Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -
Number of replies: 7

Algun ha pogut crear una màquina virtual amb Lliurex Servidor d'Aula utilitzant virtualbox?

Amb els clients lleugers sí que ho he aconseguit, però amb el server no. Gràcies.

In reply to Deleted user

Re: Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -

Si, jo ho he fet sense trobar dificultats.

Quin problema has tingut, en la instal·lació o en la execució?

Joan Perelló

In reply to Deleted user

Re: Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -

Hola, el que jo volia era muntar una xarxa amb el Lliurex server d'aula i diversos pcs amb el lliurex lleuger, o amb el desktop, connectats per una xarxa interna i fer una simulació per a practicar i aprendre el seu funcionament.

He aconseguit instal·lar el servidor i els models d'escriptori, però no em detecta la xarxa interna de manera que no puc connectar altres pcs, i no puc arrancar pcs lliugers. El servidor es queda en un simple lliurex d'escriptori. Què estic fent malament?

Una salutació

In reply to Deleted user

Re: Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -

Hola J. Ramón

Pots mostrar-nos l'arxiu interfaces?

Segueix aquests passos:

1. Obri una cònsola

2. Escriu cat /etc/network/interfaces > interfaces.txt

3. Còpia el contingut de l'arxiu interfaces.txt que el tindràs al home de lliurex.

Tens la infraestructura de xarxa correcta: el servidor conectat a internet amb la targeta integrada i al switch amb la targeta giga que es punja a la placa base?

Has definit les targetes de xarxa de manera que sempre estiguen indentificades i no s'assignen de forma arbitrària?

Aquest últim pas potser el més farragós. Es tracta d'assignar la MAC (numeració que porta cada targeta de xarxa a una interface eth0 o eth1 per tal que sempre s'assigne de la mateixa manera. Crec que era necessari fer-ho a Lucid, ara a Ubuntu 12.10 hi ha un arxiu que potser resol el problema però no he fet proves.

Em sembla que l'arxiu estava a aquest directori:

/lib/udev/rules/

Aquesta qüestió es va tractar en aquest foro. Caldria fer una cerca...

Salutacions

In reply to Deleted user

Re: Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -

Comprova que la configuració de xarxa de la màquina virtual siga correcta, ja que per defecte VirtualBox només habilita una tarjeta de xarxa i la configura en NAT. Ves a la configuració de la màquina virtual, i en l'apartat de red, habilita la segona tarjeta de xarxa i configura les dos com adaptador puente. Potser després hauràs de reconfigurar les tarjetes de xarxa ja dins de Lliurex.

Salutacions.

In reply to Deleted user

Re: Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -

Bona nit, i perdonar que no haja contestat abans, però entre tanta prova, no aconseguia que s'iniciara correctament cap màquina virtual.

Recentment he canviat d'ordinador, he ampliat la RAM i em dicidí a instal·lar el Windows 7 a 64 bits, i per un altre costat també l'Ubuntu a 64 bits. Tot això pensant a poder dedicar-li més memòria al servidor virtual.

Anteriorment, amb el Windows a 32 bits mai havia tingut tants problemes amb el VirtualBox. Fins vaig arribar a desinstal·lar l'ubuntu a 64 i passar-me una altra vegada al de 32. Però el problema no es corregia. No era qüestió de la configuració de la màquina virtual, ni de les targetes de xarxa.

Al final vaig trobar on estava el problema: en la Bios de la meua nova placa base.

Desconec si és una nova opció de les Bios, o ja porta temps... i jo sense saber-ho. La vaig habilitar i ja em funciona el servidor Lliurex, he fet la instal·lació de diversos clients... Un error de novells, jaja.

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -

Hola J. Ramón.

Les plaques bases actuals han canviat la configuració de la BIOS per UEFI. Això ha generat un nou problema: sembla que Windows incorpora un certificat per tal que no es puguen instal·lar sistemes operatius que no foren Windows 8.

Caldrà anar comprantint la informació derivada d'aquest problema, ja que si això va avant potser et compres un ordinador amb Windows que no es puga instal·lar GNU/Linux per aquesta causa.

La informació que m'ha arribat és que Ubuntu ha pagat per aquesta certificació, però no tinc notícia de que ho hagen fet altres distros llevant de Fedora.

No sé si té a veure amb el problema que comentes, però caldrà estar a la guait.

El tema es podria resoldre comprant la placa base de forma independent, ja que això no incloiria el certificat de Windows en UEFI.

Au, més complicacions per córrer sistemes lliurex.

Salut

In reply to Deleted user

Re: Virtualizació de Lliurex server i clients lleugers

by Deleted user -

Hola Alfons,

Lo que he hecho en mi BIOS ha sido simplemente habilitar la Virtualización, ya que por defecto viene deshabilitada. Sin embargo sí que pude instalar el ubuntu, y el linux mint sin problemas, aparte del windows 7.

Un saludo