CARPETES USUARIS I GRUPS LLIUREX I LDAP

CARPETES USUARIS I GRUPS LLIUREX I LDAP

by Deleted user -
Number of replies: 2

hola tinc uns dubtes que fa temps que li done volta i volta, soc de lies el saler i tinc un dubte existencial en lliurex.

es tracta del tema de grups usuaris i les carpetes.

exemple: usuaris alumnes creats y usuari profesor creat, tot asignats al grup Grup1............ esta clar que el profesor pot accedir a cadascun dels usuaris, un a un pero si vullc crear una carpeta exclusiva de distribucio per eixe grup y que sols els meus alumnes del grup1 puguen agafar la informacio com la cree o on deixe la documentacio.........e estat fent proves i si es deixa en net/share es visible per tots els alumnes dels grups on eixe profesor perteneix.

grup1, grup2,grup3 i profe perteneix a tots com puc deixar un document i que sols grup1 el puga utilizar, no sent visible pels grups 2 i 3

segurament sera una obvietat pero no done en la solucio.

In reply to Deleted user

Re: CARPETES USUARIS I GRUPS LLIUREX I LDAP

by Deleted user -
Hola Luís.

Ara no tinc un server de Lliurex a ma, però intentaré explicar-te com va la cosa.

Cal esbrinar a quin grup pertanyen els usuaris. Supose que per defecte pertanyiran al grup alumnes, igual que els professors pertanyiran al grup profes o teachers.

Per veure-ho pots fer açò:

$ ls -la /net/home/

Et mostrarà les carpetes els permisos i el grup al que pertanyen els usuaris de dites carpetes.

Per tal de fer el que vols cal que crees un grup nou i assignes a cada alumne al tan al grup nou com al grup que ya pertanyen (alumnes).

Una vegada assignes a cada alumne a aquest grup nou, per exemple: 5A, cal que crees una carpeta en permisos de lectura per al grup 5A. Aquesta carpeta la hauries de situar on vullgueres dintre de /net/share/ poden accedir soles els alumnes de 5è A a la mateixa.

Fas el mateix per als dos grups més.


------------------
Procediment
------------------

Obri paràmetres del sistema al menú sistema > Usuaris i grups > Gestiona els grups. Allà crees el grup 5A i assignes els usuaris que vullgues.

Crea la carpeta 5A al /net/share

$ sudo mkdir /net/share/5A

Canvia els permisos de la carpeta a soles lectura per als membres del grup 5A

$ sudo chmod 750 -r /net/share/5A

Per tal de posar continguts hauràs de canviar els permisos per tal que et deixe escriure a tu:

$ sudo chmod 770 -r /net/share/5A

Una vegada deixes el material canvia els permisos per tal que soles puguen llegir el contingut i no te'l puguen esborrar. Pensa també que tampoc podran escriure. Tu mateix.

$ sudo chmod 750 -r /net/share/5A

Salut
In reply to Deleted user

Re: CARPETES USUARIS I GRUPS LLIUREX I LDAP

by Deleted user -
Hola de nou.

El tema és que LDAP és una utilitat que es fa servir des de la cònsola.

http://es.wikipedia.org/wiki/Lightweight_Directory_Access_Protocol

Bàsicament és un conjunt d'objectes de programació que tenen la missió d'estructurar els usuaris en grups.

La seua gestió es fa a base de comandaments. En Lliurex s'ha fet una aplicació que fa exactament el que es veu. Si es vol fer altra cosa a la LDAP cal tirar de cònsola i d'arxius en text pla.

Escrivint aquestes línies he caigut que els usuaris de la LDAP no són usuaris locals, no creen el /home al mateix lloc. No n'estic segur que el que t'he descrit funcione. No obstant es perd poc per provar amb un parell d'usuaris.

A veure si entre tots esbrinem com es fa.

Salut