contrassenya root

contrassenya root

by Deleted user -
Number of replies: 6

Hola necessite actualitzar un lliurex escriptori, al entrar en synaptics em demana la conrasseny de root, aquesta em dona error:

1) com puc recuperar-la o crear altra nova.

2) altra alternativa per actualitzar el lliurex sense tindre que reintal·lar????

gràcies a tots els usuaris del foro

In reply to Deleted user

Re: contrassenya root

by Deleted user -

Per a actualitzar lliurex ho pots fer desde el centre de control de lliurex (zero-center) i en la categoria sistema tens la ferramenta anomenada Lliurex-Up. Eixe es el mecanisme oficial per a actualitzar el LliureX a partir de aquesta versio.

In reply to Deleted user

Re: contrassenya root

by Deleted user -

hola, gracies per la resposta però tinc la versió 8.09, son 3 ordinadors que enviaren a l'aula de compensatoria fa anys, estic ara de coordinador i m'els he trobat aixi, sense actualitzar, sense contrassenya de root...

In reply to Deleted user

Re: contrassenya root

by Deleted user -
jo te aconselle que instal•les la versió 12, si vols guardat les dades que vuiges e instala la nova
In reply to Deleted user

Re: contrassenya root

by Deleted user -

Jo també ho faria així.

Salvaria les dades en un pendrive o un disc dur i després formatejaria, ja que és el procedimient més fàcil i ràpid si és que no tens deplegat cap servei de servidor.

En cas de no poder accedir a les dades podries arrancar amb un Live-DVD de Lliurex i agafar totes les dades.

Al tant, si no xifrem les particions es poden agafar amb aquest simple procediment, és per això que cal xifrar les dades més sensibles com ACIS, notacions de treball dels alumnes, etc.

Salut

In reply to Deleted user

Re: contrassenya root

by Deleted user -

A veure, en cas de que no pugueres accedir i els homes estigueren encriptats podries agafar i entrar amb un live i fer una cosa mes tecnica ( es fer un chroot i aixi fixar la contrasenya del usuari a la que tu vuiges ), pero torne a repetir que la millor opcio es fer un backup de les dades que tingues e instalar una lliurex 12.06, que te moltes coses noves i te anira moltisim millor que la versio 8 .

saludaments