Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Number of replies: 48
Aquest tema em pareix lo suficientment important per a dedicar-li un fill específic del fòrum, al meu centre no tenim pmb així que no puc fer probes... de totes maneres he instal·lat pmb a linucentres sense cap problema llevat dels accents a la opac http://jaimebalmes.edu.gva.es/pmb/opac_css/ 

No sé quines modificacions té el pmb de lliurex però si algú em passa la seua base de dades podria provar a restaurar-la a vore que tal... i ajudar-vos si és possible.

Salutacions cordials.
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola

"Me pido primer"^_^
Jo ho he probat al meu mac i mès o menys funciona, encara que, per eixemple els teixells no funcionen y la plana web ix buida. A mès, el opac tampoc pot vores.
He intentat fer el mateix amb un server web (www.lenlit.es/pmb) i pareix que s'instala bé. Però les contrasenyes no funcionen.
Adjunte l'arxiu a vore qué passa i si n'hi ha sort.

Gràcies

Josep


(Editat per Samuel Soriano - Saturday, 5 March 2011, 21:49)


Canvie el arxiu de la base dades per motius de seguretat ;D

In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Ja he restaurat la teua base de dades a http://jaimebalmes.edu.gva.es/pmb/

ara no tinc contrasenya jejeje comprova a vore si funciona...
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola

Interessant. Es la versió lliure de PMB, ¿no?
En un principi semblava que no engranava del tot, per eixemple, al OPAC, si que feia la cerca però no permetia vore els registres recuperats.
Al entrar en admin, però, he actualitzat la base de dades a la v.93 i sembla que va bé.
L'únic problema es el derivat de no mantindre l'adaptació del PMB de lliurex: perds la creació dels teixells, els carnets de usuaris de la v.10.09, el número d'exemplar (encara que els 9 dígits amb els ceros es una caguerola pero bona), falten camps que conèixes i sobren uns altres que no s'han vist mai, etc.
El tema seria aconseguir pujar aquest mateix pmb que tenim al server de les nostres biblioteca.
Estaria bé saber on està el gestor de BD del lliurex, per eixemple. Encara que sembla que la copia de seguretat té tota la informació, ¿no?
Puc passar-te la estructura de fitxers del que crec que es la interfaz del pmb, junt a la BD exportada de MySQL quan fiu la primera importació de copia de seguretat.

Això i agafar al "desarrollador" un dia per banda...^_^

In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola again

Escriguint el missatge anterior he tingut una idea, he modificat el contingut de un dels php i he pogut accedir (al meu mac, en local) a la part del OPAC.
Estava intentant compartir la web per a vore si podries accedir directament al meu ordinador, pero ja porte un ratet i no em deixa^_^
Continuarem informant...

[Edite] Ja ho tinc. Tria http://www.lenlit.es/pmb
Continue sense poder entrar amb les claus usuals però el opac funciona al menys
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
ok passa els fitxers a vore k es pot fer...  ;D la base de dades ja la tinc ;)

per a contactar amb el desenvolupador de pmb tal volta es puga fer posant incidència al SAI???

per provar xDDDD
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Ups, el màxim del adjunt es de 8 Mb i el .zip son mès.
Ara ho puje a www.lenlit.es/pmb.zip
Com no puc entrar al admin, no puc dir que falta. Al menys al OPAC sembla que està tot.
He triat inclús de afegir un nou usuari directament a la base de dades, però tampot no n'hi ha hagut manera
En un ratet estarà penjat (espere)
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Crec què és millor, que quan faces la copia de sql, agafes les tables que corresponen al llibres solament,,,altres tables solen donar problemes..o també és pot fer una exportació del catàleg..

Jo ja he provat la versió de lliurex-pmb en un server extern: i dona molts problemes
També vos dic que la meua experiència, amb PMB, conclou en què si volem tindre accés extern tenim 2 posibilitats:

1.Direcció fixa servidor biblioteca
2. Utilitzar la versió només de www.sigb.net


Sort amb la investigació...




In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola Pep

Montar un server amb direcció fitxa és prou fàcil, nosaltres tenim uno amb moodle en aquesta modalitat, n'hi ha un problema, crec que les conexions de conselleria no ofereixen aquesta possibilitat. 

Respecte a la segona modalitat, pareix que el pmb té avantatges importants respecte a la versió "oficial", el que no comprenc és com aquestes avantatges no s'incorporen a la versió oficial del pmb, pareix que n'hi ha que treballar el tema de la col·laboració i compartir...

El cas és que si funciona en un server lliurex técnicament deuria funcionar en un server extern... malgrat que igual n'hi ha que fer alguna modificació per a que siga possible, seguirem investigant ;D
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Ups, corregit, ara es poden pujar fitxer de 64 Mb :D vaig a provar
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola Josep

Ja he restaurat el fitxers, he fet alguna "burrada" prova a vore si funciona tot... en http://jaimebalmes.edu.gva.es/pmb2/
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola

Doncs gairebé funciona tot.

Ix un missatge d'error en la part de Circulació
"Fatal error: Call to undefined function alert_sound_script() in /home/a004570/public_html/pmb2/circ.php"
Però sembla que, tot i això, eixa part va bé.

I el teixell també dona error:
"Warning: require(/usr/share/php/fpdf/fpdf.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in /home/a004570/public_html/pmb2/tejuelo.php on line 15"

Però la resta sembla que tira. ¿Com ho has fet? ¿Has agafat la pàgina d'access del pmb genèric per a no tindre problemes amb el login?
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
M'alegre!! :D

del primer error no tinc ni idea, no dona moltes pistes però si funcions ho deixem estar.

El que he fet ha sigut copiar els fitxers de lliurex damunt del pmb "original" sobreescribint elx arxius.

El segon error en eixa linea apareix require '/usr/share/php/fpdf/fpdf.php';
cercant a la xarxa trobe que fpdf és un programeta que també es pot instal·lar a la web i servix per a generar arxius pdf http://www.fpdf.org/

vols provar tu?


In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
@Samuel no t'havia llegit, sembla que t'has adelantat...

Ací està el fitxer al que fa referència l'errada de circulació:



#########  PRINCIPI  #################

<?php
// +-------------------------------------------------+
// © 2002-2004 PMB Services / www.sigb.net pmb@sigb.net et contributeurs (voir www.sigb.net)
// +-------------------------------------------------+
// $Id: circ.php,v 1.16 2008/01/09 22:20:25 touraine37 Exp $

// définition du minimum nécéssaire 
$base_path=".";                            
$base_auth = "CIRCULATION_AUTH";  
$base_title = "\$msg[5]";
require_once ("$base_path/includes/init.inc.php");  

if ((SESSrights & RESTRICTCIRC_AUTH) && ($categ!="pret") && ($categ!="pretrestrict") ) {
$sub="";
$categ="";
}

// modules propres à circ.php ou à ses sous-modules
require_once("$include_path/templates/circ.tpl.php");
require_once("$include_path/templates/empr.tpl.php");
require_once("$include_path/templates/expl.tpl.php");

print "<div id='att' style='z-Index:1000'></div>";
print $menu_bar;
print $extra;
print $extra_info;
if($use_shortcuts) {
 include("$include_path/shortcuts/circ.sht");
}

print $circ_layout;

include("./circ/main.inc.php");

print $circ_layout_end;
print $footer;

mysql_close($dbh);

############  FINAL  ###################

Aquest és el fitxer original de PMB, amb la versió baixada del website del PMB (jo també el tinc al MacBook).

Si el fitxer coincideix amb el de Lliurex potser no hi ha alguna variable que no funciona bé... no sé, potser el més ràpid és passar la incidència al SAI i que ells es posen en contacte amb el desenvolupador... a veure si es poden resoldre aquests problemetes.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola

Ja estem ací (jo soc com els xiquets i a les 9 ja estic dormint^_^)
En primer lloc, les contrasenyes son les del sistema. No n'hi ha problema: es una bases de dades copiada de la original fa un parell de setmanes. Si es trenca o es copia a mi no em fa cap mal.
Aixina que ja sabeu: admin-admin

Jo continue enfadat perque no se la raó de que no puga entrar al pmb que he pujat jo: www.lenlit.es/pmb, encara que afegisca usuaris nous directament en la base de dades.
Tampoc aplegue a saber per que en local funciona bé tot (excepte els teixells de "Catálogo" perque els de "Circulación" si que funcoinen) i en web no. Al cap i a la fi es tècnicament el mateix.

AMb els teixells tenim dues errades.
En la part de Circulación_Carnets d'usuaris ix un error desprès de punxar "Generar carnets):


Warning: Missing argument 2 for _parser_text_no_function_(), called in /home/a004570/public_html/pmb2/classes/parameters_subst.class.php on line 38 and defined in /home/a004570/public_html/pmb2/includes/parser.inc.php on line 131
Erreur, ceci, n'est pas un fichier !

En el teixell de "Catálogo" ha canviat el missatge:


Warning: include(/home/a004570/public_html/pmb2/font/barcode.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in /home/a004570/public_html/pmb2/fpdf.php on line 467

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/a004570/public_html/pmb2/font/barcode.php' for inclusion (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/a004570/public_html/pmb2/fpdf.php on line 467
FPDF error: Could not include font definition file

Vaig a seguir repasant...
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola xics.

Porte seguint els comentaris des d'ahir.

Molt interessant...

Comentar varies coses.

  • Si el PMB del Lliurex està custimitzat per al server potser copiant la carpeta PMB del server de Lliurex i restaurant la base de dades tenim el mateix que teniem al server de la biblioteca. Potser han adaptat algun que altre comandament per importar els usuaris i fer les còpies de seguretat, però no sembla raonable tocar res més.
  • Gracies per pujar posar-ho a Linucentres, acabe d'entrar amb l'usuari administrador i comprovar el que digeu. Per fi he pugut comprovar la part web. Al meu centre no ho haviem pujat mai a internet i no savia com es veia des de fora, ara ja em faig una idea. Amb els diversos registres es pot entendre millor el seu funcionament.
  • PMB potser no siga perfecte però funciona via web, amb això guanyem la idependència de la plataforma, és un gran avanç respecte al programa que hi havia. A més la ubiquitat també és important i amb el la web dona molt de joc de cara a la gestió.
  • Potser hem d'enfocar el problema amb una miqueta de paciència exposant els problemes concrets que ens trobem per tal que els programadors puguen centrar l'atenció en allò que no acaba de funcionar.
  • El problema dels teixells potser vé de la falta d'instal·lació d'una clase al php per imprimir directament a pdf. Això no ho podem fer nosaltres sino els administradors del server de Linucentres. És per això que deia que centrant el tema entre tots podriem arribar a la solució.


@Pep dones en el clau, vaig tenir els problemes que relates l'any passat, no va haver manera de connectar la base de dades amb el protocol Z39.50. (Connexió amb la base de dades d'altres biblioteques per tal de no haver de d'introduir les dades dels llibres cada vegada).

@Josep  a veure si trobem totes les pegues i en resoldre-les podem anar pujant tots la biblioteca a internet. Pot veure els diversos usuaris genèrics al manual de bibliteques del SAI. Canvieu la contrasenya d'administrador (o no) però sempre hi ha perill de perdre la feina feta per causa d'algun graciós.

@Samuel conta el que has fet i podriem recopilar els problemes al wikimanuals per tal de deixar les orientaciones pertinents i avançar tots junts.

Ànim, ho aconseguirem treballant junts.

Salut


In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola

Efectivament. Per la meva part això es el que fiu: agafar la carpeta que pensava era la del pmb, pregar perque ho fora, fer una base de dades nomenada pmb al mac, importar la copia de seguretat i ja està.
Primer no funcionava la part de l'Opac però tras la conversa amb Samuel pensí que podia ser per algún access a base de dades i efectivament en opac_css/include/opac_db_param.inc.php estaven alguns paràmetres der canviar.
Arreglat això només em quedaria per arreglar els teixells de "Catalogación" perque els de "Circulación" em funcionen (dic jo que no serà cuestió del fpdf si una va, no?)
En el cas dels primers no em dona cap missatge d'error, simplement la plana web apareix buida.

He triat de compartir la web via mac però com canvií l'adreça de les carpetes per al localhost, no tira.

A mès, crec que ja he passat els meus límits de coneiximents informàtics fa temps^_^

In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Be companys arribats ací està clar que les solucions possibles són les següents:


1.Direcció fixa servidor biblioteca. No pareix possible amb les conexions de conselleria)
2. Utilitzar la versió només de www.sigb.net Perdem les millores de lliurex...
3. Contactar amb el SAI i que instal·le tot el que és necessari al server de Linucentres. Aquesta sembla la solució ideal (Gràcies Alfons). Vaig a provar sort!! Vos tindré informats.

Igual si posem la mateixa incidència uns quants ens fan més cas xDD

Bon dia.

In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
I, a mès, a mès, podem emprar les dades de la conexió de linucentres per a provar altres opcions, ¿no?
Bé, ja vorem. Com dius: continuarem informant^_^
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
De moment la incidència pareix que prospera...

"Procedemos a revisar la incidencia comunicada. Le mantendremos informado a través de este ticket."


In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
"De moment la incidència pareix que prospera...

"Procedemos a revisar la incidencia comunicada. Le mantendremos informado a través de este ticket.""

Que il·lús que pot arribar a ser uno... quatre mesos més tard encara estic esperant...
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola Samuel.
La versió de PMB, realitzada per a lliurex, no es pot instalar en un server allotjat via web.
Jo estic reprenent les proves i retocant algun arxiu per a que siga posible.

De moment el que es pot fer és una copia de seguretat, només de llibres i usuaris i restaurar-la en la web mitjançant MYSQL. Esta seria la millor manera i  no donaria molts problemes.

Quant tinga temps, em dedicaré a investigar més...
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
I com fas amb els arxius?
Jo fiu el mateix i agafí la carpeta de pmb/share/www (o paregut) i les portí totes a la carpeta que tocava del server.
Funcionava gairebé tot, amb la excepció dels teixells i els carnets d'usuari.
Ho vaig fer amb un mac. Abans del final de curs aconseguí que des de'l SAI m'instalaren el phpmyAdmin i el accés a l'espai web que dona conselleria als centres (server lliurex i coses d'eixes)
Dic jo que fent el mateix (fer copia de seguretat-crear base de dades amb el mateix nom en el server lliurex-importar la copia de seguretat-copiar els arxius on toca) hauria de funcionar.
Però com que encara no se ón estaré el curs que ve, ho he deixat per setembre

Si a algú li tira, que avise^_^

Salutacions

Josep

PD. Si algú coneix/és responsable de biblioteca a IES amb batxillerat de la provincia de València i té 20 min. lliures, ¿podria dir-me-ho? (http://bibliotecas.lenlit.es)
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola companys,

està clar que poder es pot, canviant fitxers i configuracions... però els teixells i usuaris no quedaran mai com en lliurex ja que les modificacions necessàries són a nivell de server i a eixe nivell no podem fer res.

Lliurex biblioteca té programes per a funcionar que no estan en un server "normal"

La meua petició anava dirigida a vorer si era possible instal·lar aquestos programes al server de Linucentres.

De moment ja sabeu com termina la petició ;DD
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola de nou

Doncs la resposta oficial en maig era "no es pot", i si preguntes ¿per qué?, la resposta es "no es pot" again
Ara bé, si amb el phpMyadmin en el server de la biblioteca (local) exportes la base de dades i despres la importes des del php del server de linucentres, copiant i pegant els arxius. ¿Segur que no funciona?
Ja ho provaré en setembre en qualsevol cas

Bon estiu!
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Bon dia

Torne a la càrrega. Des del SAI no et pujen res a linucentres pero et deixen llibertat total per a fer el que vullgues.
He fet el de sempre.
Accedir al phpmyadmin en local al ordenata de la biblio i exportar la base de dades.
He creat una altra base de dades a linucentres important-la
He copiar l'estructura de arxius en local a la web canvian el nom de la base de dades

Funciona. Però tinc el mateix problema: no puc vore els teixells.

Probeu-ho si voleu. Si heu d'entrar, ja sabeu quina es la clau de admin-)
http://ieselquint.edu.gva.es/biblio

A vore com podem arreglar-ho. Es l'únic detallet per a poder passar la gestió completa a la web.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola Josep.

Els teixells els pots visualitzar des del menú catàlegs.

Tens un enllaç en castellà que no funciona. Si cliques a Tejuelos el sistema busca una pàgina que no carrega però que sí carrega si en compte de posar a la url tejuelos poses teixells. Exemple:

Enllaç que no funciona:

http://ieselquint.edu.gva.es/biblio/catalog.php?categ=tejuelo

Enllaç que sí funciona:

http://ieselquint.edu.gva.es/biblio/catalog.php?categ=teixells

No sé on pot estar l'errada, pots revisar si en pujar PMB has tingut cap errada.

Deixe una captura.
Attachment Captura_de_pantalla_2011-11-25_a_las_16.53.23.png
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola

Gràcies Alfons per l'atenció.
Mirava des de'l movil i no podia vore la captura. He arribat correguent a casa a vore si ja estava tot arreglat pero notriste
L'assumpte es que eixa no es la pantalla dels teixells. Hauria d'aparèixer un espai en rosa informant de com escriure els números per al pdf que es genera amb els teixells i els codis de barres. Davall de les instruccions n'hi ha un formulari buit per a incloure aquestos.
Es un dels advantatges del pmb_lliurex sobre el pmb original.
He pogut fer una captura.

Salutacions
Attachment Captura_de_pantalla_2011-11-25_a_la_s_18.59.54.png
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola altra vegada.

El menú Tejuelos no et va perquè cal que poses a la URL la palabra final tejuelos començant per majúscula.

Per tal de fer que et vaja caldrà que modifiques l'enllaç editant l'arxiu cataleg.php (baixa'l del host i torna'l a pujar).

T'envie una primera captura (teixells.png) on es veu on està l'errada i poder modificar-la, crec que aquesta errada passa a tots els Lliurex, caldrà informar de l'errada al portal de projectes.

T'envie una altra captura on pots veure on s'imprimeixen els teixells. Dalt tens la ruta Catalogo > Cestas > Acciones > Imprimir tejuelos

No sé si és això el que preguntes...

[Editat]
Se m'habia oblidat dir que a la captura teixells.png, a la dreta veureu la biblio del meu centre, baixada del lloc oritginal de PMB on es poden apreciar alguna de les modificacions que se li ha fet a Lliurex.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Yo envié esta incidencia al SAI:

Este curso estamos organizando la biblioteca y aún no hemos empezado a utilizar el programa PMB. Lo tenemos instalado y configurado para empezar en el ordenador de la biblioteca, pero...
Sería posible instalar el módulo PMB en el servidor de Linucentros de manera que se pudiera utilizar on line. Así los profesores podrían trabajar desde sus clases...

Yo he probado a descargar el paquete PMB desde la web:
http://www.pmbservices.fr/nouveau_site/pmbservices.html 
He creado la base de datos en el servidor Apache de mi ordenador, he seguido los pasos para instalar las tablas, lo he actualizado a la última versión, y funcionar, funciona. Lo que pasa es que tiene algunas pegas:
- Algunas partes no están traducidas
- No admite importar registros Rebeca, sólo registros Unimarc, con lo que la introducción de registros se ralentiza mucho.
Estaba subiendo el PMB a Linucentres para probarlo, pero vistos estos inconvenientes, veo que es preferible no utilizar este paquete.
En resumen, ¿sería posible utilizar el paquete PMB que tenéis disponible para los ordenadores de la biblioteca, pero instalado en el servidor de Linucentres como un apartado más de nuestra página web?


Y esto es lo que me contestaron:

Estas versiones están actualizadas, pero pueden tener fallos de traducción o traducciones incompletas. Ademas de ser vulnerable a ataques web, por lo que no recomendamos su uso en Linucentres.
Recomendamos que utilice PMB desde su servidor de biblioteca, ya que su uso es éste. Linucentres está mas orientado a la web del centro u otras aplicaciones web como moodle o wordpress.
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
No es por malmeter, pero el SAI barre un poco para casa y sospecho que no quiere saber demasiado sobre temas que no controlan del todo. Es una conducta respetable.
Por otro lado, un porcentaje alto de los servidores que he visto apenas soportan los 3 terminales conectados con lo que me gustaría verlos haciendo de servidor de verdad (y no digo nada si tenemos en cuenta el ancho de banda medio de nuestros IES)
Por el momento hemos conseguido subir el PMB_lliurex a internet. Solo nos falta arreglar las pantallas de los tejuelos. Y me han llegado nuevas de que alguien lo ha conseguido. Falta saber quién es.
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Hola Josep.

No sé, la gent del SAI sempre m'ha solucionat els temes més complicats.

La meua experiència és: 4 terminals al server del aula sense problemes més 20 ordinadors clients. Les terminals eren aquells ordinadors IBM del projecte Infocole (uns 15 anys). Funcionant perfectament.

Potser si demanes molt de tràfic al servidor no funcionen com cal (programes intensius) però per fer funcionar internet, Open Office, i coses així van que es manten, funcionen perfectament.

Al ser terminals lleugeres carreguen els usuaris de la xarxa. Quan canvies la sessió i te'n vas a un client continues sense problemes.

No et desanimes meua l'experiència és molt bona. Depens d'un servidor potent 4GB de RAM potser serien suficients per a 10-12 ordinadors, no he fet la prova, però si algú en té dades ens podria informar.

Com ja et vaig dir has de controlar tres coses:

1. Que es genere una imatge correcta, ben configurada al server.
2. Que la targeta ethernet siga compatible.
3. Que la terminal lleugera tinga com a mínim 128 Mb de RAM.

Sort.
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Alaaaaaaa que exagerado, qué utilizas los terminales ligeros para editar vídeo? Tengo un server con todo el colegio conectado a él, aula de informática con 26 ordenadores y en cada aula hay al menos un cliente ligero, en las de infantil hay tres clientes ultraligeros y sin problema de rendimiento ninguno. Aps aun hay más, los tres ordenadores de la sala de profesores, compensatoria, ampa... xDD

Nunca he tenido problemas de rendimiento con el server, eso sí, cuatro gigas de RAM ;D

(Tal vez podríamos abrir un nuevo hilo para hablar del tema...)
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Bon dia.
La versió PMB lliurex està pensada per a que estiga en el server. 
Es potr veure el PMB des de uns altres ordinadors, si estan en la mateixa red, el server té una direcció com per exemple  http://192.168.0.253/biblioteca

Per experiència és el més recomanable. 
Aixó si; si vols pots instal·lar la versió original en linucentres i importar els llibres i utilitzar-ho només (reitere només) com a "opac" per a veure el llibres que hi han des de casa....;
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Pep, me parece muy buena idea poder utilizarlo como OPAC en Linucentres. Para eso, "tendría que hacer lo que dices más arriba, ¿no?

"La versió de PMB, realitzada per a lliurex, no es pot instalar en un server allotjat via web.
Jo estic reprenent les proves i retocant algun arxiu per a que siga posible.
De moment el que es pot fer és una copia de seguretat, només de llibres i usuaris i restaurar-la en la web mitjançant MYSQL. Esta seria la millor manera i  no donaria molts problemes."


Pero claro, de esa forma tendría dos bases de datos una en local y la otra en linucentres, la cual tendría que actualizar de vez en cuando. Sería viable. Lo intentaré.
In reply to Deleted user

Arxius modificats de pmblliurex

by Deleted user -
PMB lliurex retocat per mi.
i una pregunta: sabeu instal·lar-lo, crear base de dades i tot això?
In reply to Deleted user

Re: Arxius modificats de pmblliurex

by Deleted user -
En principio, sí que debería saber hacerlo, pero dime por favor si estos son los pasos a seguir porque sólo lo he hecho desde windows en servidor Apache.

1.- Subir a public_html tu archivo lliurexpmb descomprimido, una vez modificados los parámetros de acceso. ¿Dónde están exactamente y cuáles son los archivos conf ? ¿Hay que modificar permisos a algún directorio?
2.- Crear la base de datos desde el panel de control de Linucentres y crear el usuario de acceso ¿o tiene el install que lo hace todo?
3.- Importar las tablas de mi base de datos con PhpMyAdmin.

Si consigo que funcione el OPAC, estaría muy bien disponer de él en la web del centro y como dices después, administrar la biblioteca desde local.

He descargado tu archivo lliurexpmb pero no puedo descomprimirlo con el winrar. Me dice archivo dañado. Igual es cosa de mi conexión. Creo que se interrumpe la descarga porque ha descargado 7,25 MB
In reply to Deleted user

Re: Arxius modificats de pmblliurex

by Deleted user -
A mí tampoco se me descargaba. Daba un mensaje similar al tuyo.

Per cert, Pep. ¿N'hi ha cap de log amb els canvis respecte a la estructura per defecte?

Gràcies
In reply to Deleted user

Re: pmblliurex

by Deleted user -
Hola a tots somriure; necessite un poc de temps i faré guia de com s'instala el pmb en linucentres.
Pel que fa a l'arxiu, pareix que no s'haurà enviat correctament.
Podeu pujar l'arxiu a linucentres i descomprimir-lo amb "cpanel"-->administrador de archivos (molt ràpit i fàcil)

També dir que no tinc un log amb les modificacions.

Enllaç per a descarregar el paquet pmblliurex (retocat).
In reply to Deleted user

Re: pmblliurex

by Deleted user -
Hola Pep

Tinc el mateix problema amb els dos arxius. Dona error al obrir-ho
---
Archive: /home/lliurex/Baixades/lliurexpmb.zip
[/home/lliurex/Baixades/lliurexpmb.zip]
End-of-central-directory signature not found. Either this file is not
a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive. In the
latter case the central directory and zipfile comment will be found on
the last disk(s) of this archive.
zipinfo: cannot find zipfile directory in one of /home/lliurex/Baixades/lliurexpmb.zip or
/home/lliurex/Baixades/lliurexpmb.zip.zip, and cannot find /home/lliurex/Baixades/lliurexpmb.zip.ZIP, period.
---

Per el log, no patisques, era només curiositat. De fet, ja estem treballant via web sense problemes. Quan toca imprimir, actualitzem en local i ho fem des de ahí.

Gràcies

Josep
In reply to Deleted user

Re: pmblliurex

by Deleted user -
Hola, l'arxiu l'he descarregat i està bé. Ha estat comprimit amb 7-zip, si envies el mateix arxiu a linucentres comprimit és pot descomprimir alli mateix.
In reply to Deleted user

Re: pmblliurex

by Deleted user -
Moltíssimes gràcies
Puguí baixar i descomprimir amb el cpanel. Afegí els arxius amb els paràmetres i voilà. Tot perfecte.
¿Per què no recomanes fer els teixells des de la web?

Per altra banda, i canviant d'assumpte (potser inclús de fil), m'en oferisc per a qualsevol dubte de tema "bibliotecari" Abans de profe treballí com a bibliotecari per 6 anys i la meva formació primera està dins d'eixe àmbit.
Per això si voleu saber qualsevol cosa al voltant de categoríes, CDU, regles de catalogació, títols colectius o jo que sé. Estic a la vostra disposició.

Salutacions

Josep
In reply to Deleted user

Re: Arxius modificats de pmblliurex

by Deleted user -
Hola Emilio.

1. Pots posar l'adressa des d'on descarregues PMB?

2. Sí, has de pujar la carpeta PMB al directori public_html. Hi ha un directori anomenat www que és només en enllaç simbòlic a la carpeta public_html, és a dir, tot va al mateix lloc.

Pots canviar-li el nom a la carpeta PMB i anomanar-li biblioteca, per exemple, així, quan els alumnes posen la url finalment hauran de posar biblioteca. Per exemple http://nomdelcentre.edu.gva.es/biblioteca

3. No, no té un exe que t'ho fa tot, a GNU/Linux sols controlar tot el procés. Pasos:

a. Crees una base de dades. Fixa't bé que t'obliga a crear una base de dades amb un codi inicial llarg que sol ser el codi de centre o paregut, per tal d'identificar les bases de dades.

b. Crees un usuari per a eixa base de dades. Pots crear un sol usuari que accedisca a totes les bases de dades, per exemple, l'usuari a000000_usuari podria accedir a PMB, Wordpress, etc.

c. Li dones tots els permisos d'edició a l'usuari que has creat.

Aixe és el procés, si tens dubtes torna a preguntar, potser algú té penjat algun manual, si el conegueu podriem compartir-lo.

4. Supose que sí que important la base de dades amb PhpMyAdmin funcionaria.

5. Si utilitzes GNU/Linux Lliurex no tindràs cap problema per descomprimir. Ratolí botó dret. Winrar ho deuria de fer bé. Sempre pots partir de l'arxiu del server de la biblioteca, fen una còpia de seguretat i restaurant la base de dades a Linucentres, tot i que no he provat el procediment em sembla que algú ho comentava.

Sort
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -
Si creas la base de datos lliurexpmb en linucentre y llevas la estructura de archivos de usr/share/pmb/web allí, solo resta cambiar los parámetros para el index y para el opac y funcionará sin problemas (por el momento) con la salvedad de no poder imprimir los tejuelos.
Tras pensar al respecto, he decidido que no hay demasiado problema por no imprimirlo. Se pueden imprimir desde local sin alterar en nada la gestión vía web.
Se cataloga en web, cuando se tengan 24 nuevos registros cargas la copia de seguridad en local y los imprimes.
Pienso que no habría problema (aunque seguiré ojo avizor por si descubro como solucionar el generador de .pdf)
In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -

He instal·lat el pmb que ha deixat Pep Pons en un servidor del meu proveidor .

Pasos que he seguit:

Copie del servidor Lliurex la base de dades lliurexpmb amb mysql

Cree una base de dades per a la aplicació en el servidor del meu proveidor

Puje la carpeta pmb a la carpeta www

Instal·le la aplicació pmb diguent-li la base de dades que ha d'utilitzar

Enllaç al catàleg

Observacions:

No funcionen els usuaris per defecte en administració.

No funciona la catalogació Online. (falta un módul YAZ)

 

In reply to Deleted user

Re: Exportar d'instal·lació local de PMB LliureX a web

by Deleted user -

aquest fill ja és un poquet massa extens... per què no obriu un de nou? ;DDD