Programa per a megafonia de centre

Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -
Number of replies: 22

Obric aquest altre  fil per comentar el tema del programari per posar música per a les entrades i eixides que sonen a la megafonia del centre., Tenim un equip TOA VM2400 que venia amb la dotació d'apertura del centre ja fa molts anys. Diuen que és de molta qualitat. El passat curs el portarem per a que li posaren una targeta de memòria i amb un programa privatiu molt complicat es pot posar la música a la targeta i amb un rellotge programador fer que sone a les hores indicades. El problema és que cal passar tota la música de wma a mp2 (no ,mp3) i això fa que calga utilitzar diversos programes i es fa molt pesat canviar les músiques. Algú coneix algun sistema senzill i pràctic i que utilitze software lliure? Amb el canvi a lliurex dels ordinadors de secretaria ja no podem utilitzar el programa que portava l'equip ( TOA-EV200  )

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Hola a tots/es!

Ja fa molt de temps que no conteste a res d'aquest fòrum, però l'auditoria de microsoft (o de nosaltres) m'ha dut de cap ;)

Aquest tema el conec, ja que a mi em va passar algo semblant. Jo vaig fer un programeta amb c# fa uns anys per a que sonara la sirena de l'institut i aquest nadal pasat el vaig passar a linux amb gambas2. (Era o fer el programeta o gastar uns 600€ per un mòdul mp3 de l'amplificador) i com que sempre he mirat per l'estalvi del centre, ho vaig fer. smile

podeu veure el post i descarrregar-lo des d'ací:

http://elblogticdecolo.blogspot.com.es/

sols has de tenir gambas2 instal.lat a lliurex (ho pots fer amb el synaptic) i compiles el font i a còrrer.

admet .ogg i .mp3

Jo el tinc funcionant des de febrer i sols vaig tindre que connectar l'eixida d'audio de l'ordinador a l'amplificador.

L'única pega que encara no he resolt és que toca tot  el .mp3 ( en el de win li configurava quants segons volia fer sonar cada cançó) ... E pròximes versions, o si algú s'anima ;)

Espere que açò li servisca a algú.

Un saludet.

Antonio Coloma.

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

És exactament el que buscava! Moltes gàcies Antonio. Ja et dic com va la cosa. Supose que m'aclariré compilant i demés. Instal·lar gambas ja ho se per unes coses que va fer Samuel. Gràcies perquè m'estalviaré molta feina.

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Si no vos aclariu el puc compilar per a distribuir, és molt fàcil en gambas smile

Si en vacances tinc temps m'agradaria pegar-li una miradeta ;)

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Ací teniu la primera versió empaquetada... milloraria algunes coses però només si ho demaneu xDD

Bona nit

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Hola Samuel,

El programa va perfecte. Hui ja l'he provat. LÚnica pega que tenim és que la programació que es pot fer és per a tota la setmana de dilluns a divendres i nosaltres tenim el divendres l'horari canviat. En compte d'eixir a les 12:45 eixim a les 13. És podría arreglar això? Seria fantàstic. Vos ho propose als dos a canvi d'una orxateta amb fartons. Vaig també a intentar aprendre este estiu una miqueta de gambas (les gambes i l'estiu combinen prou bé) per a no donar tant la tabarr ai poder fer coses jo també per oferir a la comunitat.  Gràcies com sempre.

OFF Topic: No recorde com es podia col·laborar econòmicament en el manteniment de la web ja que fa temps que no aporte res.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -
He trobat aquest programeta que té l'opció de programar per dies... molt complet i senzill

per instal·lar

~$ tar -xvf alarm-clock-0.5.tar.gz ~$ sudo python setup.py
In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Bones.

Molt interessant el concepte del programari.

No funciona en Mac OS X per manca de llibreries GTK. Des de ssh -X no m'ha funcionat així que aviat ho provaré in situ i comente però volia aportar una experiència relacionada amb la programació del temps controlada per ordinador.

Aporte una reflexió que té que veure amb la programació de tasques i un cas pràctic.

Fa temps que volia compartir una tècnica que porte utilitzant tot el curs amb un resultat espectacular.

Es tracta de l'aplicació del principi de Premack.

David Premack és un psicòleg estatunidenc, conductista, que treballa a la Universitat de Pensilvania.

Si estàs en contra de l'utilització del conductisme a l'educació, doncs et comunique que jo també, però així i tot, com que el conductisme funciona, ja que està provat científicament, doncs, caldria no descartar-lo d'entrada.

Així doncs Premack ens diu: "Quan dos estímuls es convinen el que té major provabilitat d'ocórrer reforça el que té menys provabilitat de que ocórrega".

Utilitze Cron a Ubuntu per programar la instauració d'hàbits en xiquets de primària.

Cron no és més que un programador de tasques del sistema. Li dius que alguna cosa s'execute a tal hora, dia, mes, any, etc. i el sistema ho fa així.

Doncs què té a veure Cron amb la programació d'hàbilts?

Doncs tornant a Premack es tracta de vincular dos estímuls. Per exemple:

Estímul A: Estudiar 15 minuts entre les 7:45 am i les 8:00 am.

Estímul B: Navegar lliurement entre les 8:00 i les 8:15 am.

Val a dir que per vaig funciona un proxy Squid i DansGuardian per tal d'evitar perills innecessaris.

Evidentment l'estímul A es poc provable de portar a terme sense un alicient. Ahí apareix l'estímul B que reforça la conducta de l'estímul A.

Si l'estímul A no es dóna l'estímul B tampoc es dona. Això s'ha de controlar de forma manual.

Ara bé el millor: A les 8:15 am el sistema executa un cron que tira l'usuari de la sessió de forma automàtica, amb aquest comandament:

$ sudo skill -u lliurex

D'aquesta manera l'usuari en qüestió porta a terme l'estímul A (estudia), executa l'estímul B (navega lliurement) i finalment el sistema el tira de la sessió automàticament.

Si bé la reacció negativa de l'usuari es fa patent les primeres sessions a mesura que passa el temps es produeix una acceptació de les condicions i es consolida un hàbit d'estudi diari automatitzant el procés.

Què s'aconsegueix d'aquesta manera?

1. L'usuari inicia el dia amb una motivació molt potent: navegar de bon matí.

2. L'usuari inicia el dia estudiant o preparant la jornada.

3. No fa falta contractar una bada de música per alçar-se cada dia, sorprenentment l'usuari s'alça de forma diligent.

Recorde que la instauració dels hàbits necessita d'almenys 3 setmanes. Es pot utilitzar 42goals per controlar l'execució.

Tota aquesta explicació vincula hàbits amb el sistema de tasques CRON que GNU/Linux implementa a tots els sistemes.

A falta de programari sempre es pot utilitzar un CRON, però sens dubte, aquest programari que executa alarmes és extremadament útil per ajudar i organitzar tant l'estudi personal com el dels nostres alumnes.

Salut

-----------------------
Sol un hàbit pot dominar altre hàbit.
Og Mandino
In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

He llegit amb atenció la teua aportació i la trobe molt interesant. Gràcies Alfons

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Fantàstic Samuel. Funciona també perfectament. El que acabe de descobrir és que es troba als repositoris de lliurex en la versió 1.2.5 més completa i també molt senzilla.

Gràcies per compartir

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Hola a tots/es!

Acabe de muntar a sourceforge una nova versió del meu programeta d'alarmes.

Ara ja podem triar el dia de la alarma i a més podem triar una carpeta on hi ha musica mp3 i que la trie aleatoriament ;)

Aci està el https://sourceforge.net/projects/iesbellx/

Un saludet

P.S. He tardat un poc (2 anys) però ja ho teniu !!!!!

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Moltíssimes gràcies Antonio, just aquesta setmana comencem a posar música al meu centre. El programari de gnome és senzill però tirava de menys la funció de música aleatòria, genial!!

M'agradaria amb el teu permís pujar-lo a la PPA d'edutictac per a poder instal·lar fàcilment en qualsevol màquina... ;)

Estem en contacte.

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Hola Samuel, 

Per supost pots posar-ho on vulgues!

Ah, i si trobes alguna pega o vols alguna millora, di-m'ho abans d'oblidar el codi... Ara que el tinc fresc smile

Un saludet!!!

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Moltes gràcies Antonio!

Jo utilitze el de gnome però aig a provar el teu demà mateix!

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Funcionant a la perfecció... només he provat amb mp3 funciona també amb ogg i altres tipus d'arxius?

M'he permet el luxe de tunejar un poquet amb això de que és Creative Commons xDD Vos deixe una captura ;)



In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -
Hola

En un ordindor amb lliurex 15.05 he tingut que instal.lar el gambas per a que funcione. Es veu que necessitava alguna llibreria.


In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Per tancar aquest fil volia comentar-vos que estic utilitzant l'applet del mateix lliurex de clock. És un rellotget que et permet triar el que vols que sone i pots programar les hores que vulgues amb els sons que vulgues i fins i tot canviant l'horari segons el dia de la setmana. Senzill, fàcil però efectiu.

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Hola Francesc.

Gràcies per comentar-ho.

De vegades la millor solució està en allò més senzill.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than complex
In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -
Una pregunta. Imagine que, l'equip de megafonia anirà connectat a l'eixida de so del PC, no? I supose també que se sentirà per megafonia tot el que Lliurex reproduixca. De manera que si el conserge està navegant i se li acud reproduir un vídeo de Youtube, aquest s'escoltarà per tot el centre. És així? Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Hola Tàfol bon dia!

Efectivament és així però està connectat a l'ordinador de secretaria així que el que he d'anar alerta sóc jo. He llevar tots els sons de lliurex que porta per defecte i si vull sentir alguna cosa he de recordar canviar el pintxo de l'audio. Ja he tingut alguna sorpressa he he.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Bones.

Aquest tipus de context seria ideal per muntar una RaspberryPi (org) i deixar-la funcionar sols amb aquesta funció.

Caldria programar un cron per tal que alçara el sistema 30 minuts abans de començar i que s'apagara 30 minuts després d'acabar la jornada.

També caldria posar un cron amb les actualitzacions.

Fent-ho així estaria tot automatitzat i s'optimitzaria energia, sense riscos de clavar la pota.

Ara sols cal comprar una RaspberryPi (Debian) i instal·lar la versió de Lliurex per a aquesta màquina que deu estar al caure, en qualsevol cas sempre podrem instal·lar Debian.

Si algú ho prova que ens conte l'experiència o que calle per sempre més.

Salut

----------------
The Zen ofPython
Simple is better than complex
In reply to Deleted user

Re: Programa per a megafonia de centre

by Deleted user -

Hola Alfons,

Jo tinc una Raspberry amb raspdebian. Tractaré de provar-ho a juliol. Gràcies per la idea. Em sembla fenomenal.