Hola xics.
Ara ho he entés.
Em dona la impressió que de recursos en sobren però el que costa més de canviar és la mentalitat de les persones.
Al meu centre la coordinadora TIC ens ha estat premiant amb un polo de gel a cadascú que confirmaem la cita al Google Calendar. És ben sencill d'organitzar el centre amb reunions, cites, eixides, etc., amb aquest servei. Doncs de 28 mestres soles s'han repartir 4 polos...
Potser si la cosa va per ahí, potser encara que utilitzem l'eina més potent em sembla que no arribarem enlloc. Supose que és més efectiu motivar mostrant la utilitat dels recursos com no de manera pràctica.
L'experiència m'ha fet entendre que els nodes de la xarxa humana (coordinadors de cicle, cap d'estudis, direcció) són claus a l'hora de marcar la tendència del centre.
Les dinàmiques concretes apareixen quan has de fer una tasca d'una manera concreta perquè es demana així. Per exemple, entregar la programació en format digital, construir un document col·lectiu mitjançant Google Docs, etc.
M'he donat compte que introduir canvis xicotets posant a l'avast dels metres els medis necessaris (ordinadors a la sala de mestres, wifi, etc.) fa més que imposar un mecanisme.
Sempre hi ha algú que protesta, però la eficiència del medi fa que les coses caiguen pel seu pes.
Potser no fa falta molta tecnología més, sino millors manuals, informació amb passos concrets i accessibles a tothom. Primer amb manuals de paper i després canviar la tendència.
Crida l'atenció sentir a un mestre que l'ordinador d'infantil és per a ús del mestre. En algun moment s'ha de fer el pas, però posar els medis i mostrar com es fa sempre ajuda molt.
@Samuel He estat mirant la pàgina del vostre centre (me la guarde al Diigo). Al meu grup de treball Conselleria ens va fer signar un paper per tal de respectar la confidencialitat dels continguts, tot i que estaven sota llicència Creative Commons. No s'entén, no s'entén, no s'entén.
En cas contrari estaria oberta al món. Els cas és que el material està tot penjat, però és Conselleria la que ens obliga a no publicar. Quina contradicció.
Potser Moodle és una bona plataforma per organitzar els continguts, però no està pensat per a eixa feina. Jo utilitze Wordpress per fer aquesta feina per aquestes raons:
- Mostra les novetats en primer terme.
- Està molt ben estructurat per nivells i per temes.
- És accessible a tothom.
- Es poden dexiar comentaris.
Però el més important: és molt més senzill d'utilitzar que Moodle. Soles cal posar un títol, una explicació i un enllaç. Els més atrevits poden posar fotos, vídeos,
JClic incrustats, etc.
http://parroco.edu.gva.es/blog/Tot i això, aquesta plataforma no està concebuda per fer això. Mahara és un porfoli, està pensat per fer això mostrar documents.
Cadascú utilitzem allò que ens va millor o tenim més domini. Tot i això crec que la plataforma no és el més important sino l'ús que fem d'ella.
Aquesta comunitat està muntada des de Moodle. Moodle no està pensat per ser utilitzat com ho utilitzem nosaltres, però la cosa funciona i ens arreglem.
Llavors, encara que pensem en fer mecanismes de
karma (mecanismes que bonifiquen els usuaris més actius) perquè els nostres companys utilitzem les plataformes només ho faran si són útils per a ells, si els resolen els seus problemes.
Tot allò és fàcil de dir, però difícil de concretar. No obstant anar donant xicotets passets contextualitzats potser anem avançant a poc a poc.
Bé és la meua opinió, no pretén sentar càtedra, soles reflexionar sobre el tema.
Resum.
Dues idees:
- Millor una bona estratègia que molts medis.
- Millor identificar necessitats i posar solucions concretes a l'avast dels companys que obligar a utilitzar.
Tot i això, si troveu la manera d'incorporar les TIC de forma efectiva al nostre treball comenteu-ho, ens ajudarà a tots saber-ne camins viables, com ja han aparegut algunes aportacions sobre aquest tema a aquesta mateixa comunitat.
Salut