Discussió entre servers

Discussió entre servers

by Deleted user -
Number of replies: 6

Tinc dos servers que es barallen.

A la meua escola  tenim tots els ordinadors del centre excepte secretaria i els de biblioteca tirant d'un únic servidor. Funciona perfectament per ara però es va espatlar el servidor central i el vaig canviar per un altre que tenia preparat per si passava això. El problema és que es veu que està configurat amb els mateixos paràmetres i això produeix que quan el connectem no funcione internet en el de biblio i els clients lleugers es connecten al server de biblio en compte del server central. Per a més inri el servidor de biblioteca és l'únic ordinador del centre que porta el lliurex Nemo encara, els altres porten platinum. Em fa por canviar la versió perquè ens ha costat molt introduïr tota la informació dels llibres i tinc por de que es perda o no es puga importar desprès.

Les meues consultes són dues:

Puc canviar la configuració del servidor (tornar a passar el server-wizard) sense afectar al contingut del PMB?

Com puc exportar les dades del PMB i importar-les desprès d'actualitzar? No tindré problemes de compatibilitat?

Gràcies  i salut.

In reply to Deleted user

Re: Discussió entre servers

by Deleted user -

Hola Francesc,

si que pots actualitzar el server, però jo abans m'aseguraria que la BBDD de la biblio l'has poguda llegir en una versió nova, almenys això vaig fer jo, es a dir.

1.- Fer una còpia de seguretat del PMB de la versió actual

2.- En un altre server amb la versió nova del PMB, fer la importació (això em va costar una mica, al principi no funcionava, es quedava sempre penjat, després d'unes actualitzacions, perfi ho vaig aconseguir, diria que és el punt més critic.) Comprovar que estiguen tots els llibres , 3254 en el meu cas.

3.- Desde la nova versió, tornar a fer una còpia de seguretat.

4.- Ara ja puc actualitzar el server de la biblio.

5.- Restaure la copia feta desde la nova versió

 Espere que et funcione a la primera.

Respecte al Server-Wizard millor no ho faces, en la nova versió sembla que si que funciona bé, pero en les versions anteriors es quedava inestable i perdia coses (igual al PMB no li afecta, però per si de cas, primer faria el procés explicat abans).

In reply to Deleted user

Re: Discussió entre servers

by Deleted user -

Hola Francesc.

Volia aportar el meu parer respecte al problema dels servidors i la connexió a internet s'arregla fent dues coses:

1. Posa un switch per a la xarxa interna de cada servidor, com al model d'Aula LliureX.

2. Posa la IP externa i interna fixa als servers. A cada server li assignes una IP diferent i arreglat.

Abans de fer-ho plantejat tots els dubtes, per tal de saber per on vas.

Si crees subxarxes diferents, una interna per exemple, 10.0.2.254 i una externa 174.25.14.254 i les aïlles amb un switch vas a veure tots els servidors a tot el centre.

Salut

----------------
UNIX s molt simple,
sols es necessita un geni
per entendre la seua simplicitat.
— Dennis Ritchie
In reply to Deleted user

Re: Discussió entre servers

by Deleted user -

Hola Francesc, una pregunta

En quin lloc del centre teniu col·locat el servidor (de torre PC) que fa de centre....?

Jo voldria posar-ne un i dubte entre secrtaria i consergeria

També enhorabona per al fibra òptica. En el meu centre volem cablejar una red interna, per la qual cosa estic interesat en saber com serà el vostre cablejat?

In reply to Deleted user

Re: Discussió entre servers

by Deleted user -

Bon dia Pep,

Jo el tenia a l'aula d'informàtica però aprofitant que ens han instal·lat la fibra òptica i ara tot el centre tira del mateix router macrolan, tinc el router en secretaria i el servidor en l'aula del costat que és la sala de màquines (fotocòpiadores) i un rack amb les connexions del centre i el server. Varem haver de clablejar un poc més però crec que està millor així.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Discussió entre servers

by Deleted user -

Bones.

Jo posaria el server del centre tancat en clau, lluny de qualsevol regleta que es puga apagar.

Caldria que estiguera en un lloc ventilat per tal que no es recalfara.

Els centres nous van cablejats amb fibra òptica entre els pisos, aquest cable acaba en un switch que roman dins d'un rack tancat amb clau. A partir d'aquest switch ixen cables RJ-45.

La raó supose que es fonamenta en que els cables RJ-45 em sembla que suporten uns 1000 Mb de tràfic, però un switch entre els pisos pot haver de repartir molt ample de banda internament.

Per a internet, crec que no fa falta però si comencen a açar-se terminals lleugeres en diferents nivells de l'edifici, la cosa canvia, però sols cap a dintre del centre, cap a fora no fa falta.

Si a tot això sumem que les targetes de xarxa de la majoria d'ordinadors no són Giga (1000 Mb), sino que suporten un tràfic de 100/10 Mb, doncs queda clar que els cables RJ-45 encara van a durar fins que arribe el cable Thunderbird, molt més ràpid però que cal comprar-lo fet.

Salut

-----------------------
El software lliure
construeix una societat millor.

— Richard Stallman