Joomla

Joomla

by Deleted user -
Number of replies: 27
Bona nit. Un poquet apuraeta. He intentat obrir una web seguint les indicacions de escola lliurex. El que pasa es que hi ha tetia una base de dates per a moodle, així que he pensat que deuria crear una nova. No sé, el cas es que me dona error en jooma, diu que no se conecta en la base de dades. Alguna idea?. Qué he fet mal?
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Carmen,

Quan joomla dona eixe error es perquè les dades que has ficat per a connectar-se a la base de dades no es correcta.
Si utilitzes linucentres fes açò:
- Crea una base de dades per a joomla
- Afegix-li l'usuari de base de dades que tingas creat o en crees un de nou i l'afegeixes.

Després al joomla fixa't bé de ficar bé les dades, perquè una majuscula o algo mal fica't i ja no funciona.

En un principi no t'ha de donar cap problema.

Salut i ja em contes!
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -

Jaume:

Després de donar-li voltes he conseguit instalar la base de dades y fins axí he arribat, perque ara no sé quien usuari cal posar, es cosa de fer els cavells verds. Tornaré a perdre mes hores cara la pantalleta. Si t'ocurrix algo avisa. Gracies

In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -

He entrat a la plataforma joomla, ja he creat la base de dades en linuscentre i voldria crear una web del centre per als companys pero no acabe d'entendre el funcionament de esta web. Me sembla un servidor al que cal aprendre a fer-lo servir. Estudiaré les instruccions.

Gràcies per la ajuda

In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Estic un poquet liat Carmen, segur que amb paciència podem entre tots ajudarte, he creat un subforo per a tractar temes de Linucentres...

salut!!
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Carmen,

Quan tingues un rato, et deixe el meu correu i m'agregues a messenger si de cas, i et vaig dient que anar fent a poc a poc ok? Una vegada tens ben configurada la base de dades, contrasenya i demés es tot més senzill. Fixa't bé que el arxiu de configuració en la carpeta del servidor, no estiga creat i si està l'esborres i tornes a començar. Si no ho podem fer a mà des del servidor.

Salut i em dius algo.

olmillos@gmail.com
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Jaime:
Dime qué archivos tengo que borrar del servidor, a parte obviamente de la carpeta joomla. Lo digo porque me da el error que he escrito y ya tengo miedo de borrar más cosas no sea que me cargue el cpanel
Gracias
Carmen
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Lo que yo haría es entrar con FileZilla o cualquier FTP.

Verás que hay unas carpetas en WWW, dentro de esta carpeta es donde yo pongo los CMS, si borras Joomla y después vuelves a subirlo te habrás deshecho de la antigua configuración.

Supongo que has grabado Joomla en una carpeta llamada Joomla.

Los CMS suelen tener un archivo config.php, hace tiempo que no practico con Joomla, no recuerdo bien, pero si te cargas específicamente este archivo no tiene por qué pedír-te-lo.

Como no conozco Joomla a fondo te sugeria que empezaras desde cero, aunque parece que el problema que tienes es que la antigua configuración está buscando una base de datos que no encuentra.

Si borras el CMS Joomla y la base de datos empiezas desde cero.

Ten en cuenta si el usuario que le pones para la base de datos no tiene los permisos necesarios no funcionará.

Date un descanso, relájate, a veces no vemos lo que tenemos a un palmo de la cara.

En cualquier caso, si no logras solucionar tu problema puedes pedir al SAI que te ayude, están para eso, si rompes algo siempre puedes pedir ayuda al SAI, no tengas miedo.

Suerte
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Carmen.

No sé si servirá para algo, no estoy seguro de que sea por esta razón, aunque yo pongo los CMS dentro de la carpeta WWW que es donde tradicionalmente Apache los va a buscar en Debian.

http://www.flickr.com/photos/alfonsjoan/5030208747/

http://www.flickr.com/photos/alfonsjoan/5030208405/

Les captures son part del FileZilla en Webs reals funcionant.

Por otro lado he estado revisando mis notas, a la hora de enlazar las bases de datos se utiliza esta lógica:

DB_NAME: a000000_joomla

Donde: 000000 es parte del código de centro.

DB_USER: a000000

Donde 000000 es parte del cógigo de centro

Podría ser esto o mil cosas más, si no es esto finalmente, toma este comentario como una anécdota. Tal vez a alguien le sirva.

Suerte
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola.

Jo crec que seria molt interessant anar seguint el problema al foro, si no us importa.

En tot cas, les solucions al problema ens van a vindre molt bé a tots.

Pel que has penjat sembla que tens una base de dades a la qual Joomla està demanant accés, però no la troba.


La base de dades creada sembla que es diu:

v005570_joomla

L'error el deu tirar Joomla perquè no la troba.

Per on cercar el que està passant:

- Verifica que la base de dades existeix, hi ha una ferramenta dins de CPanel per tal de gestionar les bases de dades.

- Verifica que estàs utilitzant té tots per permisos.

Si tens ja algun CMS funcionant pots utilitzar el mateix usuari, per exemple: si tens wordpress i funciona amb l'usuari "admin" configura Joomla amb l'usuari "admin" que ja saps que et funciona correctament.

PERÒ EL MÉS IMPORTANT ÉS QUE ET SERENES, mantín la calma. No passa res que dediques alguns dies a fer distintes estratègies. Segur que t'acava funcionant.

Per cert, molt interessant la web del teu centre.

Por altra banda...

CPanel l'utilitze el just i necessari. No és que siga roïn sino que no hi ha res com un compte d'FTP per gestionar-ho tot.

Jo utilitze FileZilla.

Per últim, he intentat entrar al CPanel de Conselleria i em dona aquest error:


This server is currently not licensed. Please contact the server administrator. Other services available on this server such as web services are likely functioning normally. (Cannot read license file)


Once the license on this server is active, you will no longer see this message. If you have installed a license since loading this page, click here to reload.


Sembla que estan fent manteniment.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Gràcies Alfons:
Pots dir-me on trobar el compte FTP i com podria fer-lo servir.

Així que manteniment, i jo pensat que me he carregat tot. Je, je. l'informàtica dels dimnonis.
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Carmen,

Como programa te recomiendo: FILEZILLA
Y para conectarte necesitas:
ftp.nombredetucole.edu.gva.es
usuario:
contraseña:
Port: 21

Ahi te saldran todas las carpetas, entra en la que pondrá WWW o Public_HTML y ahi dentro ya metes la carpeta de joomla o bien directamente el joomla. Y a volver a empezar.

Recuerda, en el CPANEL, tener creada la base de datos, el usuario y luego asignar el usuario a la base de datos, y con esos datos rellener el formulario de instalación de joomla.

Saludos y que vaya todo genial!
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Jaime.

Molt bona explicació, de pas eixim de dubtes.

Carmen, l'ús de Filezilla és tan senzill com potent. Es basa en dues finestres:

- Local: el teu ordinador

- Remot: el server d'internet, en aquest cas Linucentres


Per pujar Joomla soles cal arrossegar d'una finestra a una altra. Supose que ho hauràs fet servir digual des del CPanel.

Ací tens una captura que et pot ajudar.

http://www.flickr.com/photos/alfonsjoan/5031345102/

Ànim.
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
No conecta amb la base de dades. Pense que pot ser que el nom del centre ja estiga en joomla. No sé qué dimonis pasa pero per més que ho intente no puc entrar.
Aixo que vaig fer-ho bé una vegada, pero al desfer i tornar-hi a começar

La cançoneta es que no conecta amb la base de dades

Si a algú me pot ajudar. Açi estic.

Gràcies
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Carmen,

Necesitaria 2 cosas:
- Una que nos mostraras o nos enviaras por correo el archivo configuration.php para ver donde puede estar el error
- Lo otro que nos hicieras una impresion de pantalla del cpanel en el apartado de bases de datos para ver si tienes asociado un usuario creado por ti a la base de datos creada por ti.

Un abrazo y veras como al final lo conseguimos ;D
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
A la pàgina d'escolalliurex per a coordinadors tic n'hi ha una guia ràpida d'instalación de Joomla a Linucentres, vos la deixe ací per si vos servix d'ajuda.

Ànim Carmen
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Es el que he fet servir. Pero al borrar i tornar a començar ha deixat de funcionar la conexió a la base de dades.

Com pug captura les pantalles per a enviar una imatge?
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Carmen.

Des de Lliurex soles cal apretar la tecla ImpPant per capturar tota la finestra.

Si apretes Alt + ImpPant captures soles la finestra.

En totes dues estratègies es guarden les captures o bé a l'escriptori o bé on tu vullgues.
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Alfons:
Gràcies, pero en casa no tinc lliurex. Per fin ho he aconseguit. Pero no sé bé com utilitzar el joombla. Pensava que era con una página web on podiem penjar coses. Veig que es com una base de dades. Si algú pot explicar si me puje plantilles i qué fer ho agrairia.
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Alo, Carmen:
Aci tens plantilles gratuites joomla:
http://www.joomlaos.de/index.php?set_albumName=album05&option=com_gallery&Itemid=37&include=view_album.php

Encara que una bona idea seria comprar un palntilla per 50€ que les venen per internet.

Pel que veig, trobe que hauràs d'estudiar un poc sobre el tema. Busca per internet: joomla primeros pasos,...etc.

esta pàgina està molt bé: http://edu.jccm.es/joomla15/

S'ha de aprendre poc a poc i de manera autonoma, des del foro és complicat. i has de buscar foros per a resoldre dubtes.....

Suerte.
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Gràcies Pep:
Tinc plantilles en zip pero no veig com descomprimir en joomla. I es que m'acabe de incorporar en açò. Per ara seguix investigant. Molt interesant la pàgina que indiques
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Maria, benvinguda a joomla.
És fàcil només hi ha que buscar una guia en el camí",,,jejejeje

youtube és un camí per explorar:



I a poc a poc,



Apega l'enllaç al firefox
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Carmen.

Descomprimeix al teu ordinador les plantilles.

Potser hi ha un menú per tal de pujar-les, si no el trobes, cerca a internet l'explicació. Normalment socles cal pujar-les a una carpeta anomenada templates i ha t'eixen.

Fa temps que no utilitze Joomla, em Wordpress sempre m'ha paregut més usable.

Joomla està bé per usuaris més clavats en el món CMS o molt motivats, al final tens un Frontend força complexe, mentre que a Wordpress s'ha apurat de fer-ho potent i ben senzill, tot i que té objectius molt diferents.

Ànim

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
No sé capturar pantalla envie el que demanes de la base de dades. Tin en conte que ja he canviat moltes voltes la base de dades. Caldría fer una neteja pero no sé quins son els arxius a eliminar abanda de joomla

ases de Datos ::Bases de datos MySQL

Help

MySQL permite guardar información para ser accesible de una forma sencilla. Las bases de datos no son fáciles de leer de forma directa pero si son usadas para la utilización junto a lenguajes de programación tipo PHP, como por ejemplo para foros, gestores de contenidos, etc. Para usar una base de datos, primero necesitarás crearla. Solo los usuarios dados de alta en cada base de datos tienen los permisos necesarios para administrar/acceder a estas.

Ir a Usuarios MySQL

Base de Datos MySQL

Principio del formulario

Create New Database

Nueva Base de Datos:

v005570_


Final del formulario

Modify Databases

Principio del formulario

Comprobar BD:

v005570_coordin v005570_jaume

Final del formulario

Principio del formulario

Reparar BD:

v005570_coordin v005570_jaume

Final del formulario

Current Databases


Principio del formulario

Final del formulario

Base de Datos

Tamaño

Usuarios

Acciones

v005570_coordin

0.00 MB

Eliminar Base de Datos

v005570_jaume

1.56 MB

Eliminar Base de Datos


Ir a Bases de Datos MySQL

MySQL Usuarios

Principio del formulario

Add New User

Usuario:


Note: seven characters max

Password:


Contraseña (otra vez):


Strength (

why?

):

Choosing a strong password is particularly important in web hosting. Web servers are usually more powerful and have access to greater bandwidth than your personal computer; this makes them a prime target for password crackers.

We strongly recommend using the built-in password generator to create your password.

Very Weak (0/100)



Final del formulario

Principio del formulario

Añadir usuario a la Base de Datos

Usuario

v005570_carmen

Base de Datos

v005570_coordin v005570_jaume

Final del formulario

Current Users

Usuarios

Eliminar

v005570_carmen



In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Hola Carmen,

A ver, ahora lo ideal seria que crearas una base de datos que acabaria llamandose: v005570_portal. Una vez creada vete a agregar usuario y le llamas: v005570_joom por ejemplo. Acuerdate bien de la contraseña que pones en el usuario.

Una vez creadas la base de datos y el usuario, deberás asignar el usuario a la base de datos.

Una vez hecho esto, borra el archivo configuration.php de la raiz donde tienes todos los archivos de joomla, y vuelve a empezar a ver si te sale la opción de instalar y vuelves a rellenar los datos.

Espero que tengas suerte.

Para hacer una impresion de pantalla tienes un boton en el teclado que pone: printscreen. Aprieta ahi y te guardará la imagen si estas en linux i si estas en windows te vas al paint y en editar le das a pegar. La guardas y ya la puedes adjuntar aquí.

Un abrazO!
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
¡Eureka!.

Pero, siempre hay un pero. No me sale ningún menú sólo . Así que sigo perdida
Lo siento, pero sigo necesitando ayuda

Bienvenidos a la portada

Menú principal



In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
En la primera ocasión que conseguí entrar, tenía una especie de servidor. Ahora estoy en blanco. No sé qué he hecho mal. ¿Se puede volver otra vez atrás?.

Vaya historia.
In reply to Deleted user

Re: Joomla

by Deleted user -
Bé ara confese que fa un ratet me he cargat en cpanel configuratio.php, perque dins havia vista una contraseña roina d'altra instalació. El que pasa es que ara no pug crear exia carpeta. I segueix donat error de conexió a la base de dades