DNS intern de lliurex

DNS intern de lliurex

by Deleted user -
Number of replies: 8

Hola, vullc que el lliurex model d'aula resolga una adreça en concret, per exemple srv-informatica. Com he de fer-ho?

Al Zero Wizard vaig fiar un servidor DNS alternatiu i no em funciona.

Gràcies.

In reply to Deleted user

Re: DNS intern de lliurex

by Deleted user -

Hola Joaquin.

Per canviar les DNS del servidor d'aula em sembla que has d'editar aquest arxiu:

/etc/nekwork/interfaces

Pots fer-ho amb un editor de text pla Vim, Nano, Emacs, Gedit...

Vigila el tema dels permisos per si de cas no et deixa editar.

Salut

In reply to Deleted user

Re: DNS intern de lliurex

by Deleted user -

Gràcies Alfons, pero sense canviar el DNS, on hauría d'afegir un nou registre per a que reconeguera una màquina meua al estil de quan reconeix l'adreça 'proxy'?

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: DNS intern de lliurex

by Deleted user -

Per a que resolga un altre no el que deus de fer es crear un fitxer en /var/lib/llxcfg-dnsmasq/hosts anomenat com tu vuiges. Ahi dins te que tindre aquest aspecte :

ip nombrearesolver

lo unic, es que tens que estar segur que a eixa maquina se li asigne sempre eixa ip.

In reply to Deleted user

Re: DNS intern de lliurex

by Deleted user -

Moltes gràcies Raul, açò ja funciona.

Ara el que em passa es que no contesta el ping perque no li vaig dicar cap de les opcions , ni router ni nat, al zero server wizard.

Com puc canviar açò sense haver d'iniciar altra vegada el zero server wizard?

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: DNS intern de lliurex

by Deleted user -

On exactament no te arriva el ping? Si vols cambiar les opcions de rooting y de nat ho pots fer desde el zero-center en la categoria de xarxa. Ahi tens les opcions de encaminament i nat.

In reply to Deleted user

Re: DNS intern de lliurex

by Deleted user -

El ping no m'arriba desde un ordinador intern de l'aula a un ordinador d'una altra xarxa. Supose que serà per no tindre activats ni el NAT ni l'enrutament.

 

Salutacions,

In reply to Deleted user

Re: DNS intern de lliurex

by Deleted user -

Exactament es perque no tens el routing activat, de totes formes, si lo que tu vols es accedir a un servidor web que esta en eixa adreça no deuria de haber problema, ja que per a aixo esta el proxy.

Es per alguna altra rao (ftp,...)?