Replica a lliurex 10.09

Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
Number of replies: 9
Hola!
A veure si entre tots veem la llum:

He instal·lat el server de centre, configurat la xarxa interna, el codi del centre, ldap, i també he executat el
#zero-lliurex-wizard

He configurat la xarxa externa, interna i de manteniment.
Ara el server té:
eth0: 10.0.254.254
eth1 : Donada per dhcp 192.168.0.25
eth1:42 (manteniment) 10.3.42.254

També he importat del gescen els usuaris ... tot be ...

Ara ... he instal·lant el server d'una aula.
Configure la xarxa interna, codi de centre i inicialitze ldap.

Llance el zero-server-wizard des de el server de l'aula.
- És un server integrat amb el num d'aula 2.
- Xarxa interna i externa configurada correctament
- Em demana el master ip. He provat amb la ip de gestió del server i la ip del eth1 del server ... i sempre es queda fent açò:



DEBUG : [WindowProgress] Saving code center...
DEBUG : [WindowProgress] Saving CAP ZERO CAPNAME...
DEBUG : [WindowProgress] Saving Classroom ID...
DEBUG : [WindowProgress] Saving LDAP Mode...
DEBUG : [WindowProgress] Saving Network Management Interface...
DEBUG : [WindowProgress] Setting Internal IFACE ...
DEBUG : [WindowProgress] Executing lliurex-srv-netfix eth0 --internal -ip 10.0.2.254 -netmask 255.255.255.0 -extra-ns 194.169.1.100 ...
DEBUG : [WindowProgress] Setting External IFACE ...
DEBUG : [WindowProgress] Executing lliurex-srv-netfix eth1 --external dhcp -extra-ns 194.169.1.100 ...
DEBUG : [WindowProgress] Killing DHCLients ...
DEBUG : [WindowProgress] Network Internal final tasks ...
DEBUG : [WindowProgress] Configurating CAP Defaults ...
DEBUG : [WindowProgress] Executing llxcfg-cap set-defaults 3010843 ...
DEBUG : [WindowProgress] Reconfigurating packages ...
DEBUG : [WindowProgress] Executing llxcfg-cpkg update ...
DEBUG : [WindowProgress] Joining CAP ...
DEBUG : [WindowProgress] Executing lliurex-cap join 3010843 lliurex-admin 192.168.0.25 /tmp/krb ...
DEBUG : [WindowProgress] Initializing Network Users...


Mai acaba i no es replica res de res ... alguna idea de com es fa?

Gracietes.

Antonio.


In reply to Deleted user

Re: Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
Hola Toni, jo també ho he provat.. i no he tingut problema a l'hora de la instalació.

- En la xarxa de manteniment pose la xarxa.. no la ip 10.3.0.0
- En la master cap server pose la ip del model de centre.. però pose la que li dona el router (ho tinc també per dhcp) o siga.. en el meu cas 192.168.0.22



Tot pareix anar bé.. de fet els servidors arranquen com aula2.centro però lo dels usuaris.. res de res.. o he fet algo malament (no he importat els del gescen.. per provat he creat genèrics) o no sé.. A més quan entre a la ferramenta lwat dels servers integrats me diu que he de llançar el lliurex express sad

(volia veure si havia replicat)
In reply to Deleted user

Re: Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
Hola de nou !!!

Jo no pare fins que no em funcione açò de les rèpliques big grin
Mirant mirant he trobat que l'script que enllaça un server d'aula amb el server de centre és "lliurex-cap" a /usr-sbin
Si l'executes amb aquests parametres:
[
3010843 -> Codi del centre sense el 0 inicial
"2" -> Perquè és l'aula 2
node-254 perquè el node de centre és el 254
lliurex-admin --> Usuari al servidor de centre
192.168.0.25 --> IP del servidor de centre
]

#lliurex-cap set-default CAP_FQDN=node-254.3010843.cap CAP_HOST_ID="2"
#lliurex-cap join 3010843 2 lliurex-admin@192.168.0.25

....
AL final (després de demanar-te la clau de l'usuari admin del server - és ssh- i fer altres cosetes - el log del qual me l'estalvie -) passa el següent:
---
While syncing file /var/lib/lliurex-cap/3010843/
status/node-254.3010843.cap.cap:
ERROR from peer node-254.3010843.cap: File is also marked dirty here!
Do not auto-resolve conflict: Lost 'younger/older' test.
Finished with 1 errors.
---
No se si m'he saltat algun pas .. però els usuaris i els homes els ha exportat al server de l'aula ... però no m'entra en cap usuari exportat .. i a més, com a hermi, no puc entrar en el gestor d'usuaris lwat.

lwat.png

Ja vos seguiré informant....
Antonio.



(Editat per Samuel Soriano - Thursday, 25 November 2010, 16:36)

In reply to Deleted user

Re: Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
lliurex-cap set-default 3010843
lliurex-cap join 3010843 2 lliurex-admin@192.168.0.25

Ademas cuando acabes deberias inizializar el ldap y el kerberos
In reply to Deleted user

Re: Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
Hola Bob.

Efectivamente, cuando reinicié el server empezó a funcionar la LDAP, no sin antes restaurarla con Lliurex-Vault.

Qué quieres decir con estos comandos? Podrías ser más explícito?

Salut
In reply to Deleted user

Re: Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
Hola Antonio.

Crec que és molt interessant el que estàs provant.

Volia comentar que estem alçant 3 servidors més al centre i tenim un problema greu.

No repliquem els servidors, ja que tenim una xarxa d'aquelles que va per la línea de corrent, sempre més lenta i no és del tot fiable.

Ara mateix tenim un server a la sala de mestres i a la biblioteca. Problema: les terminals lleugeres de la sala de mestres arranquen desde aquesta sala o desde la biblioteca de forma indiferent, cal llevar la connexió de la biblioteca per tal que això no passe i arranquen perfèctament.

A banda d'això estem en procés d'alçar dos servidors més (aula Lliurex i aula Lliurex amb terminals lleugeres amb els ordinadors d'infocole, IBM molt antics).

No sé què passarà llavors amb l'arranc per xarxa, però m'ho puc imaginar...

Em sembla que hi ha una solució assignant diferents xarxes lògiques a partir del switch, el cas és que tenim dos switch (aula Lliurex i biblioteca), però no sé com esctructurar-los per tal que axiò no passe.

Sé que la solució l'hauria d'aportar el SAI, però per l'experiència que tinc, val la pena fer-li una proposta raonable abans de començar a tocar coses.

Com heu resolt vosaltres aquest problema?

El tema del server de centre i de les rèpliques als diferents servidors no el tinc gens clar, ja se m'escapa el funcionament...

Per altra banda, puc dir que ahir ens va caure la LDAP de la sala de mestres, així, sense fer res. Vam tirar endavant amb una còpia de seguretat feta amb Lliurex-Vault i executada des de l'escript que crea el mateix Lliurex-Vault (funciona des de la cònsola).

El cas és que va restaurar la LDAP tot i que ens informava que alguna cosa havia fallat.

Després d'això vaig inspirar fortament i ja em vaig calmar després d'un dia de bojos.

Res més. El tema és molt interessant, a veure si el tirem endavant entre tots.

Salutacions
In reply to Deleted user

Re: Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
Hola Alfons!

Bé .. anem per parts
Supose que en la sala de profes i en la biblioteca teniu 3 thin client amb 1 server en cada lloc.
No heu de tenir-ho tot connectat al mateix switch .. l'opció de tenir servers és per a que separen les xarxes i tindre una xarxa solament per a servers.
Ara ho explique ...
Cada server té dues targetes (eth0 i eth1). La eth0 generalment és la giga (1000mbps) i l'altra és fast-ethernet (100mbps) - però pots cerciorar-te amb
#ethtool eth0
#ethtool eth1

El que s'ha de fer en cada server és separar FISICAMENT, és a dir, en diferents switchers, la xarxa interna (eth0) de la externa (eth1 -que connectará els servidors i és on está "punxat" el router de Internet- )
Ara ¿Com separar fisicament?
1) El breakingdance .... Possar un switch de 4 ó 8 ports baratet (de 100mbps) que sols connecte els 3 clients lleugers i la eth0 del server (això per a cada server, 1 per al de biblio i altre per a sala profes). Com sols són 3 clients lleugers no cal un switch de gigaethernet.
2) El crusaito ... més dificil .. el que tu dius és fer VLANs (Virtual LANS) però per a fer açò el switch ho ha de permetre. Generalment es fa entrant per la IP del switch a la administració d'aquest (web normalment) o per port sèrie. Ja et dic .. és un poc més liós ...

Jo optaria per la primera (és el que he fet al meu centre) ja que no tenia switchers que permetien vlans

3) Quan poses l'aula lliurex,igual .. ha d'estar SEPARADA de la xarxa principal, que és la que dóna accés a Internet ja que sino serà un CAOOOOOSSSS



Bé, espere haberme explicat de bona manera ..

Un saludet!
In reply to Deleted user

Re: Replica a lliurex 10.09

by Deleted user -
Algú em podria passar l'arxiu

$ /etc/network/interface

d'un server del Model d'Aula Lliurex ben configurat?

Necessite aclarir la sintaxi de la xarxa per tal de no inicialitzar

$ zero-server-wiard

ja que em matxacarà kerberos i LDAP.


Com fer-ho?

$ cat /etc/network/interface >> /home/lliurex-admin/Desktop/interface

Crearà una còpia de l'arxiu a l'escriptori, podéu copiar el seu contingut i posar-lo al foro.

Gràcies
In reply to Deleted user

Configuració interfaces.

by Deleted user -
Intenta amb aquesta configuració,,pareix que es borra la eth1

#GENERATED BY LLIUREX-EXPRESS
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet static
address 10.0.2.254
netmask 255.255.255.0

auto eth1
iface eth1 inet static
address 192.168.0.254
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1




Un cosa si tens el server de la biblioteca pots provar i poses el mateix però canvies la ip, es a dir per exemple

address 192.168.0.253

així desde qualsevol lloc del centre prodras entrar al servidor

AULA
http://192.168.0.254/share/
Biblioteca
http://192.168.0.253/share/
In reply to Deleted user

Re: Configuració interfaces.

by Deleted user -
Hola Pep.

Moltísimes gràcies pel codi.

Vaig veure el teu missatge de seguida però no et vaig poder respondre, aquest dos últims díes he anat molt ocupat amb les IX Jornades d'Innovació Educativa que organitzava el CEFIRE d'Elx.

http://intercentres.edu.gva.es/cefire/03402150/

Hui hi ha estreaming gràcies a Daniel.

En quan tinga alguna cosa resolta comentaré, al meu centre tots estan nerviosos per què ens ha caigut el server de la sala de profes i no es pot imprimir, és per això que necessitava un arxiu net de codi per tal de descartar errades.


Gràcies de nou.

No us perdau l'estreaming aquesta vesprada...


Salutacions