar una activitat scorm.
Problema 1
Puge l'activitat SCORM però no em deixa desplegar-la, així que quan l'enllace dins de Mestre a casa em vol baixar l'activitat en un .zip.
L'arxiu pujat ha estat creat amb eXe-Learning, última versió 2.0.1 sobre Ubuntu, però conté dins tant activitats SCORM com d'altre tipus d'activitats (desplegables, de completar...).
La pregunta és
Per altra banda, he fet una prova. He publicat el mateix contingut en dos llocs.
A Wordpress
https://llagostina.wordpress.com/2015/12/08/4t-socials-ud-3-les-aigues/
Temps dedicat a crear el post i enllaçar el material on està: 10 min.
A Mestre a casa
Temps empleat per crear el post i enllaçar el material: 30 min. Però no he aconseguit el que em proposava.
Em done compte de que la plataforma Mestre a casa és molt i molt farragosa de gestionar, després d'uns anys utilitzant-la no és que no m'agraden certes coses, però el fet de no tenir wiki, de la complexitat en la seua gestió front a Wordpress o Moodle fan més que qüestionable que puga ser viable més enllà del desenvolupament del que ja hem vist.
Senc dir això però, Mestre a casa sembla estancat en usabilitat gairebé des del començament, amb un poc de perspectiva entenc que no estiga sent utilitzada de forma massiva pel professorat.
Agraïsc els esforços per fer manuals i vídeos, però la cosa no va. El blocs dels mestres no passen d'ésser senzilles proves que fas quan has de fer el curs del CEFIRE.
El que potser no s'està tenint en compte és que necessites tenir un gran nivell de domini de llenguatge html i de coneixement de la plataforma per anar tirant endavant les coses.
Per altra banda, quan vas tenint cert contingut cal desplegar estratègies d'ingenieria de software per a classificar el contingut, ja que no existeixen tags senzills ni categories a l'estil Wordpress. El contingut es va perdent o és difícil de trobar.
Wordpress, ha fet un esforç molt important per millorar la usabilitat. Veig que a Mestre a cas li queda molt per recórrer.
La meua pregunta és: Després d'uns anys utilitzant Mestre a casa i Wordpress, i enllaçant continguts a Dropbox des de Wordpress, mereix la pena patir amb Mestre a casa?
No ho sé, però l'experiència que vaig tenint en blocs estàtics com ara continguts generats per Sphix, Nikola, (tots dos generats amb Python), Jekyll (generat amb Ruby on Rails) i Bashblog (generat en Bash), tot a la velocitat de la llum (amb markdown) i sense enllaçar cap base de dades em fan pensar en un ampli desànim de cara a la plataforma Mestre a casa.
Salut
No importa quan lent vages mentre no et detingues.Confuci