modelo de centro en lliurex 13.06

modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -
Number of replies: 8

Hola compañeros, me gustaría saber si con esta nueva versión ya funciona el modelo de centro, es decir, si yo en mi IES podría poner un ordenador  centralizado como servidor de centro y el resto que estuviesen conectados a él, es decir, los servidores de aula y los ordenadores de los departamentos como clientes de aula conectados al servidor de centro, para sincronizar archivos y usuarios, como en un centro inteligente wink

 

Un saludo,

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

A mi también me gustaría saberlo.ç

Por otro lado  me gustaría saber si:

He instalado un servidor de aula en el aula de informática con sus 2 interfaces correspondientes.

La interfaz externa comunica con el switch al que va el router del centro y todos los pc's externos al aula de informática.

¿Puedo crear usuarios en LDAP para los profesores de tal manera que puedan acceder a sus archivos que se encuentran en el "servidor de aula"? Nos interesa tener usuarios profesores también y realmente usar ese servidor de aula como si fuera el único si es que no se puede instalar el servidor de centro.

Gracias.

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

Hola Antonio.

En principio si que puedes crear usuarios profe y puedes acceder desde fuera del aula. Puedes acceder a sus ficheros mediante samba pero no funcionaria tan facil como un cliente. Tendrias que instalarte la version de escritorio y hacer un par de ajustes para que se logaran contra el servidor. Otro tema es que los usuarios intenten conectarse mediante "Conectar con servidor" en el menu lugares y desde ahi pongan la ruta, el usuario y el password; en este caso podrian acceder a sus ficheros facilmente.

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

Muchas gracias por tu rápida respuesta.

Ese par de ajustes, supongo que es configurar ldap en el cliente para que autentique con el servidor. Yo lo que querría es que al cargarse lliurex en los "clientes externos" la sesión gráfica pida usuario y contraseña que se autentiquen contra ldap del servidor y así tenga cada uno sus archivos y configuraciones. ¿Sería simplemente reconfigurar en el cliente ldap para que inicie sesión en el servidor? Voy a intentarlo hacer mañana. No sé si se me escapa algo. Aunque tomo nota con lo de "Conectar con servidor" por si todo me falla.

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

Hola a todos,

En principio para septiembre deberia de estar disponible. Ahora mismo estoy acabando de hacer los configuradores para que todo sea mas facil. Lo unico es que aun no esta muy probado. Se puede llegar a montar ahora mismo de una forma un poco manual, pero sin garantias de que funcione correctamente. Si hay algun interesado en hacer pruebas .... yo le puedo explicar como, sino esperais a que digamos que ya esta para usar de forma estable.

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

Retomo foro modelo de centro.

Quiero actualizar todos los ordenadores del centro con el sistema lliurex, los cuales tiene instalada la versión de escritorio o infantil. Però estos ordenadores estan conectados al switch general del centro, es decir el servidor lliurex no da rango de ips. El rango és la ip del router adsl 172.16.172.1

¿Seria posible utilizar una gestión remota conjunta para actualizar i instalar programas con una sola orden?

Gràcies

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

Hola Pep.

El Model d'Aula Lliurex és una proposta optimitzada que resol molts aspectes que en cas de no serguir-lo cal resoldre a banda, és a dir, sempre cal fer molta més feina.

És possible utilitzar la gestió remota per actualitzar.

El comandament

$ cssh

Problemes que hauràs de resoldre

1. Cal tenir instal·lat el servidor sshd i el client en cada ordinador.

$ sudo apt-get install ssh

Els Clients de l'aula Lliurex l'instal·len per defecte però no els ordinadors amb la versió Desktop, al que ho hauràs que instal·lar. No recorde si els d'Infantil ho porten per defecte. En qualsevol cas és fàcil de veure. Executa el comandament de dalt.

2. Els ordinadors han de tenir una IP fixa o connectar-se a ells una sola vegada.

Cada vegada que es crea una connexió ssh es crea també un certificat xifrat que reconeix aquest ordinador com a únic. Es crea al directori .ssh, si et tornes a connectar amb la mateixa màquina amb una IP o la màquina en qüestió ha canviat d'IP et trobaràs que no et deixarà connectar-te si no esborres l'arxiu:

$ rm .ssh/know_hosts

Recorda que l'arxiu el trobaràs a cada usuri que et connectes, per exemple:

/home/lliurex/.ssh/know_hosts

Hauràs de fer-ho per a tots els ordinadors que canvien la IP.

3. Caldrà fer un mapeig de la xarxa, pots utilitzar nmap

D'aquesta manera obtindràs les IP's dels ordinadors en pantalla. Cal que tots els ordinadors estiguen engegats per tal que funcione.

Llancem:

$ nmap 172.16.172.1-256 -sP

4. Caldrà posar a ma les IP's dels ordinadors als quals vols connectar-te i l'usuari (caldria que fora l'usuari administardor de cada màquina, potser és lliurex).

$ cssh lliurex@172.16.172.20 lliurex@172.16.172.21 lliurex@172.16.172.21 ...

5. Així tindràs accés als ordinadors, però, tin en compte que si vols canviar a l'última versió de Lliurex no hi ha actualitzador automàtic, llavors, no podràs actualitzar.

El comandament cssh funciona perfèctament quan els ordinadors de l'Aula Lliurex estan enregistrats, això vol dir que l'associa la MAC de cada targeta de xarxa a una IP, cada ordinador sempre agafarà la mateixa IP, i així no hi ha cap problema.

Si el que vols és actualitzar un a un cal aïllar el server mitjançant un switch baixar la imatge i arrancar en mode client lleuger. Caldrà dir-li que inicie el sistema des de la imatge baixada al servidor. Així podràs instal·lar de forma ràpida. Això o instal·lar des de DVD o des de l'USB.

Aquest últim procediment podreu explicar-ho millor els que teniu accés al servidor estandard a l'Aula Lliurex.

Conclusió

Cal muntar l'aula Lliurex per guanyar temps. No en va Lliurex està molt optimitzat però cal entendre que si no es respecta l'estructura cal treballar molt i molt per a aconseguir el mateix resultat.

Ànim Pep.

Salut

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

Hola Pep, et faig la mateixa recomanació que Alfons, jo tinc el model d'aula lliurex per a tot el centre, estalvies molta feina que és del que es tracta... 

Si ja tens els ordenadors amb lliurex desktop i infantil convertir-los en clients d'aula és tan fàcil com instal·lar un paquet dels repositoris, en concret aquest lliurex-cdd-network-client-promo 

I és clar configurar el server lliurex correctament... mereix la pena. 

Ànim.

In reply to Deleted user

Re: modelo de centro en lliurex 13.06

by Deleted user -

Moltes gràcies Alfons i Samuel. He arribat a bones conclussions. El model aula i clients és la millor opció. Comprovaré si linux infantil està preparat, ja que aquest compta amb programes interessants per a l'etapa. I si no amb l'ordre lliurex-cdd-network-client-promo el convertiré en client amb un entorn per  a infantil. Yes