CÒPIA DE SEGURETAT

CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Number of replies: 11
Vodria que m'ajudareu,

necessite fer una còpia del servidor abans de les vacances, com es fa?

Com fer una còpia de tots els usuaris creats en LDAP?

En aquesta còpia es queden guardats les diferents configuracions que ha fet cada usuari?
I també es queden copiats (respaldats) els arxis que hagen creat?

Gràcies
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Passos per fer la còpia d'LDAP.

1. Deteninim el servei:

$ sudo /etc/init.d/sladp stop


2. Fem un volcat de la base de dades LDAP al directori /backup

$ sudo sldapcat -l /backup/usua_ldap.dif

Per entendre el que fa el comandament et deixe un parell d'ellaços:

http://gd.tuwien.ac.at/linuxcommand.org/man_pages/slapcat8.html

http://linux.die.net/man/8/slapcat


3. Copiem ldap.secret

$ sudo cp -r /etc/ldap.secret




Per tal de restaurar LDAP des de zero en un sistema nou:

1. Parem el servei LDAP:

$ sudo /etc/init.d/sladp stop


2. Copiem la configuració d'LDAP i l'afegim (aquest pas supose que és innecessari si es tracta del mateix sistema).

$ sudo slapdd -c -f /etc/ldap/slapd.conf -l /backup/usua_ldap.ldif

Per entendre el comandament:

http://www.openldap.org/software/man.cgi?query=slapd


4. Restaurem els usuaris compiant l'arxiu al directori corresponent:

$ sudo cp /backup/ldap.secret /etc


5. Reinicia el servidor.

$ sudo reboot


Bueno no puc assegurar que després de tot això tot funcione correctament, però semblen els passos correctes. En última instància tindràs la còpia de l'LDAP soles caldrà barallar-se per fer que tot funcione correctament.

Salutacons
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Gràcies Alfons demà o després demà ho provaré i ja us conte, seria una llàstima perdre tota exia informació amb el temps que em va dur indroduir-la al sistema.

Gràcies per tot.

In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Moltes gràcies Alfons, informació molt valuosa.

Crec que també faria falta fer una copia dels directoris dels usuaris que es troba a la partició /net per a tindre copia dels seus fitxers.

Ara faria falta saber si quan actuitzem a la propera versió del servidor lliurex pugem migrar la configuració ldap...

In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Bona nit, companys. (encara no he fet la còpia, espere fer-la demà després del claustre)
Un altra pregunta tinc: el dubte que us vaig plantejar sobre la còpia de seguretat, el vaig plantejar també a forun de lliurex (oficial de la conselleria) i allí han contentat que existeix una aplicació en lliurex anomenada "lliurex-valut" que es per fer açò.
Que en sabeu al respecte?
Com funciona?
L'heu provada?

Gràcies
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Hola Enric.

Em sembla que no és la mateixa idea.

Lliurex-Vault supose que es basa en Time Vault que ja existeix a Ubuntu.

http://tecnovatux.blogspot.com/2009/11/time-vault-restaura-tu-sistema-linux-un.html

Aquest sistema està inspirat en Time Machine que funciona en Mac OS X. Amb aquest programa tens una còpia de seguretat incremental del tot el sistema, incloent la LDAP. La primera còpia tarda molt, doncs fa una còpia de tot, després soles canvia allò que canvia cada vegada.

En Mac OS X pots navegar pel programa i recuperar un document amb la versió d'un dia concret.

http://www.apple.com/es/macosx/what-is-macosx/time-machine.html

Com veus és un programa com cualsevol altre per tal de fer un backup, però no és específic pel que tu preguntaves.

L'he provat sobre Mac OS X, però no sobre Ubuntu o Lliurex. Sobre Mac OS X és molt còmode ja que pots navegar per tot el sistema sense necessitat de descomprimir arxius.

Tampoc seria descabellat que utilitzares les dues opcions: Time Vault i la còpia desde cònsola de l'LDAP.

Ja ens constaràs.
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Hola Alfons,

he provat este mati el lliurex-vault i sembla que no és el mateix que el time-vault, té molt bona pinta, fa copia dels directoris que l'indiques i de ldap a més d'altres paràmetres d'administració, molt senzill i intuitiu.

He deixat fent una copia del server del cole, el dilluns vore com ha quedat...

El que no m'explique és com no ve instal·lat al server per defecte... imagine que és una ferramenta molt recent... en fi benvinguda siga si funciona bé.

Bon cap de setmana.
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Hola Samuel.

Molt interessant el tema de les còpies de seguretat.

Si ens contes d'experiència guanyarem tots.

Ja posats aprofite per preguntar-te, com guarda la còpia, en un fitxer comprimit?

Si és així soles caldria descomprimir, navegar i agafar alguna cosa en cas de necessitat.

Potser aquesta eina ha estat modificada per l'equip de desenvolupadors de Lliurex. Trobe que últimament va millorant prou, tot i que amb el server de la Biblioteca vaig tenir problemes per tal que agafara les terminals lleugeres.

A veure si el van estabilitzant i tenim menys maldecaps.

Salut
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Ací vos deixe algunes captures...

1

El programa genera una carpeta i un arxiu ejecutable de restauració automàtica, doble clic i ja està ;)

2

Molt senzill malgrat que tarda prou en fer la copia, no l'he arribat a restaurar... confie que no hem faça falta ;)


In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Doncs sí que sembla pràctic, ja que les opcions que posa son les més importants.

Cal tenir en compte que si penjeu alguna cosa al servidor de l'aula i voleu salvar-la caldrà fer-ho a ma. Així i tot sembla una ferramenta molt pràctica.

Bones vacances.
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Tinc que dir que a més de les opcions que venen per defecte que ixen a la primera captura, pots afegir qualsevol directori que vullgues, per tant tot quedaria integrat al lliurex-vault.

Quan vas a restaurar, ix un llistat de les coses que pots restaurar i pots seleccionar les que si vols tornar al seu estat previ de les que no.

En fi una eina molt senzilla i pràctica que malgrat tard és molt benvinguda ;)

M'hem vaig a Novadors...
In reply to Deleted user

Re: CÒPIA DE SEGURETAT

by Deleted user -
Sí que son bones notícies.

Al cole sempre anem sense temps i aquests eina ens facilitarà molt la vida. A casa amb Ubuntu utilitze un script que vaig trobar a la configuració del server d'Ubuntu. El faig córrer de tant en tant, però no és molt pràctic, ja que no em deixa fer còpies incrementals.

Lliurex-vault sembla més pràctic.

Em vaig basar amb aquesta codumentació per fer-ho:

https://help.ubuntu.com/10.04/serverguide/C/backup-shellscripts.html

Que et vaja molt bé la trobada de Novadors. Ja ens contaràs.

Salutacions