Lliurex 11.09, Llum

Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Number of replies: 15
Hola a tots,

després que l'any passat vaig començar a provar Lliurex (abans no m'acabava de convèncer i utilitzava Fedora al server i Edubuntu als clients), a finals de curs va arribar un servidor nou i m'he decidit a provar-ho.

He instal·lat la nova versió 11.09, i he tingut diversos problemes per connectar-me a internet (no trobava la manera de personalitzar la configuració de la eth1, ni dels extra DNS), ara ja tinc els clients de l'aula també amb la versió 11.09, poden navegar per internet amb l'usuari genèric local que he creat però ara vull crear els usuaris al server i no funciona.

Entre en LLUM (abans no aconseguia validar-se, ara ja puc), intente crear un grup nou, però quan li done eix un error d'autenticació amb LDAP, i clar no puc fer res.

Tampoc se com validar els clients de l'aula, si navegue per la pàgina del server, només apareix el "mirror" i el "share", no hi ha "admin".

Els que sabeu com està estructurada la nova versió, podeu indicar quin seria el procés lògic, per intentar saber que està fallant.

Moltes gràcies.

Toni

In reply to Deleted user

resposta password canvi, consulta obrir ports squid, distribuir carpetes, 11.09 share students teachers no va fi

by Deleted user -

jo tb estic en ello , et comente les meves averiguacions.

en primer lloc per canviar la pasword de usuari quan es validen tenen danar a administracio lliurex centre de control gestio de usuaris i entrar al llum en el seu usuari ahi esta per canviar password.

jo heu tinc tot instalat importat el gescen creats els usuaris i grupos accedisc en els usuaris desde els clients. el meu problema es queee les carpetes shares no en van molt be es a dir en la 10.09 un teacher accedia als seus alumnes i al compartit i els alumnes del grupo veen el seu i el compartit,

ara al entrar a compartit en diu que no puc accedir per falta de privilegis siga student o siga teacher... PASE AQUESTA CONSULTA AL EQUIP DE PROGRAMACIO per tal de que ens expliquen com utilizar la distribucio i el share desde students i teachers.

ALTRA CONSULTA necesite obrir el port 81 en lquid el nostre centre utilitza el zimbra per correu electronic i gasta eixe port.

altra consulta ¿ com distribuir una carpeta i copiarla en cadasqun dels clients en unlloc definit? es dir copiar algo a tots els ordinadors de laula remotament

In reply to Deleted user

Re: resposta password canvi, consulta obrir ports squid, distribuir carpetes, 11.09 share students teachers no va fi

by Deleted user -
Hola Luís.

Aquest any no hem muntat encara el server del centre així que es fa molt interessant els vostres comentaris sobre els problemes i les dificultats que aneu trobant.

Comentaré el que puga.

Lliurex es basa a Ubuntu. A Ubuntu hi ha un firewall per defecte se'n diu Ubuntu Firewall (ufw). Funciona des de la cònsola, no és més que un intermediari d'Iptables que és el que realment controla el tema dels ports. Es va fer aquesta implementació per no haver de saber programar firewalls i fer les coses amb un comandament.

Pots trobar informació a la consola:

$ man ufw

Jo començaria veien si està funcionant:
$ sudo ufw status
Si està funcionant per obrir el port 81 es faria així
$ sudo ufw allow 81
Revisa la documentació, però no oblides que potser tingues tancat aquest port al router i no es puga obrir, ja que no tenim accés al router. Si és així no es podrà accedir des de forma de l'aula o del centre.

Per distribuir una carpeta cal que tingues en compte una cosa: si els clientes entre en usuaris diferenciats (un usuari per alumne) encara que copies la carpeta als clientes físics no la els usuaris de l'LDAP. Així i tot es pot fer des de la cònsola amb ssh-cluster. Mira al centre de control no recorde com es diu l'eina que fa funcionar aquesta utilitat des de la cònsola.

Jo optaria per obrir una carpeta al /net/share/ i crear un domini que apunte a eixa carpeta, per exemple:

http://cinque

Els alumnes de cincquè podrien accedir a aquesta carpeta a través de Firefox i descarregar el que tens en ella.

Fer el mateix per a alumnes d'altres classes.

Aquest procediment és fàcil i ràpid, però està obert a tothom. Potser ho podries fer de forma temporal...

Lliurex té una ferramenta específica per crear dominis al server d'aula.

Sort

Salut
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
En concret el missatge d'error al Llum és:

S'ha produït un error quan s'afegia el grup:
Strong(er) authentication required

Estic connectat a l'LDAP com a: administrador
i l'error apareix sempre, per què?
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Varies coses:
Quina versio del paquet n4d tens?

dpkg -l n4d

Que has instalat un servidor de centre o un servidor independent?

La opcio la selecciones en el zero-server-wizard.

Tambe pots comprobar si existeixen fitxers en la ruta:

/etc/lliurex-cap-secrets/ldap-master/


In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
La versió n4d és la 0.25

Per un altre costat, si que existeixen fitxer en eixa ruta, el problema pot estar ahi? En un principi li vaig dir que volia servidor de centre, quan vaig vore que no era eixa la situació que volia, aleshores ho vaig canviar a Servidor Independent, però no se com esborrar configuracions que puguen haver quedat.

Per exemple, no se com possar altres servidors DNS, els vaig escriure els 2 separats per una coma i dona error, li modifique el fitxer a ma, però cada vegada que reinicie ho torna a deixar com estava (mal)

Gracies per l'ajuda.



In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Hola, el que tens que fer es esborrar els fitxers de eixa ruta i despres llançar en el servidor el comandament :

sudo service n4d restart

Aleshores ja et funcionara tot.
El problema es que cuant tu initcialices un servidor de centre despres no es tan facil ficar-lo com a servidor independent. Es una cosa que encara estem pulint la veritat.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Una altra cosa que passa, el nostre codi de centre comença amb "0", als fitxers de configuració eixe "0" no està, afectarà a la importació d'usuaris?

Ara ja he pogut crear grups i usuaris generics, pero no poden entrar en els clients d'aula, com puc afegir els clients?, al registre d'ordinadors tinc una llista buida, com es fa?

Gracies, ja quasi ho tinc en marxa.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
El registre de clients no re res a vore amb que puguen accedir els usuaris. Jo et recomanaria que reiniciares el servidor i una volta estiga en marxa façes el mateix en els clients.
De totes formes el registre dels clients funciona de la mateixa forma que abans, exceptuant que per a fer el preregistre has de fer-ho desde el zero-center, en :

xarxa -> registre de clients

Una volta el tens registrat tens que tornar al servidor i llançar desde el zero-center el registre de ordinadors:

xarxa-> registre d'ordinadors

Comenta'm lo del access dels usuaris als clients. Pots provar tambe en algun alumne que no siga generic, vuic dir crea un usuari a ma en dades falses per veure si es problema del usuaris generics o de tots.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Quan dius, "has de fer-ho des del zero-center..." et refereixes des de els clients?

En eixe cas, no apareix l'opcio registre de clients, només l'opcio "configura xarxa".

Quan reinicie el client, veig que no pot muntar "/net"

De tota manera, ara reinicie tot i demà et diré si funciona.

Toni
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum SOLUCIONAT

by Deleted user -
Ara ja funciona, ja puc validar usuaris als clients, però no he fet res, només reiniciar. De fet, no veig que fa el registre.

Ara cada usuari quan entra, si vol pot entrar en LLUM i canviar-se la seva contrassenya, de fet, al Zero-center no apareixen moltes opcions (reservades a l'administrador).

Ja tinc l'aula en marxa i cada alumne amb el seu usuari, ja informaré si trobe algun error, gracies Bob i ànims, esteu en el bon camí.


In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Hola a tots/es!

Aprofite aquest fil per dir el meu problemeta smile

Tinc un server 11.09 (independent des de primer moment) Per cert .. podem fer proves ja amb model de centre?

Bé, al que vaig! ... He creat amb Gescen el fitxer XML per al LLUM però quan li dic que cree els usuaris, seleccione el fitxer i quan li dic "APLICA" el llum es tanca sense cap missatge d'error - Actualment tinc 25 usuaris genèrics que funcionen bé-

El servidor està actualitzat de avuí (22/09/2011) ...

Alguna idea?
Vaig a crear altra vegada el fitxer i vos conte .. però l'he mirat per damunt i pareix que està tot bé!

Gràcies i un saludet des de la Marina Baixa!

Antonio Coloma.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Pots llançar el Llum desde una terminal i dir-nos que et diu?
De totes formes pot ser que el fitxer estiga mal i et demanaria si em pots enviar el fitxer per a que comprovem que esta pasant exactament.
In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Hola!
He llançat des de terminal el llum i he possat un fitxer nou creat amb gescen ara mateix.


---
Açò és el que passa:

Moltes gràcies!
Antonio.
------------------------
lliurex-admin@server:~$ llum
INFO: You may use a custom server ip as a parameter to connect to a n4d-server. Ex.: llum 172.25.25.54
Marshaling clicked signal
Exception in Gtk# callback delegate
Note: Applications can use GLib.ExceptionManager.UnhandledException to handle the exception.
System.Reflection.TargetInvocationException: Exception has been thrown by the target of an invocation. ---> CookComputing.XmlRpc.XmlRpcFaultException: Server returned a fault exception: [1] <type 'exceptions.KeyError'>:'1CI1 '
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcSerializer.DeserializeResponse (System.Xml.XmlDocument xdoc, System.Type returnType) [0x00000]
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcSerializer.DeserializeResponse (System.IO.Stream stm, System.Type svcType) [0x00000]
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcClientProtocol.ReadResponse (CookComputing.XmlRpc.XmlRpcRequest req, System.Net.WebResponse webResp, System.IO.Stream respStm, System.Type returnType) [0x00000]
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcClientProtocol.Invoke (System.Object clientObj, System.Reflection.MethodInfo mi, System.Object[] parameters) [0x00000]
at CookComputing.XmlRpc.XmlRpcClientProtocol.Invoke (System.Reflection.MethodInfo mi, System.Object[] Parameters) [0x00000]
at XmlRpcProxy2c2371f9-8bcf-4a04-9d48-826e1825c91e.send_xml_to_server (System.String[] user_info, System.String class_name, System.String base64data, System.String file_name) [0x00000]
at llum.XmlrpcClient.send_xml_to_server (System.String local_file_path) [0x00000]
at llum.GescenImportWidget.OnSendGescenButtonClicked (System.Object sender, System.EventArgs e) [0x00000]
at (wrapper managed-to-native) System.Reflection.MonoMethod:InternalInvoke (object,object[],System.Exception&)
at System.Reflection.MonoMethod.Invoke (System.Object obj, BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000]
--- End of inner exception stack trace ---
at System.Reflection.MonoMethod.Invoke (System.Object obj, BindingFlags invokeAttr, System.Reflection.Binder binder, System.Object[] parameters, System.Globalization.CultureInfo culture) [0x00000]
at System.Reflection.MethodBase.Invoke (System.Object obj, System.Object[] parameters) [0x00000]
at System.Delegate.DynamicInvokeImpl (System.Object[] args) [0x00000]
at System.MulticastDelegate.DynamicInvokeImpl (System.Object[] args) [0x00000]
at System.Delegate.DynamicInvoke (System.Object[] args) [0x00000]
at GLib.Signal.ClosureInvokedCB (System.Object o, GLib.ClosureInvokedArgs args) [0x00000]
at GLib.SignalClosure.Invoke (GLib.ClosureInvokedArgs args) [0x00000]
at GLib.SignalClosure.MarshalCallback (IntPtr raw_closure, IntPtr return_val, UInt32 n_param_vals, IntPtr param_values, IntPtr invocation_hint, IntPtr marshal_data) [0x00000]
at GLib.ExceptionManager.RaiseUnhandledException(System.Exception e, Boolean is_terminal)
at GLib.SignalClosure.MarshalCallback(IntPtr raw_closure, IntPtr return_val, UInt32 n_param_vals, IntPtr param_values, IntPtr invocation_hint, IntPtr marshal_data)
at Gtk.Application.gtk_main()
at Gtk.Application.Run()
at llum.MainClass.Main(System.String[] args)

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -
Hola Antonio, te comente :

--- El problema que tens es que el fitxer de Gescen te informacio erronea: Pots comprovar el fitxer obrint-lo amb un editor i comprovant que el grup al que pertany cada alumne no esta definit en el llistat de grups. Pots veure que que en el error tens "returned a fault exception: [1] <type 'exceptions.KeyError'>:'1CI1 '", aixo vol dir que un alumne se esta agregant al grup 1CI1, que segurament no esta definit mes abaix( sera 1CI1A o 1CI1B o alguna cosa aixi).

--- De totes formes per a que no te explote, deuries actualitzar i comprovar que el paquet n4d esta en la versio 0.31, que es la ultima:

dpkg -l n4d

i que el llum esta en la versio 1.6.

In reply to Deleted user

Re: Lliurex 11.09, Llum

by Deleted user -

Hola Bob!

Efectivament ... hi havia un alumne en Gescen sense asignar-li un grup, per tant llum eixia inesperadament ...

Algun try{}catch per solucionar-ho? smile .. ara en serio ...
MOLTESS GRÀCIES per tot el treball desenvolupat !!!!!

Antonio Coloma.