Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -
Number of replies: 9

Hola companys i companyes,

Abans que res, Bones Festes Lliures. (En el meu cas seran lliures d'Internet... només en el mòbil wink)

Ja he llegit un fil anterior sobre clients lleugers amb els antics equips TOSHIBA (http://edutictac.es/moodle/mod/forum/discuss.php?d=768).

Ja estic instal·lant la versió LiureX servidor de Pandora en un equip del taller de tecnologia. Vull aprofitar els equips ToSHIBA, que encara funcionen, com a clients. Penseu que hi haurà algun problema amb lliurex 12.06.

Els Toshiba tenen 122 MB de RAM. Vull fer un disquete d'arranque per xarxa.

Bé, ja us conte, que continuaré després de vacances.

Salutacions.

Daniel Turienzo

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Hola,No crec que funcionen a causa de la targeta de red. Jo vaig pensar el mateix, però crec que no val la pena. Seria millor que el centre anara comprant clients lleugers, guanyariem qualitat i sobre tot molta salut.

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Hola Pep,

De moment vaig a intentar reutilitzar els ordinadors antics. Com que fa temps que no faig experiments amb PCs tinc algunes hores de "salud". Si falla ja consideraré l'opció d'anar invertint en clients lleugers.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Hola Pep.

Vaig fer funcionar els IBM del projecte Infocole del 1995 amb targetes de xarxa normals, però més modernes.

La pega era que la targeta de vídeo estava antiquada i, clar no es veien els colors com els nous clients lleugers.

Salvant aquesta dificultat, la cosa va funcionar prou bé, però, són important els 128 Mb de RAM. Aquesta RAM és cara i difícil de trobar.

Com dius, cal valorar...

Salut

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Ei, Daniel.

Tin en compte que les targetes de xarxa han d'ésser compatibles. No recorde si les que porten ho son.

En cas que no ho sigueren intenta conseguir una targeta normal, això sí, cal que sigua compatible.

Necessites 128 Mb per tal que la cosa tire, amb 122 supose que anirà bé.

A veure si ho aconsegueixes.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Hola Alfons,

Tindré en compte allò de les targetes. Provaré amb un equip i si no funciona li compraré una targeta de xarxa. Això després de vacances.

Ja us contaré.

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Funciona sense cap problema, ni de targetes de xarxa ni de res.

Sistema: vaig instal·lar als toshiba la versió lite de llx13.06 per a que aparega el menu Arrencada per xarxa. Em van fer falta 256 MB de RAM!!! Vaig estar canviant memòries d'uns a altres per a fer la instal·lació.

Quan arranquen per xarxa apareix el menú per a arrancar com a client lleuger, i voilà, ja està en marxa. De moment va bé.

2014-02-07%2008.22.42.jpg

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Ei, Daniel.

Els legendaris TOSHIBA.

Una passada.

Has canviat la targeta de xarxa?

Si ho has fet digues quina has utilitzat, totes no funcionen.

La foto em transporta a altres temps.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers
In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

No ha fet falta posar cap targeta de xarxa. Porten la que tenien de fàbrica.

Salut.

In reply to Deleted user

Re: Clients lleugers TOSHIBA amb lliurex 13.06 Pandora

by Deleted user -

Ok.

Gràcies per la informació.

Fa uns anys sí que vaig haver de canviar targetes al ordinadors IBM del projecte InfoCole i la cosa va funcionar. Sembla que aquest ordinadors portaven targetes molt antigues.

Salut

-----------------
The Zen of Python
Simple is better than comple
#lliurexhackers