Vos presente la primera beta de Bibliojocs

Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Number of replies: 27

 Introducció

Bibliojocs és una eïna que permitix catalogar adresses d'internet per a presentarles en un format senzill als nostres alumnes. Actualment es troba en fase de desenvolupament la qual cosa significa que s'anirà actualitzant continuament per a afegir noves funcionalitats.



[modifica]Instal·lació

La manera més senzilla és baixar el fitxer d'instal·lació a la següent adressa http://edutictac.es/descarregues/bibliojocs-inst_0.0.5-1_all.deb Després de la seua instal·lació trobareu la següent pantalla on teniu que seguir els tres pasos per a concluir la instal·lació completa de Bibliojocs.

Selecció 058.png


Aquest procés afegix al vostre sistema tres paquets:

  1. Bibliojocs-admin, amb aquest paquet afegiu i gestioneu les adresses web
  2. Bibliojocs-alu, programari que utilitzarà l'alumne
  3. Bibliojocs-data, base de dades amb activitats d'eixemple


Nota clasica.pngNOTA: Cal desinstal·lar bibliojocs-data si aneu a personalitzar bibliojocs-admin ja que si no perdreu els vostres canvis quan aquest paquet s'actualitze



[modifica]Bibliojocs-admin

Es tracta d'un programari per a catalogar els enllaços web, aquesta eïna és la que utilitza el mestre per a afegir les activitats que considere més interessants per als seus alumnes

Selecció 056.png


Selecció 057.png

[modifica]Bibliojocs-alu

Amb aquesta eïna l'alumne accedix a les activitats fàcilment

Selecció 059.png
Selecció 060.png
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
De moment és l'únic que vos recomane-demane que proveu i si troveu alguna errada la reporteu... no el gasteu encara en plan productiu ja que continue fent millores que afecten a la base de dades i això farà que la versió actual no siga compatible amb la següent...

Per eixemple m'he donat compte que un camp descripció seria molt últil per al mestre, afegir-ho va a ser prou faena però necessaria...

Vos adelante que el programa està preparat per a funcionar en un entorn servidor-client lliurex, de manera que si afegim un enllaç en el bibliojocs-admin del mestre (amb permís de lecto-escritura en el /net/share/) automàticament la tindran els alumnes als seus ordinadors, sempre que accedisquen com a usuaris autenticats a la xarxa. N'hi ha que explotar les possibilitats del /net/share ;DDD

Bon dia!!

In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola. Feia molt que no donava senyals de vida.
Ho he instal·lat i provat sense problemes a ma casa.
Del /net/share/ ja entenc poc.
Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola Pedro, el /net/share és un directori compartit en la xarxa lliurex, malgrat que el directori està en el servidor lliurex els clients de xarxa el carreguen com si fora un directori local, això com pots imaginar facilita moltes coses a l'hora de treballar en xarxa...

Després dels clients lleugers és una de les millors coses de lliurex ;DD

Per cert, el programa està pensat per a infantil i primària, però es pot afegir secundaria si vos sembla útil ;D

Salut!!
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
He intentado instalarlo, pero me da el siguiente error

Error: La dependencia no se puede satisfacer: gambas2-runtime (>= 1.9.48)

Instal·la bibliojocs
This program is written in Gambas

Tengo Lliurex 10.9 versión música

Saludos
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola Emilio, en la versión 11.09 de lliurex ya está incluida esa dependencia, para añadirla a lliurex 10.09 sólo tienes que activar los repositorios de ubuntu, si no sabes cómo te echo un cable...

ya tengo casi lista la actualización que incluye la descripción de la actividad y alguna novedad más...

saludos 
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Actualitzat bibliojocs, ara vaig a dedicar-me a posar enllaços d'exemple en totes les categories... si teniu algun enllaç interessant que voleu que afegisca podeu compartir-ho...

S'admitixen suggerències de tot tipus ;D
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Gracias, ya he activado repositorios Ubuntu. Tutto OK
Emilio
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Me alegro Emilio, hoy he añadido la posibilidad de hacer copias de seguridad y restaurarlas...

estoy añadiendo enlaces en primaria, si alguien se anima con infantil o con inglés y educación física, estaría genial xDD

Saludos
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
¿Cómo podemos colaborar? Simplemente enviándote enlaces de recursos educativos para que tú los coloques?
Por cierto, en la sección de infantil, ¿No sería mejor cambiar lo de Ciclos y poner 3 años, 4 años y 5 años?
Emilio
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola Emilio,

en primer lugar gracias por tu interés, de momento hay que esperar, aunque el programa ya es funcional conforme lo voy utilizando me doy cuenta de funcionalidades que son necesarias y las estoy añadiendo, esto hace que la próxima versión no sea compatible con la actual, pero se me está ocurriendo una idea... un hoja de cálculo de google docs abierta para añadir enlaces... voy a crearla, así cuando esté satisfecho con el programa sólo tendremos que copiar y pegar...


Os comento de paso en lo que ando trabajando... estoy implementando la opción de generar automáticamente una página web con una interfaz accesible a los alumnos similar a bibliojocs-alu. Esto ya lo tengo. Esta opción será muy interesante ya que el trabajo que realicemos se podrá utilizar en cualquier sistema operativo.

Y lo más difícil, añadir la posibilidad de que una actividad está en varios apartados a la vez (en infantil de cuatro y cinco por ejemplo), creo que esta función va a facilitar mucho el trabajo pero la verdad es que no tengo muy claro como lo voy a hacer xDDD

Lo de infantil ya me di cuenta y está corregido, gracias por la apreciación.

Sigo en ello, saludos.
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola:

Caldria fer una bona perxa estructurada on col·locar la informació d'enllaços educatius ... i posar-se d'acord. Classificar per edat, Cicle, Etapa, Àrea, NEE, llengua utilitzada, ... és una tasca complexa, però factible, si n'hi han braços per a treballar; en primer, lloc perquè caldria que les persones que recomanen / recomanem un enllaç educatiu deuríem  d'haver tastat el producte i ja sabem que tots -més o menys- ens apropiem d'informació per l'aspecte que dóna, encara que no sempre és així.

Només organitzar la pàgina Jueduland necessitaria un bon grapat de temps per a la seua classificació. I, com eixa, moltes més.

Amb l'ànim de col·laboració, us envie la meua pàgina d'enllaços on vaig afegint materials que me trobe. Quan estiga acabada la taxonomia de la Biblioteca -pas imprescindible per a començar a navegar- afegiré la meua modesta aportació.


Aprofite per a felicitar novament la iniciativa de Samuel.

"Fuch parotet que tagafe del rabet".
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola:

He trobat una opció semblant a Bibliojocs; es tracta de Pearltrees (arbre de perles) on es poden organitzar, compartir i tenir actualitzades les adreces web interessants.


He estructurat al meu estil l'arbre d'adreces a partir dels apartats de la CDU (Classificació Decimal Universal). Aquesta classificació anirà ampliant-se a partir de les 188 adreces que tinc arreplegades a la meua pàgina i d'altres que cercaré.


A poc a poc aniré escrivint les "perles" que tinc i que me trobe i que estaran a la vostra disposició; com sempre, només cobre "cafè sense pastes".

Us envie alguna captura de pantalla d'aquest treball que només comença.

I no cal dir que bibliojocs no és incompatible ni contrari a Pearltrees. Tindrem l'opció d'instal·lar al disc dur (Bibliojocs) o de tenir la informació a una pàgina a Internet utilitzable des de qualsevol ordinador.

"¡Menuda perla estás tú hecho!"
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola Manuel.

He estat provant pearltrees. M'ha semblat realment interessant per descobrir i importar continguts classificats.

En un primer moment sembla molt bonic però tenia dubtes en quant a la productivitat. En untilitzar-lo una miqueta he vist que guanyes molt en poc temps.

Des de la meua part no ho vaig a substituir per Diigo, ja que la simplicitat de Diigo és difícil de superar, però crec que per cercar contingut estructurat i classificat per temes és molt bó.

La posibilitat d'incrustar el contingut en un blog li dona moltes posibilitats de cara a integrar el servei a la classe, per exemple incrustar-lo en un blog.

He instal·lat els booklets (botons) al Firefox per intentar ser més productiu.

Li donarem una oportunitat.

Moltes gràcies per compartir-ho, sens dubte una proposta ben interessant de cara a la docència.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola, Alfons:

Pearltrees és una eina molt flexible perquè pots organitzar els arbres utilitzant el punter del ratolí movent i/o llevant branques.
També tens contactes amb altres persones que utilitzen paraules del teu esquema (només has de picar damunt de "voisins").
A poc a poc estic carregant "perles"; quan ho tinga tot estructurat, avise.
Gràcies per escoltar.

PS: En addenda tens les "voisins" (propers, veïns)

El prójimo y la prójima (Mario Benedetti) no siempre están prójimos.
Attachment Captura-1.png
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola companys, jo ja coneixia Pearltrees, està molt bé i molt bonico... però també hem quede amb diigo, al menys de moment, no es pot estar en tota la xarxa, impossible xDD

De totes maneres crec que Pealtrees no té molt que vorer amb bibliojocs, la finalitat de bibliojocs no és catalogar pàgines web que també, la funció principal és que siga una eïna molt senzilla que permitisca als mestres presentar activitats als alumnes d'una manera atractiva. Si vos adoneu l'alumne accedix a les activitats tal i com ho fa als menús de JClic.... eixa és la intenció inicial, després vorem que ix jejeje Segurament això també es pot fer amb Pealtrees però hem compensa haver creat la ferramenta no sabeu quant... m'ho  he passat realment bé i he aprés el que mai haguera imaginat ;D

Ja he tornartde viatje i vos anuncie que ja tinc bibliojocs terminat, no més falta corregir errors menors. 

Al final he aconseguit que funcione per etiquetes, és el que més ha costat sense dubte, també genera una pàgina web automàticament, ara a més es poden realitzar cerques en tota la base de dades  (avanç només dins de una categoria...) també podem obrir i "guardar como..." (la qual cosa ens pot permetre compartir biblioteques de jocs...) una funció molt interessant és que podem importar el links tant de diigo com de delicious mintjançant una fulla de càlcul... i alguna coseta més ;DDD

A vorer si el deixe pulit en un parell de dies...
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Me gusta mucho como has dispuesto la forma de organizar los recursos. Tal como dijiste, si se instala sin descargar el paquete, el programa irá actualizándose a las mejoras que hayas realizado, ¿no?
Enhorabuena por tu trabajo.
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola, Emilio:

No sé si quan parles de "el paquete" parles del paquet deb de bibliojocs; i si quan parles del "programa" parles de Pearltrees i la classificació què he fet.

Pearltrees és -si utilitzes Firefox- una extensió que pots instal·lar-te, no és un programa.

Jo utilitze Google Chrome i ho tinc configurat d'una altra manera.

El meu Pearltrees anirà actualitzant-se tal i com jo vaja trobant altres adreces interessants. Pots crear un accès directe a la teua barra de navegació del navegador amb el meu Pearltrees. Torne a recomanar-te que piques en "related" per trobar altres arbres d'adreces.

Gràcies per escoltar.
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
No, Manuel, me he liat completament No he dit res.
Estic amb tu quan dius:

Caldria fer una bona perxa estructurada on col·locar la informació d'enllaços educatius ... i posar-se d'acord. Classificar per edat, Cicle, Etapa, Àrea, NEE, llengua utilitzada, ... és una tasca complexa, però factible, si n'hi han braços per a treballar; en primer, lloc perquè caldria que les persones que recomanen / recomanem un enllaç educatiu deuríem  d'haver tastat el producte i ja sabem que tots -més o menys- ens apropiem d'informació per l'aspecte que dóna, encara que no sempre és així.

És lo més difícil. Organitzar i estructurar. Jo també vaig intentar fer algo semblant en un blog: 

El bibliojocs m'agrada per la seua simplicitat perqué recorda al JClic i ademés Samuel li està afegint millores. El full de càlcul que va proposar Samuel ja té més de 200 enllaços. Anirém enviant cosetes.
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola Emilio.

Interessant blog el que aportes.

http://escuelapdi.wordpress.com

Em sembla que tots acabem fent les mateixes coses. El cas és que si aunarem esforços ens costaria menys temps arribar als continguts. A veure si ara en blibliojocs amb el temps podem fer un bon recull.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Claro, Alfons. Por eso es tan interesante el trabajo de Samuel. Yo intenté que el blog fuera un trabajo de todo el equipo del cole, pero es muy difícil enganchar al personal y al final sientes un poco que te quedas solo. Por eso alucino y me animo cuando os leo y veo todo lo que hacéis. La verdad que seguir el foro ayuda en muchos aspectos, no sólo en el tecnológico. Una de las tareas más difíciles de los coordinadores tic es precisamente esa, la de aunar esfuerzos. Bibliojocs, para mí, ha empezado con muy buen pie y yo por mi parte colaboraré en lo que pueda.
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Cal felicitar-te pel treball (més la idea que el treball) que has realitzat tant amb bibliojocs com amb la biblioteca jclic del projecte Ratolí. Per al meu centre aquestos projectes poden facilitar l'accés cap a les TIc de gran part del professorat.

Voldria fer-te una pregunta: Al conjunt de jocs Childsplay que ja vé a Ubuntu i a LLiurex hi ha un joc sobre identificació sonora en anglés, pot separar-se aquest joc, per exemple, i incloure'l a bibliojocs (a l'apartat d'anglés)?

És pot fer amb casdascun dels jocs del paquet Childsplay? O estem parlant d'altre tipus de jocs?

Gràcies i enhorabona de nou!


Artur Zaragozá (Artzaca)
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
Hola company, gràcies per les felicitacions, la veritat és que la idea la tenia fa molt de temps i sense el treball mai haguera segut possible ;D s'haguera quedat en el món de les possibilitats... ;DDD

No, en principi Bibliojocs servix per arreplegar enllaços de la web, el que comentes no sé si és possible ja que els jocs estàn dins del Childsplay i no trobe manera de fer un enllaç a un joc en concrete... tal volta algú té més informació...

Bon principi de curs Artur, ja ens contaràs com portes la coordinació TIC ;D
In reply to Deleted user

Re: Vos presente la primera beta de Bibliojocs

by Deleted user -
ieeeeeep...

He quedat sorprés amb la bona imatge que té la versió web de bibliojocs. Crec que és molt important cuidar aquests aspectes. Ha quedat genial.

Ja em va pareixer molt bona idea quan es varen introduir icones personalitzades del nivells a JClicRatolí.

Ànim, avant.

Feliç tornada al col·le.

Salut