Hola Paqui.
Si els dibuixets aporten coses, potser ens ho pensem... :P
Eye OS
He estat fent proves a l'escriptori Eye OS, l'any passat em va funcionar prou bé, però soles l'utilitzava jo. Aquest any m'he parat, ja que sembla que no baixa els documents ni en pdf, ni en odt, soles al seu format, així que de moment el tinc a prova, si ho resolc ho tire endavant i si no ho deixarem córrer.
El que em va cridar l'atenció de l'Eye OS és la facilitat per editar al mateix temps documents a l'estil de Google Docs, compartir arxius amb enllaços amb contrasenya i data de caducitat dels enllaços a l'estil Dropbox, el xat intern, i moltes altres coses que ho fan una eina molt i molt interessant.
El desavantatge és que ja no és fàcil de trobar, no sé si això vol dir que ha deixat d'ésser software lliure...
Els blocs
Hem pensat implementar un bloc per a l'aula d'informàtica, que és el que ara mateix està en funcionament i un d'altre per a que els xiquets pugen aportar coses. Dos blocs amb dues temàtiques diferents.
La idea és: seus als alumnes a l'ordinador, encens Firefox amb la pàgina d'inici amb aquest bloc i ells soles han de filtrar per categories (cicles, i matèries). En arribar al post en qüestió cliquen la imatge o llegeixen el contingut i a còrrer.
Així tens l'atenció centrada sense perdres. Cal minimitzar les distraccions.
Tenim la pissarra Smart a l'aula d'informàtica (no m'ho digueu, ja sé que no és el millor lloc, però fa de lloc de trobada per utilitzar-la). Fa també una funció de guia de la classe.
Jo diria que nosaltres, els mestres som els que tenim sort d'estar en aquest CAES. A aquest tipus de centres et sents molt útil, ja que hi ha molta feina, tot està per fer. Per cert, no tenim dotació d'aula d'informàtica en sí... cal demanar-la. Disposem d'un servidor d'aula Lliurex i de la dotació de biblioteca. Els clients són adquisicions del centre, equips de segona mà i alguns equips que han vingut de conselleria.
Les TIC ens faciliten amb passos de gegant l'arribada del contingut als alumnes, cal aprofitar-ho.
Salutacions