Pàgina web del centre

Pàgina web del centre

by Deleted user -
Number of replies: 13

Hola companys i companyes.

Curs nou, nou centre i nou espai a Linucentres.

He pujat diversos serveis a la pàgina del centre.

Espere les vostres crítiques més ferotges per ajudar-nos a millorar el serveis.

Aquest any no estic desenvolupant Joomla, ja que potser la curva d'aprenentatge és força elevada i els companys no van a tenir gaire temps per aprendre, així que amb una pàgina d'nici feta amb html5 + CSS3 anem tirant.

Un probema amb l'accés del director i de la gestió de permisos per delegar la pàgina web del centre a mestre a casa ha precipitat que descartarem el servei pel moment.

Au, la pàgina és aquesta:

http://ceipsantateresa.edu.gva.es

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Fantàstic!

Al moodle podries deixar obert l'entrada als visitants, això facilitaria als pares veure que fan els seus fills. 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Hola Emili.

Gràcies per la retroalimentació.

No havia pensat en aquesta possibilitat ni com orientar-la. Aquest any anem una miqueta verds amb la implementació de Moodle, encara no ho hem enfocat vers els alumnes.

Moodle està tancat perquè la idea és utilitzar la plataforma com a intranet de centre, en un primer moment, agafar carrerilla i proposar la implementació en algunes àrees del centre.

La curva d'aprenentatge de Moodle, si bé no és massa complicada en coses senzilles si ho és quan comences a aprofondir en la plataforma.

Temps enrere vaig pensar en la possibilitat que tenia Moodle en educació infantil amb la retroalimentació dels pares, una passada per a aquesta etapa.

La teua reflexió em fa pensar en implementar algun curs per tal d'ensenyar aspectes del centre.

Els cursos amb alumnes crec que no es poden obrir, ja que són menors i a mesura que comença la comunicació he vist que cal protegir certes dades.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

No m'estranya que no tingues molt de temps... quina passada!! Enhorabona, gràcies per compartir-ho, ara a traure profit!!

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Hola Samuel.

Gràcies pel cumplit.

A poc a poc anem espentant, i al menys, alguna cosa queda pel camí.

Canviar alguns aspectes educatius supose que és més cosa de creure-t'ho i de posar-se a treballar.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Fabulosa, quina enveja, és una página a la moda, "limpia, blanca y da esplendor", segur que no vols posar cap dibuixet? je,je és broma.

La seguiré per a aprendre de vosaltres, per ex, l'Escriptori Eye Os l'utilitzen els alumnes? i l'aula virtual és on pugen els treballs? I el Blog és per a continguts que poseu els profes?

Qué sort tenen als vostres coles amb vosaltres, espere que vos ho reconeguen. Molta sort amb aquesta nova finestra al món Alfons !

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Hola Paqui.

Si els dibuixets aporten coses, potser ens ho pensem... :P

Eye OS

He estat fent proves a l'escriptori Eye OS, l'any passat em va funcionar prou bé, però soles l'utilitzava jo. Aquest any m'he parat, ja que sembla que no baixa els documents ni en pdf, ni en odt, soles al seu format, així que de moment el tinc a prova, si ho resolc ho tire endavant i si no ho deixarem córrer.

El que em va cridar l'atenció de l'Eye OS és la facilitat per editar al mateix temps documents a l'estil de Google Docs, compartir arxius amb enllaços amb contrasenya i data de caducitat dels enllaços a l'estil Dropbox, el xat intern, i moltes altres coses que ho fan una eina molt i molt interessant.

El desavantatge és que ja no és fàcil de trobar, no sé si això vol dir que ha deixat d'ésser software lliure...

Els blocs

Hem pensat implementar un bloc per a l'aula d'informàtica, que és el que ara mateix està en funcionament i un d'altre per a que els xiquets pugen aportar coses. Dos blocs amb dues temàtiques diferents.

La idea és: seus als alumnes a l'ordinador, encens Firefox amb la pàgina d'inici amb aquest bloc i ells soles han de filtrar per categories (cicles, i matèries). En arribar al post en qüestió cliquen la imatge o llegeixen el contingut i a còrrer.

Així tens l'atenció centrada sense perdres. Cal minimitzar les distraccions.

Tenim la pissarra Smart a l'aula d'informàtica (no m'ho digueu, ja sé que no és el millor lloc, però fa de lloc de trobada per utilitzar-la). Fa també una funció de guia de la classe.

Jo diria que nosaltres, els mestres som els que tenim sort d'estar en aquest CAES. A aquest tipus de centres et sents molt útil, ja que hi ha molta feina, tot està per fer. Per cert, no tenim dotació d'aula d'informàtica en sí... cal demanar-la. Disposem d'un servidor d'aula Lliurex i de la dotació de biblioteca. Els clients són adquisicions del centre, equips de segona mà i alguns equips que han vingut de conselleria.

Les TIC ens faciliten amb passos de gegant l'arribada del contingut als alumnes, cal aprofitar-ho.

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Això està molt bé. La idea ha estat molt bona.

Ja què estic diré:

Estic veïent que Mestre a Casa no facicilita les TIC als centres,....

 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Hola Pep.

Mestre a casa és una plataforma molt complexa i potent, però les coses senzilles tenen molta potència comunicativa.

A primària mestre a casa podria fer molt bon paper, però la realitat és que amb tant d'entrebanc i tan poc temps tot es dilueix.

Per entendre'ns crec que Wordpress és molt més senzill i intuitiu, però Liferay és una ferramenta molt potent, potser és un altre nivell, cal que estiga, però no tinc molt clar que acabe arribant a tots.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Portava dos dies volent fer-li una ullada. És curiós que tots vulguem il·lustrar una miqueta les nostres pàgines i tu hages optat per eixa "blancor", potser és el que indueix a seguir picant als enllaços.

També em fa gràcia que digues que descartes Joomla  per html5 + CSS3, quan jo he posat Joomla perquè no se fer una altra cosa. Quant em queda per aprendre, company! Però aniré a poc a poc.

Sempre un estímul.

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Hola Pedro.

Joomla és genial, però és molt complex.

L'any passat vaig utilitzar Joomla soles per gestionar la plana d'inici i perquè necessitavem actualitzar cada setmana. Els mòduls que porta em varen fer un paperàs. Potser també val Wordpress per fer aquesta feina i tot es fa més senzill.

No he començat des de zero, he generat una plantilla que vaig veure per internet, però el més important no és la tècnica sino saber cap on vas. Tot acaba concretant-se i facilitant-se tard o prompte.

Com sempre un plaer.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Molt xula!

Simple, senzilla, amb tot el que necessites en un cop d'ull. M'agradat molt. La única cosa que li afegiria, seria una "foto" a la capçalera de "Bienvenido".

Molt bon curre, enhorabona!! 

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Gràcies Daniel.

El cas és que estaria bé,no ho havia pensat, però, primer caldrà fer la foto, a veure si deixa de ploure...

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Pàgina web del centre

by Deleted user -

Hola Joaquín.

Jo crec que sí es pot establir dos grups de treball o els que vullgues. Ara bé de forma jerárquica supose que també però no és un contingut tan accessible com l'estructura que ens trobem a Lliurex, cal programar per dins.

Hi ha un video on explicaven les bondats de EyeOS a l'escola:

http://www.jordiperales.com/2008/11/eyeos-per-escoles-anem-cap-aqu.html

Respecte a la segon pregunta al contingut Diari posarem un altre bloc. Ara mateix tenim un bloc amb recopilacions d'aplicacions contextualitzades a la marxa dels mestres, a mesura que van abordant els continguts anem desenvolupant.

Tenim previst fer un altre bloc, en aquest cas li posarem el nom Diario, el qual versarà sobre escrits i aportacions que faran els alumnes. Potser no escriuran gaire a ordinador, llavors, la idea és escanejar les redaccions amb la superfotocopiadora que tenim al centre i publicar com una imatge. Això i audio, per treballar l'expressió oral, i... el que calga fet pels alumnes.

Veurem en què queda la cosa.

També tenim previst traduir la pàgina d'inici al valencià, però, en estar en una zona castellanoparlant i en un CAES on soles els mestres parlen en valencià sembla que no és la prioritat més, més urgent, però no ens oblidem d'ella.

Salut