falla l'autenticació d'usuaris

falla l'autenticació d'usuaris

by Deleted user -
Number of replies: 2

Hola a tots/es, ahir de vesprada a l'aula d'informàtica no s'autenticaven els alumnes ni els professors, ni als ordinadors dels alumnes ni al servidor de l'aula. He estat provant varies coses:

inicialitzar el ldap: llxcfg-ldap --force init

initcialitzar el kerberos: llxcfg-krb5 --force init

Amb això he perdut tots els usuaris, però els he tornat a importar del gescen.

Ara resulta que en alguns ordinadors els usuaris es validen correctament i en altres no. També he fet  la regeneració dels tickets kerberos desde el centre de control de lliurex, pero fa el mateix, és dir, en alguns ordinadors els usuaris es validen correctament i en altres no.

El que m'agradaría saber es la serie de passos a seguir quan de repent no es validen els usuaris.

Per cert, tembé he fet una actualització del servidor amb dist-upgrade i amb lliurex-upgrade.

Gràcies

 

In reply to Deleted user

Re: falla l'autenticació d'usuaris

by Deleted user -

Hola, Joaquín, la última vegada que em va fallar l'autenticació d'usuaris era perquè els clients i el servidor tenien hores diferents, i amb uns quants reinicis de servidor i clients es  va solucionar (va ser quan el canvi d'hora). En la web de Lliurex proposen una solució, però si ja has fet tot el que dius no sé si et funcionarà. Sort.

In reply to Deleted user

Re: falla l'autenticació d'usuaris

by Deleted user -

He actualitzat tota l'aula, servidor i clients amb la ordre lliurex-up. Tots els clients tenen l'hora sincronitzada amb la del servidor.

De 24 clients em funcionen 14, i la resta no.

Si execute la ordre 'getent passwd' apareixen tots els usuaris.

aquesta es la eixida de /var/log/auth.log quan un usuari no autentifica:

Nov 15 08:26:17 llx-pc11 login[6418]: pam_krb5(login:auth): (user al011807) credential verification failed: Wrong principal in request
Nov 15 08:26:17 llx-pc11 login[6418]: pam_krb5(login:auth): authentication failure; logname=al011807 uid=0 euid=0 tty=/dev/tty2 ruser= rhost=
Nov 15 08:26:17 llx-pc11 login[6418]: pam_unix(login:auth): authentication failure; logname=LOGIN uid=0 euid=0 tty=/dev/tty2 ruser= rhost=  user=al011807
Nov 15 08:26:17 llx-pc11 login[6418]: pam_winbind(login:auth): getting password (0x00000388)
Nov 15 08:26:17 llx-pc11 login[6418]: pam_winbind(login:auth): pam_get_item returned a password
Nov 15 08:26:17 llx-pc11 login[6418]: pam_winbind(login:auth): request wbcLogonUser failed: WBC_ERR_AUTH_ERROR, PAM error: PAM_USER_UNKNOWN (10), NTSTATUS: NT_STATUS_NO_SUCH_USER, Error message was: No such user
Nov 15 08:26:20 llx-pc11 login[6418]: FAILED LOGIN (1) on '/dev/tty2' FOR 'al011807', Authentication failure

M'agradaría que algun dels desenvolupadors de lliurex em diguera les comprobacions que puc fer per averiguar que es el que està passant.
Gràcies.