Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Number of replies: 23
Hola:

Us presente el treball de moltes hores: la biblioteca elteumestre JClic Infantil i Primària.

Es un treball de lliure disposició i podeu fer amb ell allò que siga de profit.

- He revisat les mil dues cents seixanta-una biblioteques de la web Zona JClic en català-valencià-balear, castellà, anglès, Infantil i Primària.
- La carpeta del teumestre JClic són catorze mil cinc-cents arxius (2'8 Gb)
- He dissenyat noves icones i he posat algun toc personal.
- La distribució d'activitats sempre és discutible i es podrà fer d'una altra manera.
- Us envie els arxiu d'activitats que portaven addenda.
- I ja sabeu que, a partir de qualsevol projecte d'activitats, es poden penjar altres millorant-lo.

Us envie els arxius de configuració i alguna captura de pantalla.

Només cobre cafè sense pastes.

Profit.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Manuel.

Moltes gràcies per la teua aportació.

De tots els arxius que envies et refereixes a la bibliteca jclic.jclic?

Salut
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola:

jclic.jclic és l'rxiu que "llança" tota la biblioteca.

Aquesta biblioteca incorpora els últims paquets d'activitats des de 2005 fins ara.

Advertir que la pàgina oficial JClic no deixa instal·lar algunes activitats (especialment de castellà) perquè no n'hi ha llançador d'instal·lació.

Bon estiu.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Moltes gràcies. Lo que dices, son muchas horas de trabajo. Gracias por compartirlo.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Manel, moltes gràcies per compartir part del teu treball si t'animes a compartir-ho cencer puc habilitar-te un ftp on pujar els catorze mil cinc-cents arxius (2'8 Gb) tardarà en pujar però amb paciència al final tot arriba...

De mentres compararé els arxius jclic de la biblioteca jclicratoli https://launchpad.net/~edutictac/+archive/ratolijclic i la que has realitzat per vorer diferències... ;DD

I de pas aprofite per a invitar a qualsevol usuari de la comunitat a participar en l'actualització i millora de la biblioteca jclicratoli, per cert Alfons, tenim que posar-nos a fer feina...

Salut i força!!

In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola:

Si voleu continuar refent el treball fet de JClic Ratolí ... és tornar a fer el meu treball: revisió de JClic Rotolí, Jaume Balmes, ... i, sobre tot, revisant la Zona web oficial de JClic.

Com vulgues.

Ja vaig oferir-te l'enviament de l'anterior revisió i me comentares que no era necessari.

Gràcies per tot.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Manuel,

efectivament en la anterior revisió que vares fer de la biblioteca JClic Ratolí no era necessari que la enviares tota ja que les activitats eren les mateixes, però com que ara pareix que has fet molts canvis tal volta si es necessari que ens envies algo més perque si no no podrem gaudir del teu treball. Per eixemple les imatges que has afegit...

Si ho envies podriem fundir les dos biblioteques i crear un fitxer de configuració per a que l'usuari trie quina biblioteca utilitzar... inclús podrem afegir noves versions en un futur... crec recordar que algú més havia dit en el foro que té un altra distribució de carpetes...

No si m'explique, podem tindre per un costat les activitats comuns per a totes les biblioteques i per altra diferents biblioteques amb diferents configuracions, imatges dels botons, distribució de carpetes...

Com que tenim una carpeta al dropbox compartida amb l'arxiu jclic.jclic ja sabràs que nosaltres també em estat millorant la biblioteca i afegint activitats, pareix que si no ens posem d'acord és inevitable fer la faena per duplicat ;DD

Gràcies per compartir company
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Samuel.

Aquest últims dies he estat mirant el codi al launchpad, però..., necessite una miqueta d'orientació no sé ben bé què estàs fent.

Aleshores, necessitaria saber en què consisteix la feina de revisió del codi i en quins arxius ens centrem.

En tenir clar objectiu podriem fer algun manual orientaiu per tal de facilitar les coses ara en vacances... per si algú li costa dormir i vol anar mirant.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
De tots els arxius que n'hi ha al launchpad el més important és el de configuració de la biblioteca, el que es diu jclic.jclic

Com ja saps Álvaro i jo em estan cercant errades i pujant noves activitats, caldria fonamentalment comprovar que ja no queden errors i certificar que totes les activitats funcionen correctament

Per fer aquesta tasca crec que no fan falta molts manuals a priori... es tracta d'instal·lar la biblioteca i comprovar que tot funciona correctament.

En cas d'errada tindriem que vorer com reportar els errors... crec que el mes senzill és utilitzar aquest fòrum.

Estic pensant en veu alta... a vorer si entre tots trobem la millor manera de treballar junts però no revolts xDD
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Samuel.

Sembla que ha arribat el moment d'aclarir-nos al Launchpad.

Per a qui no ho sàpiga Launchpad:

http://es.wikipedia.org/wiki/Launchpad

és una plataforma creada per a compartir codi com altres, com ara bé Git (creada per Linus Torvalds). Es tracta de fer eficient la compartició de codi i no anar xafant-nos, però, això si, és una miqueta complexe entendre el seu funcionament.

Nosaltres som tan atrevits que no tenim por a estes coses, i, encara que en estrellemt algunes vegades, sabem que acabarem dominant el tema.

Tenim penjat el codi de la biblioteca de JClic Ratolí ací:

https://launchpad.net/~edutictac

De moment, de forma senzilla es pot veure el codi, a mesura que anem aclarint conceptes anirem reportant-los. Si hi ha algú que ha treballat en control de versions, per favor que participe, ja que ens ajudarà a entendre la metodologia de funcionament. En aquest cas és el cavall de batalla.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Més coses.

He instal·lat bazaar a Ubuntu i a Mac OS X Snow Leopard.

A Ubuntu/Lliurex:

$ sudo apt-get install bazaar

Cal instal·lar bazaar-explorer si voleu tenir la versió gràfica. Cregueu-me en al principi fa que entengues les coses molt millor.

A Mac OS X soles cal baixar el .dmg i executar.

A totes dues plataformes funciona de forma excel·lent.

He fet un PULL (baixar tot el codi que hi ha al servidor), no actualitzant, sino de nou.


Preguntes:

1. Treballem sobre RatoliJClic o sobre Biblioteca RatoliJClic Beta?

2. Si es tracta de testejar podriem començar llançant una crida a la comunitat per tal de que entre tots trobarem les errades de Infantil, després de 1r Cicle, etc. Repartint-nos la feina seria més fàcil. Soles caldria apuntar la gent que vol participar i donar-hi les instruccions ben clares. Ara en estiu tot el món viu.

3. A mesura que anem fent caldria anar informant i anar explicant coses sobre el funcionament de Launchpad i Bazaar. He pensat que algun screencast podria ser molt il·lustratiu.

A veure que us pareix.

Us deixe una captura per tal que s'entenga el raonament.

Salut
Attachment Captura-EduTicTac_in_Launchpad_-_Mozilla_Firefox.png
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Soles una coseta més, que se m'havia oblidat.

Podriem aprendre a informar de l'objectiu dels canvis mitjançant Bazaar.

Potser seria bo que anarem actualitzant i comentant mitjançant el mecanisme del control de versions. Cal aprendre a fer-ho.

A veure si trobem la manera eficient de fer-ho.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
El primer que n'hi ha que fer és obrir un fill nou de discussió en aquest crec que ja no toca... ;D

En segon lloc he anat arreplegant tot el que he aprés sobre bazaar als wikimanuals http://wikimanuals.edutictac.es/index.php?title=Curs_Bazaar n'hi ha mol per fer així que un screentcast pot ajudar segur

De totes maneres per a començar a col·laborar necessitaríem que es testeje i s'envien els errors de la biblioteca actual... tal volta posant avis en el fòrum principal trobem més persones interessades (en aquest subforo som poquets encara)

Per últim la biblioteca ratoli jclic beta ens pot servir per anar fent proves...

anem fent camí...
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola a tots:

La tasca més difícil d'una biblioteca JClic / Clic organitzada és muntar l'esquelet inicial a partir del qual s'instal·len les altres activitats segons el menú inicial desitjat.

Jo vaig corregir les activitats de la biblioteca Ratolí, perquè aquesta estava incompleta ja que se va fer al 2005. Si teniu interès en mantenir la marca "Ratolí" podeu fer-lo, però millorar-la és acabar fent la biblioteca "elteumestre". Com Julio Anguita no pense cobrar res pel meu treball i tampoc llevar-li el mèrit a Ratolí de ser la perxa de la biblioteca "elteumeste".

La segona fase del meu treball ha segut refer l'esquema inicial de la Ratolí, canviar les icones, dissenyar noves icones amb Gimp, descarregar una per una totes les activitats de la zonaClic ( http://clic.xtec.cat/db/listact_es.jsp ), redistribuir algunes activitats, llevar del "mapa conceptual" de Ratolí algunes coses ("Compensatòria" ?), entrar a "la seu central" de JClic i revisar tot el treball penjat a la web oficial, estar en contacte amb els membres de la Xarxa Telemàtica de Catalunya, fer consultes a l'equip de manteniment de JClic (el meu treball final ja el coneixen i ja tenen la biblioteca "elteumestre" al seu poder), ... i tot això amb molts dies de treball per tal d'oferir tota la biblioteca a dia d'avui que s'ofereix per tots els qui fan activitats en valencià-català-balear i castellà arreu del Món en Infantil i Primària.

Podeu continuar millorant Ratolí, però acabareu més o menys fent la d'elteumestre.

No tinc cap intenció de destacar, només la de compartir com va fer Prometeus. Només cobre "cafè sense pastes".

Tampoc necessite que el meu treball estiga allotjat a cap pàgina. però veig que s'estan pegant moltes voltes innecessàries.

L'equip Lliurex, l'equip de la zonaClic, els mes alumnes, els seus pares, el meu Claustre, els pares i mares del meu Taller d'Informàtica saben què és això de la biblioteca "elteumestre" i allò que cobre: res.

Adéu.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Manuel,

d'accord tu dius que vols compartir i jo em pregunte com puc accedir a aquesta biblioteca? com puc utilitzar-la?

Efectivament la biblioteca Ratolí fa ser producte d'un grup de treball al CEIP Jaime Balmes d'Elx l'any 2005 i no ha deixat d'actualitzar-se amb noves activitats gràcies a la llavor d'Álvaro Baixauli principalment i altres companys en menor mesura. Això ha sigut genial per a començar però ens em donat compte de que si no tenim un sistema de seguiment i control es poden produir erros que després van arrastrant-se versió tras versió, això és el que volem organitzar ara des de la comunitat edutictac, un sistema que ens permitisca treballar en grup de manera eficient tal i com es fa amb la producció de sotware lliure malgrat que d'una manera molt modesta.

No crec que si continuem millorant la biblioteca ratolí arribarem a la d'elteumestre primer per que les imatges ja no seràn les mateixes i el canvi de distribució que has fet també farà que siga una mica diferent, al meu centre si tenim compensatoria i el mestre utilitza aquesta carpeta...

personalment em sembla genial tot el que siga diversitat ja que enriqueix el punts de vista pot ser un altra persona o grup agafe idees de la biblioteca elteumestre i ratoli i l'adapte per a fer una nova, fantàstic!! això és compartir!!

Gràcies per les teues paraules, a mi em servix per aclarir un poquet més cap a on anem...
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Manuel.

Sens dubte el que dius sembla molt raonable. Crec que no cal duplicar feines.

Tot i això cal tenir en compte que aquestes bibliteques estan vives. Cal establir els mecanismes per continuar la feina.

Ara estem en un moment crític: com continuem. Crec que caldria revisar seriosament el codi de les dues bibliteques per tal de fusionar-les i no repetir feina feta, però, el tema és com ho fem intentant treballar el mínim posible.

És clar que tots dos projectes persegueixen el mateix objectiu, no té sentit duplicar feines.

Arribats a aquest lloc cal decidir:
  1. Fusionar tots dos projectes o proposar dos biblioteques difierents, amb la qual cosa dupliquem esforços.
  2. Establir els mecanisme de desenvolupament que mire cap el futur i que siga capaç d'arreplegar els esforços de la comunitat concretant-se finalmente amb una proposta. És per això que varem començar amb el LaunchPad.
Au, deixe aquesta reflexió agraint els esforços de tots els que han contribuit al desenvolupament de la recopilació de les biblioteques, vaja el meu reconeixement per tota la comunitat.

Hauriem d'establir unes línies per tal que les successives recopilacions tingueren garanties de que anem avant, de que es fan les coses bé i no ens deixem activitats fora.

Per suposat partisc que ningú fa les coses de malvada, però, potser podem despistar-nos i clavar la pota. Si establim mecanismes per assegurar-nos que això no passa tindrem la garantia de que el projecte va avant sempre.

Manuel gràcies pel teu treball i per oferir-lo una i altra vegada a la comunitat. Seria bo que puguerem tenir accés a la recopilació d'actitivitats d'alguna manera.

Els que ja estem als foros del Clic des de fa temps coneguem dos grans recopilacions JClicRatolí i la del Centre de Professors de Múrcia. Potser has afegit més activitats, és per això que caldria tenir-ne accés i unificar les activitats.

Queda pendent el problema d'empaquetament de les activitats al LaunchPad, però aquest és un altre tema...

Seguim el debat per trobar la millor solució.

Au, que tinguem tots un bon dia.

Salut
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola a tots:

Per compartir les 1.261 activitats (2'8 Gb) d'activitats de la biblioteca elteumestre caldria tenir un espai per allotjar-la.

Com configurar la biblioteca elteumestre com a biblioteca predeterminada al programa JClic (o altres biblioteques) està com a Pràctiques amb GNU/Linux a la meua web (elteumestre JClic Infantil i Primària.pdf)

https://sites.google.com/site/elteumestre/word-of-the-week/practiquesambgnulinux

"Faltan brazos".


In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
hola de nou,

en edutictac no tenemos problema de espacio, Manuel te envio por correo los datos ftp.

trabajar en grupo es opcional, no todos tenemos esa inclinación, yo no soy partidario de fusionar bibliotecas, más variedad igual a más riqueza, pero sí de unir esfuerzos.

Poquet a poquet
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola, Samuel:

Ja te / us he passat tota la carpeta (comprimida en zip) de la biblioteca elteumestre. Està pujada a ftp.edutictac.es.

Quan estiga penjada de la web edutictac, m'aviseu.

Periòdicament revisaré la web de la zonaClic per tenir actualitzada la biblioteca elteumestre i que així puguen aparèixer totes les activitats.

Podeu penjar també la "xulla" de com configurar JClic i la seua/es biblioteca principal.


Gràcies.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Descarregada :D

Per a qui vullga tindre la biblioteca el teu mestre ho pot fer ací http://edutictac.es/elteumestre/elteumestre JClic Infantil Primària.zip

L'he posada online per si voleu pegar una miradeta avans de descarregar

Això ens obri noves possibilitats, moltes gràcies Manuel, els cafés van acumulant-se...
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola, Samuel:

He penjat de la meua pàgina l'allotjament que has fet de la Biblioteca elteumestre:

https://sites.google.com/site/elteumestre/programari

Estem en pau respecte als "cafès sense pastes".

Moltíssimes gràcies a tu pel teu treball.

PD: Com diuen a la pel·lícula Nostàlgia (Tarkovsky, 1983), 1 + 1 = 1.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola:

La zonaClic de la xtec s'ha fet ressò de la biblioteca elteumestre afegint un enllaç a la seua web.


Gràcies per escoltar.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola:

Està actualitzada la biblioteca Jclic elteumestre a data 3 de desembre amb les últimes novetats de la zonaClic.

He de donar a edutictac les gràcies -i especialment a Samuel- per allotjar aquest recurs.

https://sites.google.com/site/elteumestre/programari

També està actualitzat pearltrees "l'arbre de perles" amb 1.522 enllaços:

https://sites.google.com/site/elteumestre/useful-links

Gràcies per tot.
In reply to Deleted user

Re: Regalet : Biblioteca elteumeste JClic Infantil i Primària

by Deleted user -
Hola Manuel.

Esforços com aquestos fan que avance la cultura, en aquest cas, la cultura digital.

Em sume a l'agraiment cap a Samuel, iniciador d'aquesta comunitat, mantenidor del software i del host. Crec que, després dels anys que han passat és just no oblidar-se'n d'aquest tema.

Els diferents sabors de JClic no fan més que enriquir l'experiència d'usuari.

Salutacions