Usuarios

Usuarios

by Deleted user -
Number of replies: 18

Bon dia a tothom!

Estic engegant la biblioteca d'un cole, i em trobe, entre d'altres, amb 2 dubtes:

1. Puc exportar els alumnes des d'Itaca, però com el servidor de la biblioteca es troba a un altre lloc d'on està la base de dades, en direcció m'ho van passar amb un pen, però quan faig l'exportació, em diu que hi ha 0 registres... i no hi ha manera. Hauré d'acabar picant totes les dades dels alumnes un a un??? Ho volen tenir per a juny, i no sé jo...

2. Una vegada estiguen tots els usuaris, com puc treure els carnets?, amb quin tipus de material ho puc imprimir?, em podeu donar alguna idea?

Salut, i endavant!

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Hola Natacha.


A la pàgina 70 del manual tens tota l'explicació:

http://mestreacasa.gva.es/c/document_library/get_file?folderId=500003657360&name=DLFE-229382.pdf

Per fer els carnet primer cal que et llisgues el manual.

PMB és un programari complexe, cal assabentar-se tant de la gestió del programari com de la gestió de la biblioteca.

Si hi alguna cosa que he aprés és que l'aprenentatge del programari es fa millor a foc lent, provant, sense publicar-lo de seguida, ja que les expectatives que crees en els demés actúen com una losa que presiona en cas de no arribar on es vol de forma ràpida.

Ànim que el primer pas que és atrevir-se a plantejar-se-ho ja ho has fet.


Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Gràcies Alfons,

El cert és que ja tinc pràcticament informatitzada la biblioteca (per suposat, falten les aules..., però això ja ho deixem per al pròxim curs), i estic altament formada en diferents sistemes de gestió bibliotecària, per això els meus dubtes amb el tema dels usuaris amb el PMB (el manual me l'he rellegit mil vegades, però no trobe la solució al meu dubte...)

Salut! 

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Hola Natacha

Crec que t'han passat mal la importació. Has seguit tu els passos o ho ha fet la secretària?.. comprova l'arxiu obrint-lo des de Base dades lliureOffice. Revisa'l i ja ens diu.

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Hola Pep,

Pense que si que m'han passat l'arxiu erroni..., me'l van passan en XML, i clar, ho he tractat d'obrir mitjançant la base de dades lliure Office, i no reconeix aquest arxiu.

Com m'el han de passar des de secretària?

Moltes gràcies!

 

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Copie altra volta este missatge del fòrum per a que arribe al vostre correu... degut a una actualització estava donant errada l'enviament.

Hola Pep,

Pense que si que m'han passat l'arxiu erroni..., me'l van passan en XML, i clar, ho he tractat d'obrir mitjançant la base de dades lliure Office, i no reconeix aquest arxiu.

Com m'el han de passar des de secretària?

Moltes gràcies!

In reply to Deleted user

Exportació alumnes des de Itaca

by Deleted user -

Pot ser l'arxiu estiga erroni, o és la importació des de PMB que no funciona correctament.

L'importació supose que es des del servidor lliurex de la Biblioteca?

Vos envie imatge manual Exportació-Itaca-Aula Lliurex

Attachment exportació itaca.jpg
In reply to Deleted user

Re: Exportació alumnes des de Itaca

by Deleted user -

Gràcies Pep!

Al anar jo a secretaria i fer-ho juntament amb la secretària com tu m'has passat, doncs ha sortit correcte, el problema és que ella fallaba en un pas, per això donava error...

Ara bé, quan ho importe, cap problema, em diu que s'han insertat els 656 registres satisfactòriament (que corresponen als alumnes matriculats), i per a comprovar-ho, vaig a Informe - Usuaris Actuals, ho exporte a un full de càlcul, i ¡sorpresa!, només tinc 354 registres, ¡he perdut la meitat dels alumnes!

Què pot haver ocorregut?

Salut,

In reply to Deleted user

Re: Exportació alumnes des de Itaca

by Deleted user -

Sawubona NatachaAnem a poc a poc:

Primer: -Molts alumnes té el centre?, igual la importació és correcta

Registre no és igual a usuaris

In reply to Deleted user

Re: Exportació alumnes des de Itaca

by Deleted user -

Bon dia Pep,

Si, sembla ser que la importació és correcta, el centre té al voltant de 650 alumnes, mentre que quan faig l'informe dels usuaris, només m'en surten 350... falten la meitat, més o menys...

Salut!

In reply to Deleted user

Re: Exportació alumnes des de Itaca

by Deleted user -

Hola Natacha,

A mí me pasaba igual, pero no con tanta diferencia de alumnos. Descubrí que en el fichero de exportación había algunos que estaban mal escritos en gescen, y donde tenía que aparecer "Apellidos, Nombre" en el nombre de alumnos (APENOM) me aparecía "Apellidos; Nombre", es decir aparecía un punto y coma en lugar de coma. Puede ser que tengas algún error de ese tipo.

Un saludo,

Ramón

In reply to Deleted user

Re: Exportació alumnes des de Itaca

by Deleted user -

Hola!

Uf, qué lío. Bien, he conseguido ver el "problemilla", y es que el documento de la exportación es xml, y había una gran cantidad de alumnos que no tenían asignado número de expediente, por lo que ese campo estaba vacío, así que luego no aparecían en el traspaso de datos..., bien, les he ido asignando un número, y ahora ya los reconoce. Problema: que al volper a exportar el listado, ahora tengo los 354 alumnos de antes, más los 612 actuales (que son los buenos), total, tengo 354 alumnos duplicados... He estado buscando si hay una opción para borrar todo, y volver a empezar desde 0, pero vaya, no lo encuentro, y no sé si existe...

Menudo faenón!!!, pero vamos que si lo voy a conseguir...

Saludos!

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Yo hice el curso pasado la exportación desde Itaca y, aunque con muchos errores, el proceso básicamente se realizó. Descargué la exportación en secretaría y con un pen hice la importación desde el PMB. Me aparecieron individuos de años atrás, y me faltaron muchos alumnos sueltos, entre otros, todos los de infantil 3 a 5 años.

Los que faltaban fui añadiéndolos uno a uno, solamente introduciendo nombre y apellido desde carnets / Nuevo usuario

Por cierto, para que al imprimir salieran bien, tuve que escribir los apellidos en la casilla donde pide el nombre y el nombre en el campo donde pide apellidos. A cada uno le asigna un número consecutivo que no se toca y después para imprimirlos se puede elegir todos, o bien números de tal a tal con el guión, o individuales separados por comas (1237,1456,1502)

Nosotros elegimos, por ahorrar, imprimirlos en folio A4, y cortar con guillotina, pero se pueden utilizar hojas con etiquetas adhesivas.

La verdad es que vale la pena el esfuerzo porque ahora con dos simples pasadas del lector de código de barras está el préstamo hecho y la devolución con una sola pasada. Total, un curre de todo un año de todo un claustro (y alguna madre voluntaria), pero ahora todo el mundo aprecia el trabajo realizado.

Y ánimo, que el día del libro ya lo tenemos ahí, el 23 de abril.

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Gracias Emilio por tu información, me será de gran ayuda.

El problema es que desde secretaria, me pasaron la base de datos de los alumnos en XML en un pendrive, pero cuando selecciono la ubicación, no me da ningún problema, el tema es que al finaliizar, me pone el siguiente mensaje: Se han insertado 0 registros satisfactoriamente..., y efectivamente, ni un solo registro... y la verdad que como tenga que pasarlos de uno en uno... me va a dar algo.

Y por el tema de los carnets, ¿luego los plastificabais?

Un saludo,

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

Pues envía incidencia al SAI. Seguro que te lo resuelven.

Los carnets optamos por lo baratillo. Le dimos a cada tutor los suyos ya cortados con la guillotina e hicimos que cada niño lo pegara en la tapa interior final de su agenda escolar. Así, como la agenda es obligado traerla a clase, siempre tienen el carnet a mano cuando quieren hacer un préstamo y para devolver el libro el carnet no es necesario.

In reply to Deleted user

Re: Usuarios

by Deleted user -

En cuanto la los carnets, en mi instituto lo que hacemos es imprimir unos carnets escolares con un programa de Access en el que incluimos los datos del alumno, entre ellos el código  del expediente, curso, etc. También si tienen permiso para salir del centro por edad... los plastificamos por curso, se recortan y sirven también para la biblioteca ya que el usuario (de los alumnos) es el código del expediente (unida también su foto a ese mismo número). Te adjunto un ejemplo: el que le aparece la puerta verde puede salir, el otro no.

Un saludo,

Ramón

Attachment carnets.jpg